Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siis mä kans herkistyn todella helposti kaikesta. Oon muutenkin aika herkkä itkemään leffoissa tms jos on surullinen kohta, mutta nyt itken aika lailla kaikelle :grin
 
Koko viimeviikon olin tosi pahoinvointinen, oksensin monta kertaa parin päivän aikana (aikasemmin vain pahoinvointia ja pari kertaa tullut ylös). Olin töistäkin sairaslomalla pahoinvoinnin takia.

Oksentelu loppui. Kokoaikaset oireet on pääkipu, närästys, rintojen arkuus.

Sunnuntaina sit valkovuoto oli tosi nestemäistä, haisi hieman voimakkaalle.
Su-ma yönä heräsin siihen, että verta valahti housuihin. Vessan pönttöön tuli verta ja pyyhkiessä, veri sellasta ruskeeta mut kirkasta. Kipuja ei oo.

Soitin neuvolaan aamulla ja varasivat mulle keskiviikko aamuks ultran.

Vuotoo on edelleen silleen, että yhdellä siteellä pärjäis monta päivää, lähinnä pyyhkiessä jää paperiin verta, tosin ei mitään pientä tuhrua vaan ihan selvästi paperi värjääntyy.

Vieläkään ei oo kipuja eikä minkäännäköistä hyytymää oo tullu ulos.
Raskausoireitakin on pahoinvointi/etovaolo, päänsärky ja rinnat arat edelleen.

Pelottaa paljon!
Nyt Rv 11+6.
Kaks km takana viimevuonna.
Varhaisultrassakin käyty ja kaikki sillon ok, mut näköjään koskaan ei voi luottaa vaik gyne sano et km riski alle 5%, jonkunhan on oltava siinä viidessä prosentissa.. taas..


Mulla muuten tuli juuri samalla tavalla rusehtavaa verta viime torstaina ja päivän kesti vuoto. Inhottavaa. Mulla oli silloin 12+2, ja laskin kalenterista että just sinä päivänä olis alkanut menkat, jos en olis raskaana. Vikat menkat siis 15.11. ja kierto 28 päivää. Mietin voisko nämä olla niitä valemenkkoja? Tosin ei joulu- ja tammikuussa ollut mitään valekuukautisia. Mullakin oli ultrassa sitten eilen kaikki hyvin, mutta olen silti ihan vapaillani.

Sanottiinko Sinulle mistä vuoto saattoi johtua? Mut ultrannut lääkäri oli vähän tyly, ja sanoi vain että kohdussa kaikki on hyvin, muttei suostunut heittämään veren alkuperästä mitään arvioita, eikä muutenkaan ottanut kantaa koko asiaan. Tiedän ettei kukaan voi luvata ettei raskaus menisi kesken, mutta olisin toivonut hieman empaattisempaa kohtelua, jotta olisin saanut edes pienoisen mielenrauhan.
 
Mulla muuten tuli juuri samalla tavalla rusehtavaa verta viime torstaina ja päivän kesti vuoto. Inhottavaa. Mulla oli silloin 12+2, ja laskin kalenterista että just sinä päivänä olis alkanut menkat, jos en olis raskaana. Vikat menkat siis 15.11. ja kierto 28 päivää. Mietin voisko nämä olla niitä valemenkkoja? Tosin ei joulu- ja tammikuussa ollut mitään valekuukautisia. Mullakin oli ultrassa sitten eilen kaikki hyvin, mutta olen silti ihan vapaillani.

Sanottiinko Sinulle mistä vuoto saattoi johtua? Mut ultrannut lääkäri oli vähän tyly, ja sanoi vain että kohdussa kaikki on hyvin, muttei suostunut heittämään veren alkuperästä mitään arvioita, eikä muutenkaan ottanut kantaa koko asiaan. Tiedän ettei kukaan voi luvata ettei raskaus menisi kesken, mutta olisin toivonut hieman empaattisempaa kohtelua, jotta olisin saanut edes pienoisen mielenrauhan.

Gyne sano, että kohdun kasvaessa istukka oli siirtyny kohdun suulle ja tästä syystä vuotanut. Ja varoitti, että kohdun kasvaessa lisää saattaa istukka hieman ”revetä” joka aiheuttaa uudestaan vuotoa, mutta ei hätää.

Tosin nt-ultrassa, kätilön mielestä istukka ei ollut kohdun suulla, mutta näki istukan juuressa verihyytymiä, että olisiko istukka sit juuri sillon vuodon aikaan siirtynyt poispäin kohdun suulta, en tiedä tarkkaan.

Valemenkoista ei mulle mainittu mitään.
 
Gyne sano, että kohdun kasvaessa istukka oli siirtyny kohdun suulle ja tästä syystä vuotanut. Ja varoitti, että kohdun kasvaessa lisää saattaa istukka hieman ”revetä” joka aiheuttaa uudestaan vuotoa, mutta ei hätää.

Tosin nt-ultrassa, kätilön mielestä istukka ei ollut kohdun suulla, mutta näki istukan juuressa verihyytymiä, että olisiko istukka sit juuri sillon vuodon aikaan siirtynyt poispäin kohdun suulta, en tiedä tarkkaan.

Valemenkoista ei mulle mainittu mitään.

