Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli viime raskaudessa, eka, pahoinvointia yli puolen välin. Semmosta et aamupala piti syödä kahdesti ja työmatkalla nousta bussista aikasemmin kun ei vaan pystyny enää istuun. Mut nyt tässä raskaudessa viime viikolla ennen menkkojen poisjääntiä oli etovaa oloa ja vatsa jotenkin löysemmällä. Tänään kuitenkin ihan normi olo. Jospa tässä ei alkaiskaan mitkään tosi pahat olot. Selkä on juilinu ny pari päivää. Viikkoja on ny ehkä se 4, et hyvin alussa täs ollaan.
 
Kyllä ne vuodot sit jatku tänääkin.:sad001 Vähän kovempaa "menkka" kipua kun aijemmin mut ei mitenkää sietämätöntä. Soitin päivystykseen ja sain ohjeeks vaan seurata, jos ei tilassa muutoksia viikon päästä nii uudelleen soitto. :arghh: Mitenköhäm täs jaksaa viikon työt hoitaa :confused1

Miten sulla menee Jesu? Oon täällä päivittäin käynyt kurkkimassa sun kuulumisia. Pääsitkö näytille johonkin vai seurailetko tilannetta vielä? :Heartblue
 
Täällä ei oo muutaku tissit vähä arkoina. Esikoisen kohdallaki pääsin helpolla. Piretään sormet ristis et tänki kohalla pääsis helpolla.
 
Nyt on mennyt pari päivää refluksitautilääkkeen kanssa ja olo on helpottanut huimasti! Pahoinvointi selkeästi paheni närästyksestä ja nyt olenkin saanut syötyä selvästi paremmin. Pahoinvointia on, mutta se on paljon helpommin hallittavissa eikä estä syömistä niin paljon. Toivottavasti tämä linja pitää :)

Väsyttää kyllä ja tissit ovat kasvaneet ihan valtavasti. Tuntuu hullulta, että oon vasta 7+2, ihan kuin tätä olisi kestänyt jo paljon pidempään! :grin
 
Tänään oli vähän vaikeampi päivä, kun koko aamun oli pahoinvointia ja mietin, miten selviä koulussa. Onneksi se meni kuitenkin lounaan jälkeen ohi. Pitää jotenkin aamupalaa säätää ja miettiä, johtuuko se esim. aamukahvista, jos sen sitten jättäisi pois. Koko päivän oli itsepuolustusta koululla, ja melko pelottavaa vauvan kannalta, kun paljon piti tehdä äkkinäisiä repäisyliikkeitä ja raahata muita yms. Oli paineen tunnetta alavatsalla, mutta onneksi vuotoja ei ole ilmaantunut, joten jospa kaikki on ok. Väsymys on ihan kaameaa ja on pitänyt aikaistaa kovasti nukkumaanmenoa. Nää on kauheita piinaviikkoja, ku on paha olla ja odottaa vain että ne menee ohi :hungover: Nyt rv 5+6.
 
Joo ei oo kyllä mikään hehkeä olo :yuck: että sitä auvoista toista kolmannesta ootellessa..
Vihlooko teidän mahaa? Mulla on nyt muutamana viime päivänä ollu semmosia vihlasuja eri puolilla mahaa ja selässäki. Ehkä se tyyppi venyttelee siellä, toivottavasti ei sen kummempaa.
Tissikipu on siirtyny nänneihin :wideyed: oikeen sattu ku tuli kylmä. Mut koko ei oo juurikaa kasvanu.

Jesua oon kans miettiny et miten menee?
 
Ipu: toisinaan vihloo lievästi. Meni jo monta päivää ilman mitään tuntemuksia, mutta eilen taas vihloi useasti. Olen ajatellut sen olevan vaan kohdun kasvamista. En ole tarvinnut mitään särkylääkkeitä vaivaan.
 
Ipu, mulla on usein varsinkin iltaisin semmoista menkkamaista jomotusta vatsassa, ja sitten jos venyttelen oikein kunnolla (esimerkiksi venytän selkää roikkumalla leuanvetotangossa) niin navan molemmin puolin saattaa tuntua vihlaisua.
 
