Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hirvi, täällä myös yks lähes oireeton. Olin ihan varma että varhaisultrassa ei näy mitään, mut kaikki oli hyvin. Yhtään pahoinvointia ei oo ollut, päinvastoin ruoka maistuu vähän liikaakin ja koko ajan tekis mieli syyä. vähän on normaalia väsyneempi olo. Rinnat vähän arat. Siinäpä ne Siskollani kaks lasta, ja yhtä vähäisillä oireilla menny molemmat. Täytyy vaan luottaa että kroppa tekee tehtävänsä, vaikka mietityttääkin tapahtuuko siellä mitään
 
Mun oireet on aaltoillu tosi paljon koko alkuraskauden ajan. Nyt menossa ehkä 8+0 tai 8+1. Alkuun heräilin yölläkin pahoinvointiin, mutta nyt pahoinvointia ja etomista ei oo ollut pariin päivään. Välillä yökkään edelleenkin, mutten oksenna. Jotenkin tuntuu, että väsymyskin on hieman helpottanut alun totaalisesta väsymyksestä. Kyllähän tää lähes oireettomuus aina huolettaa. Mulla taustalla kaks perättäistä alkuraskauden keskenmenoa ennen tätä raskautta. Varhaisultrassa kuitenkin kaikki hyvin lähes pari viikkoa sitten.
 
Ummetus, rinnat on älyttömän arat, lepyn helpommin jos tulee miehen kanssa kinaa, pissittää ja välillä yököttää. Alavatsan kipuilua ja vähäinen ruskea vuoto joka kesti viikon.. vähän sen takia jännään että jatkuuko vai ei. Ensimmäinen raskaus ja 33v..Rv 7+5
Saa nähä tuleeko lisää oireita.
 
Olen huomannut, että viikonloppuisin ei juuri ole huonoa oloa. Työpäivät sitten onkin jotain ihan muuta. Olen koko työpäivän tietokoneen ääressä. Huono olo alkaa yleensä puolen päivän jälkeen ja helpottaa vasta seuraavana aamuna nukutun yön jälkeen. Ilmeisesti lähes 8h tietokoneen tuijottamista saa huonon olon jotenkin laukeamaan. Onko muut huomannut samaa?
Kyllä! Tulee huono olo jos tuijottaa tietokoneen näyttöä liian pitkään ja varsinkin silloin kun selaa alaspäin tai odottaa että sivu latautuu jne. Siihen yhdistettynä vielä huono olo silloin kun ei syö niin en tosiaankaan ole mikään "kuukauden työntekijä" nykyään.:winkUsein tuijotan vain seinää sen aikaa kun odotan että olo paranee edes vähän....:rolleyes:
Muutenkin on kauhean voimaton olo koko ajan ja joka aamu mietin, että pitäisikö sittenkin jäädä kotiin, mutta koskaan ei kuitenkaan ole ihan niin huono olo että kehtaisin jäädä.
8+6
 
Jatkuva nälkä vaivaa täälläkin, tasoittuukohan tää tästä raskauden edetessä? Tuntuu että koko ajan pitäis olla syömässä ja kun en haluais hirveästi ylimääräisiä kiloja kerryttää, niin mietityttää että osaakohan sitä syödä oikein. Vastapainoksi menee kyllä vettä hurjia määriä, kun janottaakin koko ajan. Pahoinvointia ei puolestaan oo juurikaan ollut enää, tosin ei sitä paljon oo ollut aiemminkaan. Siitä oon kyllä kiitollinen!
 
Minua kyllä huolettaa tämä oireettomuus :-(

Varmasti huolettaa, mutta älä huoli. Mun hyvä ystävä sai loppuvuodesta ihanan vauvan ja koko raskaus oli lähes oireeton. Ei pahoinvointia missään vaiheessa!

Ja tällä viikolla mulla on turvotus tullut kunnolla mukaan. Housut ei meinaa mennä kiinni ja suosiolla oonkin legginsejä ja kolitseja pitänyt. Varmaan pitää käydä katselemassa jotkut mammafarkut tms.
 
Mulle ei taas maistu mikään ja paino tullut alas. Mitään ei tee mieli. No. Mehujäätä.
 
Ja tällä viikolla mulla on turvotus tullut kunnolla mukaan. Housut ei meinaa mennä kiinni ja suosiolla oonkin legginsejä ja kolitseja pitänyt. Varmaan pitää käydä katselemassa jotkut mammafarkut tms.

Helpottavaa kuulla etten ole ainoa turvonnut!
Tuntuu vaan uskomattomalta että näillä viikoilla (10+) on jo selvä maha. En tiedä onko turvotusta, syöpöttelyn aiheuttamaa lihomista vai jopa jotain orastavaa raskausmahaa.
Kuvittelin että hoikkana selviäisin pitkään ilman mitään näkyvää, mutta nyt jo kuljen löysissä paidoissa & nappi auki stretch-housuissa. Farkkuja on edes turha yrittää päälle :woot:
 
Mietin että miten töissä saisi piilotettua asian.. Mulla myös turvotus lisääntyy työpäivän loppua kohden. Tarkoitus on pitää omana tietona niin pitkään kuin on mahdollista.
 
