Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on alkanut iskias (taas) oireilla. Alkoi esikoisen odotusaikana ja on jatkunut siitä asti lievänä, tietyissä asennoissa aikaa särkeä.
Mut nyt sitten, kun alkaa toi etureppu kasvaan ja työ on seisomista/kävelyä koko päivä niin selkää särkee koko ajan. Välillä lähtee hetkellisesti jalka alta, kun kipupistos iskee pakaran päälle. Työpäivän jälkeen kaikki liike ja asennot tekee kipeetä! :sad001 Vielä pitäis viiden viikon keikat pystyä tekeen ilman saikkua. Sen jälkeen saan levätä loppuraskauden, jos niikseen tulee.

Onko jollain jotain kikkakolmosta, millä tätä vaivaa sais helpottua? Vyöhyketerapiaa? Hierontaa? Akupainantaa? Kalevalaista? Vai mitä? Oon valmis mihin tahansa! :sorry:
 
Ootko peruna kokeillu tukivyötä? En tiiä auttaako se kuinka paljon iskiakseen mut mulla meinas esikoisen raskaudessa hajota alaselkä ni tukivyö oli kyl pelastus
 
Meillä saa ihan neuvolan kautta lähetteen mittatilaustukivyötä varten jos semmoselle on tarvis. Saatan itse käyttää hyödyksi sitten kun maha alkaa kunnolla painaa. Huonoselkäinen kun olen. Mulla taas häntäluu alkanu vaivaamaan. Tuntuu et jotenki rutisee siltä alueelta ja vähän aristeleekin liikkuessa. Esim kun selän kautta kääntää kylkeä.

Kokeile Peruna laittaa joku tyyliin tennispallo siihen pakaran alle silleen et makaat selällään. Ja sit mahdollisimman rennoks pakara. Hetken aikaa pidät ja sit vaihdat vähän kohtaa. :)
 
Tukivyötä mäkin suosittelisin. Mulla oli jonkun verran käytössä juurikin iskiaksen takia, ja auttoi kyllä pahimpiin kipuihin.
 
Suositus osteopatialle!

Mulla on alkanut iskias (taas) oireilla. Alkoi esikoisen odotusaikana ja on jatkunut siitä asti lievänä, tietyissä asennoissa aikaa särkeä.
Mut nyt sitten, kun alkaa toi etureppu kasvaan ja työ on seisomista/kävelyä koko päivä niin selkää särkee koko ajan. Välillä lähtee hetkellisesti jalka alta, kun kipupistos iskee pakaran päälle. Työpäivän jälkeen kaikki liike ja asennot tekee kipeetä! :sad001 Vielä pitäis viiden viikon keikat pystyä tekeen ilman saikkua. Sen jälkeen saan levätä loppuraskauden, jos niikseen tulee.

Onko jollain jotain kikkakolmosta, millä tätä vaivaa sais helpottua? Vyöhyketerapiaa? Hierontaa? Akupainantaa? Kalevalaista? Vai mitä? Oon valmis mihin tahansa! :sorry:
 
Mulla on alkanut iskias (taas) oireilla. Alkoi esikoisen odotusaikana ja on jatkunut siitä asti lievänä, tietyissä asennoissa aikaa särkeä.
Mut nyt sitten, kun alkaa toi etureppu kasvaan ja työ on seisomista/kävelyä koko päivä niin selkää särkee koko ajan. Välillä lähtee hetkellisesti jalka alta, kun kipupistos iskee pakaran päälle. Työpäivän jälkeen kaikki liike ja asennot tekee kipeetä! :sad001 Vielä pitäis viiden viikon keikat pystyä tekeen ilman saikkua. Sen jälkeen saan levätä loppuraskauden, jos niikseen tulee.

Onko jollain jotain kikkakolmosta, millä tätä vaivaa sais helpottua? Vyöhyketerapiaa? Hierontaa? Akupainantaa? Kalevalaista? Vai mitä? Oon valmis mihin tahansa! :sorry:

Mä kävin faskiahieronnassa ed raskauden jälkeen. Se autto. Ihan perus kobraliike vielä ku etureppu antaa myöten vois auttaa. Mulle fysiatri sano ed raskauden jälkeen kun llin ihan kuntoutuksissa asti siis selän takia et seuraavaan raskauteen hän voi vaan suositella kunnon raskausvaljaita (en muista oikeaa termiä) jotka oikeasti tukee ja kannattelee mahaa ja auttaa alaselkää ns normaalimpaan asentoon.
 
