Odottajia Pohjois-Savon/Kuopion seudulta?

Mä oon jaksanut hyvin, kun olen esikoisen kanssa vielä kotona :wink Alun pahoinvointi ja oksentelu oli kyllä niin kamalaa, että en tiedä miten töissä olisin sen kanssa jaksanut. Mutta nyt on paha olo takanapäin :)

Iisalmen H&M:ltä tein ihan huippulöytöjä kun ostin parit mammafarkut pari euroa kipale :D Seuraavaksi sitten pitää talvitakki löytyä johon masu sopii, mutta ostan vasta talvella kun ei oma enää sovi.
 
Just kun kerkes tänneki kertomaan että töissä ei oo mtn pahempaa ongelmaa, nii nyt alko tulemaa harjotussupistuksia useemmaan kerran päivässä. Kumartuminen ja kyykkiminen laukasee supistelun. :/
 
Mulla rakenneultraan 2vk ja 6 päivää! Enkä malttaisi odottaa! Onneks ens viikolla paluu lomalta töihin niin aika varmaan menee nopeasti töissä. Vähän jännittää kyl sekä työhön paluu ja tuo rakenneultra, kun maha on nyt loman aikana tullut sen verran isoks, ettei pysty oikein kesävaatteissa sitä peittelee. En kuitenkaan haluais työkavereille asiaa vielä kertoa ennen kuin rakenteessa varmistuisi, et kaikki on normaalisti :) onneks työvaatteet on niin löysät, ettei niistä varmaan kukaan vielä voi huomata ja pukukopissa taas ei työkavereiden kanssa yhtä aika olla, kun ollaan aina eri aikoihin vuoroissa.

Nyt mulla on noita mammahousuja myös enemmän kuin omiks tarpeiks :D huomasin Facebookin kirppiksellä, kun joku myi laatikollista housuja (xs-s) 20€:lla ja kävin ostamassa ne sit. Niitä olikin varmaan liki 20 paria, joista kolmet on caprit ja kolmet shortsit. Osa oli sen verran isoja, että ehkä ei loppuraskaudessakaan mene mulle, mutta loput varmaan on ihan sopivia, kun ovat pääasiassa pillifarkkuja. Onneks nyt on vielä hetken lämmintä niin voinu noita shortseja hyödyntää edes hetken :)
 
Mitäs tänne kuuluu? :)
Täällä olis meneillään nyt rv 18+3 ja ois aikalailla 2 viikkoa rakenneultraan. :)
Ei siis malttaisi laisinkaan odottaa.. onkohan siellä kaikki hyvin varmasti ? :eek: ja näkyyköhän se sukupuoli. Ärsyttää jos jää sellaiseksi "saattaa olla mut ei voi varmaksi sanoa" veikkaukseksi.. jospa se selviäis..
Liikkeitä on alkanut tuntumaan ihan hyvin ja huomaa miten toinen innostuu tietyistä ruuista tai muuten yllättää välillä tökkimällä tuolta sisältä.
:Heartred ihanaa odotusta kaikille!
 
Tasan viikko rakenneultraan enkä jaksais oottaa sitä! En oo kuukauteen varmaan mitään muuta miettinytkään, kun koko aika vaan odotellu sitä jo malttamattomana :D sukupuolen haluisin tietää mutta ennen kaikkea varmuuden sille, että pikkuisella näyttäisi olevan kaikki hyvin ja kehittyy normaalisti. Aion kyllä käydä yksityisellä sit, jos ei sukupuoli selviä tai jokin asia jää vielä tuon jälkeen mietityttämään.

Liikkeitä en vielä ole tuntenut tai tunnistanut ja niitäkin kovasti odotellut. Pari muljahdusta on iltaisin tai joskus päivisin tuntunut, mutta sillon kun on keskittynyt niitä kuulostelemaan niin ei varmasti ole mitään tapahtunut. Raskausviikon tänään 19+4.

Töihin palaillut nyt kesälomien jäljiltä ja vähentynyt kirjoittelu foorumeille, kun ei ole niin paljoa aikaa ja energiaa. Työt myös vähän stressaa, kun ei oikein enää tuon toisen pomoni kanssa tunnuta löytävän yhteistä säveltä, joten saa nyt nähdä miten mun työkuviot sen paikan osalta jatkossa tulee menemään vai saisinko siirron jonnekin muualle. Itse toivoisin siirtoa, kun ei siellä enää ole kiinnostusta tai motivaatiota edes työskennellä.

Pikkuisen olen nyt kirppiksiltä ja alennusmyynneistä alkanut ostella vauvalle vaatteita ja katella tarvikkeita :) voi kunpa siellä rakenneultrassa ois meillä kaikilla asiat hyvin!
 
