Oireet ja himot

Onko muille ilmaantunut maksaläiskiä? Itselle tullut poskipäihin lähes mustelmia muistuttavat läiskät. Onko vinkkejä, kuinka näitä voisi estää lisääntymästä vai voiko? Aurinkohan niitä luultavasti tummentaa. Ekassa raskaudessa ei tullut mitään tällaisia.

Mulla on tullu kasvoihin läikkä. Samoin luomia lisää ja olemassa olevat selvästi kasvaa vähän. Ne kuitenkin normalisoitu/ haaleni pikku hiljaa esikoisen jälkeen. Ihmeellistä hommaa tämä :D
 
Jäätävä turvotus... onneks jalat tunnistaa vielä jaloiks, mut sormet.... ihan hirmuset nakit! Raskauden hehku, pyh ja pah sanon minä.
 
Maksaläiskistä mulla ei kokemusta, mut raskausaikana tullu luomia lisää ja nenällä olevat haaleat muutomat pisamat on tummentunu paljon.
 
Mä oon aika varma et tää tyyppi on laskeutunu lähtö kuoppiinsa. Viime yönä ei tullu juuri nukuttua ku sopivaa asentoa ei vaan löytynyt. Mua ei siis varsinaisesti supistellu tai mitään, mut nivusissa tuntu sille et mikään asento ei oo oikein sopiva. Ja nyt ku aamusta tossa itse mahaani tunnustelin niin luulen et se pää on just tuolla nivusten välissä. Nyt siis rv 35+ että olishan tässä vielä näitä viikkoja edessä.
 
Tuli tänään itsekin huomattua, et pisamat ponnahtanu esiin poskipäillä nyt raskauden lopussa.
Olo alkaa olla jo melko tuskainen suurimmaks osaks päivää. Kokoajan on joko kipeitä supistuksia, harkka supistuksia tai sit tää baby jumppaa niin et tuntuu et joku tulee mahast läpi millä hetkellä vaan. Onneks ma on ultra niin selkeytyy tää tilanne. Vihlovia kipuja on myös haaroissa hetkittäin.
Huomen tulis vast rv36 täyteen, enkä tosiaan tiedä miten täs vielä 4vk la onnistuis selvitä!
 
Viime yön jäliltä alaselkä oli ihan 'menkkajomo' kunnossa niin piti jossakin välin päivää ottaa puolikas panadol. Onneks autto hyvin. Nyt ollaan tääkin yö vielä kylässä niin otin sit nyt illasta toisen puolikkaan panadolia et jos vaikka tänä yönä nukkuis vähän enemmän. Lisä tyynynkin otin jalkoväliin ku ei viime yönä tuo yks näyttäny riittävän mihinkään. Kaiken maailman kotkotuksia tullu tän kolmannen raskauden myötä.
Ja nyt tiiän mille tuntuu ku vauva tanssii virtsarakon päällä :happy::shifty: nimim. Vessassa juoksija. Onneks tää on kohta ohi!
 
Ärsyttävät oireet rantautunu tänne viime aikoina. On siis ihan sama mitä suuhunsa laittaa niin järjetön närästys pamahtaa heti päälle. Oksu käy kurkussa vähän väliä ja kurkkua & ruokatorvea polttaa ihan tajuttomasti. Närästyslääkkeitä en oo enää edes viitsinyt yrittää ottaa, kun aiheuttavat suoran oksurefleksin mulla.
Tämän lisäksi täytyy myös pissal rampata ihan kokoajan, usein jopa 15min välein. Tuntuu et pissihätä olis kokoajan, mut sit ku yrität, joko mtn ei tule tai sit ihan minimaalisesti ja kohta taas uusiks yrittämään. :D
 
Ärsyttävät oireet rantautunu tänne viime aikoina. On siis ihan sama mitä suuhunsa laittaa niin järjetön närästys pamahtaa heti päälle. Oksu käy kurkussa vähän väliä ja kurkkua & ruokatorvea polttaa ihan tajuttomasti. Närästyslääkkeitä en oo enää edes viitsinyt yrittää ottaa, kun aiheuttavat suoran oksurefleksin mulla.
Tämän lisäksi täytyy myös pissal rampata ihan kokoajan, usein jopa 15min välein. Tuntuu et pissihätä olis kokoajan, mut sit ku yrität, joko mtn ei tule tai sit ihan minimaalisesti ja kohta taas uusiks yrittämään. :D

Tää vois olla suoraan mun kirjottama, aivan samat oireet täälläkin :D Todella ärsyttävää!
 
