Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ei ois pitäny viikonloppuna mainita, et olo on jo paranemaan päin. :banghead: Aamulla meni osa aamupuurosta pönttöön ja iltapäivälläkii kumarruin pöntön ääreen yökkäilemään. Muuten olo yhtä väsyny ja etova ku ennenkii.
 
Juu, mulla sama tilanne pahoinvoinnin suhteen kuin sulla yllatus2016. Viime viikon to-la meni oikein mukavasti ilman pahoinvointia ja etovaa oloa, mut eilinen ja tää päivä on ollut ihan kauheita ja koko ajan tosi etova ja huimaava olo.
 
Kolmisen päivää on ollut parempaan päin niin, että ehdin jo unelmoida normaalista elämästä ja töihinpaluusta. Eilen sitten taas huono olo muistutti että nope, älä unta näe! Eilen menin klo 22:30 nukkumaan ja nousin ylös klo 14.. :rolleyes: väsytti kylläkin vielä. Huomenna pitää soittaa neuvolasta lisää saikkua..
 
Hmm, edelleen ylävatsassa tuntuu inhottavalta ja vatsa on vähän sekaisin. Mietin jo onko mulla sittenkin joku tauti :shifty: Aika lievä kuitenkin, ehkä voisi johtua stressistä. Onneksi voi tehdä etätöitä ja ottaa vähän rennommin tänään.
 
Mulle iski sit flunssan. :wtf: tuntuu et joka kevät ja syksy tämmöne ärsyttävä perusflunssa iskee..
 
Edelleen väsyttää, varsinkin iltaisin töiden jälkeen täysin puhki. Etova olo myös mukana edelleen, alkaa loppua vähän ruokaideat hiljalleen, kun samaa ruokaa tekee mieli syödä korkeintaan kaks kertaa putkeen ja oon maailman laiskin kokki. Viime viikolla etovuus oli kyllä ehkä huipussaan, että ehkäpä tää tästä hiljalleen helpottaa. Vessassa saa käydä joka yö ja nännit on herkkänä. Pahimmat mielialavaihtelut sentään helpottaneet, hermo ei oo muutamaan viikkoon mennyt yllättäen... 9+5.
 
Täällä huono olo vaivaa iltaisin ja ihan järkyttävä väsymys, jota ei auta ainakaan esikoisen yöheräilyt ja se, että hän nousee aamulla 4.30 jo ylös pirteänä... :banghead: töiden jälkeen tekisi mieli vain nukkua.
 
Rv 9+5. Rinnat on nelinkertaistuneet ja arat. Huomaan niiden olevan uudenlainen nähtävyys, erityisesti miehelle. :laughing021

Muita raskausoireita on alavatsanturvotus, sormien turvotus suolaisen ruuan jälkeen, ummetus, tietyt hajut ällöttää, kahvi ei einään maistu aamukupin jälkeen. Tietyt maitotuotteet haisee vuohenjuustolle ja mitä näitä nyt on. Etoava olo on vähentynyt. Ei ole edes jokapäivä enään. (Yhdessä välissä oli lounaasta iltaan saakka.) ja himoitsen suolasia ja freshejä ruokia. Ja juustoja. Oon onneksi osannut edetä itsehillinnän mestariksi jo tässä vaiheessa.
 
Tällä viikolla ollut vähän huonompi ruokahalu, etoo. Töihin otetuista eväistä olen joutunut joka päivä raahaamaan takaisin kotiin osan, jopa puolet.
 
Paha olo ja oksetus aaltoillu tän viikon. Parina aamuna aamiainen menny osittain hukkaan ja keskiviikkona piti iltapäivälläkii keskustella norjaks pöntön kanssa. Sitten taas muina päivinä olo ollu vähän parempi. Yskiessä ja röyhtäistessä pitää kyl olla varovainen ettei tuu sattumia suuhun asti. Ruokahalussa ehkä hivenen parannusta :)
 
Tänään aamulla pesin hampaita, kun iski ihan hirveen huono olo. Piti lopettaa hampaiden pesu ja suuntasin keittiöön et huitasen jotain aamupalaks äkkiä naamaan ennen kuin tulee yhtään pahempi olo. Aattelin siis suoriltaan että ois vaan nälästä, vaikka ei nyt kummemmin kyllä ollut nälkä. Keittiöön pääsin ja otin aamupalatarvikkeita kaapista pöydlle, kun alkoi oksettaa niin paljon et olin ihan varma et laatta lentää ihan just. Kädet tärisi, tuli kauhee kylmänhiki ja menin kippuraan sänkyyn makaamaan heikotuksen saattelemana. Totesin itsekseni, että nyt se vatsatauti sit sai mutkin. Hetken maattuani olo alkoi rauhoittua ja mies toi mulle aamupalaa sänkyyn. Pystyin syödä eikä oksettanut enää kyllä lainkaan. Että mitähän hittoa o_O Ei oo kyllä kertaakaan aiemmin tullu noin huono olo tässä raskausaikana, luulin jo kuolevani :biggrin Sen jälkeen oli muutaman tunnin ajan "kevyesti" huono olo, kunnes laantui kokonaan.
 
Mulla ollu närästystä viikolta 6 lähtien. Pahoinvointi alko 6+1 ja kesti 8+3 asti, sitten loppu kun seinään. Muita oireita ei ole närästyksen lisäksi enään kun rintojen aristus.
 
Mulla on nyt ollut parina aamuna kädet todella turvoksissa. Lisäksi olo tuntuu lähinnä lihavalta teiniltä, kun naama kukkii, paino nousee ja mielialat vaihtelee. Missä on se "hehku", mistä niin usein kuulee? Ei ainakaan täällä :meh:
 
Ei näy täälläkään hehkua! Mulla nyt viikon ajan päivittäistä oksentelua. Sit viikolla alkoi kova flunssakin, joka vaikeuttaa oloa entisestään. Paino laskenut 2-3 kiloa ekasta neuvolasta. Nyt 10+4.
 
Mullakin lähtenyt joku kolme kiloa tän flunssan ja pahoinvoinnin takia muutamassa päivässä..
 
Mulla on helpottaneet ne vähätkin oireet mitä oli. Nyt menossa 11+2. Aamuinen etova olo ohi, jatkuva nälkä ja väsymyskin on helpottaneet. Toivon, että hyvä olo jatkuu, eikä se ole merkki mistään huolestuttavasta :)
 
Mulla on ollut vähän parempia päiviä pahoinvoinnin suhteen, oon saanut vähän siis välillä olla istuallaan ja oon jopa saanut pestyä pari koneellista pyykkiäkin :wacky: jipii! Paino ei ole enää laskenut, kun saan syötyä jotain päivän mittaan. Nyt vaan täytyy näköjään vaan koittaa syödä tosi pieniä määriä ja todella usein.
Väsy on ihan JÄÄTÄVÄ kokoajan, yksi päivä olin jalkeilla vain 8h, muuten nukuin tai yritin nukkua :rolleyes:
Kaiholla odottelen niitä päiviä, kun ei olis oireen oiretta ja pääsis viimein jopa iloitsemaan tästä raskaudesta, ennenkuin muunlaiset vaivat alkavat..
 
Takaisin
Top