Mitä kaikkea sairaalakassiin ?

Täällä sairaalakassi nyt valmiina lähtöön :) ainoastaan tabletti ja laturi pitää muistaa ottaa mukaan, kun lähtö tulee. Pakkasin kamat reppuun, että on helppo kantaa, mutta olisi kyllä mahtunut pienempäänkin tilaan..
 
Ainiin, pitääkö ottaa omat rintakumit vai saako sairaalasta jos tulee tarve?
 
Edellisiin lisäisin itselleni rautatabletit ja ainakin sinkin sekä c- ja b-vitamiinit. Viimeksi synnytyksen jälkeen olin tosi väsynyt ja pyynnöstä mittasivat hb:n joka oli huono ja mies toi sitten kotoa rautatabletit. B-vitamiini taas voi auttaa imetyskipuun. En muista mikä se niistä on. Luultavasti b5 tai b6 mutta minulla on käytössä Beko long missä on useampia b-vitamiineja.Sain flunssanoireet jo sairaalassa ja se ilmeisesti liittyy maidonnousuun eikä varsinaisesti parantanut oloa joten c-vitamiinia ja sinkkiä siihen. Voi voi nyt pitkästä aikaa muistinkin että olin käytännössä ensimmäisen puoli vuotta synnytyksen jälkeen flunssassa. Toivottavasti nyt on parempi vastustuskyky. :)
 
Täälläkin sairaalakassin lista valmiina, mutta en ole vielä pakannut. Kaupasta pitää vielä hakea pikkusyötävää, ehkä trippejä, pähkinöitä ja pari protskupatukkaa tms. nopeita energianlähteitä mukaan. :)
 
Hei muuten, tää nyt menee sairaalakassista aiheen viereen, mutta aiotteko laittaa tai ootteko jo varuilta laittaneet sänkyyn omalle puolellenne jonkinlaisen kosteussuojan lakanan alle vesien menon varalta?

Mä ajattelin laittaa äippäpakkauksen froteesuojan ehkä parin viikon päästä. Samoin autoon meinasin roudata jätesäkin ja imukykyisen ison pyyhkeen. Ettei sitten penkki katu, jos vettä valuttelee vielä siinä vaiheessa, kun lähetään synnärille. :)

Nessu 33+3
 
Hei muuten, tää nyt menee sairaalakassista aiheen viereen, mutta aiotteko laittaa tai ootteko jo varuilta laittaneet sänkyyn omalle puolellenne jonkinlaisen kosteussuojan lakanan alle vesien menon varalta?

Mä ajattelin laittaa äippäpakkauksen froteesuojan ehkä parin viikon päästä. Samoin autoon meinasin roudata jätesäkin ja imukykyisen ison pyyhkeen. Ettei sitten penkki katu, jos vettä valuttelee vielä siinä vaiheessa, kun lähetään synnärille. :)

Nessu 33+3
Me ostettiin ikeasta sellainen vedenpitävä patjasuojus sänkyyn. Ei mikään ihan paras laadultaan, mutta on se parempi kuin se äp tuleva kahiseva kangas :D ajateltiin siis jättää ihan pysyvästi sänkyyn, kun kissat on pari kertaa kussu petarin pilalle, mutta jos käyttöä ei ole muuten niin se äp kangas ajaa varmasti tehtävänsä :)
 
Mä oon myös varannut autoon valmiiksi kosteussuojan penkille sekä pari oksennuspussia. Esikoisen kohdalla oksensin nimittäin autoon matkalla synnärille.
 
Mä sain ihan neuvolasta tai äitipolilta ultrasta ( en kerta kaikkiaan muista, kummasta) listan, mitä ottaa mukaan. Tosi lyhyt lista oli, lähinnä muistan vaan, että molemmille sisäkengät. Ja korut kehotettiin jättämään kotiin - jättäisin varmaan joka tapauksessa, kun sormukset ei muutenkaan mahdu.
 