Mietin että miten töissä saisi piilotettua asian.. Mulla myös turvotus lisääntyy työpäivän loppua kohden. Tarkoitus on pitää omana tietona niin pitkään kuin on mahdollista.

Mietin samaa, varsinkin kun piiloteltavaa on vielä jonkin aikaa.. katselin juuri esikoisen ajalta masukuvia, oikeastaan rv 21 rupesi huomaamaan mahaa kunnolla, niin ettei näytä vaan siltä, että on tullut Hesessä ravattua.. en haluaisi ainakaan mahaa korostaa ennen kun huomaa selkeästi olevan vauvamasun..
Täälläkin mukava turvotus, näyttää jo nyt siltä, että on siellä puolessa välissä :grin
 
Jatkuva nälkä vaivaa täälläkin, tasoittuukohan tää tästä raskauden edetessä? Tuntuu että koko ajan pitäis olla syömässä ja kun en haluais hirveästi ylimääräisiä kiloja kerryttää, niin mietityttää että osaakohan sitä syödä oikein. Vastapainoksi menee kyllä vettä hurjia määriä, kun janottaakin koko ajan. Pahoinvointia ei puolestaan oo juurikaan ollut enää, tosin ei sitä paljon oo ollut aiemminkaan. Siitä oon kyllä kiitollinen!

täällä toinen jolla nälkä koko ajan. Oon töihin raahannut klementiinejä ja riisikakkuja ja mutustellut niitä ruoka- ja kahvitaukojen välissä :D Ekassa neuvolassa ei ollu tullu kiloja vielä, toivottavasti ei vielä näin alussa nää syöpöttelyt kerrytä hirveesti ylimäärästä. Treenaanki tosin useemman kerran viikossa, et varmaan ihan ymmärrettävää et nälkäki on kova
 
Itekin mietin et veisin töihin riisikakkuja tai suolakeksejä ja mehupurkin varmaan.. kunhan sinne joskus pääsee, nyt esikoisen kanssa kuumeessa kotona.. kun pahoinvointi loppuu, tulen sitten kipeäksi.

Miulla on taipumus rytmihäiriöihin, tai ne taitavat minulla olla lisälyöntejä. Keväällä kesti 3kk ja olin sen koko ajan varma, että saan sydärin vielä...
Närästys tekee minulle näitä, muun muassa.. esikoista odottaessa närästi puolesta välistä synnytyssaliin asti niin pirusti, että sitä on kyllä vähiten tässä ikävä..
Ei vielä ole rytmihäiriöitä nyt ilmennyt sen kummemmin, mutta eiköhän niitäkin taas saada jossain vaiheessa riesoiksi asti..
 
Mietin että miten töissä saisi piilotettua asian.. Mulla myös turvotus lisääntyy työpäivän loppua kohden. Tarkoitus on pitää omana tietona niin pitkään kuin on mahdollista.
Sama. Aamusta ei ole vatsaa ollenkaan ja illalla näyttää kuin olisin jo puolessa välissä raskautta. Mulla on onneksi ensi viikko lomaa ja silloin vaihtuu rv 12 ja on myös nt-ultra. Jos siinä kaikki hyvin, niin aion kertoa esimiehelle.
 
Jatkuva pahaolo ja olematon ruokahalu ei oo kiva yhdistelmä. Melkein koko ajan sais syödä jotain, mut ne ruuat mitkä menee meinaa rueta kyllästyttämään. Pikkusen havaittavissa jo iltapäiväturvotusta ja väsy on pitkin päivää. Montaa kertaa ei oo onneks vielä tarvinnu oksentaa.
 
Tänään käyty tipassa ja saamassa pahoinvointilääkettä, kun kaks päivää oon oksentanut kaiken. Pahoinvointilääke auttoi ja sain reseptin siihen. Jospa nää vikat viikot ensimmäistä kolmannesta selvittäisiin.
 
Pahoinvointi on helpottanut tosi paljon. Aamuisin etoo kuitenkin eikä aamupala meinaa upota, sen jälkeen onkin kauhee nälkä kun ei oo syöny kunnolla :grin Turvottaa jonkun verran. Helpottavaa, kun pahoinvointi on hellittänyt niin paljon. Ei tarvii miettiä, että kuinka selittelee esimiehelle töissä. Haluaisin pitää tämän kuitenkin salaisuutena niin pitkään kuin voin.
 
Mulla on todella paljon tuntemuksia alavatsassa kohdun kohdin, tuntuu kuin joku hääräisi siellä vispilän kanssa. Kohtu tuntuu jo hurjan isolta viikkoihin nähden. Huonot olot pysyy kurissa jatkuvalla syömisellä.
 
Takaisin
Top