Odottajia Pohjois-Savon/Kuopion seudulta?

Itte siis oon kuopiosta ja la 27.12 niin meillä ainaki oli vasta toisella neuvolakäynnillä puhe noista kaikista :)
 
Hyvä tietää :) Tuntuu niin harvakseltaan noita neuvoloita olevan, et oispa kiva kun olis useammin niin sais enempi tietoa. Tiedätkö onko tähän toiseen käyntiin varattu aikaa 45min, tunti vai enempi? Ymmärsin, että nyt käsiteltäis jotain voimavara-asioita myös, kun sen muistan, että tälle kerralle pitää viedä mukana palautettuna tuohon aiheeseen liittyvä kyselylomake.
 
Siis se kyselylomake ainaki meillä käytiin läpi aika pikasesti ku siinä ei ihmeitä ollut, ku miehen kans toimii meillä hyvin tää keskinen kommunikointi ja mun päätä ei oo pahemmin noi raskaushormonitkaa sekottanu, ni ei oo turhia riitojakaa :)
Meillä tais mennä se tunti siinä käynnillä, mut se ois vissii ollu vaan 45min oikeesti :D tosin ei me kyl kelloa seurattu siellä ni ei oo selkeetä muistikuvaa :D
Mun mielestä noita neuvolakäyntejä ainaki esikoista oottavalle sais olla useemmin! Itte ainaki oisin halunnu että ois useemmin päässy nyt neuvolaan. Tosin en tiiä mitenkä loppuraskauden aikana tulee vielä olemaan käyntejä, mut enemmän sais olla kyllä!
 
Musta lammas, juu rakenneultra oli viime viikolla ja tytsky siellä ujostellen viuhto menemään :) :Heartred ens viikolla meen kontrolli käynnille vilkaisee kun mieltä jäi vaivaamaan eräs asia. Mut kaikki pitäs olla aivan hyvin kuitenkin. :) tuun vaiks sit lisäinfoamaan asiasta.
Meil ois maanantaina toi toka neuvola tai oikeestaan kolmas ku kävin pari viikkoo sit ylimääräisessa neuvolassa kun oli niin pitkä väli ja neuvola vaihtui ja halusin käydä tutustumassa uuteen :) miten mindiS sulla menee? :) muistan tuolta raskaaksi2015 ketjusta sut! :)
 
Bb eiköhä siellä ole pienellä kaikki hyvin :Heartred mutta ainahan se on ihana käydä pientä vakoilemassa niin usein ku on vaan mahdollista :wink
Joo, kirjottelin siellä raskaaksi2015 ja sit siellä "esikoisten haaveilijoiden" puolella :) täällä menee oikein hienosti, tai no sokerirasituksessa meni yks arvo kolmesta vähän yli ni pitää nyt ruokavalioo vähän alkaa tarkkailla ja sit vahtia noita veriarvoja ittellä. Nythän mennään rv26+5 ja maha on hirveetä kyytiä alkanu kasvaa! Ihan ittekki aina välillä säikähtää omaa peilikuvaansa ku massu on nii iso tähän kroppaan :D meillehä ei paljastunu ultrassa kumpi tulokas on, mutta uskon että tuossa vajaa kahen viikon päästä pääsen uudelleen ultrattavaks tuolla lääkärineuvolassa niin jospa tuo meiä pieni ois vähä rohkeempi levittelemään noita haarojaan :D
Mites sulla bb on edenny raskaus?
 
Ihanaa kuulla et siel menee mindiS hyvin :) täälläkin masu alkaa jo olla melko pötsi. Nyt siis rv 21+4 :) potkut tuntuu jo selkeästi. Ja toissailtana sain videollekin tallennettua pikkusen potkun. :) itse kävin sokerirasituksessa sillon oisko ollu rv12 tienoilla ja sielt ainakin sain ihan hyvät arvot mut sen saa nähä mitä kohta edessä olevassa seuraavassa rasituksessa käy. Mut muuten kyl on menny raskaus tosi hyvin ja alun pahoinvoinnin jälkeen vointi enimmäkseen hyvä. Toivottavasti sie saat tietää jo kans kumpi siel masussa asustaa. Meil oli toi ru samalla opetustilaisuus ja siel oli 4 kandia + lääkäri sitä mieltä että tyttö siel on vaikka alussa ei meinannu näyttää meille :) toi oli muuten ihan kiva et tutkittiin tarkasti mut sit jäi tosi epäselväksi yksi asia kun siinä höpisivät keskenään niin pääsen tosiaan ensi viikon torstaina vilkaisee lääkärin luona :)
 
