Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ei onneksi ole ollut ainakaan vielä kovin kummoista väsymystä, joskus päivällä tulee pakottava tarve ottaa pienet päikkärit mutta muuten olen jaksanut aika hyvin ja ollut pirteänä. Noin muuten oireina on rintojen arkuus ja närästys. Närästys on ihan pyllystä. Nyt muutamana päivänä korventanut ihan kunnolla, vaikka olenkin katsonut että söisin vain sellaista kevyttä ja "mietoa" ruokaa ja juon riittävästi vettä. Närästyslääkkeeksi apteekki suositteli Rennietä, mutta hyi että ne maistuu pahalle.. :yuck:
 
Mä oon ollu toistaiseksi tosi oireeton. Välillä tuntuu jotain kohdun polttelua mutta sen lisäks ainoot selkeet oireet on järkyttävä yöhikoilu ja palelu päivisin. Toivon ettei tän kummempaa tuukkaan kun esikoinen on niin vilkas ettei sen perässä pysy huonovointisena.
 
Minun ei tee mieli mitään makeaa, karkkia tms yhtään. Parina lyhyenä hetkenä on tuntunut etovaa oloa mutta mennyt nopeasti ohitse. Repäisykipuja ja hieman menkkamaisia pistoja alavatsalla. Muutoin ei vielä mitään muuta. Ensimmäisessä raskaudessa selvisin hyvin vähillä oireilla, toivon kovasti että tämäkin sujuisi niin hyvin mutta saa nähdä.

Olen tosin ollut 1,5vko flunssassa, nuhaa ja rykimistä, mutta nyt se tuntuu menneen ohitse.

Mutta ajatukset pyörii hetkittäin raskaudessa enkä oikein saa mitään aikaiseksi nyt vkonlopun aikana. Onneksi huomenna töihinmeno niin tulee muutakin ajateltavaa (ja aika kuluu eteenpäin nopeammin).
 
Kävin hakemassa sairaslomaa, kun yölläkin heräsin oksentamaan. Sairaslomatodistuksessa ei mainittu raskautta, mutta pakko se on jossain vaiheessa kertoa, jos pitkään tällä linjalla jatkuu. Lääkäri antoi outoja vinkkejä, että sitrushedelmät lisäävät kehon happokuormaa :eek: Vinkkejä otetaan vastaan, jos teillä vaikka kokemusta mikä ruokavalio saisi oksentelun aisoihin.
 
Mulla pysyi esikoisesta punaset sisällä: vesimeloni, tomaatti, paprika, mansikka... Oliskohan joku kiero puutostilan korjaus.
 
Aika oireeton päivä tänään, paitsi nuo tissit haluaisin kyllä kietoa johonkin suojaan. Aina yhtä ihanaa, kun poika haluaa tulla syliin "istumaan" :rolleyes: Sen verran monta kertaa olen jo kiljunut, että äitillä on tissit ihan hirveen kipeet, että kohta hän osaa jo kertoa esim. päivähoidossa tämän tuikitärkeänä asiana :laughing021

Nälkä on tasaisin väliajoin ihan kunnolla. Minun ei ole pitkiin aikoihin tehnyt mieli liharuokaa, mutta nyt maistuu. Varsinaisesti mikään ruoka ei himota eikä myöskään ällötä, mutta syötävä on, kun on nälkä. Suklaata tekis vähän mieli, mutta aion yrittää pysyä herkuista viikolla erossa. Viime raskaudessa söin kuin hevonen ja paino nousi sen mukaisesti... Nyt haluaisin tehdä monta asiaa paremmin.
 
Ääää jos ei tässä väsymyksessä ja muissa oireista ollut tarpeeksi, niin eiköhän iskenyt flunssan tähän päälle. :depressed: Kurkkukivun huomasin töistä kotiin ajellessa ja nyt sitten alkoi nousta lämpö. Voi kökkö. Oletteko muut onnistuneet pysymään terveinä?

