Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Täällä on varhaiset viikot menossa mutta olen jo kertonut ilouutiset lähipiirille. En yksinkertaisesti osaa olla hiljaa! Perhe ja lähipiiri oli uskomattoman ihania kesällä kun menetettiin vauva rv 17 ja tällaiset positiiviset kuulumiset on kyllä paikallaan niin meille kuin lähipiirille myös. On ihanaa iloita yhdessä! Meillä tukiverkko on kyllä ollut aivan uskomaton voima - yleensä jaetaan niin ilot kuin surutkin.
 
Osa mun työkavereista tietää, ei siinä pysty valehtelee ku suoraan todetaan et sää et käy enää tupakalla ja perään ooks raskaana mun vanhemmat tietää kanssa mutta muuten ei oo vie kerrottu muille. Oottelen et olis se ar-ultra ja jos siellä kaikki hyvin ni ainaki siskoille lähtee heti puhelu tai kuva. Muiden kohdalla varmaan ootellaan niin sanotusti varmoille vesille, paitsi jos mieheni vihdoinki sit ultra jälkee haluaa kertoa vanhemmilleen ja veljelleen.
 
Me ollaan kerrottu/kerrotaan molempien perheille ja läheisilke kavereille yms. Muutenkin. Semmousille ihmisille jelle nuutenkin kerrottais vaikka raskaus nenisi kesken tms.
Muille sittenhän myöhemmin :)
 
Parhaalle ystävälle kerroin jo ja miehelle tänään (testasin eilen ensimmäisen tikun ja kun toinen tikku tänään vahvisti tuloksen, niin sit kerroin miehelle - ystävälle kerroin jo eilen :grin ). Äidilleni kerron, kun nähdään seuraavan kerran (syyskuun lopussa), mut muille ei kerrota. Ihan miehen kanssa päätettiin että katotaan kuinka pitkälle menee ennen kuin hokaavat - viimeksi ei kunnon raskausmasua tullu (tai siis makkara siinä oli päällä koko ajan - ei semmone nätti kumpu :p ) ja äitiyshousuja aloin käyttää vasta 1,5kk ennen synnytystä (3kk ennen laskettua). Itsellä kohtu alhaalla lantiossa ja leveä lantio, niin mukavasti hukkui sinne. Saa nähdä pullahtaako nyt aikaisemmin näkösälle, kun jo yksi raskaus taustalla. Ja siis joka tapauksessa ennen joulua ei kerrota eteenpäin. Ei jaksa sitä kohkausta :grin Onneksi miehen serkulle (läheinen suku sillä puolella) syntyyv vauva lokakuussa, niin siitä on hämäyksenä pitkään (huomio kiinnittyy siihen vauvaan) :grin Töissä kerron varmaan sit tosiaan joulun jälkeen, jos ei epäilyt herää aiemmin tai ala näkymään aiemmin. Juuri siis 1.9. menin takaisin töihin ja 2.9. näky tikussa kaksi viivaa :grin
 
Me ei tokasta kerrottu ollenkaa se kyllä huomattiin aikasin maha tuli niin nopeasti esiin 19+1 näytin jo siltä että räjähdän harmi kun ei muista tarkkaan koska tuli masu näkyviin :D
 
Josta tuliki mieleen et esikoisestaki maha oli noilla viikoilla aika pyöreä.. Ja ollaan luvattu suorittaa pakollinen joulu kierros ja tullaan näkemään ihmisiä joiden ei todellakaan tarvitse tietää raskaudesta ja pilata meidän joulua idioottimaisilla kommenteilla.. Ja viikkoja jouluna onki jo 22+3 ei taida piilottaminen onnistua :sad001 en vaan halua enään ikinä kuullu keneltäkään että kannattaisko vaan tehdä abortti ku on noi lapset aika ärsyttäviä.. Jättäisin menemättä mutta arvostan miehen isovanhempia ja eipä he voi olla omaa lastaan kutsumatta
 
Kerron kahdelle parhaalle kaverilleni ja muille vasta kun np-ultrassa on todettu kaikki hyvin. Kaikki läheiset kyllä tietää meidän yrityksestä, että varmaan arvaavat... :woot:

Mytty: ihan kauheita kommentteja! Hankalaa jos tuollaisten kanssa on pakko olla tekemisissä... :sad001
 
Totta, Mytty, ymmärrän ettei tee mieli kertoa jos vastaanotto on tuollaista. Liittyykö se vain uuteen raskauteen, vai tuleeko sitä kommenttia muutenkin?
 
