Mitä kaikkea sairaalakassiin ?

Onko niin et liivinsuojia ei sairaalasta saa? Kuinkahan paljon niitä pitäis sit pakata mukaan?

Ei saa, mutta ei niitä montaa paria tarvi kun ei se maito heti nouse niin vauhdilla. Max 5 paria. Mut mä otan kestoja ja varmaan kolmet niitä riittää jos ei reissu venähdä syystä tai toisesta. Sit jos niin käy niin isäntä tuo lisää.
 
Christalli, näin mäkin oon ymmärtänyt, että sairaalat pihistävät just noista liivinsuojista eikä niitä potilaille heru. Omat siis tarvitaan. Mä taisin pakata 8 paria kertakäyttöisiä Lansinohin suojia. Jos tarvitaan lisää, mies saa sitten tuoda kotoa. Kestosuojat jätän kotiin, ettei tarvitse kuskailla niitä sitten valmiiksi likaantuneina sairaalasta kotiin vaan voi vaan heittää kerttikset roskiin.

Mä otin myös korvatulppia pari pakettia, varuiksi siis sekä miehelle että itselleni.

Nyt oon alkanut tutkia, mistä saisin vuokrattua Tens-laitteen. Ootteko te ajatelleet vuokrata sellaista? Ei asuta pk-seudulla, missä vuorauspaikkoja on ilmeisesti useita, ja nopsalla googlailulla en löytänyt omalta paikkakunnalta Tens-vuokraajaa. Sen sijaan löysin jonkin Liizi-sivuston, josta sais haluamakseen ajaksi laitteen lainaan ihan inhimilliseen hintaan. Onko kukaan koklannut, onko luotettava palvelu ja toimivat laitteet?

Ystävä synnytti just pari viikkoa sitten, ja kehui Tensiä tosi paljon. Tiedän kyllä, että varmaan yksilöllistä, kuka saa siitä hyötyä ja kuka ei, mutta ei varmaan haittaisi ainakaan, jos sitä itsekin kokeilisi. :)
 
Onko sulla Nessu tietoa niistä vuokrahinnoista? Itseänikin kiinnostaisi, jos ei tarviisi pitkältä lähteä vuokraamaan :)
 
Meidän kylältä saa tensin vuokraan 25€/2vko, 45€/4vko. Ajattelin vuokrata ton neljä viikkoa, jos vaikka sais sen viikon/pari ennen laskettua.

Muoks. Nessun mainitsema sivusto näyttää ainakin ihan hyvältä ja plussaa että niiltä saa sen pidemmäksikin aikaa.. jos vaikka epäilee synnyttävänsä paljon aikaisemmin kuin laskettuaika on.
 
Muokattu viimeksi:
Annin eka, näkyy olevan useimmissa verkon kautta vuokrattavissa (löysin myös pari muuta vuokrauspalvelua) noin 40 euroa / 4 viikkoa. Pääpiirteittäin noin kympin viikko plus postikulut.

Kun ei yhtään tiedä, milloin syntyy, ajattelin, että ehkäpä hyvä ajankohta olis ottaa laite lainaan 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Kätevintähän olis, jos vois ottaa sen vaikka kahdeksi viikoksi siitä alkaen ja sitten tarvittaessa pidentää vuokra-aikaa, jos menee yli, mutten tiedä, onko se mahdollista noissa palveluissa. Pitää tutkia.
 
TENS on mun paras ystävä :wink
Me ostettiin siskon kanssa oma ja ollaan nyt pienellä rahalla sitä tutuille lainattu. Just tilasin uudet lätkät ja piuhat -ihan vaan varoiksi, sillä en aio ilman synnyttää! Mutta suosittelen lämpimästi (eli ehdottomasti) tutustumaan laitteen toi intoihin etukäteen, jotta ei tarvitse h-hetkellä pohtia piuhojen paikkoja tai nappuloiden toimintoja.

