Odottajia Pohjois-Savon/Kuopion seudulta?

Nyt on saikulle jääty lääkärin määräämänä :) Kaks viikkoa jäi tähteelle, mut eipä haittaa :)
 
Heippa! Täällä odotellaan esikoista Leppävirralla. Laskettuaika 17.6. Ekassa ultrassa oltiin toissapäivänä ja kaikki oli hyvin. Siellä se pikkuinen nilkat ristissä jumppaili :Heartred Olen kohta 30 v., kesällä vasta tänne muuttanut maatilan emäntä!
 
Täällä Savonlinnalainen ensiodottaja 8+1, Etelä-Savoohan tää on mut ei taida Savonlinnan seudulta ketään olla täällä...
 
Hei vaan teille uudemmille ja onnea odotukseen! :)

Itsellä nyt viikko viralliseen mammalomaan, mutta jäin töistä pois viime viikolla, kun alkanut olla niin kauhean väsynyt ja työpäivisin ruvennut tulemaan paljon ennakoivia/harjoitussupistuksia. Käytiin viime viikolla Kysillä synnytysvalmennuksessa, kun joulun takia seuraava kerta on vasta tammikuussa 9.1. ja mun mielestä se ois ollu jo liian lähellä laskettua aikaa (25.1.) Vinkkinä, et jos on herkkä ihminen ja taipumusta ahdistua/stressata asioista, esim. tuleva synnytys ahdistaa/pelottaa niin tuo valmennuskerta voi olla hyvä jättää väliin... Jälkiviisaana ei ois pitäny mennä, kun sain jonkun kauheen ahdistuskohtauksen eikä ollu hyvä olla siellä. Nyt koetan vaan jatkaa sillä linjalla, etten vielä mieti synnytystä ollenkaan ja koetan unohtaa tuon valmennuspäivän. Samat tiedot ja asiat löytyy kyl netistä mm. tältä palstalta ja luotan siihen, et kyllä sitten sairaalassa kaikki tulee menemään niin hyvin kuin mahdollista ja lääkärit/hoitajat tietää, mitä tekee ja mikä on parasta :)
 
Heippa kaikille!

Täällä ilmoittautuu kuopiolainen 26-vuotias esikoistaan odottava. Tosi aikaisilla viikoilla mennään, vasta 4+2, mutta olo on jotenkin tosi varma ja luottavainen että kaikki menee hyvin. Plussan sain sunnuntaina ja eilen kävin mittauttamassa hcg-arvon, joka oli 509, eli vastaa viikkoja. Eka neuvolakäynti on vasta 5.1., enkä malttais odottaa niin kauaa! LA on 15.8.
 
Tervetuloa uusille :)

Täällä mammalomaa lusittu jo parisen viikkoa! Kysillä kävin maanantaina rv 36 ultrassa ja saatiin vauvalle samalla painoarvio. Kaikki hyvin ja poika kasvaa hienosti keskikäyrällä :)

Mustalammas, voi kun kurja että synnytysvalmennus aiheutti ahdistusta :sad001 Me oltiin ko. valmennuksessa 21.11 ja mä koin taas ihan päinvastoin koko valmennuksen. Toki sielä riippuu varmasti sekin että kuka valmennuksen pitää ja miten kukin asiat kokee. Mä oon kyllä hyvinkin helposti ahdistuva ja stressaava ihminen mutta mulle ainakin tuo valmennus toi itsevarmuutta asiaan tosi paljon.

Toivottavasti pääset ahdistuksestasi eroon, ei saisi kyllä valmennus aiheuttaa kellekkään tuollaista!
 
Moi!
Täällä 36-v odottaja Varpaisjärveltä. Toista odotan ja tänään alkoi rv22, la olisi 19.4. Rakenneultra antoi kyllä aikaisemman la 13-14.4. Saa nähä miten käy
Esikoinen täytti 13.12 puoli vuotta, eli toinen tärppäs aika nopeaan. Mentiin ajatuksella seuraava tulee kun on tullakseen Jälkitarkastuksessa löytyikin 5 viikkoinen
Sitä kyllä jo vitsailtiinkin, mutta yllätys olikin että siellä jo kasvoikin toinen.