12. Raskausviikko menossa ja on kyllä huonoa oloa. Kaks keskenmenoa takana viime vuonna (11+0 ja 12+0), joista toinen todennäköisesti tuulimuna (ei ultrattu). Keskenmenojen takia säikähän jos tulee täysin pahoinvoinniton päivä (ehkä kerran viikossa) ja kun seuraavana päivänä sit taas oksennan, niin olen oikeestaan vaan helpottunut. Tää jatkuva pahoinvointi hankaloittaa muitten oireitten huomioimista, mutta oli mulla yks päivä selkä kipeä ja kohdun kasvukipujakin ollut muutamana päivänä. Onneksi kasvukivut ovat erilaista kipua kuin keskenmenosta enteilevät menkkamaiset krampit. Olisin varmaan huolesta sekaisin. Nyt pitäis olla vain positiivinen ja toiveikas. Onneksi päivä päivältä uskon enemmän ja enemmän, että ehkä tämä raskaus päättyy hyvin. Keskenmenojen syinä on luultavasti ollut mun kohdun väliseinä ja endometrioosikin saattaa vaikuttaa.
 
Mulla aika lailla oireet kadonneet. Pissalla nyt kyllä juoksen edelleen usein, yöllä voi herätä parikin kertaa vessaan. Päätä särkee välillä, mutta se on minulla normaalia.
Koska olo on ollut yllättävn normaali niin olen tietty ollut huolissani onko kaikki kunnossa, mutta onneksi tänään ultrassa varmistui että kaikki tällä hetkellä hyvin :)
 
Koko viimeviikon olin tosi pahoinvointinen, oksensin monta kertaa parin päivän aikana (aikasemmin vain pahoinvointia ja pari kertaa tullut ylös). Olin töistäkin sairaslomalla pahoinvoinnin takia.

Oksentelu loppui. Kokoaikaset oireet on pääkipu, närästys, rintojen arkuus.

Sunnuntaina sit valkovuoto oli tosi nestemäistä, haisi hieman voimakkaalle.
Su-ma yönä heräsin siihen, että verta valahti housuihin. Vessan pönttöön tuli verta ja pyyhkiessä, veri sellasta ruskeeta mut kirkasta. Kipuja ei oo.

Soitin neuvolaan aamulla ja varasivat mulle keskiviikko aamuks ultran.

Vuotoo on edelleen silleen, että yhdellä siteellä pärjäis monta päivää, lähinnä pyyhkiessä jää paperiin verta, tosin ei mitään pientä tuhrua vaan ihan selvästi paperi värjääntyy.

Vieläkään ei oo kipuja eikä minkäännäköistä hyytymää oo tullu ulos.
Raskausoireitakin on pahoinvointi/etovaolo, päänsärky ja rinnat arat edelleen.

Pelottaa paljon!
Nyt Rv 11+6.
Kaks km takana viimevuonna.
Varhaisultrassakin käyty ja kaikki sillon ok, mut näköjään koskaan ei voi luottaa vaik gyne sano et km riski alle 5%, jonkunhan on oltava siinä viidessä prosentissa.. taas..
 
Tsemppiä Marttatuulikki ja toivotaan, että kaikki on hyvin! Onneksi pääset huomenna ultraan tarkistamaan tilanteen.
 
Tsemppiä Marttatuulikki ja toivotaan, että kaikki on hyvin! Onneksi pääset huomenna ultraan tarkistamaan tilanteen.

Kiitos!
Joo onneksi! Tää epätietosuus on pahinta!

En tiä mitä kohtalon ivaa vai suojelusenkelin suojelemista tää on, mut tilasin yli pari viikkoa sit dopplerin ja se ei oo vieläkään saapunu. Pahoittelivat ja lupasivat toimittaa mahd pian.
Ei ois tarvinnu näitäkin päiviä elää suuressa tietämättömyydessä.

Onneks huomen viisaampi!
 
Liikuttuuko joku muukin kaikelle maholliselle?

