NT-ultra

Siis mulla ei mitään tuloksia ole tullut omakantaan! Mistä näet ne Eloinen17? Ja kauanko meni kokeiden jälkeen?
Terveystiedot --> käynnit ja hoitojaksot
Siellä piäisi olla neuvolakäynti merkattuna ja perässä tummennettu teksti jossa lukee hoitokäynnin tutkimukset tai jotain sellaista. Sitä klikkaamalla saa auki. Tulokset siellä itellä 2-3 päivää testien jälkeen. Itse jouduin uusimaan virtsakokeen ja uudet tulokset oli perjantaina kun keskiviikkona vein purkin..
 
Mulla ei ole neuvolakäyntiä ollenkaan merkattuna, eikä myöskään noita tutkimustuloksia siis. Onpa outoa. Ehkä soitan neuvolaan tänään...
 
Mie ku kävin eilen viemäs pissanäytteen ja kävin verikokees ja kysyin siel sitte et pitääkö ite soittaa tuloksist vai meneekö suoraa sinne äippäpolille missä mulla on ultra parin viikon päästä, vastas vaa että hän ei tiedä, kai täältä joku soittelee jos niissä on jotain.. Olin vaa et öö aha no kiitti tästäki tiedosta.. Sit kysyin miun serkulta ku se on kuukauden pidemmäl ku minä et neuvolas sit saa ne tulokset ja ku menee ultraa ni siel kertovat sit sen et paljoko on sitä niskaturvotusta ja en ole helsingistä, et jokaises kaupungis eri taval menee noi jutut :eek:
 
Ootteko käyny verilokeissa ennen nt-ultraa? Mulla on vahva muistikuva, et neuvolassa sanoi, että voin mennä samalla reissulla kun on nt-ultra. Että eihän sitä tartte mennä ennen nt-ultraa?? Vai? Sano myös pissanäytteestä, että voi viedä sit samalla.
 
No mulla ei ekal neuvolakäynnil otettu pissanäytettä eikä verikoetta vaa ne piti labras käyä tekees noin viikolla 10.
 
Hei mikä pissanäyte ? :bored: oon käyny jo ekassa neuvolassa ja verikokeissa tota ultraa varten mutta ei multa mitään pissijuttuja oo pyyetty. Sano vaa neukkutäti että ens kerran ku sinne meen ni pissin siel ja katon ite siitä ne valkuias ja sokeri arvot... kuinka sitä voikin ihminen unohtaa kaiken edellisestä raskaudesta viidessä puolessa vuodessa paitti itte synnytyksen :smiley-bounce022
 
Helsingissä ohjeena oli, että yhdistelmäseulonnan verikokeessa pitää käydä viikolla 9-11 (mieluiten vko 10) ja ultra on sitten viikolla 11-13+6. Ja tuon verikokeen yhteydessä piti palauttaa myös ne pissanäytteet. Itse kävin labrassa eilen ja osa tuloksista oli jo nyt tuolla kanta.fi:ssä.

Ja näytti myös olevan aika ultraan jo matkalla! Oli vaan sellaisena päivänä, että mahdollisesti joudun sitä siirtämään jos sattuu päällekkäin toisen pakollisen menon kanssa.
 
Minulle soitti neuvolasta että virtsanäyte tulisi uusia, eli kyllä sieltä pitäisi tulla tieto jos jotakin häikkää. Virtsassa tutkitaan mahdollisen infektion olemassa oloa, kun esim virtsatientulehdus saattaa olla oireettomana. Ja edellisen aBabyn kanssa samoilla linjoilla ja samoilla tiedoilla, eli sekä verinäyte että virtsanäyte ennen ultraa. Jemppuli - tuplatarkista jollei ole kirjattu jonnekin ylös, koska minusta kuulostaa hieman oudolta...
 
