NT-ultra

Mulle neuvolatäti sanoi että täällä on ultra 11+ viikolla. Kun kävin neuvolassa, niin mulle kirjattiin 8+1. Sit kun kävin siitä muutaman päivän päästä va-ultrassa, niin viikoiksi tuli 7+5. Eli n. 5 päivän heitto. Neuvolatäti kyl sanoi että laittaa mulle lähetteet vasta kun va-ultran tulos on tullut hänelle. Eli hänen on täytynyt nähdä sieltä oikeat viikot. Mutta silti tuli toi 10+6. Toisaalta lääkäri joka ultrasi sanoi, että LA voi silti vielä muuttua np-ultrassa. Joo ja jostain mäkin luin et 10+0-13+0 on se np. No jos on heijän mielestä liika aikaisin ni mennään sit uudestaan. :)
 
Mulla on sillon 7.2 nt-ultra ja viikkoja pitäis va-ultran tulosten mukaan olla 12+0. Olispa jo :rolleyes:

Mä ilmotin neuvolassa vaan suullisesti että käytiin va-ultrassa ja siellä viikot oli näin ja noin paljon. Se kirjas ne viikot äitiyskorttiin ylös ja sen mukaan katottiin millon suunnilleen antamaan verikokeet ja millon seuraava käynti neuvolaan. Luulen myös että sen mukaan on ultra-ajat tullut ku on sopivasti just 12+0 toi nt. Mutta la on silti kortissa vielä kierron mukainen arvio 12.8.
 
Meillä on ultra 2.2 ja silloin 12+2. Ei kyllä millään jaksais odottaa kun jännittää hirveesti että onko kaikki kunnossa!!
 
Mä olen kaks päivää yrittänyt varata aikaa nt-ultraan, neuvolasta kun ei ollut mennyt lähetettä perille äitiyspolille :/ tänään uusi yritys, kun eilen soitin neuvolaan että laittais uusiks. Ens viikolla jo verikokeet!
 
Että hcg hormonia on ns. liikaa, ja se kontrolloidaan sitten loppuraskaudesta ja varmistetaan että istukka toimii kunnolla. Älkää huoliko teille selitetään noi kyllä sitten :happy:
 
Oon kattellu mun verikokeiden tuloksia jotka ei oo vielä mom pisteinä, tuo hcg lukema oli vähän keskivertoa korkeampi 92,4 ug/L(mediaani 70) mutta papp-a oli 1960 mu/L kun mediaani 500!! Tiedän että jos olis toisin päin niin ois syytä huoleen.... En ole löytänyt sit mitään selitystä miksi papp-a on niin korkea. Toivottavasti kaikki tulee selvemmäksi sit kättärillä torstaina
 
Näkeekö verikokeen tuloksista jotain jo nyt? Mulla ultra tiistaina.
 
Älkää nyt kauheasti menkö kattelemaan niitä arvoja vielä kun ne verituloksen arvot lyödään yhteen ultratulosten kanssa ja sit saa vasta lopullisen tuloksen :happy:
 
Mä yritin eilen 4krt soittaa ja pyytää tuloksia. Onko plussapallolla seuraavaksi ultra ja sittenkö mää vai Pepe? :)
 
Itse innostuin googlailemaan, mitä noissa verikokeissa tutkitaan, sillä teidän keskustelut alkoivat olla minulle täyttä hepreaa. Mutta se mitä minulle valkeni, womn on täysin oikeassa. Tulokset vaihtelevat runsaasti raskauden keston mukaan eikä luvut paljoa kerro ennen ultraa ja muita laskelmia.

Eloinen17, käyppä kurkkaamassa vaikka tämä linkki http://verneri.net/yleis/korkeat-papp-ja-hcg-arvot Tuon vastauksen perusteella lukemasi ovat täysin normaalit.
 
Maanantaina jo kovasti analysoin ja nyt jo kiinnostus takanapäin, oottelen mom pisteitä ja riskilukuja ja suhteita :)

Muoks: omakannasta sain tulokset, niin veren kuin virtsanäytteen. Virtsasta puhtaat paperit :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top