Neuvola-/ultrakuulumiset

Täällä myös käyty neuvolassa tännää, viikkoja 40+5. Kaikki arvot ja mitat kunnossa. Viikon päästä tiistai aamuna suoraan meno synnytyssaliin käynnistykseen, jos tää asukas ei sitä enne suostu tulemaan ulos. Ja toivon todella, et tulis enne sitä, halluun joulun nii olla kotona jo pikku nyytin kans perheen luona enkä sairaalassa. Kaikki keinot käytetty mennee kertaan et alkas tapahtuu kunnolla, mut ei nii ei.
 
Täällä käyty äitiyspolilla tänään rv 39+4. Lääkäri päätti, että huomenna aletaan käynnistelemään pillerillä rauhallisesti. Tänään siis jo osastolle iltapäivästä. Onneksi kohdunkaulaa ei ollut enää yhtään jäljellä, että jotakin kypsymistä tuolla on tapahtunut. Nyt oli tullut pissaan kaksi plussaa ja verenpaineet jonkin verran nousussa, joten siksi käynnistys. Ultrassa pikkuisella kaikki hyvin, kokoarvio oli noin 3300g. Nyt jännittää!:smiley-ashamed004
 
Tsemppiä Winnie! Mä oon vähän kateellinen kun itse joudun vielä kärvistelemään tän jättimahan kanssa, olis tällä viikolla saanu syntyä....o_O
Kävin tänään asioilla kirjasto, kauppa ym ja ainoo mitä siitä seuras oli järkyttävä väsy ja 2 tunnin päikkärit :grin tyyppi on ja pysyy tyytyväisenä masun uumenissa :p
 
Tänään taas käytiin kontrollissa, siellä on kaikki kunnossa. Paitsi että teki sisätutkimuksen, niin sanoi että täällä tuntuu vauvan PÄÄ :eek: ?? Miten voi tuntua pää jos käsi kopelolla kokeilee? Kohdunkaula 2-3 cm ja sormelle auki, kyllä muuten kuullostaa tuo sormelle auki- sanonta ihan pervolta jotenkin :grin Nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan että tuo PÄÄ loppu kroppineen alkais tulla ulos asti. :dance018 On kyllä mittauksissakin eroja, viimeksi sanoi että tulee pitkä vauva, nyt sanoi ettei tule mitään erikoisen pitkä vauva, että hoikka ja normi pituinen vaikuttais olevan. Painoarvio 3200g. Vettä on hyvin, sykkeet hyvät ja liikkuu hyvin.
 
Se on Iituliina vauva sitten hyvin laskeutunut, kun pää tuntuu. Esikoisen pää tuntui monta viikkoa kun kokeili tuolta, en tosin itse hennonut kokeilla mutta isäntä kyllä kokeili kun käskin ja sanoi että juu, kyllä se tuntuu.
 
En mäkään tohdi itse tuolta kokeilla, vieläkin olen shokissa kun ei mulla tullut pieneen mieleenkään että sormella voisi vauvan pään tuntea :laughing021Alkais tulla pihalle jo! Meni ainakin loputkin seksihalut...ei paljoa tee mieli alkaa pikkukaverin päähän takomaan, voisikohan sitä spermaa ostaa jostain jos se kerran synnytystä edistää :smiley-angelic006 :laughing002
 
Pyydät miestä luovuttamaan vähän spermaa ja eiku lääkeruiskulla sisään:laughing025 siinä teille mukavat iltapuuhat :laughing021. Mä sanoin mun miehelle tänään ettei nyt heru ennen uuden vuoden aattoa,me halutaan nyt se tammikuu vauva kun kerran näinkin pitkällä jo ollaan.
 
Kieltämättä tuo ruutta kävi mielessä :laughing021 ai kauheeta! Kuulemma rintojen hierominenkin voi edes auttaa, eli sohvalle -> ruutalla prujut sisään ja tissejä hieromaan :laughing002 Älä eevis vielä luovuta, loppuviikosta kerkeis viel hyvin joulunviettoon kotiin. Elän vielä vähän siinä toivossa että josko kävis niin hyvä tuuri. Tuskin käy, mutta ompahan jotain, mitä joka päivä jännittää :p Nyt kyllä kun asiaa miettii....niin en mä haluakkaan synnyttää! Hitokseen alkoi pelottamaan koko asia, sattu jo kätilön tämän päiväinen kopelointi niin pirusti, että en uskalla edes ajatella miten paljon koko touhu sattuu :schoked025ehkei pidä miettiä koko asiaa enää ollenkaan!
 
Ei sitä pidä liikaa miettiä,vaikka onhan se vaikeaa olla miettimättä ku kokoajan jotain kremppaa ja särkyä jossain.
Mulla ma seuraava neuvola, ihan hyvä kun mulla on alkanut tää iho kutisemaan ja haluan tietää onks mun rautakuuri tehonnut. Ja olis kiva myös tietää paljo tätä painoa nyt on kertynyt kaikenkaikkiaan. ..
Ja tosiaan sillä ajatuksella nyt mennään et ei tää täältä enää tänä vuonna tuu...vähän ehkä luovuttamisen meininkiä :grin
 
Musta alkaa tuntua, että noi kolme ässää on vaan miesten keksintöä, jotta pääsevät töistä tullessa just siivottuun kotiin, vasta lämmitettyyn saunaan ja saavat seksiä. Tää pötsi on nyt sen kokonen, että turha toivo. Ennemmin menen tonne rappuun ravaamaan portaita.
 
