Odotusajan unet

Hah, näin äsken unta, että synnytin, mutta sieltä ei tullutkaan ihmisvauva vaan kissavauva! :cat: Sitten mä kovasti yritin olla silti onnellinen, mutta lopussa jouduin myöntämään, että ei se nyt vaan tunnu ihan samalta, kuin kauan odotettu vauva ja että oon muille kateellinen, kun he synnyttivät oikean vauvan :shifty:
 
Ihme unia kyllä. Ja niin todentuntuisia. Minäkin olen synnyttänyt unissani, mutta pieniä ihmisvauvoja ihan.

Mun spesiaalit raskausunet sisälsi keskiraskaudessa erilaisilla lentokoneilla lentämistä. Sitten harjoittelin ilmaan hyppimistä masai-tyylillä. Loppuraskaudessa olen oppinut lentämään itse ilman apuvälineitä!

Ne on tosi vapauttavia ja mahtavia unia, nautin vaan kun tuuli hellii ja minä olen supertaitava ilmojen halkoja. Lapsena ja teininä muistan nähneeni paljon putoamiseen liittyviä unia. Ehkä siis matkan varrella on oppinut jotain....?

Perhe repeilee aamuisin kun kerron olleeni taas lennolla jossain ihanan lämpimässä maassa. Mies on monesti vähän sellainen maamerkki noissa unissa, kenen luo aina palaan lennoiltani.

Pääasiassa unet ovat olleet raskaana ollessa mukavia, ahdistavia unia en juuri muista. Ja ihaninta, että tässä raskaudessa olen toistaiseksi nukkunut todella hyvin.
 
Oi, noi lentämisunet kuulostaa ihanilta! Ja hienoa, että oon vuosien varrella kehittynyt noin pitkälle putoamisesta apuvälineiden kautta lentämään ihan tuosta noin vaan :joyful: Ihana ajatus tuokin, että miehesi on aina se loppupiste, jonka luokse palaat lennoiltasi :)
 
Oon aiemmin nähnyt joskus unia teini/kouluvuosilta. Nyt viimeksi viime yönä näin taas sellaisen unen jossa oltiin koulukavereiden kanssa jossain koulussa tai muussa mikä lie paikka olikaan, mutta, mulla oli tää raskausmaha unessakin :)
 
Kahtena yönä peräkkäin nähnyt kummallisia vauva unia.. :D Edellisyönä päädyttiin sektioon, en tiedä miksi. Makasin sairaalassa kovalla sängyllä ja itkin kuinka vatsastani tulee ruma, kun se leikellään. Enemmän ehkä itkin sitä, kuinka joudun ainakin viikon olemaan sairaalassa koska leikataan. :D Viime yönä sain sitten ottaa vauvan pois alakautta vatsasta ja harjoitella hoitoa ja imetystä. Sitten laitoin itse vauvan takaisin mahaan vielä kasvamaan ja kehittymään, mutta tosiaan välillä sain "harjoitella" vauvan kanssa toimimista. :D Voi jösses voiko enää unet oudommaksi mennä!
 
Mää näin vähän aikaa sitte vähän epäilyttävää unta Antti Tuiskusta Vauvaunia ei oo kyllä tullu vaikka kaikkee muuta ihmeellistä
 
mä oon nyt toistaseks nähny vaan yhen unen vauvasta, siinä unohdin imettää sitä ja tajusin vasta monta päivää myöhemmin :D

sentään nyt oon nähny unia et oon raskaana, et vähän on pää päässy mukaan!
 
Viime yö oli tosi levoton, heräsin vessaan neljä kertaa. Siitä huolimatta ennätin nähdä aivan ihme unia. Osallistuin Gumball-tyyppiseen autokilpailuun ja ajoin siinä niin pahis autolla että. Lähtöjärjestys kisaan määräytyi uintikilpailun perusteella, jotka minä ja mun kaveri voitettiin. Kaverin piti ajaa mutta ilmoittikin ennen lähtöä olevansa kaatokännissä ja käyttäytyikin sen mukaan.

Ajotiet olivat metsäautoteitä, joissa oli tajuttomasti liejua ja pelkäsin auton jäävään kiinni. Lisäksi vastaan tuli jatkuvasti perävaunullisia rekkoja, joita mun piti väistää sivuun, vaikka ajoin tajutonta kyytiä.

Jossain vaiheessa sarjakuvahahmot (!!!) tyyliin Simpsoneitten Itchy ja Scratchy pysäyttivät meidät ja painimatsin jälkeen veivät auton minulta.

Loppupeleissä juutuin auton takapenkille ja autoa ajoivatkin huutokauppiaat Aki ja Heli. Jäin heidän vangikseen ja ajeltiin kohti (tietysti) Hirvaskangasta mutta jostain syystä Aki kääntyi aina vääristä risteyksistä ja jumitettiin jossain Järvenpäässä. Siinä vaiheessa unta ilmoitin, että ruokaa pitäisi saada kun on tämä radi, johon Aki vaan hirnui, että ennen Jämsää ei kuule pysähdytä missään.

