noin 30-vuotiaat ensimmäistä lastaan odottavat

Teretulemast minunki puolesta :) Meikäläinen on viettäny hiljais eloo kun tuntuu että kaikki mahdollinen vapaa menee nukkuessa..Öisin ei oikein saa unta,vähintäänkin selkä tai supparit vaivaa.7viikkoo olis vielä kärvisteltävä laskettuun,kunhan ei ainakaan yli menis!Mieluummin sais tulla jo vähän aiemmin :p
 
Oijoi, sehän tapahtuu siulla sit jo ihan pian! Vaikka tuntuu, ettei itelläkään enää paljon, kun 22 viikkoo vielä. Nopeesti on menny aika.
 
Eipä siihen oikeesti kovin pitkä ole,tuntuu vaan välillä pieneltä ikuisuudelta..:grin Olo alkaa olla niin tukala jo ihan pelkästään mahankin kannalta.Kattelin tuossa mahakuvia joita oon ottanu aina muistaessani ja voi miten pieni oikeesti olikaan 12viikoilla vaikka tuntu sillon ihan järkyttävältä turvotukselta!
 
Kyllähän toi aika lentää ku ittelläki "enää" se vajaa 17 viikkoa laskettuun :)
 
Moikka! 37rv huomenna:) aika mennyt tosi nopeasti. Itselle tuli 30v täyteen jouluun 27.pvä Meillä lapsen isukin kanssa yhteistä asumista vasta muutama kuukausi. Mutta pikkuhiljaa alkaa sujumaan yhteinen arki. Ai niin ja minulle uusi paikkakuntakin.. Tampereelle muutin. Onko muita Tampereelta?
 
Laitetaan nyt tännekin oma puumerkki, vaikka näitä 30(+) keskusteluja näköjään löytyy useampikin :)

Elikkä täällä esikoistaan odottava 34 v. Länsi-Vantaalaisnainen, puoliso 30 v. ja yhteiseloa takana neljä vuotta. LA meillä 25.7. eli 16+2 mennään tänään. Vaihteeksi tänä aamuna sänky ei ollut enää yhteistyökykyinen, joten kukutaan nyt sitten siihen saakka kunnes aika lähteä töihin - jonkinlainen selkäjumppa voisi tulla kyseeseen, jotta ei tarvitsisi nipistää unen määrästä, vaikka villi veikkaus että unettomia öitä on tiedossa vielä yksi jos toinenkin raskauden edetessä..
 
Tervetuloa h31ccu ja Maggie! Olen kohta 34v esikoista odottava nainen Helsingistä, mieheni 30v. Viikkoja mulla on nyt 15+5 eli aika lähekkäin lasketut ajat teidän molempien kanssa. Miten odotus on sujunut? Tunnetko h31ccu jo jotain liikkeitä? Täällä odotusta on vähän varjostanut kesäinen keskenmeno, pelko on siinä taustalla läsnä vieläkin. Nyt en ehdi enempää kirjoitella, täytyy palata paremmalla ajalla.
 
Täällä pian 30-v esikoistaan odottava Helsingistä. Viikkoja nyt 19+4 ja malttamattomana ootan, että tuntisin jotain liikkeitä, kai ne tässä parin viikon kuluessa.
Meilläkin yksi keskenmeno takana alkuvuodesta ja tuntuu ettei muutenkaan tämä raskaus ole mennyt helpomman kautta, joten kaikenlaista huolta ja stressiä siitä meneekö kaikki hyvin. Silti pitäisi yrittää nauttia tästä raskaudesta. Ja onhan tämä ihanaa.
Kiva, että ollaan h31ccun ja Tiisun kanssa suurinpiirtein samoilla viikoilla ja vielä samalta suunnalta :). Jos vaikka näkisikin joskus muita odottajia? Onnea odotukseen kaikille!
 
Tervehdys myös Tiisulle!

Liikkeitä en vielä ole kyllä tunnistanut, toisinaan jotain kuplimisen tapaista on tuntunut, mutta en osaa sanoa onko se itse masukki vai mahdollisesti ummetuksesta kärsivä suolisto :grin Mutta jännityksellä kyllä tunnustellaan päivä päivältä josko merkkejä alkaisi ilmaantua - :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä menossa 24+4 ja liikkeet olleet nyt viikon verran rauhallisempia, tuntuu kyllä joka päivä, mutta taitaa nyt potkiskella tuonne selän puolelle :) Mutta joo välillä meinaa vähän huolestuttaa, mutta onneksi kuitenkin aina ilmottelee olostaan tää meidän tintti :)
 
Moikka, tosiaan kiva että on muitakin suurin piirtein samoilla viikoilla ja samalta suunnalta. :-) Olisi kiva nähdäkin, vastasinkin siihen kyselyyn.
 
