Neuvola jutut

Mä varmaan ehin synnyttämään ennen ku saan meidän neuvolasta jonku kiinni..soittoajat koko ajan varattua ja niiden ulkopuolella ei vastata..taidan laittaa viestiä että varaa mulle jonku ajan
 
Mä jo myös tänään hätäisenä soitin neuvolaan ja kun oli hetki että onnistui ilman ylimääräisiä kuuluvia korvia :wink Aika on 2.3. Silloin olisi viikkoja 8+2 ja ultrataankin sielä :) Tekisi mieli mennä jo ennemmin yksityiselle ultraan mutta ehkä täytyy se raha säästää muuhun ja sinnitellä nyt vain 4vko.Jännittää ja pelottaa mutta onnellinenkin on olo.
 
Varasin kans neuvolan. 25.2. on aika. Onpa harmi, kun täällä ei pääse ultraan ennen kuin siihen np-ultraan.
 
Mä varmaan ehin synnyttämään ennen ku saan meidän neuvolasta jonku kiinni..soittoajat koko ajan varattua ja niiden ulkopuolella ei vastata..taidan laittaa viestiä että varaa mulle jonku ajan

Mä en ole edes yrittänyt soittaa vieläkään neuvolaan. Jotenkin olen niin satavarma aavistuksestani, että tämä menee vielä kesken, eikä mitään neuvolaa tarvitse edes varailla.
 
Voi October... Toivottavasti kaikki sujuisi hyvin! Meillä neuvola on 4.3 (, jolloin 8+1). ja siis vissiin on kyseessä suoraan aika lääkärille, ja ultrataan samalla.
 
Meidän neuvolan ajanvaraukseen voi jättää onneksi soittopyynnön niin ei tarvitse ikuisuuksia jonotella. Sopivan ajan sain kyllä vasta maanantaille 7.3. Mutta jospa tämä kuukausi menisi nopeasti.
 
Tsemppiä October, toivotaan et pikkuinen pysyy matkassa mukana :Heartred
Mullakin eka neuvola 7.3. Tuntuu tooosi pitkältä ajalta, mut positiivisin mielin yritän odotella :)
Varhaisultra yksityiselle on harkinnassa kun kunnallisella se tehään vasta rv 11-12 :nailbiting:
 
No, tänään nyt sitten kävelin neuvolan ovesta sisään ja varailin ajan, joka on 23.2. Tosin, totesin miehelleni, että eiköhän tämä kesken mene ennen sitä, kun noi vatsakivut vain jatkuvat. Ei tarvitse kuin kauppakassi nostaa tai portaita kiivetä, niin jo on kivut tuossa kohdun kohdalla vatsassa. Menevät kyllä ohi levätessä vähitellen, mutta ei uskonut neuvolantätikään niiden ennustavan hyvää. :sad001 joten saa nyt nähdä, tarvitaanko edes tuota varattua aikaa.
 
October2016, toivotaan nyt että kivuille löytyis joku muu syy. Mä olen ainaki kuullu et vatsakivut normaaleja alkuraskaudessa :happy:
 
Itsellä oli kans ekassa raskaudessa vatsa kipeä vko 5-7, sitä viilteli ja nipisteli, ja kokoajan olin varma että menee kesken. Mutta ohi meni ja lapsi on nyt lähes puolitoistavuotias Toivottavasti on siis harmitonta kipua... nyt olen huolestunut, kun ei oo vatsa juuri kipeä. Nyt kasassa 5+6... Mä toivon vaan, että kaikki on hyvin
 
Kiitos kannustuksesta :) En olisi huolissani, jos tämä olisi vain nipistelyä tai vihlontaa, mutta kun kipu on jatkuvaa ja pakottaa istumaan/lepäämään. Tuntuu kuin ensimmäisen raskauden harjoitussuppareilta x10 kivun kera :sad001 eikä tosiaan tarvitse paljoa tehdä, kun kipu alkaa, normaalit kotityöt, kuten pyykkikorillinen märkää pyykkiä nostaminen lattialta penkille riittää kivun aikaansaamiseksi. Ei ole ihan normaalia tuollainen ja toinen oire mulla on hurjan turvonnut maha, en mahdu enää farkkuihini :sad001 Mitään tällaista ei ollut esikoista odottaessa.
 
Eikös sulla october nähty mahdollisesti 2 sikiötä jos se onkin syynä kipuihin?Ja ainakin mahan turvotukseen :) Tsemppiä ja toivotaan parasta!
 
Mulla oli elämäni eka neuvolakäynti jo perjantaina. Pääsin sinne sen takia aikaisemmin, koska menkkojen perusteella olisi ollut 8+1. Todellisuudessa perjantaina oli vasta 6+6. Olihan se sellaista lippujen ja lappujen täyttelyä ja toisaalta paljon infoa, mutta aika paljon sellaista, minkä tiesikin jo. :) Seuraava käynti onkin vasta huhtikuussa, toivottavasti.
 
Mulla myös varattuna eka neuvola.
Meni viikolle 8+1, eli 15.3. vasta.

Kyselin mitä ultria kunta nykyään tarjoaa, niin nt- sekä rakenneultrat sekä vielä yli 40v odottajille NIPT (?) verikokeen, mikä vastaa lapsivesipunktiota mutta on verikoe ja näin ollen riskitön.
Ihan uusi juttu mulle toi NIPT.
 
Jos NIPT näyttää jotain hälyttävää, otetaan vielä lapsivesipunktio, koska se ei ole ihan yhtä varma. Myös tuloksia joutuu odottamaan kauemmin, ei muistaakseni tutkita Suomessa.
 
Takaisin
Top