Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Tuulia

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2017
Me yritetään päästä np- ultraan asti salaisuuden kanssa, mutta katsoo nyt. Tekisi mieli kuuluttaa asia koko maailmalle, mutta ei vaan uskalla. Kasvatusäidilleni haluaisin kertoa jo nyt! Voi olla että vihjaan asiasta, kun nähdään keskiviikkona :)

Miten te muut?
 
Me ollaan jo jaettu asia läheisimpien ihmisten kanssa. Olen yleensäkin aika avoin ihminen ja jaan ehkäpä vähän liikaakin asioita. En vain osaa olla hiljaa. :rolleyes:

Edellisen kerran menin pomonkin juttusille melkein heti plussaamisen jälkeen. Nyt menen ehkä joskus talvella käymään töissä ja ilmoitan, etten palaa töihin opintovapaan jälkeen. Siinä en pidä kiirettä.
 
Me yritetään myös pitää salaisuutena sinne nt-ultraan asti. Viime kerralla kerrottiin ar-ultran jälkeen, mutta nyt en jotenkin haluaisi. Katsotaan nyt :D Mitä myöhemmin kertoo sitä vähemmän tarvii kestää niitä uteluja. :D
 
Viikolle 12 asti meinasin. Mennään käymään miun vanhempien luona tuohon aikaan niin saadaan kerrottua kasvotusten. Tällä viikolla taidan myös käydä mutten halua vielä kertoa. Samalla kerrotaan puolison isälle, ihan vähän ennen kuin lähdetään. Muuten esim. töissä varmaan katotaan niin pitkään kunnes huomaavat ite. Onneks kohta tulee talvi niin voi peittää vaatteilla. :)
 
Täällä tietää jo vanhempani ja pari hyvää ystävää. Miehen äidille kerrotaan ensi viikolla kun nähdään.
Muuten koitetaan pitää suht salassa edes ar ultraan asti. Tää mun pötsi vaan on niin valtava että jos joku kysyy en aio valehdellakaan:grin
 
Muokattu viimeksi:
Mä aion kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Paras kaveri tietää jo, mut se on poikkeus ihan kaikessa muussakin :D Esikoisesta kerroin kans vasta nt-ultran jälkeen läheisille, pomolle ja kahelle lähimmälle työkaverille. Muuten kerroin töissä vasta rakenneultran jälkeen, ei kukaan ollut arvannut mitään. Ois sinne asti pitänyt olla kertomatta pomollekin, paljolta paskalta ois säästynyt. :shifty:
 
Mä oon kertonu parille lähimmälle ystävälle ja molempien äideille ois tarkoitus kertoa lähiaikoina. Miehen äiti vaan asuu yli 400 km päässä et se on vähän haastava. Täytyy jollain verukkeella saada hänet kylään. Arvaa varmasti kyllä kutsusta, koska on tietoinen keskenmenosta ja lapsettomuustutkimuksistakin. Eli heille kerrotaan nyt heti alussa kenelle haluan kertoa jos menee kesken. Se on ikävä sit kertoo keskenmenosta jos ei ole kertonut raskaudesta. Töissä en kerro missään nimessä ennen ku on pakko. Täällä on yks semmonen hössääjä, et sitä en kestäis. Perjantaina on työporukan pienimuotoinen illanvietto ja siihen oon nyt keksiny hyvän pläänin miks en juo viiniä. On muka miehen kanssa veto menossa et kumpi pystyy olemaan kauemmin juomatta, ku kesä oli aika kostea. Toivotaan et menee läpi. Mä en kyl oo mikään maailman paras valehtelija..
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Mies kovasti inttää, et haluaisi jo kertoa, (vaikka ja kenelle!) mutta olen koittanut toppuutella. Mulla oli viime raskaus kohdunulkoinen ja haluan varmistua ensin että tämä on oikeassa paikassa, ja muutenkin kaikki ok. Sen jälkeen ehkä kerrotaan vanhemmille. Kaksoissiskolle olen jo pari kertaa meinannut laittaa viestin (ei asu Suomessa). Voi olla et lähipäivinä lähtee ensimmäinen viesti. Jännää! Työkaverit arvaa varmaa jo kohta, koska tietää, et ollaan yritetty, ja olen viime päivinä käyttäytynyt aika kummasti töissä. Olen ollut tosi väsynyt, ärtynyt (normaalisti aika iloinen ihminen) ja viluinen. Lisäksi tissit on kasvanut julmettomasti. Meillä oli kanssa työporukan pippalot perjantaina, kosteat sellaiset, ja oli aika vaikeaa esittää juovansa. Haha. Mulla oli yksi avattu siideri kädessä koko illan, ja tyhjäsin sitä salavihkaa jonnekin viemäriin. :D Skoolailin innokkaasti sillä tölkillä myös. Ei kukaan tuntunut huomaavan mitään. Vähän nauratti kyllä itseäni. Yleensä siis osallistun innokkaasti siiderin juontiin, niin ajattelin, että on liian läpinäkyvää, jos en yhtäkkiä juokaan. Meillä työpaikalla puhutaan kyllä avoimesti kaikkien asiat läpi ja on tosi hyvä henki. Ajattelin kertoa kyllä heti, kun vähän pidemmällä on raskaus, ja ollaan selvillä vesillä.
 
