Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jesu92: tsemppiä paljon! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin. Kerrothan, kun asia etenee?

Mä tajusin, että tää mun pahoinvointi taitaa nyt osin johtua tosiaankin refluksitaudista, josta mulla on nyt lääkitys tauolla. Kuten aiemmin kirjoitinkin, niin mulla on siis rekfluksitauti ja palleatyrä, ja siis väljä ruokatorven läppä jo valmiiksi. Ilmeisesti ei tarvinnut muuta kuin näitä raskaushormoneja löysyttämään läppää lisää, niin oireet lisääntyi ja rajusti. Eilen ja tänään ollut ihan kauhea polte ja oksetus sen myötä, koko vatsa ärtyneessä tilassa. Käyn huomenna varmistamassa lääkärissä, että happosalpaajien käyttö on edelleen ok, josko tämä oireilu helpottaisi edes hiukan.
 
kiitos kaikki! :Heartred Yöllä oli ihan pientä vuotoa ja tänään ei vielä ole ollut mitään, toivotaan parasta. Ihan pienen pienen näkösii hyytymiä tuli eilen.:confused005
Jos jatkuuki viel tänään, nii soitan päisytykseen. Ne on vissii lukemani perusteella ainakin, tosi nihkeitä alkamaan tutkia ilman kunnon kipuja :shifty:
Toisaalt ihan hyvä, että mulla raskaus oireet on jäänyt tissien arkuuteen, niin niiden mahdollinen väheneminen ei aiheuta lisä huolia:smiley-ashamed004
Ei vaan oikee tiedä miten päin ois ja mitä pitäs tehdä :smiley-ashamed004
 
Jesu92: soita ihmeessä lääkäriin huomenna ja kysy pääsiskö tarkistaan tilanteen. Ite pääsin sillon lääkärille maanantaina, ku viikonloppuna alko vuoto ni ei päivystyksessä kattonu ku ei ollu kipuja. Ja sit pääsin ultraan, tosin meni niin kauan löytää sopiva aika että oli jo vähän niinku jälkitarkastus, kun en töistä halunnu olla pois sen takia. Oli vaan selkeä keskenmeno kun tuli möykyt ulos ja sit muutaman päivän päästä oli hcg jo tosi pieni. Ja vuoto jatku monta päivää. Mut tosiaan monilla ollu koviakin vuotoja ja silti raskaus jatkunu normaalisti. Musta hyvä merkki, jos vuoto ei oo jatkunu tänään. Tsemppiä!

Mulle ei oikein makeat jutut maistu, paitsi hedelmiä vedän kyllä. Erityisesti omenia. Ja sit kaikkee suolasta tekee mieli. Täytyy ny yrittää syödä riittävän usein, sillä tuntuu pysyvän huonot olot kurissa.
 
Kyllä ne vuodot sit jatku tänääkin.:sad001 Vähän kovempaa "menkka" kipua kun aijemmin mut ei mitenkää sietämätöntä. Soitin päivystykseen ja sain ohjeeks vaan seurata, jos ei tilassa muutoksia viikon päästä nii uudelleen soitto. :arghh: Mitenköhäm täs jaksaa viikon työt hoitaa :confused1
 
Kyllä ne vuodot sit jatku tänääkin.:sad001 Vähän kovempaa "menkka" kipua kun aijemmin mut ei mitenkää sietämätöntä. Soitin päivystykseen ja sain ohjeeks vaan seurata, jos ei tilassa muutoksia viikon päästä nii uudelleen soitto. :arghh: Mitenköhäm täs jaksaa viikon työt hoitaa :confused1
Soita vaan sinne päivystykseen ja vähän vaikka huijaat et on kipuja. Ihan hirveetä ois viikon päivät yksin ootella ja mietiskellä et meneekö kesken vai mitä tapahtuu. Tsemppiä :Heartred
 
Soita vaan sinne päivystykseen ja vähän vaikka huijaat et on kipuja. Ihan hirveetä ois viikon päivät yksin ootella ja mietiskellä et meneekö kesken vai mitä tapahtuu. Tsemppiä :Heartred
Niin tai sit huomenna ihan perus tk tms lääkäriin, ehkä ei oo päivystyksen asia mut luulis et normilääkäriin pääsis ja sitä kautta ultraan.
 
