Neuvola-/ultrakuulumiset

Felia

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Kai sitä pitää tehdä jo valmiiksi tämmöinen aihe, kun varasin tänään ekan neuvola-ajan. Se on mulla 22.4., jolloin on rv 8+1. Esitin toiveen, että jos silloin jo voisi ultrata, niin tietäisi onko siellä ketään. Koska mulla oli jouluna keskenmeno, niin ei mun toivetta ainakaan heti tyrmätty :-) Kolme viikkoa vielä jännitystä!

Olettekos muut vielä varanneet neuvolaa tai aiotteko mennä varhaisultraan?
 
Ajattelin mennä 7+ -viikolla varhaisultraan omakustanteisesti, ihan vaan sen takia että tietää, että onko siellä sykkivä sydän tai useampi.. Meillä ei vielä yhden keskenmenon jälkeen pääse varhaisultraan kunnan puolesta.
 
Mulla siis aika neuvolaan 8.4., viikon päästä kuten toiseen ketjuun kirjoittelin. Mulle tarjottiin taustan vuoksi ultraa jo 10. päivälle, kun neuvolalääkäri olisi silloin ollut paikalla, mutta oon silloin just pois paikkakunnalta opintojen kontaktijaksolla. Muutenkin musta liian aikaista. Vaikka haluankin toki tietää tilanteen, mielummin odotan vielä hetken, jotta varmemmin kohdussa voi olla myös jotain sykkivää. Saan sitten ensi ti lähetteen ultraan toiseen kaupunkiin, koska ultraava lääkäri on paikalla vain satunnaisesti. Pyrin saamaan ajan ultraan ennen pääsiäistä.

Meillä onneksi vaihtui vuoden alusta terveyspalveluiden järjestysvastuu toiseen kaupunkiin. Syksyllä ei neuvolassa ultrattu ollenkaan, ja nt-ultratkin oli ulkoistettu terveystalolle. Puhelimessa tuli niin hyvä mieli, kun neuvolan täti muisti mun aiemman surun ja oli niin hirmu onnellisen kuuloinen kun soitin :).

Kuukautisten mukaan laskettuna mun laskettu aika olisi marraskuun 26. päivä, mutta olen aika satavarma, että ovulaatio oli ainakin viikon normaalia myöhemmin. En ole vielä virallisesti listautunut tänne, kun on hieman epäselvää kumman kuukauden puolella ollaan, vaikka eipä ne lasketut ajat kellään ole kuin laskennallisia. :wink.

Kiva lukea teidän muiden kuulumisia. Oon yllättänyt itseni rauhallisella suhtautumisellani tähän raskauteen, mutta täällä on kyllä kiva päästä fiilistelemään asiaa. Tulee jotenki todemmaksi, kun jakaa asiaa näin anonyyminäkin :).
 
Mulla on 16.4 neuvola. Täyttelin eilen jo valmiiksi esitietolomaketta ja päihdelappusia, jotka kuuluu täyttää ennen ekaa käyntiä.
 
Mulla on 22.4 eka neuvola. Pääsin kyllä pelkojen takia ylimääräiselle käynnille joka on 8.4

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle tuli eka neuvolakäynti 16.4. Vähän vaikeaa oli näiden opiskelujen ja töiden takia saada tuota aikaa sopimaan..
 
Naksutiili meillä on sit samana päivänä eka neuvola :-) Olis ollut niin kiva päästä sinne jo ennen Pääsiäistä, mut meillä on kuulemma neuvolakäynnit muutettu vastaamaan THL:n suosituksia, mikä tarkoittaa, että eka käynti aikaisintaan viikolla 8...
 
Mulla on niin kauhea keskenmenon pelko etten kestä :sad001

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Ymmärrän hyvin pelkosi. Elämä on lahja ja niin karulle kun se tuntuukin, niin koskaanhan se ei ole varmaa. Kaikki lähdetään täältä ennemmin tai myöhemmin. Joku viisas on sanonut, että parhaimmat meistä nopeiten.

Keskenmenon kokeneena voin kyllä sanoa, että se pysäytti, mutta opetti kunnioittamaan sitä, että ihminen on osa luontoa, ja lopulta kaikki on isommissa käsissä. Mulle vakuuteltiin sairaalassa, että lähes kaikissa tapauksissa keskenmeno johtuu alkion kromosomivirheestä, ja pieni osa huonosta kiinnittymisestä. Näille asioille emme siis voi itse mitään.