Taalla tanaan 15+5, keskenmenon pelko on hieman halventynyt ajan myota, mutta kylla se vielakin joskus takaraivossa kummittelee. Liikkeita en ole viela huomannut. Nt-ultra oli nelisen viikkoa sitten ja rakenneultraa saa odotella viela viitisen viikkoa. Olispa kiva kun paasis vahan useammin tyyppia katselemaan, mulla tosin ylimaarainen ultra viela viikolla 34.

Satsalta piti kysya kun huomasin etta mainitsit aikaisemmin, etta vauvan veri oli negatiivinen, saanko kysya miten se selvitettiin? Itse kun sain maanantaina kuulla olevani O- ja etta saisin vasta-ainepistoksen viikolla 28, joten en nyt sitten tieda etta katsotaanko se vauvan veriryhma jotenkin etukateen vai tuikkaako ne mulle sen piikin vaan suoraan? :confused005
 
Katspultti82: Täällä puolestaan nyt 16 vko täynnä ja keskenmenon pelko nostaa vieläkin päätään aina välillä. Viime viikolla oli vatsa kipeänä päivän ja tuli tippa vertakin kuntosalitreenin jälkeen. Vatsakipu loppui illalla ja seuraavana päivänä kuului kyllä sydänäänet, mutta kyllä tuollainen saa aina mielen apeaksi. Liikkeitä minäkään en ole tuntenut vielä. Rakenneultraan on reilut neljä viikkoa, vähän tekisi mieli käydä ylimääräisellä mutta en viitsisi maksaa siitä. Mitäänhän ei ole tehtävissä jos jokin menee tässä vielä pieleen. Yritän olla luottavaisin mielin. Miten odotus on muuten sujunut?
 
Katapultti82 täällä tutkotaan äidin verestä onko vasta-aineita ja jos on niin eka piikki sillon 28 viikolla. Mulla on perjantaina se verikoe mistä kahtotaan. rv 24-26 otetaan
 
Tiisu odotus on sujunut ihan mukavasti, yhdessa vaiheessa oli ihan koko ajan huono olo, se on onneksi havinnyt, vaikka silloin talloin kylla laatta lentaa edelleen, esim. hampaiden pesu ja kaveleminen aiheuttaa yokkimista. :meh: Taytyy myos syoda parin tunnin valein jotain, annoskoot ovat kylla pienentyneet. Normaalisti oon aika kaikkiruokainen, mutta nyt oon melko nirso, etta mita tekee mieli - tai pystyy - syoda, aika hiilaripainotteista talla hetkella (leipaa, puuroa, pastaa..). Ja vasymys on megalomaanista, ei puhettakaan etta esim. duunipaivan jalkeen jaksais lahtea kaupungille shoppailemaan tms. niinkuin ennen. :oops:

Kunto on kylla huonontunut, kun en pysty edes lahikauppaan kavelemaan 500 metria ilman etta alan oksentaa. Portaat kun kavelee kolmanteen kerrokseen niin jo hengastyy. Mulla on oma hevonen ja kuvittelin ratsastavani keposesti vaikka miten pitkaan, mutta joulun jalkeen oli kuukauden tauko kun oli vaan niin huono olo ettei pystynyt, ja sen jalkeen oon nyt pari kertaa taas kiivennyt satulaan. Itse ratsastaminen ei tunnu pahalta, mutta alastulossa maha on vahan jo tiella. :rolleyes:

Mahassa tuntuu repaisy- ja venymiskipuja, mutta ei mitaan mahdottomia. Vuotoja ei onneksi ole ollut, yhta kertaa lukuunottamatta, joka toki saikaytti heti, mutta se oli tosiaan vain yksi yksittainen kerta ja sen jalkeen nt-ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. :) Kylla sita valilla tosiaan pelkaa viela myohaista keskenmenoa ja vaikka mita kohtukuolemia, mutta ei se auta kuin toivoa parasta..:smiley-angelic001
 
Katapultti Samoin täällä kuten JMT mainitsikin niin äidin verestä otetaan koe.

Täällä päivittäiset supistukset vaivana mutta terkka lohdutti että synnytyksen pitäis sitten olla helpompi.Toivottavasti,ottaa päähän jos näiden kanssa turhaan kärvistelee :shifty: Ei paljoo muuta pysty kun makaamaan,tosin sekään ei enää auta eikä panadoli.Parin viikon päästä olis lääkäri joka sitten kattoo mitä supparit on tehny.Kuun lopussa sais kuulemma kuitenkin syntyä kun tulee rv 37 täyteen.JA tällä menolla ei päästä lähellekään laskettua,terkka vähän paria viikkoo epäili..IIIIIIK :nailbiting:
 
Takaisin
Top