Oireet ja himot

Eikö se usein mene niin, että jälkisupistukset ovat kivuliaampia toisella kuin ensimmäisellä kerralla? Vai puhuvatko he esikoisen synnytyksestä? Muuten ne voivat olla ihan vadelmalehtiteestä riippumattomia (kai?). Se on jännä miten erilaisia suosituksia löytää vadelmalehtiteen suhteen, lähinnä siitä, juodaanko sitä myös aikaisemmin vai vasta vähän ennen synnytystä.

Osalla siis oli esikoisesta ne pahemmat jälkisupistukset, kun olivat juoneet tuota teetä ja toisesta ei mitään, kun eivät olleet juoneet. Ja osalla taas toisinpäin. Ein sitä tiedä, että olisiko ollut eroa ilman tuota teetä vai ei :) Voi vain arvailla :)
 
Onko muilla oireena huokailua? Ihan kuin välillä unohtaisi hengittää ja sitten tulee sellainen "huokaus" itsestään ja hengitys palautuu? :D Mulla oli esikoisestakin, mutta en löytänyt ketään muuta jolla olisi! Google ei auttanut silloin eikä nytkään :) Eipä se sinänsä haittaa, mutta ihmetyttää vsin mistä johtuu :)
 
Teestä en tiedä, mutta toisesta jälkisupistukset oli ihan kamalia. Ekasta mulla ei ollut juurikaan. Imettäessä varsinkin tuntui että olis taas lähdössä synnyttää kun alkuun oli niin karmeet supistukset. :D Onneks itsellä ei kestäny ku muutaman päivän.
 
Mäkin oon kuullut että mitä useampi lapsi, sen pahemmat jälkisupistukset. Viimeksi ei ollut ollenkaan tai olin kyllä niin vahvoilla lääkkeillä pari päivää, etten tiiä olisinko huomannut muuten. :shy:
 
Onko muilla oireena huokailua? Ihan kuin välillä unohtaisi hengittää ja sitten tulee sellainen "huokaus" itsestään ja hengitys palautuu? :D Mulla oli esikoisestakin, mutta en löytänyt ketään muuta jolla olisi! Google ei auttanut silloin eikä nytkään :) Eipä se sinänsä haittaa, mutta ihmetyttää vsin mistä johtuu :)

Mä huokailen aina :) Hengitän pinnallisesti, koska syvään hengittäminen laukasee yskän. Nyt kun maha kasvaa, niin keuhkoilla on vähemmän tilaa ja mua varoteltiin jo, että keuhko-ongelmat voi pahentua entisestään. Ehkä sullakin alkaa olla ahdasta ja hengität vaan huonosti sen takia :)
 
Mä yritin litkiä vadelmanlehtiteetä rv40+ -> siinä toivossa, että vauhdittaisi käyntiin, mutta eipä tuntunut auttavan. Tyyppi syntyi 42+0 :D ..jälkisupistuksia ei ollut käytännössä ollenkaan.
 
Onko muilla oireena huokailua? Ihan kuin välillä unohtaisi hengittää ja sitten tulee sellainen "huokaus" itsestään ja hengitys palautuu? :D Mulla oli esikoisestakin, mutta en löytänyt ketään muuta jolla olisi! Google ei auttanut silloin eikä nytkään :) Eipä se sinänsä haittaa, mutta ihmetyttää vsin mistä johtuu :)

Mää huokailen kyllä kans ja mies aina kyselee et mikä nyt on[emoji23] tuumaan vaan aina et kuhan hengittelen ja huokailen[emoji23]
 
Loppuraskaudessa kyllä, mutta usein ei suositella alussa. Mä en uskalla enää juoda kun pelkään, että mulla saattoi vaikuttaa ainakin osittain synnytyksen käynnistymiseen liian aikaisin.

Mä taas oon lukenut et voi koko raskauden ajan juoda mutta loppuraskaudesta isonnetaan vain annosta. Mut joka paikassa taitaa lukea eri jutut :D itse ajattelin viimeisellä kolmanneksella aloittaa kokeilun :)
 
Mä yritin litkiä vadelmanlehtiteetä rv40+ -> siinä toivossa, että vauhdittaisi käyntiin, mutta eipä tuntunut auttavan. Tyyppi syntyi 42+0 :D ..jälkisupistuksia ei ollut käytännössä ollenkaan.

