noin 30-vuotiaat ensimmäistä lastaan odottavat

Nyt on ultrassa käyty tarkistamassa tilanne, ja HUH, vain yksi syke siellä nyt näyttäisi olevan. :) Onneksi se hoitaja kertoi vasta nyt, että kyseisenlainen kaksosraskaus olisi ollut todella riskialtis, kun alkiot olisivat jakaneet saman sikiöpussin..
 
Hama: Hienoa, että siinä oli vasn yksi eteenkin kun samassa sikiöpussissa. Mulla oli km-rasksudessa ultran mukaan myös kaksi samassa sikiöpussissa ja lääkäri totesi että todella riskialtista olisi ollut.
 
En itsekään malttaisi odottaa tuohon ultraan, onneksi aika on kuitenkin ennen joulua 22.12. Pääsee sitten jouluna kertomaan uutiset lopuilleen tuleville isovanhemmille :happy090.
 
Mukava, että täällä oli ryhmä meille vanhuksille myös :wink olen 34 vuotias ja esikoisen laskettu aika on 14.4. Tässä just jalat pystyssä sohvalla loikoilen, kun hellu tekee ruokaa :) ihanaa, ja välillä pelottavaakin tämä odottaminen.
 
Olipa kiva löytää yhtä nuoria kohtalotovereita täältä :)

Oon 33v. ja raskausviikkoja nyt se 8 (tai sinnepäin, ei ollut suunniteltu juttu, niin eivät osanneet neuvolassakaan viimeviikolla sanoa tarkkaa la:ta, arvaus on 25.7, mut eiköhän se jossain välissä tarkennu).

Lasten hankkiminen on jäänyt, kun oon halunnut keskittyä uraan ja opintoihin. Nytkin pitäisi viimeistellä väitöskirja, mut tuntuu, etten osaa keskittyä mihinkään muuhun, kuin ajatuksiin vauvasta. Takana on myös rankka ero ja lapsen isän kanssa ollaan oltu vasta puolivuotta yhdessä...

Miten teillä muilla ikä on vaikuttanut? Ite en ole huomannut vielä minkäänlaista väsymystä tai pahoinvointia. Seuranta (neuvola + erikoissairaanhoito) on tiukempaa jo ihan mun perussairaudesta johtuen, mut vähän hymyilytti ekassa neuvolassa, kun hoitaja totesi, että: "oot vielä ihan nuori." Ehkä täällä pk-seudulla ensisynnyttäjien keski-ikä on tosiaan aika korkea?
 
Tervetuloa Mannavilja! :-) Olen myös 33v ja raskauaviikkoja 8+. En tiedä onko ikä vaikuttanut mitenkään, mutta meni aikaa ennen kun tärppäsi ja sain kesällä keskenmenon. Näin voi toki hyvin olla nuoremmillakin.
Minulla on kamala väsymys iltsisin ja huono olo joka korreloi väsymyksen kanssa. Aika lieviä oireita loppujen lopuksi sanoisin. Nauti vaan oireettomuudesta, vaikka tiedän että se voi välillä huolestuttaa. :-)
 
En tiedä vaikuttaako ikä (34) mutta mulla on ollu jäätävä väsymys koko raskauden ajan.Pahoinvointia enemmän ja vähemmän mutta sitäkin edelleen,varsinkin nälkäisenä.Tänään 26+5.Että joo,nauttikaa ihmeessä te onnelliset oireettomat ja vähäoireiset :grin
 
Moi kaikki kolmekymppiset ensikertaiset mammat :) Ilmoittaudun joukkoon!

Oon 30v ja ensimmäistä pikkuihmettä odotellaan innostuneena. Raskaus on vielä todella alussa, mutta viikot digitestissä on noussut kohisten niin kai se on uskottava, että meille on vauva tulossa :) Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä melkein 10 vuotta ja vauvasta on puhuttu jo vuosia, mutta nyt vasta oli "oikea" aika.

Meillä tärppäsi todella nopesti. Kierukka poistettiin lokakuun alussa, yhdet menkat ehti tulla ja joulukuun 11. plussasin. Ensiviikot on ollut yllättävän helppoja. Tosi vähän oireita. Hiukset rasvottuu ja ne on pestävä päivittäin. Janottaa paljon ja alavatsa on niin turvonnut, ettei housut meinaa mahtua päälle. Muuten olo on täysin normaali. Ei pissata, väsytä tai okseta, ainakaan vielä :) Juuri oireiden vähyyden takia on pitänyt pissiä digitesteihin, että näkee viikkojen nousun, kun muuten ei tunnu, että on raskaana.
 
