Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mua vaan pissattaa usein, ei muita oireita enää. En tiedä ollako tyytyväinen vai huolissaan :sad001
 
Mua vaan pissattaa usein, ei muita oireita enää. En tiedä ollako tyytyväinen vai huolissaan :sad001

Etkös sä oo jo viikolla 10-11? Mulla oli tossa vaiheessa kans hävinnyt kaikki vähäisetkin oireet! Ultrassa silti kaikki oli hyvin. Ei kannata huolestua, vaikka tiedän ettei se oo niin helppoa! Nauti hyvästä olosta! :) Millon sulla on seur. ultra?
 
Tänään kun vaihtui tosiaan 12+0, sen kunniaksi pahoinvoinnit x100. En käsitä, muutaman kerran viikossa oksentelin tyhjää mahaani normaalisti. Tänään sitten kaupassa, kaupan parkkipaikalla ja vielä kotipihalla ja monesti.. Mietin jo vatsatautia, se meillä kyllä vasta oli, eikä olo muutenkaan ole "kipeä", voiko raskauspahoinvointi tosiaan ykskaks muuttua näin? Tämä on 6.s raskaus ja tämä yllätti mut nyt tasaisen huonoa oloa koko ajan ja saa koko aika miettiä, mitä voi syödä / tekee mieli syödä, jotta minimois sen oksun.
 
Täällä menee tämä raskaus edellisten mukaan, ei mitää oireita. Lopussa varmaan tulee suonenvetoa/levottomatjalat.. kuten edellisissä ja niihin ei auta mitkään poppakonstit. Toisen raskauden lopussa tuli 2 kertaa migreeni ilman päänsärkyä. Sitä en toivo tähän raskauteen :/ On aivan kamala, kun tulee toispuoleinen halvaantumis oireita,tähtiä silmät täynnä ja puhekyky takkusi. Ensimmäisen kohtaus tuli tasan rv39, ja vietin yön neurolla. Kuvasi pään jne. Toinen kohtaus tuli sinä pv ku synnytin. Tuo on ainut mitä hiukan pelkään, koska oli kamala ja suorastaan paniikki tuli kun ajatteli että nyt joku aivoverenvuoto tms.
 
Etkös sä oo jo viikolla 10-11? Mulla oli tossa vaiheessa kans hävinnyt kaikki vähäisetkin oireet! Ultrassa silti kaikki oli hyvin. Ei kannata huolestua, vaikka tiedän ettei se oo niin helppoa! Nauti hyvästä olosta! :) Millon sulla on seur. ultra?

Juu, nyt viikot 11+4 ja perjantaina mennään ultraan. Kiitos tsempistä, toivottavasti perjantai tulee nopeasti :woot:
 
Pientä pahoinvointia on ollut aikasemmin, mutta nyt viimeisen viikon aikana on vähintään kerran päivässä tullut ihan ylös asti. Mahaa ei voi päästää ollenkaan tyhjäksi tai loppupäivän olo on todella kamala.

Rv nyt 10+4.

Hieman säikäytti perjantaina kun pitkään kestäneen lempeilyn jälkeen tuli kirkasta verta paperiin yhden vessa käynnin yhteydessä ja sit lauantai aamuna sama homma ilman yhdyntää. Nyt ei oo tullu enää mitään , sen lauantai aamu pyyhkäsyn jälkeen. Toivon että johtui kuivista limakalvoista. Kipuja ei onneks ole.
 
Pientä pahoinvointia on ollut aikasemmin, mutta nyt viimeisen viikon aikana on vähintään kerran päivässä tullut ihan ylös asti. Mahaa ei voi päästää ollenkaan tyhjäksi tai loppupäivän olo on todella kamala.

Rv nyt 10+4.

Hieman säikäytti perjantaina kun pitkään kestäneen lempeilyn jälkeen tuli kirkasta verta paperiin yhden vessa käynnin yhteydessä ja sit lauantai aamuna sama homma ilman yhdyntää. Nyt ei oo tullu enää mitään , sen lauantai aamu pyyhkäsyn jälkeen. Toivon että johtui kuivista limakalvoista. Kipuja ei onneks ole.

Kuulostipa ihanalta tuo "pitkään kestäneen lempeilyn jälkeen" :happy8 Mä kyllä uskon että sun toosa vaan otti vähän osumaa. Toivotaan ettei pahemmasta oo kyse.
 
Täällä monen päivän jälkeen ollu taas pahoinvointia. Söin kalaa pitkästä aikaan ja sehän pisti yököttämään ja närästämään. Eipä tarvii ainakaan lohta heti syödä. Ei kyllä haittaa et on pahoinvointia taas kun on niin lievää. Ultran jälkeen voi sit kyllä hävitä, kun olinkin jo huolissani muutaman päivän pahoinvoimattomuudesta. Nyt 11+0.
 
Täällä melkolailla oireetonta. Tissit on kyllä kasvanu sen verran ettei meinaa liiveissä enää kestää. :bored: Urheiluliiveissä kuljen, tosin viikonloppuna oli pakko kärvistellä tavallisissa liiveissä ku piti saada juhlamekko päälle hautajaisiin.
Närästystä on kans ihan riittävästi, ilman rennietä ei kykene elämään. Kaikki ruoka närästää ja kahvinjuonti on jääny yhteen kuppiin päivässä mikä nyt toki on sinällään hyväkin.
 
