Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Mä oon kertonut esikoisesta omalle äidilleni äitienpäivänä. :Heartpink Annoin äitienpäivälahjan ja paketista löytyi sellainen muki, jossa luki isoäiti. Muistan kun äiti katsoi sitä ensin sen näköisenä, että olen ostanut hänelle väärän mukin, sitten alkoi itkemään ja hoki vain, että "ihanko totta". Ja mun äiti ei kovin helposti liikutu. Nythän saman voisi tehdä ainakin esikoisten kohdalla tuleville isoisille isänpäivänä. :)

Ei olla miehen kanssa vielä mietitty miten kerrotaan vanhemmille, mutta ehkä voisi laittaa meidän nykyiselle pikkuveljelle päälle paidan, jossa lukisi "isoveli". Toinen vaihtoehto olisi ottaa kuva pullista paistumassa uunissa. :p Kuten miuk sanoi, niin meilläkään ei ole kiire kertoa. Meilläkin on kolmen jälkeen lapsiluku täynnä ja jotenkin tää on todella ihanaa aikaa. Haluan nautiskella tästä salaisuudesta mahdollisemman pitkään. :happy:
 
Ajatus oli kertoa vasta 12viikon ultran jälkeen.
Mutta jos tämä pahoinvointi jatkuu tällaisena, pakkohan se on kertoa lapsille ja läheisille aiemmin, ennenkuin ovat huolissaan. :rolleyes:
 
Mä aattelin rv 12 jälkeen kerron isälleni oikeestaan ainut jolle jättänyt lähipiiristä kertomatta ja siihenki on syyt a) se ei jaksa odottaa b) kauppa kassien kanto lelujen kerääminen kielletty c) se kyttää mua loppu ajan.. vähä hysteeristä huolehtimista MUTTA kyllä isä lapsensa tuntee kävin tyttöjen kans ilta kävelyllä ja koukkastiin hakemaan pari mehu pulloa minä lökäreissä ihmisten ilmoilla ja kieltäydyin kahvista ja maistamasta uutta viiniä kiireen verukkeella kello oli kyllä jo paljo ja tytöt piti saada rauhottumaan mut niin vaan tuli perään viesti sä oot raskaana et polta! :D
 
Minun yksi kaveri ja sisko tietää, muut toivottavasti joskus pitkän ajan päästä, kovin vain epäilen ettei tätä kauaa taas piilotella
 
Heti kun saa varmistuksen, että tuolla masussa joku asustaa niin sitten ajateltiin kertoa. Ei kyllä millään malttaisi odottaa. :Heartred
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille sen jälkeen kun oli käyty ultrassa tarkastamassa että oli edes oikeassa paikassa jotain, ihan senkin takia että kun viimeksi meni huonosti niin jos vaikka kävisi sama, ne tietää ja niille voi puhua. Ja siksikin että jos sattuu käymään ruokailemassa niin ne osaa suorittaa kaikki varotoimet (raaka liha lähinnä kun yleensä syön mediumina jne)... Yhdelle kaverille kerroin myös, joka just sai oman lapsen muutama kuukausi sitten että voin kysellä tyhmiä! :D
Muille mekin varmaan kerrotaan vasta sitten kun selviää onko siellä elämää. Tosin meillä on niin pieni tuttavapiiri että jos vanhemmat tietää niin tietää lähes kaikki!
 
Olin "vähän" etuajassa ja hetken mielijohteesta kaivoin kaapista oman käyttämättömäksi jääneen topin ja tein siitä meidän neidille isosisko t-paidan.. :grin Toivotaan, että pikkuinen on oikeassa paikassa ja kaikki on hyvin tai jää paita vain huonoksi muistoksi. :oops: Ei ole omaa ompelukonetta ja juuri nyt on lainassa kone hetken niin piti hyödyntää tilaisuus :happy: Paita siis tarkoitus pukea päälle vasta ultran jälkeen jos kaikki on hyvin ja kertoa uutiset isovanhemmille sillä..
 