Mie oon ollu etenki tänään tippa linssissä vähän väliä. Ens aamulla ku mies heräs aikasin vaik sen ei ois tarvinu ja meni lämmittämää ja putsaamaa miulle auton valmiiksi. Sit harkkapäivän aikana havaitsin et alkaa masu pullahtaa näkyviin päiväsaikaankin ja liikutuin sille. Ja illalla mies lähti käymään kaupassa hakemassa huomiseks ruokaa ni itkin sillekin.
Ja kaiken huippu kun tuossa yhtenä päivänä itkin Maajussille morsianta kattoessani yhelle maajussille ku se oli niin tohkeissaan. laughing6

Muuten täällä onki sit aika tasasta, rennietä saa yhä pupeltaa päivittäin ja väsymys piinaa mut tässähän se menee ihan mukavasti. Tänä aamuna auton ratissa tuli ensimmäinen pikkupuklu, ei auttanu ku nielasta. Toivottavast oli närästyksestä eikä enteile mitään ku ei oo tarvinu oksentaa.
 
Tsemppiä Marttatuulikki :Heartred onneksi ei tarvi kauaa odotella että saa selvyyden, täältä kaikki ajatukset sinne että pienellä olis kaikki hyvin :Heartred
 
Liikuttuuko joku muukin kaikelle maholliselle?

Mie oon ollu etenki tänään tippa linssissä vähän väliä. Ens aamulla ku mies heräs aikasin vaik sen ei ois tarvinu ja meni lämmittämää ja putsaamaa miulle auton valmiiksi. Sit harkkapäivän aikana havaitsin et alkaa masu pullahtaa näkyviin päiväsaikaankin ja liikutuin sille. Ja illalla mies lähti käymään kaupassa hakemassa huomiseks ruokaa ni itkin sillekin.
Ja kaiken huippu kun tuossa yhtenä päivänä itkin Maajussille morsianta kattoessani yhelle maajussille ku se oli niin tohkeissaan. laughing6

Muuten täällä onki sit aika tasasta, rennietä saa yhä pupeltaa päivittäin ja väsymys piinaa mut tässähän se menee ihan mukavasti. Tänä aamuna auton ratissa tuli ensimmäinen pikkupuklu, ei auttanu ku nielasta. Toivottavast oli närästyksestä eikä enteile mitään ku ei oo tarvinu oksentaa.


Mä olin viikonloppuna kummitytön kanssa leffassa kattomassa Räyhä Ralfia, ja itkin vuolaasti laughing7 pitivät muut varmaan ihan hulluna kun sellasta itkun ja naurun sekaista hörinää, kun kävi naurattamaan tämä oma itku :laughing001

Mulla ei närästystä oo ennen raskautta ollut, mutta nyt huomannut että sitähän tämä taitaa olla. Aika inhottavan tuntunen vaiva, tarvii varmaan kans käydä hakemassa rennietä kassin pohjalle
 
Toisina päivinä liikutun tyyliin kaikesta mahdollisesta ja toisina vähän vähemmän.
Tänään kun oltiin miehen kanssa tutustumassa päiväkotiin jossa meidän pieni esikoinen alottaa ens viikolla niin se hoitotäti kun sanoi että "niin kyllä moni asia sitten muuttuu/jää pois kun kaveritkin tekee tietyllälailla".... Siinä oli itku lähellä ihan vaan kun ajattelin että meijän pieni saa KAVEREITA :hilarious: onneks oli tuttu täti ja kerrottiin muutenkin että pikkusisarus tulossa että on vähän herkillä muutenki. Ja ei siis ollu edes ihan 1 tai 2 kertaa kun tolle samalle asialle meinasin tänään vollottaa:hilarious:
 
Täällä kaikki hyvin :Heartred
Kohdun kasvaessa istukka oli siitynyt kohdun suulle ja tämän oli aiheuttanut vuotoo!
Saattaa kuulemma jatkossakin vuodella, kun kohtu kasvaa ja istukka liikkuu.
Onni onnettomuudessa, näin pienen touhuamassa masussa kauheeta kyytiä ja viikkojakin sanoi olevan viikon enemmän, mut se varmistetaan vielä perjantina nt-ultrassa
 
Takaisin
Top