Salo84: Onnittelut! :-) Kuulostaa tutulta tuo Digin tekeminen, jotta näkisi viikkojen lisääntyvän. Niin minäkin tein. Pian voit halutessasi mennä varhaisultraan, niin asia muuttuu konkrettisemmaksi. Itse kävin 6+1 pienen verenvuodon takia ja uudestaan 8+0. Se on niin hellyttävää nähdä se pieni siellä. Minulla pahoinvointi (lievä) ja väsymys alkoi vasta 6+ joten nauti vaan oireettomuudesta.
 
Salo84, ei mullakaan ollu alussa juuri muita oireita kuin turvotusta, tissien aristusta ja iltaisin kuvottavaa oloa. Kannattaa nauttia siitä hyvästä olosta. Toivottavasti sun olot pysyy hyvänä jatkossakin! :)
 
Kiitos Tiisu :)

Oon miettinyt tuota varhaisultraa. Tekisi kovasti mieli käydä kurkkaamassa, asustaako siellä joku ihan oikeasti. Mulla ois eka neuvola tammikuun puolivälissä ja nt-ultra varmaankin parisen viikkoa siitä. Tuntuu tosi pitkältä ajalta odotella melkein helmikuulle :rolleyes: Katotaan nyt vuoden vaihteeseen ja jos edelleen on hinku varhaisultraan niin sitten ei auta kun varata se :)

Joo, oon kuullut, että tuo 6+ on sellanen aika, että oireet voi alkaa vaikka on muuten ollut suht oireetonta. Jännityksellä odotellaan :) Plussan jälkeen päivät meni todella hitaasti, mutta nyt tuntuu, että aika menee taas normaaliin tahtiin. Me ei olla kerrottu vielä kenellekään tulevasta vauvasta. Halutaan olla vähän turvallisemmilla vesillä. Tästä tulisi ensimmäinen lapsenlapsi ja lapsenlapsenlapsi, joten siellä on innokasta porukkaa odottamassa tulokasta :)
 
Wau gartsu! Kuulostaa ihanan helpolta raskaudelta :) Toivotaan, että sama jatkuu loppuun asti :)
 
Sitä mä vähän epäilenki, että kyllä tää vielä kostautuu, viimeistään synnytyksessä. :wink
Moni on sanonut, että nauti. Mut miten sitä nauttia raskaudesta, jos ei ees muista olevansa raskaana? :p
No kyllä mä nyt sen jo alan muistamaan, koska pieni aina toisinaan ilmoittelee itsestään omilla pikku bailuillaan. :Heartred
 
Miulla nyt 12+2 eli aika alussa ollaan täälläkin. Huono olo tulee enää vain, jos ei muista syödä tarpeeksi usein, muuten ihan hyvä vointi. Vatsa jo vähän pömpöttää ja illalla on aika turvonnut, mutta se on vaan ihanaa kun sen näkee itse :). Maanantaina olis eka ultra, hirveästi jännittää onko kaikki hyvin ja muutenkin.
 
Neljä viikkoa laskettuun aikaan.
Joka ilta häpyluu ja nivuset aivan sairaan kipeet, sohvalta ei oikee pääse ylös ilman apua. Poika pyörittelee kantapäitä napaa vasten ja päätä rakkoa vasten. Vähänkin kun liikkuu reippaammin, ni supistelee ja vessassa saa juosta kokoajan.
Ihanaahan tämä, mutta nauttikaa vielä, ku voitte. :grin
Täälläkään ei o vielä täysin tajunnu sitä, et kohta se on todellista... Vauva! Onhan sitä odotettukin useampi vuosi.:love7
 
Todellakin nauttikaa te onnekkaat oireettomat :p Mä olen vissiin oirehtinu sitte kaikkien puolesta!Vieläkin huono olo enemmän ja vähemmän vaikka viikkoja jo 27+3..Varsinkin kun likka monottelee rakkoon mielellään tai sitten nikottelee.10 viikkoo ja ois täysaikanen jos päättäs tulla ennen laskettua :eek: Vastahan miä plussasin :grin:grin
 
Takaisin
Top