Mut sehän ei käynnistä synnytystä vaan supistuksien pitäisi olla voimakkaampia sitten kun niitä tulee, tai näin olen ainakin ymmärtänyt :)
 
Mut sehän ei käynnistä synnytystä vaan supistuksien pitäisi olla voimakkaampia sitten kun niitä tulee, tai näin olen ainakin ymmärtänyt :)

Tossa vaiheessa olin valmis kokeilemaan mitä vaan :D käytiin kipuamassa läheistä mäkeäkin 41+5 yliaikaiskontrollin jälkeen, että pysyis "ronkkimalla" saadut supparit vauhdissa :D
 
Autsi.. en tiiä mitä tapahtu, mut tunti sit kauppaan mennessä nousin autosta mielestäni ihan normaalisti ja yht äkkii tuntu et ihan ku jtn olis haaroist/alavatsasta napsahtanu. Sen jälkeen onki joka ikinen askel sattunu ton häpyluun kohdalla. :/
Ei tähän taida mikään muu auttaa kuin lepo. Tulikin sit hiukka rauhallisempi vkl.
 
ihanaa... alkuraskaus sujui ilman suurempaa pahoinvointia, mutta nyt saa herätä joka aamu kauheaan kuvotukseen. huomenna alkaa viimeinen kolmannes, onko kokeneemmilla kokemusta saako tästä nauttia nyt loppuun asti? :grin selkeästi liittyy mahalaukun litistymiseen ja refluksiin, mutta mulla ei ainakaan apteekin sallituista närästyslääkkeistä mitään apua.. omepratsolia olen normielämässä joutunut joskus syömään ja se mainittiin myös neuvolassa, mutta tietty kun kyse ihan lääkkeestä niin ei mielellään siihen lähtisi.
 
ihanaa... alkuraskaus sujui ilman suurempaa pahoinvointia, mutta nyt saa herätä joka aamu kauheaan kuvotukseen. huomenna alkaa viimeinen kolmannes, onko kokeneemmilla kokemusta saako tästä nauttia nyt loppuun asti? :grin selkeästi liittyy mahalaukun litistymiseen ja refluksiin, mutta mulla ei ainakaan apteekin sallituista närästyslääkkeistä mitään apua.. omepratsolia olen normielämässä joutunut joskus syömään ja se mainittiin myös neuvolassa, mutta tietty kun kyse ihan lääkkeestä niin ei mielellään siihen lähtisi.
Mä oon syönyt koko raskauden ajan omeprazolia ja saanut siihen neljän lääkärin siunauksen.
 
Mä oon syönyt koko raskauden ajan omeprazolia ja saanut siihen neljän lääkärin siunauksen.
joo kyllä mäkin sen puoleen käännyn jos tää ei tästä helpota. oon vaan jo ennestään joutunut sitä syömään kuureittain ja silloin ei ainakaan oo suositeltu pitkiä aikoja syömään kerralla.
 
Ai jestas. Eilen tultiin ulkoota ja nostin meidän 1.5 vuotiasta syliin riisuttavaksi ja navan viereen alkoi pistää ihan tajuttomasti. Sattui jonkin aikaa, eikä useampaan tuntiin pystynyt kumarrumaan kun alkoi sattua. Iltaa myöten kipu katosi, kunnes nyt aamulla taas kun nostin tyttöä syöttötuoliin, niin kipu palasi joskin lievempänä mutta nyt tuntuu taas kokoajan. Ihania vaivoja ja vielä ainakin 15 viikkoa jäljellä... :sad001
 
Tänne rantautui lonkka kivut nukkuessa yhtä pyörimistä vaan ku aina toinen puoli kipeytyy niin äkkiä:arghh:
 
Hah, huvittipa juuri kun miehen kaveri oli kylässä. Mies sitten sanoi, että
"eihän tolla ole ollut juuri mitään raskausoireita".
Jatkoin siihen, että tosiaan "vähällä olen päässyt, ku jouduin jäämään sairaslomalle miltei puolvuotta ennen la:ta ja hyvä, kun pystyy liikkumaan liitoskipujen vuoksi ja kyllä se oksennus on kuule ollu tuloillaan hyvinki harvakseltaan vaikkakin olen sen saanut syömisrytmillä pidettyä
aisoissa."
Huomaa kuinka miehet kuuntelee ja ymmärtää.
Varmaan helpompaa tämä kuin surullisen kuuluisa miesflunssa :happy3
 
Nyytti2018: lonkkakivut täälläkin seurana. Välillä menee pois, mutta sitten taas palaavat. Nukkuessa oon nyt pitänyt semmosta muotoutuvaa tyynyä (tempur tms.) alemman reiden/lonkan alla + normityynyä jalkovälissä ja se on helpottanu vähän nukkumista lonkkasärkyjen kanssa. On kyllä inhottava vaiva, kun heräilee koko ajan siihen särkyyn :arghh:.
 
Mulla tuo alaselkä ollut ennestäänkin huono ja nyt tän infulenssan myötä yöt ollu painajaisia. Selänsuhteen siis. Yöllä puolta selkää jomottaa niinkuin kuukautiset olis alkamassa. Jatkuva kipu, kunnes käy hakemassa sen 1g panadolin ja odottaa et se alkaa vaikuttamaan. Ja kyllä tännekkin on rantautunut jalkovälityyny :bored: en ole sitä aiemmissa raskauksissa tarvinnut onneks.
 
Takaisin
Top