(Jos nyt jotain hyvää tästä etsii, niin ainakin saan huomenna nukkua kaikessa rauhassa vaikka viidet päiväunet jos siltä tuntuu. :grin)
 
Minä olin flunssassa jo ennen joulua, niin josko se ei nyt iskisi.. (Koputan puuta!) Vähän kyllä tuli kurkkuun ärsytystä tänään kun purettiin kylppärin kaakeleita ja vaikka mulla hengityssuojain olikin niin sitä purkupölyä meni silti jonkin verran henkeen. Yhhyh! Onneksi se urakka on nyt tehty, seuraavaksi aletaan värkkäämään uusia pintoja.:happy:

Mulla ei muutenkaan ole (vielä) tullut varsinaista raskauspahoinvointia. Pönttöä tullut halailtua lähinnä silloin kun jännitän jotain asiaa, tosin se taas ei poikkea mitenkään ajasta kun en ollut raskaana. On se sitten matkalle lähtö tai johonkin vieraaseen paikkaan soittaminen tai uusi työpaikka, minä reagoin hyvin voimakkaasti vatsalla. Mies vitsaili että ehkä mulla ei raskauspahoinvointia tulekaan kun olen muutenkin niin ahkera oksentelija että raskauden vaikutus on päinvastainen. :grin Närästänyt on kyllä ihan huolella, mutta tänään oli senkin suhteen ensimmäinen hiljaisempi päivä etten joutunut ottamaan ollenkaan närästyslääkettä. Katsotaan iskeekö yöllä närästämään koko päivän edestä. :yuck:
 
Täälläkin koko sakki pysynyt hyvin terveenä. Pientä flunssaa itellä yritti tanmikuun alussa, mutta meni ohi kun heti jäin kotiin lepäämään. Syksyllä olinkin kunnon räkiksessä viikon, mutta sekään ei tarttunut edes lapsiin.
 
Ääää jos ei tässä väsymyksessä ja muissa oireista ollut tarpeeksi, niin eiköhän iskenyt flunssan tähän päälle. :depressed: Kurkkukivun huomasin töistä kotiin ajellessa ja nyt sitten alkoi nousta lämpö. Voi kökkö. Oletteko muut onnistuneet pysymään terveinä?

(Jos nyt jotain hyvää tästä etsii, niin ainakin saan huomenna nukkua kaikessa rauhassa vaikka viidet päiväunet jos siltä tuntuu. :grin)

Itsellä alkoi flunssa tammikuun alussa ja kun ei pystynyt töistä olemaan pois niin jatkui yli 2vko.. sen jälkeen vähän helpottui, mutta edelleen pientä flunssaa päällä :sad001 eikä tämä nykyinen sairaslomakaan tunnu tuohon helpottavan..

Ärsyttää kun ei tämän takia jaksaisi liikkua yhtään ja nytkin aivan ihana auringonpaiste niin olisi kiva jaksaa koirien kanssa oikein pitkälle lenkille :meh: tai ehkä me vaan koirien kanssa yritetään ja toivotaan etten pökerry matkalle:hilarious:
 
Pakko vielä sen verran kommentoida, että toisaalta ei kyllä yhtään harmita nää raskausoireet - ne tekee tästä tilanteesta edes hiukan todellisemman tuntuisen. :happy: Muuten on tosi hankala vieläkään uskoa, että kaikkien näiden vuosien jälkeen tuolla mahassa on nyt oikeasti kasvamassa ihmisalku. :wideyed: (Ja heti jos on ”helpompi” päivä, alkaa pelottaa onko pieni enää kyydissä...) Eli oikeastaan harmittaa vaan tää flunssa, ei muut jutut. :grin
 
Minäkin olen ollut kipeänä viime viikon: kurkkukipua ja nuhaa. Mutta onneksi meni nopeasti ohitse. En yleensä tule kipeäksi, joten liekö raskaudella jotain vaikutusta siihenkin..