Sain plussan testiin sunnuntaina ja eilisestä aamusta asti on vatsaa jomottanut taukoamatta. Tavallaan menkkamaista kipua, mut ei kuitenkaan niin kovaa. Tuntuu vähän samalta kun potkut myöhemmässä vaiheessa mutta tää tuntuu tuolla jotenkin "syvemmällä" sisuskaluissa.. kahvi ei enää maistu ja vähän etova olo. Ei muita oireita, mutta viikkoja vasta 4+4
 
Mulla nyt 7+6 ja ilkeimpiä oireita on ne repäisy/vihlaisu kivut esim.aivastaessa, närästys, väsymys ja mielialan muutokset.:oops: Mies on ollut kyllä ihanan kannustava ja ymmärtäväinen. :Heartred
Itse odotan etenkin että väsymys helpottaisi, niin ei tarvitsisi päikkäreitä joka päivä ja koulussakin jaksais paremmin. :rolleyes:
 
Joo en mäkään kyllä mitään särkylääkkeitä ole edes ajatellu, hetken ne vihlasut kestää mut yöllä oli kyl jonkun aikaa. Mut varmaan sitä kohdun tms venymistä, toinen siellä vauhdilla kasvaa kuitenkin (toivottavasti). Noita aivastusvihlasuja ei oo nyt tullu, niitäki oli jossain kohti. Ja mieliala mulla on ollu ihmeen tasanen :)
 
Mulla on kans tommosia vihlaisuja. Ja kun vaikka sidon kengännauhoja tulee vihlaisuja. Mulla ei oo enää samanlaisia kahvihimoja kuin vielä kaksi viikkoa sitten. Ihme juttu.
 
Tämä etova erttäin huono olo. Onneksi tuo 8kk pitää päivässä vauhtia niin saa muuta ajateltavaa.
 
Ipu, mulla on usein varsinkin iltaisin semmoista menkkamaista jomotusta vatsassa, ja sitten jos venyttelen oikein kunnolla (esimerkiksi venytän selkää roikkumalla leuanvetotangossa) niin navan molemmin puolin saattaa tuntua vihlaisua.

Mulla myös samanlaista jomotusta ollut melkein päivittäin, mutta siihen on jo niin tottunut ettei huomioi enää ollenkaan:grin ja nopeat liikkeet aiheuttaa vihlaisuja vatsassa tai alaselässä...
 
Joo mullaki välillä menkkamaista jomotusta, ollut ihan plussatestistä asti. Nää vihlasut uutena ainakin näin usein. Silti semmonen perusfiilis et kuuluu raskauteen et huolissani en juurikaan oo ollu. Toisin ku ekan keskenmenoon päättyneen raskauden kohdalla, vaikka ei siinä kai kauheen erilaisia oireita ollu. Ehkä enemmän särki ”ylempää”, nyt lähempää kohtua.
 
Täällä mennään päivä kerrallaan. Oireita kuvastaa täysin tällähetkellä se että oisi Hieman keskivertoa kovemman menkat, saman laisii hyytymiäkin tullut:sorry: Loppuviikosta jos ei oo tullut muutosta, niin meen päivystykseen. Viikon päästä on ensineuvolakin, josko sielläkin selviäisi jotain. Totta puhuen olen aikalailla luovuttanu tämän raskauden suhteen ja toivon vaan, että pääsisi nopeasti alottamaan alusta. Tottakai se olisi aivan mahtava uutinen jos selviäisikin kaiken olevan kunnossa. Kiitos vielä kaikille tsempeistä! :Heartred
 
Heräsin tänään ripulin tyyliseen mahakipuun ja vatsa olikin kunnolla sekaisin... Siihen yhdistettynä etova olo, niin en oo kovin innokkaana lähdössä töihin :confused:
 
Eilen oli ekapäivä ku ei väsyttäny niiin paljoa. Muuten nukunki sitte aina ku en oo töissä. :hilarious: Tänään 8+3
 
Kovasti tsemppiä kaikille oireiden kanssa! Mää pääsin vasta eilen yhdeksän aikaan kotiin työreissusta ja tänään oli pakko jäädä tekemään etäpäivä. Pahoinvointia on ollu pahempaa ja varsinkin tänään ollut etova olo koko päivän.

Mitkä ruuat tai syötävät teillä toimii parhaiten? Mulla on toiminut erityisesti hapankorppu, piltti soseet (normi smoothie maistuu törkeän makeelta) kana, tomaatti ja porkkanat. Ja oon tehnyt myös ite erilaisia jäisiä smoothieita mihin laitan jäitä ja pakastemarjoja.
 
Huh, huh...musta tuntuu, että tämä väsymys vie kohta voiton kokonaan. 9h yöunet ja päikkäritkään ei auta. Nytkin katon kelloa koko ajan, että millon sitä pääsee kotiin. Kaverikin pitäisi vielä tänään jaksaa nähä. :sleep011
 
Takaisin
Top