Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Onitus

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Helmikuiset 2021
Kuten otsikko jo kertookin, eli milloin aiotte kertoa läheisille ja ystäville raskaudesta?
 
Kerroin tänään omille vanhemmilleni :) kahdelle ystävälle kerroin myös, kun he tietävät meidän yrityksestä ja menetyksestä. Vaikka viimeksikin kerrottiin monelle ja sitten piti keskeyttää niin sai sitten tukea vanhemmilta ja ystäviltä.
 
Tavote olis np-ultran jälkeen mut viimeks oli pakko kertoo noin viikolla 8 kun pahoinvoinnin takia jouduin sairaslomalle. Äiti ihmetteli muks mun auto ei oo työpaikan pihassa. Parin viikon päästä on sukujuhlia niin saa nähdä paljastunko sillon kun tulee yökyläilijöitäkin ja kakkua ym. Pitäis syyä. Varmaa vähän epäilyttävää jos mä vedän vaa jukurttia/ mehukeittoo/ mehua ja puuroo...

Ja viimeks mä lipsautin viikolla 5 parille kaverille...
 
Teetän esikolle t-paita "isoveli" tekstillä :-D ainakin mummeille ja papoille kerrotaan näin :-D
Elaffy vai oliko elaffyn äiti ostanu ne pikkusisko/ maitotyttö paita jostakin et valmiinakin vois saada!!
 
Kerron parille ystäville kyllä ennen np ultraa, semmoisille joista saa tukea jos menee kesken... Mutta kaikille muille np ultran jäljeen :-)
 
Meidän molempien vanhemmat tietää ja mun läheisimmät ystävät. Koin ensimmäisen menetyksen niin kovana että oli ihan korvaamatonta että läheiset oli tukena. Siispä aateltiin että kerrotaan jo nyt sellasille ihmisille joiden haluttais tietävän mahdollisesta menetyksestäkin. Töissä odottelen nt-ultraan jos mahdollista.
 
Me kerrottiin mun äidille ja siskolle, koska en vaan pystyny panttaamaan :D Pakko päästä jonkun kanssa tästä puhumaan.. Mies kertoi sitten myös omalle äidilleen ja siskolleen. Iskälle voisin kertoa vaikka kun ens kerran nähdään..

Muille (kavereille yms.) kerrotaan sitten kun alkaa näkymään, mutta mieluiten vasta rakenneultran jälkeen tulen kokonaan kaapista ulos :D
 
Meilläkin varmaan, ainakin yritetään, odotetaan nää kolme kriittisintä kuukautta ennen ku kerrotaan kellekään. Katsotaan huomaako kukaan ennen mitään :)
 
Muutamalle ystävälle kerrottu heti plussan jälkeen. Kertoisin myös menetykset heille. Muille läheisille varmaan aikaisintaan alkuraskauden ultran jälkeen ja viimeistään nt-ultran.
 
Mun perheelle kerrottiin tänään ja mies kertoo isälleen pian. Muille ei varmaan kerrota ennen kuin jotain näkyy. :)
 
Kerroin heti plussailun jälkeen lähimmälle ystävälle (lapsen tulevalle kummille) koska tiesi yrityksestä ja on tuki jos jotain tapahtuu.omat vanhemmat tuntee mut niin hyvin niin pari kertaa on tullut tunne että aavistavat, mutta vanhemmille kerrotaan kuitenkin vasta ultran jälkeen :wink
 
Mä oon ihan varma, että mun äidillä on röntgenkatse ja se vaan näkee mun läpi. Ei olla asiasta vielä puhuttu, mutta luulen, että äiskä aavistelee. :D
 
Luinkin väärin otsikon, siksi outo eka vastaus :D :D
 
Ajateltiin kans tota "isoveli-"paitaa esikoiselle, sillai kerrottaisiin isovanhemmille. Haluttaisiin pitää salassa np-ultraan asti, mutta oloista riippuen voi olla pakko kertoa aiemmin just isovanhemmille, jos esim.tarvitaan apua esikoisen vahtimisessa jos mun aika menee yrjöilyyn :happy:
Ja mun äiti haluisin kovasti lähteä mun ja esikoisen kanssa etelään elokuussa, niin varmaan tarvii sille kertoa ennenkuin varataan matka :)

Töissä mun on pakko kertoa mahdollisimman pian, koska siellä on väkivallan uhka ajoittain, niin esimies tietää sitten sijoittaas mua riskittömämpiin paikkoihin.
 
Itsellä samantyyppisiä ajatuksia kuin monilla muilla keskenmenon kokeneilla; nyt aion kertoa vain parille ystävälleni, heille joilta tiedän saavani tukea jos tämäkin päättyy huonosti. Viime km opetti ketkä ovat niitä ystäviä, jotka pystyvät sellaisen tilanteen kohtaamaan ja olemaan tukena.
Muille kerromme vasta kun ollaan varmemmilla vesillä :3some
 
Jeps, eka raskaus ikinä, eikä käynyt mielessäkään että voisi mennä kesken, kerrottiin heti kaikille ja kuinkas kävikään :'( tuli eräskin kohtaaminen kun tutun mies oli kuullut että saadaan vauva muttei ollut kuullut keskenmenosta, tuli sit työpaikalleni onnittelemaan ja halaamaan, ja shokki oli suuri kun sain kerrottua... Tämmöiset halutaan välttää.
 
Takaisin
Top