Odotusajan unet

Mangusti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukokuunmammat 2015
Mitä kummallisia odotukseen tai vauvoihin liittyviä unia olette nähneet raskausaikananne? Ihan pakko kysyä, koska epäilen, etten ole yksin tämän asian kanssa :) Itse olen jo ollut mm. keisarinleikkauksessa öiseen aikaan, ja yhtenä yönä sain unessa tiedon, että sikiön sydän voi lyödä, vaikka se on kuollut (inasen friikkasin unessa ja vielä herätessänikin, kunnes aivoni heräsivät). Mitä hassunhauskoja unia tai painajaisia te olette nähneet?
 
Ennen kuin edes tiesin olevani raskaana, näin unta että mun äiti(!!) oli raskaana ja odotti kaksosia, tyttöä ja poikaa. Siinä unessa olin vaa tosi vihanen äidille, että miten se voi olla raskaana noin vanhana (66 v) :D . Nyt sitte jännityksellä odotan, että onko mun mahassa ne kaksoset..
 
Näin ennen plussatestiä unen, missä sain tyttövauvan. Synnytyksestä en muka muistanut mitään, kyselin mieheltäni yksityiskohtia. Tumma, tuuhea tukka sillä oli. Imetin vauvaa päivän (??) kunnes vauva kieltäytyi syömästä enää rintaa kun oli jo niin iso tyttö....................

Ennen esikoisesta tehtyä plussatestiä näin unen, jossa heräsin sairaalasta. Mulla ei ollut aavistustakaan, miksi sairaalassa olin, joten lähdin kotiin. Kotona äitini sanoi, että mitä sinä täällä teet, sairaalaan siitä, olet synnyttänyt viime yönä! Menin sairaalaan takaisin, missä pieni poikavauva itki kopassa. Otin pienen syliin, ja sain vauvan heti rauhoittumaan. Mentiin sitten isille esittelemään uutta tulokasta. Poikavauvan synnytin tuosta 9kk myöhemmin. :happy119
 
Joka yö näen todella omituisia unia... mutta lähiaikoina nyt näin juuri sellaisen, että keskenmeno vuoto alkoi, aamulla tuntui omituiselta nousta ylös kun mietin vain että näinköhän se taas kävi, no ei käynyt, se oli tosiaan uni.
Yhtenä yönä synnytin työn, ison tytön.
Viimeyönä olin synnyttänyt lapsen joka näytti ihan kummitytöltäni ja sitä kovin ihmettelin, mietin myös unessa sitä että vaikka lapsi osasi jo kävellä ja kaikkea niin emme olleet vielä kertoneet kenellekään hänen syntymästään, olimme olleet vain niin tohkeissaan että unohdimme, haha :grin
 
Ihania unia! :grin Mä en ole nähnyt vielä vauvaunia, mutta kaikenlaisia seikkailuita on tullut unissa tehtyä. Ehkä ne vauvatkin hiljalleen hiipii uniin...
 
Sillon kun odotin että testiin ois tullut viikkoja 3+, niin näin unta jossa siinä lukikin vaan 1-2. Ja jonkinlainen km-unikin tuli, kun pelotti niin, tuli uniinkin. Nyt sit on tullut seksiunia :D

Muistaakseni esikoisen odotusaikana tuli vaan yksi uni jossa näin vauvan, siinä oli tyttölapsi joka sanoi mulle 'äiti'. Jonkinlainen enneuni? :)
 
Ihan loistava tää ketju!! Mä nään hirveesti unia ja varsinkin raskausaikana mitä pimeimpiä sellaisia :D

Viime viikolla olin tosiaan synnyttämässä unissani. Ponnistusvaiheessa pää ei lähtenyt tulemaan ulos vaikka puserrettiin kuinka. Sitten kätilö ilmoitti,että nyt kyllä täytyy napanuora katkaista ?! kun ei se näytä sieltä tulevan ollenkaan. Sen jälkeen mut kärrättiin supermarketin parkkipaikalle napanuoran katkaisua varten, etten huudollani häiritsisi muita synnyttäjiä.

Ihan kamalan todentuntuinen uni ja kun aamulla miehelle selostin tapahtumia mua ei kyllä yhtään naurattanut. Nyt pystyy onneks jo nauramaan
 
Tais tän päivänen varhaisultra jännittää ku viime yönä näin unta ettei ultrassa löytynyt sykettä, mä niin toivon ettei ollu enneuni :sad001 kauhia ku pitää vielä viis tuntia venata sitä ultraa..
 
Näin unta et join lasillisen valkkaria, kun unohdin olevani raskaana. Ja hirvee kohtaus kun tajusin mitä olin tehny... Samana yönä näin myös unta keskenmenosta.
 
Tää nyt ei liity raskauteen milläätavalla mutta viimeyönä minä opettelin vesihiihtämään veneen moottorilla :grin Hitto mitä vauhtia menin lammen päästä päähän ja välillä kanttasin rannastakin lisää vauhtia :grin:grin:grin
 
Mä en oo nähny muuten vauva unia mut yks yö olin ajanu ylinopeutta sit mut vietiin verikokeisiin. Siellä lääkärissä otettiin musta kuvia kameralla ja kehittivät kuvat ja lääkäri tuli kysymään että oonko tietoinen raskaudesta sanoin että näin on päässyt käymään ja sit meidän töistä yks vakiasiakas pyysi mukaansa huoneeseen että ottaa sitä verikoetta mutta se vaan tuikki ihmeellisiin kohtiin ja kun sanoin että ota kyynärtaipeesta niin se sano ettei uskalla :D (Tämä asiakas siis on eläkkeellä oleva siivooja ettei ihmekkään ettei osannut) :D
 