Täällä käyty nyt lääkärillä ja vilkaistiin pientä tytskyä ja näytti aivan normaalilta ja tosiaan oli ru:ssa käynyt jonkinsortin erehdys kun oli tosiaan niitä oppilaita niin olin käsittänyt asian väärin :) siellä toinen jumppasi innokkaana ja söi peukaloaan :Heartred

Ultran jälkeen otettiin papakoe mun solumuutoshistorian takia varmuuden vuoksi ja näytteen otto oli taas kokemus.. oikein roilahti veret pitkin tutkimustuolia kun oli vissiin niin herkät limakalvot.. itsekin säikähdin että mitäs nyt tämmöinen.. mut ilmeisesti raapaisi vähän reilummin sillä harjalla.. jospa ei vuotaisi kauan. Ei oo ennen näin ronskisti näytettä otettu..
Rv 22+3.
 
Sepäs kiva kuulla, oli varmasti helpotus! :)

Täällä käyty tänään shoppailemassa vauvalle vaatelipasto Jyskistä ja katsomassa vaunuja. Joko teillä muilla on vaunut hommattuina?

Omat ennakko suosikit oli netin perusteella Brion Happyt ja Smilet. Happyt olikin aika isot ja leveät ja niihin verrattuina Smilet paljon kätevämmät. Mieskin tykästyi noihin Brion Smileihin, joten meille varmaan tulee nyt sellaiset, kun on niin kevyet ja menee pieneen tilaan. Meillä vaunujen valinnassa ongelmana säilytystilan puute, kun eteinen on tosi ahdas tasanne keskellä ylä- ja alakertaan vievää portaikkoa eikä niitä vaunuja/rattaita kylmässä ulkovarastossakaan voi säilyttää. Pitää vaan yrittää ensin löytää käytettyinä tuo Smilen ratasosa ja runko, kun pehmokopan jo löysin kirppikseltä käytettynä. Pehmoiseen kantokassiin päädyttiin, kun se vie niin paljon vähemmän tilaa säilytyksessä ja siinä on varmaan helppo kantaa vauva rattaista. Kuopiossa ei noita vaunuja kyl näköjään oo myynnissä kuin Carlsonilla, Partasella ja Lastentarvikkeessa. (Viimeks mainittu ei myy Brioa). Netistä näköjään tilais halvemmalla kuin mitä noissa liikkeissä nyt oli.
 
Manteli16, paljon onnea plussauksesta :) vaaville paljon tsemppii et pysyy alun myllerrykset kyydissä :) ! Kohta sie huomaat olevasi jo puolivälin yli mennyt !
Toivoo täällä yks rv23+6
 
Täällä yksi 29v odottaja Kuopiosta. Tänään sain kovasti odotetun plussan ja kolme viikkoa pitää jaksaa varhaisultraa odottaa, että näkee onko siellä todella joku kasvamassa! Jännittää kyllä tosi paljon. Meillä oli kivulias ja todella mielen mustannut kohdunulkoinen viime vuonna ja sen jälkeen on yhdellä munanjohtimella vauvaa yritetty.

Ihanaa, että tällainen paikka on olemassa mistä löytää vertaistukea.
 
Nyt vasta tänne eksyin! Täällä 25v odottaja Kuopiosta. LA on 4.1 eli viimeisellä kolmanneksella porskutellaan jo. Masussa köllöttelee poika ♡

Ensimmäistä odotellaan, yks raskaus takana joka päättyi rv 16 geneettiseen keskeytykseen (vauvalla pahat sisäelinvammat). Tuon epäonnistuneen raskauden vuoksi ollaan saatukin sit paljon ylimääräisiä ultria ja tutkimuksia mikä on ollut kyllä hienoa. Sukupuolikin saatiin tietää jo npultran tienoilla kun vauvan kromosomit tutkittiin vauvan DNA.sta. Tällä pojalla kaikkien ultrien ja tutkimusten mukaan kaikki oikein hyvin :) ♡

Töistä jäin pois rv 23 tienoilla ennenaikaisten suppareiden ja liitoskipujen takia. Fyysinen työ on mulla joten ei enää onnistunut. Sitten vielä kirsikkana kakun päällä 3vkoa sitten mulla tulehtu umppari ja jouduin leikkaukseen. Kyllä säikäytti ja pelkäsin vauvan puolesta aivan kamalasti. Kysissä onneksi sain hyvää hoitoa ja osaava kirurgi leikkasi onnistuneesti. Nyt jo toipuminen hyvällä mallilla.