juu..kyllä tää rantautuneen valaan hyväkskäyttö tuntuu jo aika epämiellyttävältä...lisäks vielä joka tuuppasulla sanon aih,uih,älä älä ja läpsin ukkoa ku tuntuu että luut katkee...ja ukko vielä sanoo että tuntuu samalta ku heiluttelis heppiä messukeskuksessa...on vissiin paikat lörtsähtäny valmiiks synnytystä varten....:sex
 
Neuvolakaynti oli aamulla. Kaikki ok ja pian pitaisi th:n mukaan syntya. Vielakin oli sf-mitta kasvanut eli nyt 35cm. Yli 3500g pitaisi olla kayrien mukaan paino pienokaisella ja mulla oli 74,5kg eli n. 14 tullut... LA on huomenna. Saa nahda kuinka tasmallinen poika on tulossa! Tein 6-vuotiaani kanssa lumilinnan tanaan, etta sais vahan suppareita aikaiseksi, tuli vaan puuskutusta ja selka kipeaksi...
 
Mulla oli myös neuvola tänään. Kaikki oli ok, vauva ei ole vieläkään kuulemma laskeutunut eikä kiinnittynyt. Sf-mitta oli 35cm, mutta johtui osittain siitä, että tyttö taas kovasti punki peppuaan mun kylkiluihin. Painoa oli tullut. Melkein kilo per viikko, enkä ihme kyllä saanut mitään sanomista siitä.
Huomenna tosiaan LA ja välipäiviksi pitäisi tulla aika taysiin kontrolliin, jos tämä ei nyt ennen sitä synny. Itsellä on kyllä hiukan epätoivoinen olo, että vauva olis syntymässä koskaan, kun ei ole edes laskeutunut vielä vaikkei se kuulemma välttämättä tarkoita mitään :sad001
No pääasia, että kaikki on vauvalla hyvin. Ja mikäs tässä nyt on odotellessa, kun selän ja pään hajoominen on ainoot vaivat. Katselin just toista odottavaa äitiä neuvolassa, jolla oli pieni lapsi vielä mukana ja näytti kyllä hänen liikkuminen niin vaivalloiselta, että mietin kuinka onnekas oon, kun oon näin pienillä vaivoilla koko raskauden selvinnyt :p
 
Mä kävin tänään vikan kerran yhtenä kappaleena neuvolassa. Paino oli nyt 69,3 kg eli tiistain käynnillä on ollut vissiin hieman turvotusta... Silloin oli siis paino yli 70 kg. Pissan proteiinit oli taas ehkä vähän koholla mutta ei kuitenkaan plussalla. Ei anna aihetta jatkoseurannalle. Verenpainekin oli ok, joten th sanoi että kotona voi silloin tällöin mitata, jos tuntuu olo hassulta.

Sf-mitta sama kuin kahdella edellisellä kerralla eli 34cm, kokoarviota terkkari ei enää sanonu mutta tiistaina oli sen noin 3600 g. Pää liikkuu vieläkin, tää kaveri laskeutuu varmaan vasta synnytyksessä. Samassa jamassa siis ollaan Lurua!

Rv 40+5. Jouluna (aattona tai joulupäivänä) pitää soitella äippäpolille ja varailla aikaa yliaikakontrolliin. Tänään kun sinne soitin eivät kuulostaneet kovin kiinnostuneilta musta vielä. Joulu ei kuulemma vaikuta noihin. Ok, ootellaan sit josko tämä syntyisi ennen vai tarviiko alkaa kontrolloida. Tulis vaan jo...
 
Labrassa ja neuvolassa käyty tänään aamulla. Ottivat maksa ja sappikokeet tän mun syyhyn takia.
Neuvolassa oli täti hyvin huolissaan ton kutinan määrästä ja hän soitti äippäpolille kysyäkseen neuvoa. Sieltä neuvottiin et jos arvot koholla niin heti sinne ja vaikkei olisikaan koholla niin huomenna jokatapauksessa näytille. Nyt näyttää siltä et meijän joulu on peruttu ja vahva tunne siitä että sinne sairaalaan jään jos sinne nyt joudun menemään! :eek: Nyt odotellaan tuloksia jos vielä tän päivän aikana valmistuisi ja mä oon ihan tuskissani täs pyykkäämässä, kinkkua paistamassa ja soittamassa ympäriinsä kuka haluaa muutaman ylimääräisen joulupöytäänsä! :sad001
Myös vauvan liikkeet on edelleen laiskat joten senkin takia joutuu mennä käyrille.

Muuten oli kaikki suht kunnossa , painoa tullut 400g 3 viikossa, eli ei paljo mitään ja kaikenkaikkiaan tullut n.14,5kg lähtöpainosta. Vauva oli rt muttei kiinnittynyt vielä,verenpaine mulle vähän korkee mut kuitenkin normaaleissa lukemissa,pissa puhdas,sydänäänet kuului vahvasti ja hb noussut 100 jopa 118! Ihan loistavaa!
Nyt ei auta kun odottaa soittoa tuloksista ja yrittää saada tää huusholli siihen kuntoon et voin lähteä vaikka synnyttämään :grin
 
Vau, nyt on jännää! Toivotaan että kaikki koe arvot olisi hyvät ettei mitään ikävää tulisi ilmi, hyvä että pääset tarkastukselle ja mulla on ainakin sellainen tutina että saat joulunyytin :wink
 
Sain tulokset ja maksa-alat reilusti kohollaan, arvo oli 109 kun pitäisi olla alle 35!!! :eek: Se tuli lähtö nyt sitten polille!(heti kun saan pyykit koneesta:wink)
 
Takaisin
Top