Huippuja unia teillä! Helposti just pelot hiipii uniin ja näkee kaikenmaailman keskenmenounia ja kaikkea kamalaa. Osa unista ei oo taas millään järjellä selitettävissä! :grin

Ite olin viime yönä raskaanaolevien kaupunkisuunnistuksessa. Oli olevinaan jonkinsorttinen informatiivinen harjoitus, jossa eri rasteilla saisi tietoa raskauteen liittyvistä asioista (jollakulla mennyt vähän yli toiminnalliset pedagogiset harjoitukset...). Ensin keräännyimme kaikki auditorioon, mutta vihjeitä ekalle rastille ei koskaan kerrottu, eli päädyin harhailemaan jossakin oudossa kaupungissa ja kohtasin paljon tuttuja sekä vanhoja koulukavereita, joita en ole nähnyt yli kymmeneen vuoteen.

Unet jatkuivat niin, että olin osallistumassa joihinkin urheilukisoihin, mutta koska olin raskaana, kukaan ei halunnut olla kanssani samassa joukkueessa. Suivaannuin niin, että osallistuin sitten omana joukkueenani, jossa oli itseni lisäksi hyvä ystäväni, joka oli ikään kuin Sancho Panzani tässä unessa. Tunnetusti olen aika kilpailunhaluinen, ja unessa olin täynnä pyhää vihaa syrjinnästä ja halusin epätoivoisesti voittaa. Muistan ainakin kiivenneeni jyrkkää rinnettä ylös ison mahan kanssa ja mulkanneeni muita osallistujia. Lopuksi pelattiin mukamas baseballia, mutta kenttä oli melkein pystysuora ja säännöt ihan erit. Vein kuitenkin voiton kotiin ja siihen oli hyvä herätä :grin
 
Olen nähnyt unta, että olin jossain juhlissa, joissa join ja koska join, niin vahingossa poltin tupakkaa. Vanhempani olivat samoissa juhlissa ja suuttuivat polttamisestani ja minä itsekin olin asiasta paniikissa, että mitenhän se vaikuttaa raskauteen. Todellisuudessa en ole plussaamisen jälkeen polttanut enkä kyllä juonutkaan. Vaan sitä ihmettelen, että miksi se juominen ei unessa haitannut. :p

Yksi oli sellainen "tulevaisuuden" uni, että meillä oli neitin lisäksi jo toinenkin tyttö ja tajusin, että se on jo sen ikäinen, että sille pitää olla oma syöttötuoli. Ei muistettu aina antaa nuorimmaiselle ruokaa ja alkoi itkettää, kuin luin raporttia, jossa kerrottiin nuoremman kärsivän pahasta aliravitsemuksen tapaisesta tilasta. Sille oli unessa nimikin (apmenia, pneumia tms.). Outoja on unet.
 
Muokattu viimeksi:
Mies on nähny enemmän unia vauvoista nyt raskausaikana mitä minä :grin Mulla aina välillä tulee sellasia inhottavia että pidän vauvaa sylissä tai jotain enkä osaa käsitellä sitä ollenkaan ja sitte se taitta niskat raajat melkeen irtoo. :sad010 Enkä mää siinä etes tee mitään muuta ku pitelen käsissä ja vaikka vaihdan asentoo. Kiva ottaa kummityttöö syliin ku kuvittelee että se hajoo heti ku kosken siihen. :sad001
 
Kauhia ku ihme paimajaisia koko yö ja vielä töistä.. kai sitä jo ressaa valmiiksi ku loma loppuu ens viikolla :sad001
 
Ihania ja kamalia unia!

Minä näen kans tosi paljon unia, yleensäkin.
Viime yönä olin retkellä jossakin tytöt/pojat leirillä, josta yhtäkkiä olinkin jossain tv-ohjelmassa, jossa erästä ehkä latinalaissyntyistä herraa pahoinpideltiin (hän näytti Scott Adkinsilta, grraauuh!). Jotenkin minä pystyin vaihtamaan hänen kanssaa mieltä, ja olin välillä hänen tilallaan.
No sitten me käveltiinkin jossain ihme mekkameiningeissä etsimässä jotain shamaanityylistä herraa (katsoin eilen eat-pray-love leffan) ja olimme raskaana.
Siitä siirryin yhtäkkiä Australiaan AUTOKOULUUN (mitäääh??) ja kohta kokeiltiinkin ajaa mopolla kahdestaan ja päädyttiin johonkin aivan ihanaan vauvavaatekauppaan. Sieltä kun lähdin, halusin katsoa itseäni peilistä, koska mulla oli mun suosikki urkkatoppi päällä, ja sivuprofiilista mulla olikin jo aivan valtava maha. :laughing002

Aivan ihmeunia. Ja muistan ne yleensä tosi tarkasti ja elävästi. Vielä en ole nähnyt sukupuoliunia. Niitä odotellessa. :)
 
Mä oon nähny samoja unia kuin esikoista odotellessa. Unessa juon siiderin ja/tai poltan tupakan ja sen jälkeen vasta muistan, että oon raskaana. Tulee hirveä paniikki. Herätessä helpotuksen määrä on suuri, ko tajuan sen olleen vain unta :D
 
Itse olen aina ollut unien näkijä ja kuu vaikuttaa aina unien laatuun. Mutta, tätini kuoli yllättäen kolme viikkoa sitten ja muutama viikkoa ennen pois menoaan, ilman että tiesi mun raskaudesta, oli nähnyt unta, että sain tytön. Tiedän tästä, koska hän kertoi siitä toiselle tädilleni. Hieman hurja olotila.
 
Takaisin
Top