Mulla on ollut aika oireetonta, tosin aamuisin vatsa on aivan sekaisin. Rinnoissa tuntuu jonkin verran, muttei varsinaisesti kipua. Tähtianista voin kompata siinä, että oireet tekisivät tämän todellisemman tuntuiseksi. Melkein toivon, että muakin oksettaisi, vaikka se toki vaikeuttaisi huomattavasti töissä käyntiä.. :D
 
Aloin epäillä raskautta kauhean palelun takia - nukuin villatakki päällä ja villasukat jalassa :rolleyes: Edelleen palelu vaivaa ja villatakki on paras kaveri. Rinnoissa ei tunnu mitään, mutta se voi johtua siitä, että lopetin edellisen imettämisen alle kuukausi sitten ja rinnat ei ole ehtineet palautua edellisestä imetyksestä (rinnat säilyttävät imetysvalmiuden 40 päivää imettämisen lopettamisen jälkeen, ja sitten maitorauhaset alkavat itsestään tuhoutua). Alavatsakipuja on ollut ja raukeaa väsymystä vuorokauden ympäri. Edellisissä raskauksissa pahoinvointi tuli tutuksi, vaikka oksentelua ei onneksi ollutkaan. Toivon todella, että nyt ei tulisi paha olo kaveriksi! Viikot on toki vielä pienet (5+0), joten mitä vain voi tapahtua...
 
Uutena oireena on arat rinnat. Päivisin sitä ei huomaa mutta yöllä on vaikea löytää mukava asento kun yleensä nukun kyljellä mutta se sattuu niin paljon. Onneks kaveri vinkkas, että hän halaa tyynyä niin se jotenkin auttaa. :hilarious:
 
Mulla kans liiveissä tissit on hyvässä turvassa, hievahtamatta päivisin. Mutta auta armias kun illalla ottaa liivit pois :hilarious: yöllä ei ole häirinnyt onneksi.
 
Mulla on nyt viikon ollut oksettava olo ihan heräämisestä iltaan. Kamala nälkä koko ajan, mutta syöminenkään ei tuo kuin hetken helpotuksen pahaan oloon. Muutamasti jo oksennellut. Töihin ei huvittaisi mennä, kun kaikki energia menee huonon olon pohtimiseen. Töissä myös aika stressaavaa juuri nyt ja suuria muutoksia, mitä olisi tärkeää olla tekemässä. Mitä mieltä olette sairasloman hakemisesta? En myöskään haluaisi, että sairaslomatodistus paljastaisi raskauden töissä vielä tässä vaiheessa. Mitä jos raskaus ei sujukaan.

Ihan kuin olisi omaa tekstiään lukenut! Tsemppiä :) Mä tosiaan mietin tuota sairaslomaa, mutta jotenkin en vaan oo kuitenkaan pystynyt siihenkään, kun edellinen raskaus meni kesken, enkä haluais, että töissä tiedetään ihan vielä kuitenkaan. Meillä on tosi paljon kaikkia suunnitelmia syksylle, ja monessa paikassa oma nimi noussut esiin vastuuhenkilönä. Mutta en vaan vielä halua kertoa. Jos tää oksentelu jatkuu tällä tavalla, niin kohta tää kyllä paljastuu joka tapauksessa :sad001
 
Mä palelen myös ihan kamalasti koko ajan. Ja hajut, voi apua! Kaupassa meinasin oksentaa, kun edessä oleva kassajonossa haisi ihan hielle.
 
Täällä kanssa tuota palelua! Lisäksi tissit kipeenä ja pissattaa hirveesti koko ajan!
 
Mulle on tullut myös jo oireita; arat rinnat, aamuisin heikko olo, ja nivuskipuja silloin tällöin. Luulen että raskausvitamiinitkin saa hetkeksi voimaan huonosti, olenkin nyt ajoittanut ne ennen nukkumaan menoa että olo menisi yön aikana ohi. Sen sijaan olen muutamana yönä heräillyt vähän kovempiin maha/nivuskipuihin.
 
Takaisin
Top