Kyllä ne vuodot sit jatku tänääkin.:sad001 Vähän kovempaa "menkka" kipua kun aijemmin mut ei mitenkää sietämätöntä. Soitin päivystykseen ja sain ohjeeks vaan seurata, jos ei tilassa muutoksia viikon päästä nii uudelleen soitto. :arghh: Mitenköhäm täs jaksaa viikon työt hoitaa :confused1

Isot tsempit sinne! :Heartred Toisaalta hyvä että sulla fyysisesti olo on siedettävä, mut onhan toi pitkä aika odotella.. Toivottavasti pääset nopeammin johonkin lääkäriin.
 
Toivottavasti kaikki tosiaan hyvin:oops: Oliko tää sun ensimmäinen raskaus? Mietin että onko vastaavia kokemuksia aikaisemmin tai kellään tutulla?
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Jesu92! Toivottavasti väärä hälytys.

Mun loppui pahoinvointi eilen iltapäivällä, eikä ole vielä palannut ja nyt huolestuttaa.. :sad001 Keskiviikko-eilisaamun välillä oli koko ajan ihan hirveä olo ja oksensinkin vielä eilisaamuna. Rinnat on edelleen arat ja hajut huomaan herkemmin. Voiks pahoinvointi loppua jo tässä vaiheessa ilman et kyseessä olisi mitään pahaa? Nyt siis rv 7+4. Mitään erityisempää kipua ei oo ollut eikä vuotoja lainkaan.
 
Voiks pahoinvointi loppua jo tässä vaiheessa ilman et kyseessä olisi mitään pahaa? Nyt siis rv 7+4. Mitään erityisempää kipua ei oo ollut eikä vuotoja lainkaan.
Ainakin omalla kohdallani olen huomannut, että oireilut saattaa vaihdella ihan hullua tahtia. Ensin useampana päivänä saattoi olla hirveää närästystä, sitten yhtenä päivänä ei enää ollut ollenkaan. Yhdessä vaiheessa oli kova päänsärky ja jotenkin kuumeinen olo, mutta yhtäkkiä se vaan menikin ohi. Eilen oli aamusta tosi utuinen ja hutera olo ja pisti oksentamaankin, mutta sen jälkeen ei ollut koko päivänä yhtään mitään tuntemuksia missään ja ruokakin maistui harvinaisen hyvin.

Ainoa "kesto-oire" mulla tuntuu olevan rintojen arkuus.
 
Minäkin olen vähän ihmeissäni oireiden/oireettomuuden osalta. Nyt pitäisi olla 6+5. Oireet on helpottaneet, nyt jo välillä maistuu ruoka paremmin, rinnat on vielä kevyesti arat, mutta mahaa ei enää niinkään kipristele tai ole nivuskipua. Seisomaan noustessa heikottaa/huimaa välillä. Eli on näitä oireita mutta ei enää niin pahasti/paljon. Etomistakaan ei tunnu.
Vertasin niin viime raskaudessa oksensin vasta vkon päästä sen yhden ainoan kerran.
En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella.. keskiviikkona on varhaisraskauden ultra, onneksi siellä pääsee sitten näkemään mikä tilanne.
 
Mullaki oireet vaihdellu tosi paljon, yleensä tullu etova olo iltapäivästä, mut viime viikolla oli yks päivä koko aamupäivän ja seuraavana päivänä ei oikeastaan mitään. Se huolestutti kovin, mutta lauantaina varhaisultrassa nähtiin että kaikki hyvin. Eli oireiden isokin vaihtelu lienee täysin normaalia! Mulla ainakin vaikuttaa nukkumisen ja syömisten määrä oireiluun paljon. Rintojen arkuus ainoa mikä pysyny, mut senkin määrä vaihdellu tosi paljon päivittäin.
 