Me kerrottiin mun siskolle ja sen miehelle jo. Yhdelle mun kaverille kerroin myös, mutta muille ei vielä. Ensimmäisestä kerrottiin hyvinkin nopeasti, mutta nyt ei aiota, kun keskenmenonriski on vähän suurempi. Töissä sitten nt-ultran jälkeen. Melko helppoakin "salata" kun oireitra ei ole juurikaan (vielä!):wtf:
 
Vauveliini, miksi keskenmenoriski on nyt suurempi? Jos saan kysyä...

Muoks. Lukikin tuolla toisessa ketjussa :)
 
Muokattu viimeksi:
Vasta on plussa saatu testiin ja nyt jo kuitenki mietin miten sitä tästä kertois. Siskolle oon jo kertonu mutta sille kerronki aina kaiken. Muuten ajateltiin oottaa sinne nt-ultraan ennenku kerrotaan muille. Esikoisesta kerrottiin isovanhemmille niin että tulostin ultrakuvan ja askartelin niille kortin jossa oli se kuva, sitte kaunis runo ja LA. Ne kyllä tykkäs :)
Tästä pitäis kans kertoa jollain kivalla tavalla, en vaan yhtään keksi että miten.
 
Me kerrotaan ar ultran jälkeen laajemmalle poppoolle. Nyt muutamat hyvät ystävät + mun äiti tietävät. Töissä koitan salata asian pitempään, mielellään nt ultran jälkeiseen aikaan.
 
Isosisko paidan ostan ehdottomasti tolle 1vuotiaalle :) kerroin jo ystävälleni ja tädille, nyt vasta 3+5. Omalle äidille ja muulle perheelle kerron sit aikasintaan ar-ultran jälkeen, ukon vanhemmat varsinkin anoppi ressaa mua. Hän on avoin toiselle mukulalle, mutta ei kuulema sais tehdä sitä vielä moneen vuoteen ettei käy liian raskaaksi elämä!?? Ite hän on tehnyt kaks lasta 15 vuoden ikäerolla.. Töissä kerron sit ku vatsa alkaa näkyä, eli vasta np ultran jälkeen ellei vatsa pompsahda aiemmin selvästi..
 
Meillä tietää mun sisko ja yks kaveri muille (myös lapsille) kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen! Eipä tarvii sit monelle selitellä jos leikki ei menekkään niinku pitää...
 
Mää oon pyöritelly mielessä tuota että miten voitais kertoa isovanhemmille tulevasta pikkuisesta. Mulla on 2 vaihtoehtoa. :grin

En yhtään tiiä millon on se eka ultra mutta jos se sattuis olemaan ennen isänpäivää niin voitais kertoa se isänpäiväkortilla niin että korttiin kirjoitetaan "Onnea Papalle" ja sitten meidän nimet ja esikoisen nimi ja viimeseksi sitte tulevan lapsen LA. Sitte katotaan hoksaako. :grin
Toinen vaihtoehto on että tilataan kuvamuki yms muu lahja missä on se ultrakuva ja teksti "tuplapappa" tai joku muu hauska teksti. Annetaan se sitte papalle lahjaksi. Mummut mennee vähä siinä sivussa sitte.. :grin

En kyllä tiiä toteutanko nuista kumpaakaan mutta sen näkkee sitte vähä lähempänä ultraa. En halua sitä isosisko paitaa esikoiselle, kaikilla on aina semmonen. :)
 
Meillä yksi tuttava käytti juurikin noita hakaneuloja, Äippä x4 :) Oli hauska :)

Käytiin tänään katsomassa mummiani saattohoidossa, ja pakkohan sitä oli paljastaa salaisuus, jotta potilas piristyy. No, piristyi sen verran, että alkoi itkeä viimeisillä voimillaan :Heartred Oli ihanaa suoda hieman onnea muuten harmaaseen sairaala-arkeen :) Muille sukulaisille kerrotaan vasta myöhemmin, ellei juorut nyt lähde liikkeelle.
 
Tuulia toi tuli mul vastaan joskus aikoja sit kun googletin erinlaisia tapoja kertoa raskaudesta:) saa nähä tajuavatko:wink
 
Me kerrotaan vasta mahdollisimman myöhään kaikille, mulla oli kkm keväällä ja todettiin vasta 12+1, joten sen pelossa en halua puhua tästä kenellekään ennen kuin on ihan pakko
 
Takaisin
Top