Rintakumeja ei saa joka synnäriltä, taysista sai viimeeksi lastenosastolta ja jos oli pakottava tarve niin sitten synnyttäneiden osastolta. Joillain synnäreillä kuulemma kierrätetään rintakumeja, eli äidit käyttää samoja ja ne vaan desinfioidaan käyttäjien välillä. Kun ne kuitenkin maksaa sen 5e ->(joka on liikaa sairaanhoitopiireille tässä taloustilanteessa). Joten suosittelen ottamaan omat mukaan jos sellaiset on hommannut.

Se äippäpakkauksen kosteussuoja päästää kyl lapsivedet läpi jos kalvot kunnolla puhkee. Ite aattelin kuitenkin sen pistää lakanan alle ja sit lakanan päälle viä normi pyyhkeen jotta se imis suurimman osan. Voin sanoa ettei auton penkki kastu vaikka kalvot kunnolla puhkesi(jollei sairaalaan ole hirveen pitkä matka)kun on pakko laittaa veden värin seurannan vuoksi iso side alkkareihin(ja se side tulis joka vessa reissu vaihtaa), mutta varmuudeksi kannattaa ainakin pyyhe pyllyn alle laittaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en oo edes ajatellut, että mitä jos kalvot puhkee sänkyyn. o_O Meillä tosin on petari niin kamalassa kunnossa kun siihen on tullut muutaman kerran esikoisen pissat ja oksennukset joten pitäisi muutenkin hankkia uusi, että ehkä se olisi sitten viimeistään uuden aika jos siihen vedet tulisi! :grin Viimeeksi kalvot puhkaistiin sairaalassa, mutta tällä kertaa voi toki olla toisin.
 
Mulla on autossa turvavyön alennin niin se toimii samalla penkin suojana jos vettä tulis niin paljon automatkan aikana. Ja se on helppo pestä kans.
 
Hyvä idea vauvan kotiutumisvaatteet kantokopassa.

Ite jo vähän pakkailin kassia, tärkeimmistä vähemmän tärkeisiin:
  • Äitiyskortti
  • Reseptilääkkeet
  • Laturi
  • Kaurasäkki
  • Liivinsuojat
  • Kirja luettavaks, värityskirja ja kynät (jos jostain syystä käykin aika pitkäks)
  • Korvatulpat
  • Villasukat :D
Vielä lisättävä hammasharja ja -tahna ja joku suihkusaippua tjsp. Sit jotain pientä vaihtovaatetta varmaan. Omat kotiutumisvaatteet voi mies tuoda vähän myöhemminkin.

Musiikkipuolesta en tiiä miten sen toteuttais, sitä kuitenkin haluaisin kuunnella... soittaisko puhelimen muistista vai pitääkö ihan cd-soitin sitä varten hommata. :D Eväspuolestakaan ei oo vielä mitään hajua...
 
Ja joo, hyvä huomio että entä jos kalvot puhkee yöllä... Mietintään siis :D
 
Mä oon hölmö ja luotan siihen, että ei ne kalvot *nytkään* sängyssä poksahda. Kaks ekaa kertaa vedet meni vessassa ja kolmas kerta suihkussa :D

Se pitää muuten lisätä tähän listaan, että kantoliinan otan mukaan! Tuo viimeisin oli heti alusta asti niin vaativa, että mun oli oikeasti tosi vaikea ehtiä aikataulujen mukaan hakemaan ruokaa/syömään kun se ei edes meinannut rauhoittua siihen kärryyn. Niin nyt sit aion varautua, et jos taas tulee vaativampi tapaus, niin pääsen edes syömään kun luotan siihen, et liinaan rauhoittuu vauva kuin vauva :D
 
Mie oon pakannu tuon kassin jo kymmenen eri kertaa. Vaihtanu pojalle pienempää vaatetta ja omat housut pitää vielä vaihtaa kun nuo osuis just sektioarven päälle jos siihen joutuu. Tällä hetkellä siellä on kahet vaatteet poitsulle, kun tiiä minkä kokonen möyrijäinen sieltä tulee, saatikka millon!
 
Niin minkäkokoiset vaatteet sille kääpiölle pitää laittaa mukaan? Mä ostin sen fleecepussin kaukaloon, joten sen otan ja jotkut pökät, bodyn, sukat ja pipon, tumput. Eiköhän niillä tarkene?
 
Takaisin
Top