Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Loma loppuu tähän viikkoon ja ens viikolla takas töihin.. Pitäis siis työnantajalle kertoa.. Jännittää kun minun työtä ei osaa firmassa kukaan muu joten joutuuvat sijaisen opettemaan tai minä joudun opettamaan työtehtäviin.. Ja syksyllä oli muutenkin tarkoitus uudistaa asioita..
 
Meillä lähipiiri tietää vauvasta, tiukat vaatteet päällä mahastakaan ei voi erehtyä... Jotenkin tästä toisesta lapsesta ei oo ollu mikään kiire kertoa, huomaavat sit jokainen ajallaan..
 
Mä kerroin eilen töissä ja reaktio oli kyllä hyvä. Tosin oon firman ensimmäinen raskaanaoleva ja tuleva äitiyslomalainen, niin vähän jännittää miten kaikkiin neuvolakäynteihin ym. suhtaudutaan. Mutta eiköhän kaikki mee ihan mukavasti. Meillä muuten tietää lähipiiri. Sitä mukaa on kerrottu kun ollaan oltu jutuissa.
 
Mun ei tarvinu töissä sanoa kellekään ko arvasivat asian. Oon ollu kuukauden lomalla ja kyselivät sitten iltavuoron päätteeks, että oonko raskaana ko on maha kuukauden aikana kasvanu ihan mukavasti :D Ite en kyllä huomaa edes, että olis maha yhtään kasvanu
 
Mun ei tarvinu töissä sanoa kellekään ko arvasivat asian. Oon ollu kuukauden lomalla ja kyselivät sitten iltavuoron päätteeks, että oonko raskaana ko on maha kuukauden aikana kasvanu ihan mukavasti :D Ite en kyllä huomaa edes, että olis maha yhtään kasvanu

Mulla oli ihan sama juttu. Omasta mielestä sama pömppismaha ku aina mut silti oli vaan työkamut kiinnittänyt huomioo ku lomalta palasin. Muutamat oli epäilly jo ennen juhannusta ku jäin lomalle, olenko niin läpinäkyvä? :)
Nyt kyl tuntuu ku on pari viikkoo ollu töissä että kyllä tää maha kasvaa koko aika. Ei oo enää aamu tai iltaturvotusta.
 
Kävin mummon luona pari päivää sitte ja aattelin kertoo mut eihä siitä mitään tullu.. Juteltii mummon ja kummin kanssa entisestä poikaystävästä ja meijän erosta ni kummi sit tokas että eihä erot kivoja oo mut helpompi nyt ku sit jos ois lapsia. Meinasin siihe sit töksäyttää että nii ei vielä mut tammikuussa on. Jänistin kuitenki ja ku mahaakaa ei vielä näy lähes ollenkaa ni ei arvaa. Pitää mennä vissii uuestaa käymää lähiaikoina :grin
 
Se olis lauantaina vähä isommat juhlat tulossa ja saas nähä kuinka moni kysyy mahasta vai näytänkö vaan lihoneelta? :D Ite veikkaan jälkimmäistä kun kokeilin mekkoa päälle pari päivää sitte. Kuinkahan moni sukulainen vetää hernepellon sieraimeen ku ei oo hälle kerrottu.
 
Alkukuun juttuun vielä kommentoin et lapsettomuudesta kärsivälle kaverille ja sinkkukaverille joka kovasti ettii miestä ja toivoo et saa vielä joskus perheen oon tekstarina laittanu vauvauutiset. Ei tarvi kasvotusten ottaa vastaan. Ite oon 17 kuumeiluvuoden aikana niin monet itkut itkeny muitten plussista. Sitä ei todellakaan ollu eka ajatus olla ilonen ja onnellinen toisen puolesta vaikkei se ookaan keneltäkään pois. Vaikka meille nää lapset on tullu ekasta ja tokasta yrityskierrosta ( siis jos nyt kaikki menee hyvin) 20 vuotta on todella pitkä aika saada 2 lasta syliin. Keskenmenot ja tahaton lapsettomuus on monille hyvin kipeitä asioita ja tänäpäivänäkään niistä ei yleisesti puhuta.
 
Sukulaiset ja kaverit on tiennyt jo pitkään, mut töihin en oo uskaltanut vielä kertoa. En tiedä miksi se niin ahdistaa. Oon nähnyt painajaisiakin jo, että huudot tulee :eek: Työhaastattelu sattui just lähes samoille päiville, kun olin itsekkin vasta plussannut, mutta silti tuntuu, et olisin pimittänyt sitä tietoa. Vaikka eihän sitä tarvii työnantajalle kai kertoa. Nyt alkaa työhousut kiristää niin, et pitäis alkaa kysellä uusia niin kai se olis sitten vaan uskaltauduttava kertomaan :D
 