Täälä minun vanhemmat ja siskot tietää miehen puolelta ei vielä ketään asuu toisel puolel suomee :) taitaa olla jo tottuneita vauva uutisiin :) tänää piti parhaalle kaverille kertoa auton vaihdon yhteydessä mut empä kerenny ku käveli autolle päin nii mä olin pää pusikossa oksentamassa arvashan se heti eikä tarttenu ku vahvistaa epäily :) kyllä taitaa jo puoli luokkaa epäillä toi vessassa juokseminen ku aika tiuhaa
 
Pikkasen mies säikähti eilen että oon kertonu miun äitille kun juteltiin puhelimessa ja se loppuun sanoi että pitäkäähän tytöstä..eikun pojasta huolta. Korjasin siihen että kyllä se ihan tyttö on. :D Puhuttiin siis koirasta! :D

Ainiin, sain mieheltä luvan kertoa siskolle kun nyt meen käymään, mutta voi olla että jää vielä salaisuudeksi. Toisaalta kiinnostais kertoa kun vois vertailla oireita ym kaikkea sen kanssa, ja se osais neuvoa juttuja (3 lasta synnyttäny) mutta jospa mie pärjään vielä kuukauden kertomatta :)
 
Uskalsin kertoa tänään kasvattiäidilleni raskaudesta jota itkettiin sitten yhdessä tunnin verran. Oli helpotus saada kerrottua etenkin kun suhtautui noin ihanasti. Eipä tarvitse enää koittaa salailla ja pitää pelkoja sisällään.
 
Miten te aiotte kertoa raskaudesta? Me tehdään esikoiselle joku paita mistä asia tulee ilmi, otetaan kuva ja lähetetään terveisiä. Katsotaan kuinka kauan kaikilla kestää sitten tajuta. :D
 
Mulla oli ihan sama ajatus, että pukis esikoiselle paidan jossa komeilee teksti "isosisko" ja sit katsois et kuinka pian isovanhemmat hoksaa. :D mut mies ei innostunut tästä, haluais vaan kertoa suoraan.
 
Meillä meni eilen kuva toiselle puolelle suomea jossa toisella oli lappu missä luki hyvää syntymäpäivää ja pienemmällä lappu että minusta tulee isosisko tuli kyllä samantien puhelu että ymmärsiköhän nyt oikeen :) oli vähän toki harmissaan kun kuuli kuinka tämä raskaus alkoi ja miehelle kiukutteli kun ei saanut olla tukemassa kurjassa tilanteessa äitille pitää kuulemma soittaa ensimmäisenä kun kaksi viivaa tulee :)
 
Mun tekis kovasti mieli kertoa molempien perheille, mutta toisaalta halutaan oottaa hetki.. Meillä on perheyritys ja oon lähes päivittäin vanhempien kans tekemisissä niin odotan innolla milloin pahoinvointi alkaa ja kuinkas sitten salaillaan:hilarious:
 
Tässä aloin just miettimään että jestas lapsille täytyy kans kertoa :eek: esikoiselle oli helppo kertoa heti kun plussa tuli oli kuitenki vaan 4kk eihän se mitään ymmärtäny nyt on jo sentään 2&3v kyllä muutama jo tietääkin mutta tietää ettei tästä lasten kuullen vielä puhuta ja ei varmaan ymmärrä tässä nyt on raskaus asioista puhuttu kohta 9kk ystäväni raskauden takia kai yhdistää kaikki raskaus jutut siihen.. Odotetaan nyt kuitenki tää riski aika pois jos nt ultran jälkeen kertois ku olis edes kuva näytettävänä :) toki pelottaa niin suunnattomasti kun miehen toisillekkin lapsille täytyy kertoa vanhin ku on hyvä puhumaan että kun tieto kantautuu miehen exälle se on molemmista mun raskauksista saanu nii hirveen hepulin ja kiukutellu monta kuukautta ei jaksais taas sitä 100 viestiä päivässä että pilataan kaikkien elämä leppyy se taas ajan myötä ja siihenki on jo tottunut että se ei aio ikinä lopettaa kiukuttelua :) milloin te useamman äidit meinaatte lapsille kertoa :)
Kyllä taas osuu omaan nilkkaan ku on opettanu lapset puhumaan kaikesta ja että kotona ei saa salailla asioita vähä huono omatunto
 
Niin.. mä hain toissapäivänä jo sitterin, kun löysin käytettynä sellaisen, missä tyttökin voi keinua. Me selitettiin sille, että se on hänellä lainassa, mutta kun vauva tulee, niin sitten se pitää antaa sille. Se oli virhe! :rolleyes:
Tyttö innostui niin, että kyseli koko ajan että joko se vauva tulee ja kerran jopa säntäsi ovelle 'nyt se vauva tuli!!'. Illalla ei olis millään käynyt nukkumaan, kun intoili. Ja aamulla jatkoi kyselyä. Selitä siinä nyt sitten lapselle, jolla ei ole vielä käsitystä ajasta. Olis voinu hoitaa asian vähän fiksummin, mutta ehkä se auttaa kun pitää aiheen kanssa nyt vähän hiljaiseloa.
 
Tota mäki pelkään että alkaa myös niillä odotus ja itellekki on pitkä aika nii entäs lapselle :D
 
Takaisin
Top