Esikoista odottaessa minulla oli kokoajan tunne että hän on poika. Ru:ssa lääkäri sanoi hänen olevan tyttö. Sanoin hälle että tunne on kyllä että on poika. Lääkäri sanoi että eihän hän voi väittää vastaan jos olet niin varma, mutta tytöltä tämä näyttää. Minullä ru:n jälkeen on verenpainetaudin takia käyntejä kysissä neljän viikon välein. 24 viikolla lapsi oli selkä ylöspäin jolloin sukupuolta ei nähnyt. Viikolla 28 lääkäri kysyi: joko tiedätte sukupuolen? Vastattiin että kyllä, tyttö pitäs olla. Lääkäri totesi että TYTTÖ??? Kyllä tämä pojalta näyttää ja näytti pyöreät pallit ja pippelin ultralla. Ja minä olin kuolla nauruun. Olimme vitsailleet että tyttö vielä kasvattaa sen pippelin ja näinhän siinä kävi. Näin minun tuntemus piti paikkansa. Nauratti vaan kun oltiin jo hankittu kotiin tulovaatteet hempeät vaaleanpunaiset ja saatu mekkoja lahjaksi. Meille tosin oli ihan sama kumpi on, kunhan on terve. No tästä naurusta selvittyä vitsailimme että jospa siellä mahassa onkin kaksoset Seuraavalla neuvola käynnillä kerroin neuvolatätille että sukupuoli muuttui ja vitsailut kaksosista. Hetken siinä nauroimme yhdessä ja täti katsoi neuvola korttia ja totesi kysin lääkärin merkinneen sydämensykkeen kohalle kaksi plussaa joka tarkottaa kaksosia. Sillon alkoi jo hiottaa Yksi siellä mahassa oli ja terve poika on tähän mennessä ollut. Ainut mistä on kipeä ollut on 5kk rokotus josta nousi kuume. Muuten on ollut terve josta olen erittäin tyytyväinen.

Uudesta tulokkaasta on tunne että hän on tyttö. Ru:ssa ei sukupuolta voinut arvuutella kun oli selkä ylöspäin. Jospa 5.1 sais sukupuolen tietää Villi on kyllä tämä lapsi jos liikkuvaa sorttia oli esikoinenkin mahassa. Tämä melekkuaa vielä enempi No onpaha jäntevä syntyessään niinkuin isoveljensäkkin.

Raskausaika on vaan hurahtanut mennä. Ehken tuo esikoinen vie sen huomion ja päivät vaan hujahtaa aamusta iltaan...
Vointi on ollut minulla suht hyvä. Maha on vaan jo yhtä iso kun esikoista oottaessa loppuvaiheessa. Mutta jospa sitä mahtus tässä raskaudessa loppuvaiheessa ies joihinki vaatteisiin
 
Täällä odotellaan ihmeissään h-hetkeä joka lähenee hurjaa vauhtia. Nyt mennään siis rv35+5 ja ens tiistaina on KYSillä tuo kokoarvio / sypelääkäri. Jännittämään alkaa ihan tosissaan että millon tässä alkaa tapahtua sit.
Mites täällä muutamat joilla la tais jo ylittyä onko syntynyt pienokaisia ? Miten synnytykset mennyt KYSillä?
 
Heippa! :) vielä yhtenä kappaleena, mutta synnytystä jo toivoen. 37+1 nyt eikä vielä isompia merkkejä siitä, että lähtö ois lähellä. Viikon päästä neuvolalääkäri terveyskeskuksella ja saadaan uutta koko arviota. Kaks viikkoo sitten arvioi kooksi jo 3,1kg ja nyt haluu viel tarkistaa, et mikä on tilanne, et mahtuuko alakautta syntymään vai tartteeko pohtia käynnistystä ellei laskettuun mennessä ala vauvaa kuulumaan.
 
Täällä nyt Rv 36+1, tänään oli tuo kysin kokoarvio ja synnytyspelkolääkäri. Oli ihan mukava käynti ja kokoarvioksi sain nyt 2600g/2700g ja syntymäpainoksi arvioitiin n.3300g sain vielä uuden ajan 29.1 sillon ois rv 39+4 et jos ei oo ennen sitä tullut tähän maailmaan niin sit katsellaan mitä tehdään :) kohdunsuu oli lyhentynyt ja oli enää jäljellä 1,5-2cm ja sormelle auki kuulemma :) eli jotain on tämä kivuton supistelu ja tuikkailu saanut aikaiseksi! :eek::confused::wink
 
Tääl tänää neuvola. Nyt rv 39+1 ja kysyin, että mitäs, jos alkaa mennä yli, nii sano terkka, että kun 41+5, nii saa mennä synnärille käynnistykseen ilman erillistä lähetettä :) kaveri voi vissiin paksusti masussa, ei millään haluu ulos tulla (kuka ny tämmöseen pakkaseen) :D No, viimestää 23.1 sit synnärille :wink
 
Beneathbeautiful, mulla oli rv 36+0 Kysillä kokoarvio ja kohdunsuun tilanne oli juuri sama vajaa 2cm jäljellä ja pehmentynyt sekä sormelle auki.

Tänään 40+2 ja edelleen yhtenä kappaleena. Muuten jaksan aivan hyvin tätä odottelua kun vointi on hyvä mutta pelkään sitä miten isoksi vauva kasvaa.. keskikäyrällä kasvanut koko ajan ja syntymäpainoksi arvioitiin LA.n aikoihin 3,5-3,6kg. Mä en vaan luota yhtään noihin ultran kokoarvioihin kun ne tuntuu niin usein menevän pieleen ja arvioidaan alakanttiin..
 
Mutta tosiaan ens viikon lauantaina on täällä tuo maaginen 41+5, eli jos vauva ei tule itse ennen sitä niin sillon käynnistys terkkarin mukaan. Aloin vaan itse epäillä että näinköhän vloppuna käynnistetään..
 
Takaisin
Top