Riipooko teillä peräpäähän? Mulla vihloo ja riipoo välillä ja tekee kyllä tosi kipeetä. Mistähän voisi johtua?

Mulla ei toistaseks onneks oo ollu tuntemuksia peräpäässä. Mut onks vauva muuttanu asentoaan niin et painais suolistoa/peräpäätä? Tai onko vatsa kovalla ja se aiheuttaisi kipua? Tai molemmat yhdessä? Kuullostaa varsin ikävälle kivulle. Muuta neuvoa en oikein osaa antaa ku ettii kivun tullessa itselle asento/asentoja jossa kipu helpottuu.
 
Mun mahasta on tullu pohjaton kuilu. Ihmettelen sitä syvästi, nimittäin aiemmissa loppuraskauksissa vauvan kasvaessa on tullu ähky varsin helposti.
 
Huh mikä yö! Supisteli kolmisen tuntia aika napakasti, kuitenkin epäsäännöllisesti. Nytkin pienikin ponnistus saa mahan pinkeäksi ja alkaa särkeä alavatsaa. Sitä on ihan väsyksissä kun meni kävelyyn/pyörimiseen koko yö. Ei nyt ihan vielä tarviis tyypin syntyä viikkoja vasta 34+4, mut toisaalta jos tää meno alkaa olla tällaista niin ei tätäkään kauaa jaksa. :sad001
 
Huonosti nukuttu yö täälläkin, tosin kivut ei valvottanu. Tunnin välein heräilin joko vessaan tai pahoihin uniin, et nyt olo on kyl aika tokkurainen. Onneks tänään ei oo mtn ihmeellisempää ohjelmaa tiedossa, voi huoletta nukkua päikkärit jossai välissä.
 
Täälläkään ei paljoa nukuttu yöllä. Supisteli kans alkuyöstä aika tuntuvasti. Mulla alkaa supistus aina paineen+kivuntunteena peräsimestä ja siitä se leviää alavatsaan ja alaselkään. Eilen todettiin neuvolassa vauvan kiinittyneen niin voishan tuo jo kohta tulla :) tänään 37+6. Tsemppiä teille kaikille yöllisiin valvomisiin ja vessareissuihin!
 
O-ou... meillä on ollu vaatekaappipulma. Jo jonkun aikaa. Hommattiin meille iso vaatekaappi mitä ei liiemmin liikutella. Ennen lapsia siis. Sitten kuitenkin tehtiin vaatekaappihuoneesta lastenhuone ja meidän vaatteet lähti evakkoon lipastoon ja senkkiin. Kyllä, mahdoton yhtälö. Eilen surffailin netissä etsimässä meille uutta vaatekaappia, kun pitäishän noi vauvankin kamat johonkin laittaa. Sopivan hintaista silmää miellyttävää kaappia ei äkkiseltään löytynyt, mutta sit rupes kypsyy ajatus siitä et jos vaihdettais lasten kanssa huoneita! Niitten vaatteet kyllä mahtuis senkkiin. Isäntä kyllä illalla riemastu ajatuksesta :grin se nimittäin pääsee purkamaan ja uudelleen kokoamaan meidän parisängyn sekä lasten kerrossängyn :angel4
Nyt aamulla oli ihan paras kun kysyin lasten mielipidettä huoneitten vaihtoon niin 2.5v likka ilmoitti ensimmäisenä silmät kirkkaina sädehtien että joo! Te voitte tulla nukkumaan mun sänkyyn! :happy: eli kerrossängyn alasänkyyn kaks aikuista ja tyttö :joyful: ihana pieni:Heartred
 
Eikö teillä mahdu kerrossänky ovesta? Meillä nimittäin mahtuu normaalikokoinen kerrossänky lastenhuoneen ovesta.
 