Onneksi Musta lammas odotus pian palkitaan, vaikka se tuntuu nyt iäisyydeltä :) mä ajattelin huomenna lähtee kuopioon "vähä ostoksille" :wink Äitiysvaatetta, vaaville, mitä tarvii ja ukkoki innostui omasta isyyspakkauksesta nii sitä vähä alkaa väkertään :D
 
Hyvin meni. Ei kestänyt kauaa vaan käynnillä meni n. 40 minuuttia. Muuten katsottiin tavallisella ultralla, mutta kasvoja näytti sillä 4D:llä myös. Ei meinattu saada kyllä naamasta hyvää näkymää, kun pikkuinen piti koko ajan käsiä siinä edessä. Kaikki mitat oli ok ja vastas viikkoja eli laskettu aika pysyi ennallaan ja tänään rv 20+4 :) ihan mukava kätilö oli ja kertoi koko ajan mitä tutki ja mitä kuvissa näkyi. Jännitti kyllä pirusti koko aamun ja siinä tutkimuksessa meinas tulla jotenkin huono olo ja suu oli ihan rutikuiva. Meinasin jo, että joudun pyytämään kesken kaiken juomista, kun alko kylmähiki tulla otsalle ja ruveta heikottamaan, mutta onneks meni ohi.
 
Aivann :) itselläni olisi sama edessä ensi torstaina! :p oliko sinun ultrassa mukana opiskelijoita? Mulla lukee tos kirjeessä että mulla olis opiskelijoita läsnä. :eek: selviskö sukupuoli? :)
Onnea vielä hyvistä uutisista :)
 
Ei ollut opiskelijoita vaan pelkkä kätilö oli paikalla :) Sanoin kätilölle (kun täällä lukenut ettei kaikille ole kerrottu sukupuolta tai katsottu) heti tutkimuksen alkuun, että saa kertoa sukupuolen eikä tarvitse pitää salassa, jos se näkyy :) Kätilö lopussa sanoi, että teitähän kiinnosti se sukupuoli niin katsotaanpa sitä nyt vielä. Eli itse varsinaisen tutkimuksen aikana ei sukupuolesta mitään sanonut tai sitä kurkkinut, mutta lopussa vartavasten kurkattiin :) Eli tiedämme sen nyt. En ihan vielä paljasta sitä tällä foorumilla, kun sulattelen vielä tietoa hetken itse, että pääsen sinuiksi tulevan vauvamme "identiteetin" kanssa :>
 
Aivan :) itse ajattelin kans mainita sukupuoliasian kyllä het alkuun ja no mies varmaan ehtii mainita sen jo ennen minua :) Tottakai kaikki vaavin terveyteen liittyvä on tärkeimpänä.
Mua jännittää toi sukupuoliasia kun itsellä on tunne ja no ehkä pieni toivekin ja sit jos se onkin päinvastainen niin meneköö pasmat ihan sekaisin. :S
 
BB teillä tais mennä tuo rakenneultra hyvin ja osua oma tuntemus sukupuolesta oikeaan? :)

Onnea odotukseen TyyppiMasussa :) Mieli on tosiaan täynnä kysymyksiä ja pohdintoja. Alkuraskaudessa ehkä vielä enempi mietiskeli kaikkea, kun ei ollut vielä nt- ja rakenneultria ollut ja pelkäsi myös vähän keskenmenoa. Nyt kun on päässyt puoliväliin ja alkaa lähestyä viikot, joiden jälkeen vauvalla ois jo pienet mahdollisuudet selvitä hengissä masun ulkopuolella niin on jo vähän levollisempi olo.

Kuopiossa ei taida olla mitään synnytys-/perhevalmennuksia? En ole kuullut ainakaan kenenkään sellaisista puhuvan, mutta täällä keskusteluissa osa on sellaisista puhunut. Mun ja miehen äippä myös kyseli saadaanko neuvolan kautta turvakaukalot lainaan pikkuvauva-ajalle. Kuulemma joskus 90-luvulla täällä ovat saaneet niin sillä kysyivät. En kyllä usko, että enää mitään kaukaloita lainaan saa. Maanantaina mulla toinen neuvolakäynti niin pitää siellä sitten näitä kysyä... Oon myös flunssassa niin täytyy kysellä myös, et onko neuvolatätillä suositella jotain lääkkeitä nuhaan/nenäntukkoisuuteen. Unohdin myös, et pitikö mun nyt sinne neuvolakäynnille mennessä käydä siellä ennen aikaa pissaamassa purkkiin jotain näytettä varten. Se eka neuvola oli kesäkuun 10, päivä niin ei voi enää muistaa miten siellä ohjeistettiin tätä toista käyntiä varten :bored:

Ps. Nyt ihmetykseni on, kun mun napa on alkanut pullahtaa ulos ja navan ympärille ilmestynyt merkkejä myös raskausarvista. Samaten myös jo odottaa, koska alkaisi aika, että pikkuinen potkiskelisi aktiivisemmin ja selkeämmin, vielä on niin satunnaista...
 
Musta lammas siitä perhevalmennuksesta ja synnytysvalmennuksesta ja kelantukien hakemisesta puhutaan juurikin toisella neuvolakäynnillä :)
 
Takaisin
Top