Kyllä se on muutenkin kyseinen ihminen ei ole ikinä edes lapsiani nähny joutuu vaan kahteen kertaan miettiä haluanko että lapset edes joutuu tapaamaan kyseisen ihmisen vaikka papaksi pitäis kutsua..
 
Nojoo, lapset ei edes vielä niin hyvin osaa ajatella, että toinen on vaan ilkeä, eikä heissä oikeasti ole mitään vikaa. :sad001 Inhottava tilanne.
 
No onneks asioilla on tapana järjestyä :) ehkä me ajotetaan joulukierros niin ettei törmää epämiellyttäviin ihmisiin :)
 
milloin te useamman äidit meinaatte lapsille kertoa :)
Kyllä taas osuu omaan nilkkaan ku on opettanu lapset puhumaan kaikesta ja että kotona ei saa salailla asioita vähä huono omatunto

Tää onkin hyvä kysymys. :) Meillä lapset on sellaisia iloisia höpöttäjiä, että sitten kyllä tietää puol kaupunkia kassatätiä myöten, että meille on tulossa vauva, kun kerrotaan asiasta lapsille. :grin Ei oo asiasta vielä sen kummemmin juteltu miehen kanssa, mutta itse aattelin, että pidetään niin kauan salassa lapsilta kuin halutaan pitää kaikilta puolitutuilta ja tuntemattomilta. Ihan jo senkin takia, että uskon lasten innostuvan kovasti ja tunnetusti odottavan aika on pitkä. Ite oon tosin miettinyt myös sitä, että miten selitän lapsille esimerkiksi mahdollisen pahoinvoinnin. Kun tottakaihan ne kertoo kaikille, jos mulla on jatkuva mahatauti! :meh:

Aiemmista raskauksista on kerrottu mun äidille ja miehen vanhemmille aiemmin kuin muille. Muutamalle hyvälle ystävälle olen myös kertonut. Nyt aattelin kertoa niille ystäville, jonka tukea toivoisin, jos jotain sattuisi. Miehen äidille on varmaan pakko kertoa ajoissa, kun suunnittelee ulkomaan reissua kesäkuulle, siis meidän perhe olisi myös kutsuttu sinne, ja mä en ainakaan sitten varmaan pääse mukaan, kun vauveli olisi silloin vasta kuukauden ikäinen. Omalle äidille kerron sitten varmaan samoihin aikoihin. Ootetaan varmaan siihen, että kuullaan ne sydämenlyönnit.

Töissä haluaisin pitää asian omana tietona niin pitkään kuin mahdollista, kun tarjolla olisi ylenemismahdollisuus, joka varmasti menee sivusuun, jos selviää, että olen raskaana. Tosin voi olla hankalaa, kun suunnitelmia tehdään jo syksylle 2017 ja kun tiedän, että olen todennäköisesti silloin vauvalomalla, niin on vähän haasteellista keksiä, miksen voi osallistua silloin erinäisiin juttuihin.
 
Me meinattiin kans kertoa lapsille sit kun kaikille muillekin samasta syystä ku Kärhö, noi on sellasii hölöttäjiä että siitä tietää sit tasan kaikki sen jälkeen ku pojat tietää :grin Np-ultran jälkeen olis tarkoitus kertoa. Mietittiin niin, että esikoinen saa kertoa mun vanhemmille ja miehen äidille kun asuvat täällä ja sit noille kun asuvat kauempana niin lähetetään kuva, jossa molemmilla pojilla "isoveli" -paidat päällä ja saatetekstiksi jotakin että "pojat sen kun kasvaa vaan". Sit katsotaan kuka tajuaa :p Tiedän kyllä että miehen sisko tajuaa heti kun huomaa aina lasten uudet vaatteet...

Nyt tästä tietää vain yksi ystäväni. Ja toinen ystävä tietää että yritettiin, mutten ole häntä nyt nähnyt plussan jälkeen niin ei ole tullut kerrottua.