Mulla on ollut hirveä etova olo siitä asti kun viimeksi kirjoitin täällä että 'eka päivä aikoihin, kun on hyvä olo'. Se hyvänolon puuska tais kestää melkein pari tuntia, sen jälkeen järkky väsy jatkunut taas ja jatkuva etominen, joka väistyy vain nukkuessa. Näin aamuvuoroviikolla uni jää tosi vähille, vaikka yritän kaikkeni et saisin enemmän unta. Viime yönäkin nukuin neljä tuntia kun kuopus ei meinannu millään nukahtaa :sad001. Kamala kun melkein toivon meille jotain flunssaa tai vaikka yrjötautia, ni sais jäädä kotiin. En tiedä miten selviän perjantaille. (10+5)
 
Tänään pitkästä aikaa tässä aamusta kun heräsin töihin, klo 4.30 iski samantien etova olo. Hyi että mä sanon! 13+5
 
Mulla on ollut vähän erilainen raskaus tällä kertaa. :shy: Viikot 4-6 vuosin runsaasti verta, epäiltiin valekuukautisia (testinkin tein vain siksi että vuoto ei ollut ihan tavallista vaan normaalia vaaleampaa ja sitten olinkin raskaana :Heartred). Sitten viikon-pari oli vuodotonta aikaa kunnes alkoi puna/ruskea tiputteluvuoto jota oli lähes päivittäin tänne viikoille 11+ saakka. Kävin varhaisultrassa ja siellä kaikki hyvin, ei näkynyt mitään vuotoa selittävää. Nyt maanantaina aamuyöllä alkoi runsas vuoto, kuin hanan ois aukaissut. Kävin päivystyksessä, siellä näkyi verta istukan ympärillä mutta sikiöllä kaikki hyvin. Eilen taas holahteli niin paljon että jouduin pitämään lasten vaippaa housuissa, mitkään yösiteet tms ei pitäneet vuotoa edes paria minuuttia. Lähdin taas päivystykseen. Sikiöllä edelleen kaikki ok mutta kohdun ympärillä/istukan lähellä runsaasti verenpurkaumaa. Sain veren hyytymistä edesauttavaaa lääkettä ja pääsin kotiin. Lääkäri sanoi että keskenmenon riski on nyt seuraavien viikkojen ajan merkittävä, aika näyttää miten käy. :help Istukan reuna siis ilmeisesti vuotaa, siinä joku kiinnittymishäiriö tms nyt kai. :scratch
 
Tsemppiä jelii! :Heartred
Onneksi sikiöllä on vielä kaikki hyvin, peukut pystyssä että tilanne ei sen suhteen muuttuisi.
 
Tsemppiä jelii! :Heartred
Onneksi sikiöllä on vielä kaikki hyvin, peukut pystyssä että tilanne ei sen suhteen muuttuisi.

Kiitos! :Heartred Tein jo vauvan kanssa diilin että hän kasvaa ja mä hoidan muut hommat. Kohdun ja sikiön kasvaessa tilanne kuulemma yleensä helpottaa, jos ei siis mene kesken ennen sitä.
 
Täällä 13 täyttä viikkoa lähestyy ja laatta lentää! Syöminen tosi vaikeaa, kun kaikki ällöttää, edelleen.
Ihan muutamaa ruokaa pystyn syömään, lähinnä salaatteja (joihin onneksi voin vähän laittaa jotain proteiininlähdettä) ja marjoja, hedelmiä ja jugurttia. Nyt on niin, että aamusta ja aamupäivästä pakko syödä vähän väliä, mutta iltapäivästä iltaan ei meinaa pystyä mitään. Tosi outoa... Onneksi vajaan parin viikon päästä neuvola ja neuvolalääkäri. Vaikka syöminen on mitä sattuu, niin masussa kaikki ultran perusteella onneksi hyvin.
 
Mulla ollu tänään pari vähän kipeämpää supistusta o_O, ei oo tullu harkka supistuksia moneen päivään, ni tänään sit yllätti ku nousin nopesti sohvalta ylös ja tuntu et kesti varmaan minuutin ajan :confused:. Onko muilla ollu tällästä? Ehkä sitä pitäis vaan tajuta et viimeiksikin oli näillä viikoilla about tällaista (rv 12), mut nyt ei pystyny liikkumaan kun niin paljon puristi, ettei mikään kivuton harkka supistus ollu.
 
Mulla oli tää viikko yövuoroviikko töissä. Huomas että oli vähän rankempaa kropalle kun oon joka vuoron jälkeen kroppa tiltissä ja töissä tullut supistuksia ja todella kipeitä pistoksia. Ihan ku joku tulikuumalla sukkapuikolla törkkäis kohtuun. Sit se kipu silleen hitaasti hiipuu jonkin ajan kuluessa. Ne on vähän säikäyttäny..
 
Mulla ollut alavatsassa lievää kipua niinkuin lieviä suppareita viikon ajan. Aluksi säikähdin ja mielikin alkoi heittelee kun en heti muistanut ekasta raskaudesta sellaista. Olin kuitenkin kirjoittanut ylös että olikin ollut. Ajattelen että johtuu siitä että kohti kasvaa mutta välillä tuntuu että kasvaapa se paljon. Ultrassa kumminkin kaikki hyvin :)
 
Huono olo alkanut helpottaan niin sitten tuli vatsakipuja ja välillä on selkä ja pääkin kipeänä.
 
Takaisin
Top