Moikka!

Juuri foorumille liittyneenä on paljon luettavaa ja salaiseen ryhmään ei ilmeisesti kuukauteen ole pääsyä, joten kirjoittelen tähän

Tosiaan, ensimmäistä odotellaan tulevaksi 3.10, nyt siis rv 7+4. Yrittämistä takana 8kk, joten usko ehti jo hiipua ja luovuttaminen tulla. No kappas kummaa, silloinhan se heti tärppäs.

En ole aiemmin liittynyt foorumille, kun ei varmuutta la siirtyykö syyskuun puolelle, mutta sen näkee sitten ensimmäisessä ultrassa. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta viikon päästä (25.2), joten pitkät on olleet viikot odotella. Välillä sitä miettii, että onkohan tuota edes raskaana kun oireet on kohtuullisen vähäiset olleet koko ajan.

Rinnat on olleet alusta asti kipeät ja kasvaneetkin kohta jo kaksi kuppikokoa. Väsymys on myös alusta asti ollut mukana ja jatkuu edelleen. Ja itkuherkkä musta on myös tullut, noloa! Aamuisin on hirveä tuska saada itsensä ylös sängystä ja lähteä töihin. Pahoinvointia oli viime viikolla yhtenä iltana, jolloin kaikki syöty tuli ulos. Muuten ollut vain silloin tällöin lievää etovaa oloa. Tämä pahoinvoinnin puute on kyllä huolestuttanut, mutta olen tuudittautunut sillä ajatuksella, että ilmeisesti sitä ei kaikille tule...
 
Mäkin pidin viime raskaudessa sellaista päiväkirjaa ja nyt kun luin sitä niin mikä on varmaa on alati muuttuvat oireilut ja oireettomuus. Siis se on ihan päätöntä, mutta mulla oli ollut puolet viikosta ihan kamala olo ja sit puolet viikosta täysin normaali olo! Se hassu puoli siinä on se, että kun tottuu noihin pahoinvointeihin ym niin niistä tulee normi ja "normaalin kehityksen" edellytys. Mutta ei kannata huolestua siitä ettei joka päivä kidu ja kärsi:happy: Tarvitsee ne äiditkin lepopäiviä että jaksaa taas pienen myllytystä:wink Tämä raskaus ollut omalla kohdalla toooodella paljon helpompi kuin edellinen. Juuri tuo vähäoireisuus tuntuu kummalliselta kun viime raskaus oli ihan kuolemaa. Veresokerin hallinta on tehnyt taikoja mun kohdalla!
 
Tämä pahoinvoinnin puute on kyllä huolestuttanut, mutta olen tuudittautunut sillä ajatuksella, että ilmeisesti sitä ei kaikille tule...

Mulla tänään varhaisultran mukaan viikot 6+0 ja ei ole vielä ollut pahaa oloa ollenkaan. Välillä vähän etova olo mut ei mitään sen pahempaa. Ei kaikille tule huono olo. Toivotaan, että pysyy niin :happy:
 
Mulla tosiaan kolmas raskaus ja ei ole yhdessäkään odotuksessa joutunut pönttöä halaamaan. Toki jotkin hajut ovat vähän etoneet, mutta enemmän siihen vaikuttanut mun mielestä tosiaan vireystila ja se että muistaa syödä usein mutta pieniä annoksia. Tämä kolmas odotus ollut kaikista helpoin pahoinvoinneista, ehkä vähän etoi plussauksen jälkeisellä viikolla, eli noin 4-5 viikoilla, ja silloinkin oli vaan, ettei tehnyt mieli syödä mitään. Ei se voimakas pahoinvointi alkuraskaudessa ihan niin yleistä ole kuin voisi leffojen, ym muun mukaan ajatella :)
 
Takaisin
Top