Mutta ei lähde sairaalakassiin vaan isketään selkään heti kun ensimmäiset nipistykset tuntuu -tämäkin suositeltava ratkaisu :wink
 
Hertsilei, .. Mä sain jopa aikaiseksi aloittaa laukun pakkauksen, sekä laitoin vauvalle kaukaloon hiukan vaatetta ja vaippoja.

Tällä hetkellä pakattuna on: Hammasharja+tahna, dödö, pesuaine, hoitoaine, astmalääkkeet, harja+hiuslenksut, nännivoide...villasukat ja lipokkaat puuttuu. Ym. Äippäkortti on erikseen toisessa laukussa, koska sitä tarvitaan ensin. Puhelin ja laturi pakataan vasta kun on tarve.

Vauvalle laitoin kaukaloon valmiiksi: Fleecepussin, jonka sisälle laitoin 1+2 koon vaipat, pitkähihaisen kietaisubodyn, myssyn, pökät, tumput ja kevyen takin. On niin lämmintä toistaiseksi, että niillä pärjänneen. Tutin kanssa mulla on ristiriitaisia ajatuksia, enkä ole varma haluanko sitä toistaiseksi ottaa käyttöön.. Nyt vaan mietin että mitä kassista uupuu?
 
Moni puhuu ton nännivoiteen pakkaamisesta ja taidan olla vähän tollo, mut onko teillä nännit jo valmiiksi kipeenä vai käytetäänkö sitä ennaltaehkäisevästi? En ole ite käyttänyt ko. voidetta kuin lyhyen aikaa esikoisen kanssa ja vasta kun nännit kipeyty. Mut sekin oli vasta ajan päästä, ei varmaan edes vauvan ekojen viikkojen aikana.
 
Mä pakkaan sen nännivoiteen siitä syystä, koska omani on todella kuivat. Haluan ennakoida hiukan etukäteen sen, että jos vauva syö, niin epäilen suuresti että pärjäisin ilman. Olen jo nyt rasvannut useammin.
 
Mä en oo rasvaillu ollenkaan, mitä nyt normaalia rasvaa kun suihkusta tullessa rasvaan ihon muutenkin, näin pärjännyt tähän asti mut nännirasva tulee kyllä sairaalakassiin mukaan!
 
Eli ennaltaehkäisyä. Ei ole käynyt itellä mielessäkään, tosin se on niin tyypillistä itelle - reagoin aina myöhässä :). Pitääkin muuten muistaa taas maitotippakin aina hierasta syötön jälkeen suojaksi.
 
Tilkku, ootko pakannut mitään pientä syötävää/herkkuja? Se nyt tuli ekana mieleen. :)
 
Tota juomapulloa mäkin vähän ihmettelin... Osastolla mulla ainakin on ollut vesikannu pöydällä sängyn vieressä ja se on täytetty aina tarpeen mukaan. Mut toisaalta tuli mieleen et ehkä synnytyksen aikana vois kiva olla omaa juotavaa mukana ja lykätä vaikka pullo puolilleen jäitä ja loput juotavaa niin olis kylmää juotavaa synnytyksessä.
 
Synnytyssalissa ei kauheen helpolla saanut juotavaa ja oli ihan kiva et oli omat mehut mukana(enempi sen suun kostutuksen takia), jotka tosin sit kiellettiin jossain välissä mahdollisen sektion takia. Ja miehelle kannattaa ottaa juotavaa mukaan, ellei kanttiinissa halua käydä.
 
Mä oletin, että tosipaikan tullen siitä on mukavampi hörppiä kuin jostain 2dl kertakäyttömukista :D mutta en toki tiedä saako synnytyssalissa edes juoda :eek:
 
Liivinsuojat oli jo pakattuna, unohdin mainita tuossa listassani, otan kertiksiä mukaan. Saatan hakea jotain patukoita mukaan ihan hyvä vinkki, ja OMENOITA pitää olla ja kenties jotain muuta naposteltavaa.. Voisin kyllä jokusen tetran ottaa mukaan. No mä olen päättänyt että vauva ei tule vielä tämän viikon aikana, joten vielä kerkiän kassiin jotain laittamaan :D
 
Takaisin
Top