NT-ultra

Sain vihdoin ultra-ajan, 1.2 klo 10.30!! Vähän jännää! Mies tulee mukaan esikoisen kanssa :) tulee niin mieleen esikoisen nt-ultra, kun en tiennyt yhtään mitä odottaa enkä kauheasti osannut jännittää, nyt kun tiedän mitä odottaa niin jännittää valtavasti! :D
 
Mulla olis tasan kahen viikon päästä eka ultra ja nyt viikot 10+4 (eka raskaus), joten oisin kysyny et otetaaks siel ultras ensin pissanäyte vai pitääkö rakko olla ihan tyhjä ku sinne menee, ku oon vaa kuullu et jossaa pitäs olla virtsarakko ihan täynnä ja jossai ei? :eek:
 
Se vissiin siihen ultraukseen vaikuttaa se täysi rakko, että on hyvä olla täysi.. näin oon ainakin käsittänyt :woot:
 
Minulle sanottiin, että 2 tuntia pitäisi olla käymättä vessassa ennen ultraa. Täysi rakko pitää kohdun paremmin paikoillaan ja vaikuttaa näin ultraukseen.
 
Okei kiitos tiedosta :) kauheen epämukavaa vaan jos alakautta tehää se ultra ja on kauhee vessahätä :D
 
Itsellä ei ole käynyt edes mielessä tuo vaihtoehto, että nt-ultra tehtäisiin alakautta! o_O

Tehdäänkö se normaalisti alakautta vai vatsan päältä?
 
Se tehdäänkö kumpaa kautta niin varmaan riippuu paikasta, meillä se tehdään ainakin alakautta.. :peeking:
 
Joissakin paikoissa pitää käydä pissalla juuri ennen. Näin oli ainakin kättärillä kun edellistä odotin. Silloin tehtiin ensin vatsan päältä ja sitten alakautta, kun mahan päältä ei ollut paras näkyvyys.

Sain minäkin tänään ultrakutsun :) mulle tuli myös naistenklinikalle vaikka kättäri on synnytyssairaala. En keksi muuta kuin, että kättärillä ei ole mulle sopivia aikoja. Taitaa siis olla ihan tukossa elokuussakin..

Ja aika on ens pe 27.1. klo 12.30 :) (12+4)
Rakenne 23.3. klo 8.30. (20+3)
Pojan päiväkotiaika on 8.30-12.30.. nyt sit ettimään lastenvahtia, kun meidän ainut lastenvahti on koulussa 8-16 päivittäin..
 
Muokattu viimeksi:
Jos ultrataan vatsan päältä, silloin rakossa mielellään virtsaa, jos alakautta niin silloin vessassakäynti sitä ennen. Näin mulle sanottiin!
 
Mä sain molemmat ajat kättärille ja mun papereissa vielä LA 31.7 ... ihanaa kyllä kun sinne on niin paljon helpompaa päästä parkkiin kun autolla liikutaan
 
Mä en ole vielä saanut ultrakutsua. Taitaa tulla Helsingissä aika myöhään, nyt on 10+0 menossa.

Mutta teille muille Helsinkiläisille kysymys: ootteko siis saaneet valita ton synnärin ihan siis synnytystä silmällä pitäen? Mulle sanottiin neuvolassa, että enää ei etukäteen tehdä valintaa vaan sitten h-hetkellä soittamalla selviää mihin pääsee? Kättäri kai on aika monesti täynnä ja sinne itse tietysti haluaisin kun on lähimpänä.
 
Hmm... Minulla ensimmäinen raskaus joten en tiedä koko tarinaa. Meiltä kysyttiin missä haluaisimme synnyttää ja toivottiin kätilöopistoa. En tiennyt että synnytyssairaalassa olisi oikeus vaatia menemään muualle kun kriittiset hetket kädessä. Jos Naistenklinikka ja Kättäri ovat molemmat täynnä niin mihin sitä sit joutuu? Porvookin oli viime kesän kiinni... Oh, nyt iski hetkellinen stressi! :sorry: Aina ajatellut että pääsee suoraan tohon lähimpään olevaan kun pyydetty.

Muoks: HUSin sivuilta:

Synnytykset eivät jakaudu tasaisesti vuoden jokaiselle päivälle ja synnytystoiminnalle onkin ominaista kiireisempien ja rauhallisempien päivien vuorottelu. On tilanteita, jolloin soittaessasi synnytyssairaalaasi, sinut ohjataan ruuhkan vuoksi toiseen HUS:n sairaalaan synnyttämään. Tämä on valitettavaa, mutta tällä tavoin pyrimme varmistamaan, että synnytys sujuu turvallisesti.

Muoks #2:

HUS:ssa voi synnyttää viidessä sairaalassa: Hyvinkään, Jorvin, Kätilöopiston ja Lohjan sairaaloissa sekä Naistenklinikalla. Lisäksi Porvoon ja Raaseporin sairaaloissa on äitiyspoliklinikkatoimintaa, mm. ultraääniseulontoja.
 
Muokattu viimeksi:
Multa kyllä kysyttiin synnäriä ja sanoin tuon kättärin. Mut on joo aiemminkin ollut puhetta, että jos ei tilaa h-hetkellä, niin pitää varautuu menee muualle. Onneks molemmissa synnytyksissä ollaan saatu kättäriltä ihan perhehuonekin.

Mä sain ultrakutsun tänään 11+0.
 
Mulla tuli Helsingissä ultrakutsu viime viikolla, sillon oli 11+0. Ja ultra on sitten ens tiistaina eli 13+0. Eli kantsii vielä odotella aBaby!
 
Tyttöä kun odotin 07 niin ultrapaikan sai valita minne halus. Poikaa odottaessa 2009-2010 mulle sanottiin, että ultrat pitää mennä Hyvinkäälle ja synnytyssairaalan saa sit valita mihin haluaa. Nyt neuvolan terkka kysy, että haluanko kättärille vai hyvinkäälle ultraan ja toivotaan sit samaan paikkaan synnytystä (toki saa vaihtaa tilanteen mukaan). Meen nyt sit Hyvinkäälle, helpompi kulkea meiltä.
 
Molemmat aikaisemmat synnytykset on sit ollu naistenklinikalla, mutta nyt en sinne halua. En tosin tiedä ottaako ne enää sinne edes perus synnyttäjiä vai vaan riskit?
 
Mulle sanottiin kun varasin nt-ultraan aikaa että rakko täynnä ja vatsan päältä ultrataan, jos ei näy kunnolla niin sitten alakautta.
 
Takaisin
Top