Mä kyl rakastan just uudelleen järjestämistä, muuttokaan ei oo mulle mitenkään ikävä juttu, toisin kun mies vihaa kyseisiä. Kaikki pitäs kerral olla paikoillaan, eikä mikään sais muuttua.
No nyt onki sit vähän pakkorako tavaroiden siirrossa. Tän mun nykyisen omistamani rivotalo kolmion pitäs olla tyhjänä arviolta 1.6 mennessä, kun miehen veli ostaa ja muuttaa tähän. Oon nyt sit pikkuhiljaa pari laatikollista/pv pakannu ja siirtäny tavaroita miehen äidin omistamaan rivariin johon muutetaan väliaikaisesti. Haastavaa tästä tekee se, et no anoppi haluaa et yksi huone siit 3makkarin rivarista on hänelle varattuna. Kaappitilaa ja neliöitä ei tosiaankaan jää kovin ruhtinaallisesti käyttöön meille siinä, et tarkkaan täytyy suunnitella miten neliöt käyttää. Onneksi veljelläni on maatila ja iso omakotitalo&varastotilaa johon sit kuljetan säilytykseen joitain huonekaluja yms. Niin ja miehen työkaluja & koneita joita on PALJON. Hän rakentelee omalla ajallaan mm 3d tulostimia yms.
Meillä tosiaan olis haaveena omakotitalon rakentaminen, jota on jo useampi vuosi suunniteltu. Mieluista tonttia ei vaan meinaa löytyä millään tai sen hintaista et rahat riittäis.
Saa nähdä kuinka kauan tämä tuleva asumisjärjestely onnistuu. :)
 
Eikö teillä mahdu kerrossänky ovesta? Meillä nimittäin mahtuu normaalikokoinen kerrossänky lastenhuoneen ovesta.

Meillä ainakaan silmämääräisesti ei mahdu, niin joudutaan purkaa ainakin sängyt erilleen ja voipi olla et jätetäänkin ne erilleen. Nykyisessä lastenhuoneessa niitä ei ois saanu oikein mitenkään fikususti laitettua molempia lattiatasoon. Tuo vaatekaappi asia on päällimmäinen syy huoneitten vaihtoon, mut sit meillä tuo elokuussa 5v täyttävä poika käyttääpi vieläkin öisin vaippaa kun kastelee joka yö nukkuessaan. Ollaan välillä koitettu olla ilman vaippaakin tyyliin viikonkin, mut ei oikein nappaa joka aamu pestä poikaa ja petivaatteita... ollaan koitettu asian suhteen jos jonkinlaista konstia mut ei niin ei.. tällähetkellä odotetaan 5v neuvolaa josta sitten saadaan tarvittaessa lääkäriaika ja jotain lääkkeitä ja muita vippaskonsteja yökastelun lopettamiseen. Tällähetkellä tuntuu et ens syksynä ei tarvii paljoo nukkua jos jokainen lapsi herättää omalla vuorollaan yöllä... huoh..
 
Kyllä tietää olevansa raskaana koko kropallansa. Nukkuma-asentoja kun ei oo moneen kuukauteen ollu ku tasan kaks, joko oikeella kyljellä tai vasemmalla kyljellä nii minä alan ainaki olemaan jo tosi kankea. Aina kun kääntyy tai nousee ylös tai no, ihan sama mitä tekeekään niin jokanen nivel ja nikama rutisee niinku viimestä päivää. Sais vaavi tulla jo :)
 
Mä en voi nukkua enää kuin vasemmalla kyljellä kun toi oikea munuainen alkaa heti särkeä jos on pidempään kuin 5min sillä kyljellä. Aika katkonaista on uni kun joutuu max. Tunnin välein nousee ylös kun lonkkaa alkaa särkeä. Tosin tässä on muutenkin tullu ravattua vessassa 2-4 kertaa yössä ja kärvisteltyä supistusten kanssa. Pari viikkoa pitäis ainakin jaksaa että tyyppi olis täysiaikainen. Ja tuleeko silloinkaan vielä :sad001
 
Takaisin
Top