Odottajia Pohjois-Savon/Kuopion seudulta?

Musta_lammas

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2016
Huhtimammat 2018
Heippa!
Ajattelin luoda oman ketjun, jos täällä on muita 017/Pohjois-Savolaisia odottajia ja haluaisitte höpistä muitten lähialueen (tulevien) mammojen kanssa :)

Itse olen 25-vuotias esikoisen odottaja Kuopiosta. Mulla ei lähipiirissä ole muita odottavia äitejä (tai äiti-ihmisiä muutenkaan) niin siksi juttuseura kyllä kelpaa. Ois kiva kuulla myös, millaisia kokemuksia teillä on KYS:ltä ja tämän alueen raskausajan terveydenhoidosta ja vaikka missä olette käyneet yksityisellä ultrassa jne.
 
Helou, täällä toinen Kuopiolainen. Myös 25 v tänä vuonna tulee kohta täyteen.
Muihin juttuihin en osaa sanoa sen kummempaa kun esikoista odottelen :)
Kaarisairaalasta ainakin kuullut kehuja.
Varasin itse ajan rv 16+1 tonne sataman röntgeniin mut en oo varma perunko sen nyt vielä vai menenkö sinne. Jos menen niin voin kertoa sit kokemuksen sieltä :)
 
Moikka! Täällä kans yks kuopiolainen esikoistaan oottava 24 vuotias. :) miulla ainaki oli tosi kiva ultrakäynti kys:llä ja neuvolatäti on myös mukava. Milloin teillä LA? Miulla 6.1
 
Mulla on la 1.2 :) rakenneultraa odottelen innoissani. Se on tosin vielä kaukana tulevaisuudessa. :) jokos sulla siis oli rakenneultra kun oon kysillä käynyt? Onpa jännää kun ollaan niin samanikäisiä ollaankohan tuttuja :D hehe.. oliko kysin ultra ihan tavallinen 2D ultra vai oliko ihan sitä 4D tekniikkaa?
 
Miulla oli np-ultra kys:llä, johtuen toisessa munasarjassa olevasta dermoidista. Miulla ultrattiin kumpaaki käyttäen, pääosin 2D mut lopussa sit 4D. Parin viikon päästä onkii nyt sit seuraava ultra. :)
 
Aivan mä niin ootan tota rakennetta jos siel saa sit nähä 4D:nä :) jeijj!! Toivottavasti!
Onks sul toi kysta aiheuttanu sit jtn nyt alkuraskaudes? Vai tarkkaillaanko sitä vaan :) Joko oot tuntenu liikkeitä ? :)
 
Ei siitä oo mitää vaivaa ollu, sitä vaan varoilta seurataan. Kyllä tuntuu jo liikkeet :) viime viikosta alkaen tuntunu kunnolla, nyt viikkoja siis 18+1
 
Mulla laskettu aika 25.1. ja tänään tuli kutsu rakenneultraan! Se ois 11.9. eli viis viikkoa aikaa odoteltavana siihen :) Oispa kiva, jos siellä ihan 4D:nä sais nähdä pikkuisen. Mulla ei liikkeitä vielä tunnu ollenkaan, enkä varmaan kyllä niitä heti tunnistaiskaan. Muistaakseni nt-ultrassa se lääkäri sanoi istukan olevan etuseinämässä niin sen vuoksi oon varautunut siihen, et joudun viel kuukauden ainakin oottelee liikkeiden tuntumista.
 
Kauheen nopeesti aika on kyllä kulunu koko raskauden ajan, kohta jo puoliväli. :) Haluutteko tietää ultrassa et kumpiko on tulossa?
 
Iisalmesta ollaan. Rakenneultra olis kysissä 26.8 eli vajaa 3 vko enää siihen. Toivoisin, että sukupuoli selviää siellä. Meille tämä on jo kolmas lapsi :) liikkeitä on tuntunut jo useamman viikon ajan, mut ei hirveesti oo aikaa niitä jäädä tutkailemaan.
 
Mul ois ru 17.9, en kyl malttais mitenkään odottaa.. viel viitisen viikkoa siihen noin. Kääks. Haluaisin tietää sukupuolen ja aion kyl kysyäkin että näkyykö :)

Mä oon nyt alkanu tuntemaan liikkeitä tai jotain tosi hentoisia hipsutuksia masulla :) todella hassun tuntuista kun ihan ku joku kutittelis höyhennellä sisältä päin. :Heartred
 
Mäkin oon Iisalmesta :) Toinen lapsi kysessä. KYS:iltä ihan ok hyviä kokemuksia, viimeksi alkuraskauden ultrasta.
 