Sukulaiset ja kaverit on tiennyt jo pitkään, mut töihin en oo uskaltanut vielä kertoa. En tiedä miksi se niin ahdistaa. Oon nähnyt painajaisiakin jo, että huudot tulee :eek: Työhaastattelu sattui just lähes samoille päiville, kun olin itsekkin vasta plussannut, mutta silti tuntuu, et olisin pimittänyt sitä tietoa. Vaikka eihän sitä tarvii työnantajalle kai kertoa. Nyt alkaa työhousut kiristää niin, et pitäis alkaa kysellä uusia niin kai se olis sitten vaan uskaltauduttava kertomaan :D
Apua. Mä niin ymmärrän tuon pelon. Kieltäydyin töistä, kun plussasin.. Sain potkut viikkoa ennen plussausta, olin työhaastattelussa kaks päivää ennen plussausta ja olisin työn saanut. Työ ois ollu äitiyslomasijaisuus ja pelkäsin niin kovasti sitä huutoa, että pakko oli kieltäytyä. Eikä jotenki vaan luonne antanu periksi, että ois tietoisesti raskaana ottanu äitiyslomasijaisuuden vastaan....
 
Mulla on ihan vakipaikka, mutta palasin just 1.päivä töihin 2,5-vuoden kotona olon jälkeen, niin en oo vielä kertonu... Rakenneultran jälkeen ajattelin kertoo pomolle. Vähän kyllä jännittää, et kuinka tieto otetaan vastaan..
 
Minäkään en ole vielä töissä asiasta kertonut. Meillä on erikoinen kuvio, kun olen toiminut koulun rehtorina ja nyt kun kaksi koulua yhdistettiin yhdeksi kouluksi(yhtenäiskouluksi), toimin luokanopettajan homman lisäksi apulaisrehtorina. Uusi rehtori opettelee kunnan "tavoille" ja teen edelleen lähes kaikki reksin hommat alakoulun puolella. Tiedän, että ajankohta ei ole kaikkein paras jäädä äitiyslomalle, ja siksi jännittää asiasta mennä kertomaan. Haluaisin odottaa rakenneultraan ja vasta sen jälkeen kertoa asiasta, mutta en tiedä, pystynkö asiaa enää kauaa salaamaan, kun alkaa olla sen verran tuhti olo jo:grin
 
Tänään 20+2 olis tehny mieli facebookkiin väläyttää notta: "minuun on muuttanut alien!" Mut enpä sitten kumminkaan... Olkoon tietämättä :-)
 
Mäkin ajattelin odottaa rakenne ultraan johon on vielä 3 viikkoa aikaa ja kertoa sitten vasta töissä jos joku alkaa udella. Töihin palaan kesälomalta kyllä jo syyskuun alussa, jolloin rv19 lopuillaan. Nyt jo maha näkyy tosi selvästi, joten jään taatusti jo aiemmin kiinni. Viikonloppuna yhdet sukukekkerit (sukulaislasten synttärit) ja syyskuun alussa kavereiden kanssa Venetsialaiset, joten vähän tarkemmin täytyy tota vaatevarastoa penkoa, josko jotain peittävää ja silti tyylikästä vielä löytyis...
 
Meinasinkin kysellä että onko enää ketään muita jotka ei ole vielä töissä esimiehelle (ja ylipäänsä kaikille) kertoneet raskaudesta... mutta olihan täällä :) Haluaisin mieluusti odottaa rakenneultraan asti ennen kertomista, vielä kun nuo edelliset keskenmenotkin kummittelee mielessä. Mutta tuntuu että saan ympäristöstä painostusta että pitäisi jo kaikille kertoa... Aloinkin pienessä mielessäni miettiä onko normaalia että haluaisin vielä näillä viikoilla salata asian.. nyt rv 18+5
 
Mä en oo vielä kaikille kertonu.. Miehen sukulaiset ei tiedä vielä, eikä äidin äitini puolen sukulaiset. Eikä kyllä kaikki kaveritkaan.

Lähemmille kavereille olen kertonut, muut einiinläheiset saavat tietää kun maha tulee näkyviin. Tai viimeistään kun lapsi on jo maailmassa. Lopuille sukulaisille kerrotaan rakenneultran jälkeen. Eli ensii viikolla :nailbiting: :happy:
 
Nyt alkaa vatsa olla jo sen verran iso, etten pysty enää millään sitä piilottamaan. Varmasti kaikki työkaverit arvaavat mun odottavan, mutta kukaan ei ole mitään maininnut. En tiedä, kehtaanko sittenkään odottaa vielä hiukka vajaata kahta viikkoa, että rakenneultra olis takana, kun on niin kurja yrittää vatsaa piilotella, siinä kuitenkaan onnistumatta...
 
Kerroin eilen muutamalle työkaverille. Eivät olisi kuulemma arvanneet. Kai se maha näyttää sit vaan, että vähän turvottaisi :D Tosin jos olisin omat vaatteet päällä niin silloin varmasti olisivat tajunneet.
 
Takaisin
Top