Esikoisesta oli sama homma, paria läheisintä ystävää lukuunottamatta pidettiin salassa np-ultraan asti. Tokasta kerrottiin perheelle jo viikolla 8 kun ei maltettu kauemmin odottaa :rolleyes:
 
Mä ajattelin, että kerrotaan kun ollaan käyty ultrassa. Töissä ajattelin suurentaa ultrakuvan, istuttaa lapset sohvalle ja kuva käteen. Siitä sitten kuva jonka laitan jakeluun. Tai sitten ostan 1, 2,3 ja 4 ilmapallot ja laitan ne lasten käsiin. :) Katsotaan.
 
Kerrotaan vasta ultran jälkeen kun näkee onko kaikki niinkuin pitääkin. Omat vanhemmat (tai lähinnä äiti) on sellaisia ettei tee mieli kertoa kun tiedän millainen show syntyy siitä, ettei saisi edes maitopurkkia nostaa eikä ulkoilla metsissä jne.. Ja jos huonoja uutisia tulee niin jätän mieluummin kertomatta, ettei siitä muistuteta jälkeenpäin sanoilla, joilla kuvittelee auttavansa, mutta tekee vain hallaa.. Miehen äidille voisikin kertoa, mutta olisi epäreilua jos toiset tietävät ja toiset eivät. Esikoisestakin kerrottiin vasta ultran jälkeen.

Varmaankin omille vanhemmille menen esikoisen kanssa kylään kun asuvat lähellä ja sanon, että tytöllä on uutisia.. Ja päälle vaikkapa paita jossa lukee minusta tulee isosisko tms.. Anoppi asuu kaukana niin todennäköisesti valokuva tytöstä tuo paita päällä.. Sitä ei vielä tiedä laitetaanko albumiin josta katselee usein tytön kuvia ja katsotaan milloin huomaa vai laittaako mies suoraan kuvan vaikkapa puhelimeen :grin ..tai malttaako ylipäätään olla soittamatta samantien jos on hyviä uutisia :rolleyes:
 
Me ollaan ajateltua kertoa mahdollisimman myöhään.. Ihan oman skeptisyyden takia ei ainakaan ennen ultraa kerrota kenellekään. Ja muutenkin kivaa kun meillä on oma pieni salaisuus :Heartred Isänpäivä ja jouluhan olisi mahtavia aikoja kertoa läheisille, mutta saa nähdä malttaako sinne JOS kaikki on hyvin ultrissa. Mitä luulette alkaako maha jo sillon näkymään? Olen aika pitkä ja hoikahko,kohtu minulla on taaksepäin kallellaan ja äidillläni on ollut aina raskauksissaan suht. pienet mahat, vaikuttaako nämä asiaan? Laskettu aika minulla siis näillä näkymin 9.5. Ja isänpäivänä olisin viikolla 14+5 (?) ja jouluna 20+4(?)
 
Mulla tietää kohta kaikki jo kun kaikki arvaa enkä yhtään saa pidettyä hymyä pois kasvoilta jos joku vähänkää siihen suuntaan puhuu :hilarious: Lisäksi on ollu pakko kertoo töissä että tietää pomo sijottaa pois käsittelemästä myrkkyjä!
 
Me kerrotaan varmaan nt-ultran jälkeen jos kaikki on hyvin. Pari mun hyvää ystävää tietää, heille kerron muutenkin kaiken. :) Aikaisemmissa odotuksissa ei olis malttanut millään odottaa kertomista, mut nyt ei oo kiire. Jotenkin nautiskelen tästä fiiliksestä, kun meillä on mun ja miehen oma pieni salaisuus. :Heartred Kolmen lapsen jälkeen meidän lapsiluku on täynnä, niin nämä on viimeisiä fiilistelyjä.
 
Täällä molempien pari läheisintä kaveria tietää. Ja varmasti yritetään pitää mahdollisimman pitkälle ensimmäistä kolmannesta salassa. Päivät vaan kuluu ihan liian hitaasti. Odotan niin innolla, että saan pukea esikoiselle isoveli paidan päälle ja mennä mummulaan kylään. Esikoisen aikaan laitoin äitelle kuvaviestin whatsapin kautta ja kuvasin omalla puhelimella, kun avasi viestin. Video on visusti tallessa ja joka kerta sitä katsoessa, meinaa pala nousta kurkkuun. Äiten ensimmäinen lapsenlapsi ja reaktio oli sen mukainen. :Heartred
 
Takaisin
Top