Kurkkaan tänne tuolta 2015 puolelta. Tuosta 4d ultrasta kyssissä. Siellä on 4d ja jos jää varattua aikaa yli niin kysykää, että voisiko 4d:llä myös. Eivät automaattisesti käytä sitä :)
 
4 viikkoa rakenneultraan! Ei malttais odottaa...Ja täytyy tuota 4D ultraa kysyä kyl. Yks tuttu oli käyny Kysillä kesäkuussa rakenneultrassa ja sillon olivat katsoneet sekä 3d että 4d ultralla ja sai molemmista kuvia :)

Kertokaas, mistä täältä Kuopiosta saa ostettua äitiysvaatteita vai joutuuko turvautumaan nettikauppoihin? Keskustan liikkeitä kiertelin ja ainut, mistä löysin oli H&M. Minun kokoja ei oikein tahdo kirppiksiltä löytyä, kun normaali vaatekoko xs. Yhdet H&M:n mammafarkut ostin käytettynä työtutulta ja muuten oon netistä koettanut katella käytettyjä lähialueelta, mut ei oo vielä löytynyt. Imetysliivejä kyllä on joka kaupassa, mut noita housuja lähinnä kyl kohta alan kaipaamaan. Paidat ei varmaan oo välttämättömiä hankkia, kun eiköhän omasta vaatekaapista löydy tarpeeks väljiä ja venyviä, jotka mahtuu vielä pitkään päälle.

Ja mistähän kannattais katella käytettyjä vauvanvaatteita? Kiersin myös keskustan kirpparit läpi ja totesin, että Pikku Vanhassa en ainakaan jatkossa käy, kun mun mielestä hinnat oli tosi kovat vaatteiden kuntoon nähden. En tiedä oonko liian nirso, mut en esim. haalistuneita tai nyppyyntyneitä bodeja kyllä millään 1,5-2€ hinnalla raaski ostaa. Citypörsissä ja Sesonkitorissa ei ainakaan tällä hetkellä ollut oikein vauvakokoja, mut varmaan niistä vois tuurilla löytää edullisia.
 
Ite oon kans tuskaillu noiden housujen kanssa. H&m ainut mistä löysin farkut mammapuolelta, tosi vähän oli mtn pieniä kokoja siellä housuissa sillon.
Hermanissa mikä on se lasten kirppari ja sit se kirpparalla.fi niin siellä on ollu vauvanvaatteita halvalla. :)
 
Joo, H&M:ssä oli enimmäkseen M-koosta ylöspäin, mitä nyt vilkuilin. Jotain farkkuja ois ollut, mut ei ainakaan vielä tässä vaiheessa huvita maksaa niistä 30-40€, kun mielummin koetan käytettynä löytää.

Pitää käydä siellä Hermannin kirppareilla kans joskus kiertelemässä, on vaan vähän eri puolella kaupunkia niin ei viitsi asiakseen kovin usein sinne lähteä. Harmi, kun ei voi etukäteen tietää, millon siellä ois myynnissä hyviä vaatteita. Mut ehkäpä siellä on vähän enempi noita vauvatarvikkeita kuin keskustan kirppareilla :)

Huomasin netissä tuollaisen sivuston kuin http://vauvanvaate.fi/, jossa oli edullisesti kotimaisia vauvan vaatteita. Ajattelin kokeeksi tilata sieltä poistokorista kolme bodyä ja yhdet potkuhousut. Kakkoslaatuina niille ei tulis hintaa kuin n. 12€ eikä menis ees postikuluja. Saa nähdä onko miten laadukkaita, kun noin halvalla myyvät tai mikä lie syynä kakkoslaatuun. Mut kokeillaan ja katsotaan millaista vaatetta sieltä tulee :)
 
Rautavaaran odottaja :) La 11.1 :wink Ru ultraa odottaessa 2.9 Iisalmessa :) Täällä toinen lapsukainen tulossa ♡ Liikkeet tuntuneet rv 14 asti, nyt vaihteeks rauhallisempaa hiljaiseloa. Innolla odotan kumpi siellä on tulossa :wink
 
Meillä rakenneultra ens perjantaina. :) miten teillä muuten on ollut vointi? Ootteko pystyny töissä olemaan?

Ite oon tuotannon esimiehenä elintarviketehtaalla. Fyysistä työtä, paljon nostelua ja kantelua. Tähän asti menny ihan suht ok vielä, alaselkä ja jalat kyllä rasittuu enemmän kun ennen.
 
Ihan hyvin jaksanut täälläkin. Väsymystä välillä on kyllä enemmän kuin laki sallii, mutta töissä on onneksi vielä pystynyt olemaan, vaikka fyysistä on omakin työ, kun hoitoalalla on. Nyt yrittänyt vähitellen hellittää rankimmista töistä.

Pahoinvointia oli yllättävän pitkälle tätä raskautta (vielä rv 16 aikaan oksentelin ainakin kerran). Onneksi loppua kohti ollut satunnaista, mutta kuitenkin paljon enemmän kuin esikoista odottaessa, jolloin tarvitsi pain 2-3krt oksentaa. Alaselkäkin alkaa välillä valittamaan, jos tarvii paljon seisoa, kuten eilen, kun olin esikoisen kanssa 2,5h ulkona puistossa.
 
Takaisin
Top