Heräsin hiton huonoon oloon ja oksennusta on pidätelty tämä aamu. Ei ehkä ihme tuon tason unilla. Aki oli kyllä paljon v-mäisempi mun unessa mitä telkussa.

:D
 
Mää oon nähny töistä unia vaikka työt loppu jo.. vissiin stressi ei ian vielä helpottanu.

Sitte näin unta huomisesta ultrasta. Kaikki oli ok mutta piti vielä jatkaa johonki toiseen paikkaan ja siin käytävällä mulla meni lapsiveet ja sen mukana hulluna verta. Aloin vaan itkee hysteerisenä. Huomenna 32+1. Eikä sitä ultraa etes tehä OYSsa vaan keskusneuvolassa. Puuh...
 
Jaaha, mä sitten synnytin viime yönä omaan sänkyyn muistamatta mitään. Vauva (noin parikuisen näköinen ja kokoinen, ensin tyttö, sitten poika) toimitettiin sairaalaan. Sieltä sitten kysyin lapsen perään, ja sängyssä oli sitten lapsen lisäksi iso avokado. Että näin tällä kertaa, piti aamulla ihan tarkistaa että vatsa oli tallella:)
 
Näin viime yönä unta, missä mieheni veljen vaimo synnytti poikavauvan. Synnytys tapahtui jossain vuokramökissä ja yksi tuttu kätilö oli siinä avustamassa. Heti kun vauva oli syntynyt, ni se kätilö lähti muualle ja jätti vauvan sängylle putsaamatta ja suojaamatta! Napanuorakin oli vielä leikkaamatta, ja mä mietin, että apua, mitä mun pitää tehdä tän kanssa! Kuivasin sen vauvan siitä sitten ja nostin äitinsä rinnalle. Ja kohta syntykin jälkeiset, ja ajattelin, että ehkä mä voin sen napanuoran nyt katkasta. Eikä kätilöä vieläkään näkyny missään! :D
 
Siis mä en vieläkään oo nähny yhtään vauvaunta enkä että oisin raskaana. Unissani seikkailen tyyliin 20-vuotiaana sinkkuna, lapsesta tai miehestäkään ei oo tietoakaan. Meen vapaana kuin taivaan lintu.. että näin. :eek:
 
Mäkin oon nähnyt ihan hirveitä painajaisia siis neuvolaan menosta, kun on jotenki sitä kohtaan isot paineet. Muutamana yönä neuvolan täti on ollut unissa jotenkin... en siis viä ole edes aikaa varannu kun jännitellyt sitä ja unet ei paljon helpota.
 
En lennä enää unissani, mitä olen tehnyt paljon raskausaikana. Nyt unissani olen usein lentokentällä saapuneitten puolella ja jatkan siitä matkaa eteenpäin. Viime yönä lähdin bussilla kohti määränpäätä, epäselvää matkakohdetta.
 
Näin viime yönä monta unta ja kaikissa oli sama teema: lapsiveden meno. Monen monella ihmisellä käynnisty syntymä lapsiveden menolla ja lopulta mullakin sitten meni vedet... enneuni ehkäpä? :wink
 
Taas sitä synnyteltiin... ilmeisesti tehtiin sektio, koska muhun tuupattiin piikillä rauhoittavia ja aina kun vähän havahduin, niin lisää tuli lääkettä... se oli vaan jotenkin tosi ahdistavaa ja tuntui ettei saa happea ja pää oli ihan sekaisin :inpain: Lopulta mää sitten kävelen jostain sängyn viereen, mutta siinä sängyssä makaakin mun mies vauva sylissä! Ja ihan ensitöiksemme me tiputetaan meidän vauva lattialle :bored: Oli niin liukas... mutta vauva hymyili vaan ja oli muutenkin hirveen söpö :)
 
Synnytinpä taas viime yönä. 2 tunnissa pusasin maailmaan pienen tyttövauvan :D Sitten imetin sitä ja kaikki oli jotenki nii ruusuista ja somaa :D En vaan ymmärrä miten olin selvinnyt ton tunnin ajomatkan sairaalaan synnyttämään :'D
 
Näin ekaa kertaa viime yönä vauvaunta! Jouduin sairaalaan, jossa katsoin itse kätilön näkökulmasta oman synnytykseni. Unessa synnytys alkoi supistelulla ja vedet meni vasta ponnistusvaiheessa. Sitten sainkin oman, tummatukkaisen tytön syliini! Vauva oli valtavan kokoinen, toivottavasti en oikeasti joudu niin isoa synnyttämään... Loppu uni menikin vauvaa ihastellessa ja hoitaessa. Unohdin unessa ilmoittaa suvulle ja ystäville vauvsn syntymästä, pitää vissiin tehdä muistilista siitäkin...
 
Takaisin
Top