Elämä kantaa aina lopulta. Nyt päivä kerrallaan :Heartred.
 
Mullaki eka neuvola 22.4. Ollaan täs mietitty jos menis varhaisultraan, mut toisaalta jos jaksais odottaa ainaki sinne neuvolaan asti ja selvittää silloin koska kunnalliseen ultraan pääsee.. :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on vauva todella toivottu ja pitkään yritetty keskenmenojen jälkeen. Tuntuu niin uskomattomalta olla raskaana

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kävin eilen sitten jo työterveyslääkärillä, kun vatsa on ollut kipeä ja työn fyysisyyden takia yrittänyt ottaa todella rennosti töissä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan tiukasti kiinni ja kohtu kasvanut normaalilla tavalla (eli ilmeisesti vähän kun viikkojakin on vähän :) ). Sairauslomaa en saanut, koska raskaus ei ole sairaus, sanoi hän. Eihän se olekaan, mutta raskas työ voi olla kohtalokasta. No, ajattelin että otetaan sitten töissä oikein rauhallisesti ja olen nyt ihan suoraan sanonut kaikille, että olen raskaana, niin alussa etten rupee nostelemaan ketään yksin, ettei tule keskenmeno. Hyvin on toiminut :)
 
Meillä on vauva todella toivottu ja pitkään yritetty keskenmenojen jälkeen. Tuntuu niin uskomattomalta olla raskaana

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app

Toivotaan sydämen pohjasta, että kaikki menee hyvin.
 
Mullekin tuli eilen illalla ihan kauhea keskenmeno pelko ja itkin lähes hysteerisesti parin veritipan takia :-( En haluais enää toista keskenmenoa kokea... Voi kun pääsis pian jo ultraan!
 
Tänään oli eka neuvolakäynti. Hyvät fiilikset jäi, ja sain vastauksia liikkumiseen liittyviin kysymyksiin. Saan syöksyä lattialle ja tanssia muutenkin normaalisti (ohjaan mm. tanssi - ja liike improvisaatioryhmiä). En voi kuulemma toiminnallani aiheuttaa vahinkoa.

Hemoglobinit ja verenpaineet oli jees, ka lähete varhaisultraan lähti eteenpäin. Luultavimmin ensi viikolla päästään. Menkkojen mukaan nyt olis 6+6, mutta itse uskon että 5+6 on lähempänä!

Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
Tänään oli eka neuvola. :) Viikkoja onkin vasta 5+5 vaikka menkkojen mukaan 6+1. Ovulaatio onkin ollut myöhemmin. :wink Ultrassa ei näkynyt oikein mitään koska ultrasivat vatsanpäältä. Uusi UÄ 2vk päästä ja samalla lääkäri ja gyne. Hirveesti saatiin kirjoja ja vihkoja mukaa, 2h siinä käynnissä menikin :D kaikki pitäis olla hyvin koska ottivat vielä hcg:n verestä raskauden varmistamiseksi ultran näkymättömyyden takia. Tukevasti ollaan raskaana, toivottavasti pysyiskin mukana :Heartred :)

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanaa kun olette jo päässeet ekalle käynnille! Mäkin olisin halunnut päästä ennen Pääsiäistä, mut meen vasta sen jälkeen. Toivon että silloin myös ultrataan, mut saa nähä :-)
 
Perjantaina iltapäivästä on ultra-aika!!! Hieman olis saanu olla mun mielestä myöhemmin, mutta seuraavalle viikolle ei ollut aikoja. Silloin oltais mun omien arvelujen mukaan 6+2, (menkkojen mukaan 7+2). Ei siis ollut tarkoitus hankkiutua heti paaston perään raskaaksi, vaan mentiin "varmoilla" päivillä. :wink. Seuraavasta kierrosta vasta oli tarkoitus palata sorvin ääreen, mutta kiva, että tuli tällainen "stressittömämpi" alkuraskaus. Oon luonnollisesti edelliskerran ultran muistojen kanssa varautunut pahimpaan, mutta toivotaan hartaasti, että sieltä löytyy elämää ja sykettä. Sormet ja varpaat ristissä :Heartred.
 
Takaisin
Top