Joku kyseli vaunuista. Me hankittiin jo kesällä vaunut kun meidän himoitsemat Brion Smilet oli niin hyvässä tarjouksessa netissä. Sit samaan syssyyn tarjouksessa niiden runkoon passaava turvakaukalo ja autoon telakka. Meillä on jo hankinnat vauvaa varten muutenkin aika pitkälti tehtynä. Tyyliin itkuhälytin, harsot ja tuttipullot vielä ostoslistalla :)
 
Täällä esikoistaan odottava 31-vuotias Siilinjärveltä, rv 19+2. Liikkeitä ei tunnu varsinaisesti vielä, mutta joinain päivinä tuntunut pientä kevyttä pulputusta jonka voi erottaa suoliston pulpatuksesta.
Rakenneultra on 2 viikon päästä kys:issä, vähän jännittää jo että kumpi sieltä tulee
Itsekin olisin ollut vailla useampia käyntejä neuvolassa, varsinkin alussa kun niitä kysymyksiä aina tulee mieleen. Nytkin mulla on jo mielessä pari kolme kysymystä ja seuraava käynti vasta marraskuun puolella... Oon kyllä soittanutkin sinne ja hyvin oon saanut puhelimessakin vastauksen
 
Heippa kaikille uusille :)

Leenuliini; Mulla ekat liikkeet tuntu vasta rakenneultraviikolla, jolloin oli rv 20+. Tsemppiä odotukseen! Nuo kaks viikkoa rakenneultraa odotellessa mateli ja ei ois millään jaksanut odottaa...

Huomenna ois aamulla sokerirasitus eli glukoosikoe terveyskeskuksessa. Vähän jännittää ja ahdistaa mennä sinne odottamaan ja kuluttamaan aikaa kahdeksi tunniksi. Ei oo hirveen hyviä kokemuksia labrassa käynnistä, kun jäi tuolta vähän huono kokemus alkuraskauden verikokeista (ja aiemmilla kerroilla oon joskus pyörtyillyt piikki- ja verikoekammon takia). Viimeks se hoitaja ei ollut puhelias tai kovin ystävällinen eikä näytteenotto ei mennyt ns. ihan putkeen. Maanantaisin tuo labran odotustila on varmasti täynnä pääosin vanhuksia ja varmaan todella täyttä :/ Toivottavasti en pyörtyis ja se sokerilitku maistuis vadelmalle, kun se ois ehkä eniten mun mieleen.

Oon ehkä ollut vähän pettynyt noihin neuvolakäynteihin, kun jotenkin odotin niiltä paljon enempi mut ovatkin loppujen lopuks olleen suht turhia, kun ei mitään suurempia ongelmia raskaudessa ole ollut. Tuntuu, ettei kovin läheistä hoitosuhdetta neuvolan terveydenhoitajaan pysty muodostamaan näin vähien käyntien takia ainakaan vielä tässä vaiheessa. Useimmat mieltä vaivanneet kysymykset oon selvittänyt esim. tämän keskustelufoorumin tai naamakirjan vauvaryhmien kautta muilta mammoilta/odottajilta, kun nuo meidän neuvolan soittoajat osuu ikävästi keskelle päivää, jolloin oon aina töissä eikä pysty soittamaan. Mut jospa tässä loppua kohden noita käyntejä alkais olla useemmin :)
 
Täällä enää 3 viikkoa töitä jäljellä :) sitten pääsee rauhottumaan ja valmistautumaan tulevaan :Heartred mies pelottelee, että kaveri syntyis jo ensi kuussa, mutta mä pidän sitkeesti jalat ristissä tammikuuhun asti :D nyt rv 30+4
 
Täällä rv 31+4 :) pian alkaa mammaloma, mutta oon sairauslomalla joten töihin ei siis enää tarvitse. Supistelut ja liitoskivut on kyllä tällä viikolla lisääntynyt, mutta enemmänkin ovat iltapainotteisia, päivisin jaksan tehdä askareita.

Mulla on ollut koko ajan kutina että vauva syntyy joulukuun puolella. Saa nähdä kuinka käy, kunhan kaikki menee hyvin ja vauvan saa turvallisesti maailmaan niin ei oo mulle väliä syntyykö vauva joulu -vai tammikuussa.
 
Hyvin täällä mennään rv9. Mieliala vaihtelut on jotai ultimaattista ja kaikki pienetkin vastoinkäymiset tuntuu ylitsepääsemättömiltä. Varhaisultra käytii pariviikkoo sitte, topakka syke näky, mutta huolettaa että pikkuinen pysyy mukana kriittisen ajan yli. Aiemmin yks km kesällä. Np-ultra vasta joulukuun alussa. Oireitakaan ei sen kummemmin ole josta toisaalta olen ihan tyytyväinen :D
 
Takaisin
Top