Niin mahtaakohan ne valemenkat olla enempi joku urbaani legenda :wideyed:.
 
Mulla ei oo edes ollu mitään kiinnirtymisvuotoja ei ollu esikoisesta eikä tässä raskaudessa ennen plussaa.
 
Mulla ei oo edes ollu mitään kiinnirtymisvuotoja ei ollu esikoisesta eikä tässä raskaudessa ennen plussaa.

Niin ei mullakaan ollut kahdessa ekassa raskaudessa mitään vuotoja koko raskauksien aikana, eikä kolmosessassakaan kuin yhden kerran päivän verinen vuoto. Nyt tosiaan neljäs lapsi tulossa ja tämä yksi verinen päivän vuoto tullut, toivottavasti jää ainoaksi ja kaikki menee hyvin. Itsekin olen siksi huolissani kun eihän tuo veri kai lähtökohtaisesti kuulosta hyvältä raskaana ollessa. Ei mullakaan ole yhdessäkään raskaudessa ollut mitään kiinnittymisvuotoja... mutta ei auta kuin yrittää ajatella positiivisesti ja mennä päivä kerrallaan parasta toivoen :).
 
Minulla oli esikoisen raskaudessa ruskeaa tuhrua aika useinkin, toisessa raskaudessa ei mitään vuotoa (se todettiin NT-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi), ja nyt tässä raskaudessa ei myöskään minkäänlaista vuotoa.
 
Tätä ei ehkä ihan oireeksi voi kutsua, mutta pari päivää sitten maatessani selälläni uskaltauduin kokeilemaan, tuntuuko alavatsassa jotain ja tuntuihan siellä ihan kunnon möykky :woot: Se oli jotenkin tosi yllättävää ja outoa, en osaa selittää :grin Ekaa kertaa tällaista koen niin olen aika ihmeissäni kaikesta. Maha ei ole mitenkään huomattavasti kasvanut, näytän vaan siltä että oisin syönyt jotain turvottavaa.

Mies ei uskaltanut kauheasti painella kun raukka pelkäsi murskaavansa meidän lapsen :laughing002
 
Rupea vain, kyllä täällä joku vastaa ja antaa ideoita lisähöpöttelyyn. :grin
 
Mäkään en pääse vielä salaseen ryhmään niin höpöttelen täällä sit yksikseni niin kauan et pääsen :)
Oireina mulla oli viikolle 14 asti pahoinvointi ja lisäks tuli närästys viikolla 13 joka jatkuu ihan tähän päivään asti. Hyvin rasittava oire kylläkin. Oon saanu siihen lääkityksen joka autaa jonkin verran.
 
Minullakin on ollut paljon oksentelua. Tällä viikolla alkaa viikko 14, ja tuntuu, että tunnelin päässä kajastaa valoa. Nyt olen pari päivää vain yökkinyt oksentamisen sijasta, eikä ruokatorveen enää satu.
 
Mullaki on vielä liian vähä viestejä salaiseen ryhmään, ku aloitin keskenmenopelon takia täällä foorumilla niin myöhään. Mietin, et pitäiskö perustaa joku turha ryhmä mihin vois paukutella viimeset viestit, et olis riittävän aktiivinen, kun tuntuu, et täällä ei oo enää mitään, mihin vastata eikä oikein oo mitään kerrottavaakaan ku on melkein jokaiseen ketjuun oman kommentin laittanu, jos on jotain, mitä sanoa

Oireet on pikkuhiljaa helpottunu. Ja nyt on oikeestaan välillä närästystä ja sit sellasta vähän ku ilmaa nousis ilman polttelua, mut ei oo röyhtäilyäkään. Ja välillä tuntuu onttoa oloa vastassa vaikka ois yrittäny ihan normaalisti syyä
 
Toi ontto olo vatsassa on niin kummallinen. Teoriassa ei mitenkään voisi olla nälkä, mut silti nimenomaan ontto fiilis. :bored:
 
Joo mimmonen höpinäketju perustetaan!:joyful: mulla enää kaheksan viestiä mut on se täällä hiljasuudessa paljon.

Mullakaan ei oireita enää Juur ole, mut purkka pitää vuorokauden ympäri olla suussa. Siis en osaa sanoin kuvailla miten paha maku on suussa sillon ku se on tyhjä. Ja siitä vasta pahaolo tuleeki. :yuck: purkkaa ja hammasharja, niitä tarvitaan kokoajan. Ja pahimmillaan toi maku on hetken päästä syömisestä.
 
Aika hauska tuo purkka ja hammasharja! Mulla nimittäin kumpikin saa yökkäilemään niin pahasti et huh! Purkka on ollut tapana laittaa suuhun aina kun lenkille tai töihin lähtee kävelemään, mut nykyään aiheuttaa niin paljon yökkimistä et on aika nopeesti pakko sylkästä suusta. Hampaiden pesu on ihan kauheeta! Nyt en sentään enää yökkää sitä 10kertaa pesukerralla, mut kyl se 2-3 yökkiä, siis kovaa yökkiä et melkein yrjö nousee, tulee. Paras kun pesee silmät kiinni ja yrittää miettiä jotain ihan muuta niin selviää vähemmällä:grin:yuck:
 
Takaisin
Top