Täällä taas ei ollut virtsanäytettä ollenkaan, ne katsotaan sitten neuvolassa erikseen joka käynnillä. Eri käytäntöjä, kannattaa kysellä omasta neuvolasta että miten toimitaan :happy:
 
Ootteko käyny verilokeissa ennen nt-ultraa? Mulla on vahva muistikuva, et neuvolassa sanoi, että voin mennä samalla reissulla kun on nt-ultra. Että eihän sitä tartte mennä ennen nt-ultraa?? Vai? Sano myös pissanäytteestä, että voi viedä sit samalla.

Viikkoa-puoltatoista ennen nt-ultraa piti varata labra-aika. Kai niissä tuloksissa sitten kestää 2 viikkoa analysoida ultran tulosten kanssa yks yhteen?:rolleyes: Jos kerran ultran jälkeen viikon päästä ilmoitetaan mikäli on aihetta huoleen/lisätutkimuksiin.
 
Mua ohjeistettiin niin että 10+0 pitää tehdä itse kotona virtsatesti (sain sitä varten purkit ja putkilot ja ohjeet mukaan) ja pissaamisesta piti olla taukoa väh.4h. Näytteet vein labraan samana aamuna ja siellä samalla otettiin verikokeet (4 näyteputkiloa). Tuloksissa menee kuulemma 2pv - reilu viikko ja niistä vielä soitetaan erikseen neuvolasta. Kahden viikon päästä on nt-ultra ja sen tulokset yhdistetään sit vielä näihin virtsa ja verikokeisiin. Näin siis Kauniaisissa =)

Muokkaus: ja lisäksi pitää joka kerta ennen neuvolaa käydä itse vessassa tekemässä juurikin se joku valkuais/sokeriarvo tms.testi.
 
Muokattu viimeksi:
Ok! Kiitos tiedoista! Mun täytyy kyllä soittaa neuvolaan huomenna ja kysyä.. Koska muistan aivan selvästi että sanoi, että voit käydä samalla reisulla verikokeissa nt-ultran kanssa. Mulla nt 27.1. kun viikkoja on 10+6. Mutta silloin neuvolassa terkka ei tiennyt millon se aika mulle tulee kun sanoi että yhtäaikaa voi mennä..
 
Ok! Kiitos tiedoista! Mun täytyy kyllä soittaa neuvolaan huomenna ja kysyä.. Koska muistan aivan selvästi että sanoi, että voit käydä samalla reisulla verikokeissa nt-ultran kanssa. Mulla nt 27.1. kun viikkoja on 10+6. Mutta silloin neuvolassa terkka ei tiennyt millon se aika mulle tulee kun sanoi että yhtäaikaa voi mennä..
Aika aikaisin nt-ultra :bored: Miks mulle sanottiin että sitten kun on 12+0, joudun odottamaan vielä melkein 2 viikkoa :grumpy:
 
Mä oon ymmärtänyt että ne toivoo mieluummin että labrat ois käytynä ennen nt-ultraa koska kätilö syöttää turvotusmitat ja labravastaukset sitten koneelle jo ultran yhteydessä ja jos niistä saatu "yhteisriskiluku" on liian iso niin sitten voidaan vaikka samalla reissulla ottaa NIPT verestä. Tai näin ainakin HUS-piirissä. Jos labrat ei ole käytynä niin tieto tulee kai sitten jälkeenpäin?
 
Näissä on paikkakunta eroja, toisaalla tehää erilailla. Jos ei tiedä miten toimia niin kannattaa soittaa omaan neuvolaan ja varmistaa.
 
Ultrassa käyty heti aamusta ja kaikki hyvin. Vastasi viikkoja päivälleen ja la siis 4.8. Alkuun vaikutti kovin laiskan puoleiselta vauvalta,mutta kun herätettiin niin alko ihan vimmattu riemuminen mahassa :D jalat ja kädet viuhto joka suuntaan. Mietin vaan siinä, että jaahas sisaruksiinsa siis tullut :wink
 
Takaisin
Top