Millaisia raskausoireita sinulla on?

Alaselässä kipuja tai lähinnä vihlontaa täälläkin jo. Ja päänsärky nykyään päivittäistä.
 
Mulla pahin pahoinvointi jäänyt vähemmälle, välillä tulee kuvotuksia tai varsinkin jos nälkä yllättää. Muuten yllättävän hyvä olo. Väsymys toki painaa.
Enää reilu viikko nt ultraan ja fiilikset vaihtelee. Välillä on ihan hyvä tunne tästä mutta seuraavana päivänä oireettomuus pelottaa ja tulee mieleen vaan entä jos onkin mennyt kesken. Nyt rv 10+5
 
Mä jo luulin, et pahoinvointi ois mennyttä elämää.. tänään taas vähän väsyneempänä kärsin lähes koko päivän etovasta olosta.. ihanaa, kaks päivää töitä ja pitkä loma edessä!
 
Kävin työterveydessä eilen, tähän asti olen vaan kärvistellyt töissä mutta nyt rupeaa hyytymään. Pahoinvointi on jatkuvaa eikä tee mieli syödä, voimat loppuu. Lääkäri oli sitä mieltä, että raskausajan anemia kun veriarvoja tutki ja viikon saikku tuli.
Lihotuskuurille määräsi, ei kai se muu auta :woot:
 
Oireet tulee ja menee, pahoinvointia on ja ei ole. Silloin ku on, toivois että se loppuis ja silloin kun ei ole on huolissaan onko kaikki hyvin :D Mikään ei ole siis hyvä.

Turvotus iltaisin tosi ahistava, ihoa kiristää ja kumartuminen hankalaa. Ei ole aiemmin näin aikasin ollu vastaavaa oloa.
 
Minulla aikoi joku viikko sitten kuristava tunne joidenkin vaatteiden kanssa, etenkin jos on toppatakki päällä. Edellisessä raskaudessa oli samaa enkä pystynyt joitain tiukempikaulaisia puseroita käyttämään. Turha kuvitella esim. pooloa laittavansa päälle.
Etovasta olosta ajattelin jo lauantaina että on hellittänyt, mutta sitten heti sunnuntaina tuli huono olo taas. Minulla kumartuminen on hankalaa juuri tuon etovan olon takia. Ja sitten vielä kun 14 kk esikoinen tykkää heitellä ruokapöydässä asioita lattialle.
 
Mulla on välillä alkanut olo helpottaa ja kun parin päivän jälkeen kuvittelen, että ehkä elämä taas voittaa, niin johan huono olo palaa. Väsymys ei ole enää ihan tappavaa päivittäistä, mutta kun iskee (esim. tänään) niin tuntuu ettei jaksa edes käsiä liikuttaa. Ja sitähän ei tuo 2v5kk ymmärrä ollenkaan. Enkä ole varma ymmärtääkö mieskään ihan joka kerta. Onhan se varmasti välillä ärsyttävää, kun vaimo makaa aivan raatona sohvalla eikä muka voi edes iltapuuroa keittää. Mutta en usko että miehellä on käsitystä kuinka voimakas ja kokonaisvaltainen tämä väsymys on. Aivan erilainen kuin sellainen, että nukuin yöllä vähän huonosti ja nyt ei oikein jaksaisi touhuta.
 
Täällä runsas pahoinvointi. Kaksi viikkoa oltu töistä jo saikulla ja lääkitys aloitettu. Osastolla uhkailtu että tiputukseen, mutta vielä olen pärjäillyt kotona.

Ekassa raskaudessa ei ollut MITÄÄN ja tämän toisen piti olla oireilta helpompi. Höpö höpö sanon minä.
 
Väsymys on ollut jotain ihan järkyttävää koko tämän alkuraskauden ajan. Edellisillä viikoilla oon saanut nukuttua jopa melko hyvin, mut tällä viikolla herännyt joka aamuyö siinä neljältä enkä enää tietenkään saanut unta. Eilen alkoi päänsärky, joka toisaalta voi nyt ihan johtua väsymyksestäkin kun ei saa nukuttua kunnolla. Pahoinvointi on onneksi lieventynyt, enää ei kuvota ihan koko aikaa. Mutta sekin toisaalta hyökkää nurkan takaa, juuri kun ehdin todeta miehelle että jes nyt on ollut jonkin aikaa parempi olo. :D Perjantaina oli ensimmäinen neuvola ja en millään malttaisi odottaa että saan varattua ajan ultraan. Siellä ehkä myös helpottaa tää kokoaikainen pelko, että kaikki ei olekaan hyvin kun yksi keskenmeno rv 6+3 on takana. Nyt rv 9+3.
 
Mulla on ollu samaa eli nukuin hyvin mut tällä viikolla on alkanu aamuyöstä herääminen enkä oo saanu enää unta. Muutenkin väsyttää niin nyt vielä enemmän. Plussauksen jälkeen oli vähän aikaa samaa mut sit nukuin yöt hyvin tähän viikkoon asti.
 
Mulla on nälkä KOKO AJAN! Jos ei syö kahden tunnin välein niin alkaa vatsa kurniin ja närästään. On myös ärsyttävää, kun herää aamuyöllä vessaan niin uni ei tule ennen kun on syönyt jotain.

Muuten väsyttää, paleltaa ja ummettaa.

Vähällä oon onneksi vielä päässyt, nyt 8+1.
 
Minulla on nyt rv 12, jatkuva päänsärky ja kuumeinen olo, poskiontelotulehduksen oireita jatkuvasti. Pulssi tykyttelee 88-100 hujakoilla. Tuntuu ettei jaksa töitä tehdä tämän olotilan takia.
Onko muilla vielä vastaavia oireita?
 
Minulla on nyt rv 12, jatkuva päänsärky ja kuumeinen olo, poskiontelotulehduksen oireita jatkuvasti. Pulssi tykyttelee 88-100 hujakoilla. Tuntuu ettei jaksa töitä tehdä tämän olotilan takia.
Onko muilla vielä vastaavia oireita?

Flunssainen olo voi tietysti olla pelkkä raskausoirekin, mutta tuo kuulostaisi minusta ehkä jo taudinpoikaselta? Nyt on ainakin jotain päänsärkyistä flunssaa liikkeellä. Eri asia tietysti, jos oirehdinta on jatkunut jo viikkoja. Ehkä levon paikka joka tapauksessa, jos kerran tuntuu ettei töissä jaksaisi olla?
 
Flunssainen olo voi tietysti olla pelkkä raskausoirekin, mutta tuo kuulostaisi minusta ehkä jo taudinpoikaselta? Nyt on ainakin jotain päänsärkyistä flunssaa liikkeellä. Eri asia tietysti, jos oirehdinta on jatkunut jo viikkoja. Ehkä levon paikka joka tapauksessa, jos kerran tuntuu ettei töissä jaksaisi olla?

On tätä jatkunut kohta 2kk, yhden ab kuurin syönyt ja hetken helpotti. Tänään uudestaan lääkäriin. Tuntuu ettei pysty nauttimaan koko raskaudesta kun jatkuvasti tälläinen olo.
 
On tätä jatkunut kohta 2kk, yhden ab kuurin syönyt ja hetken helpotti. Tänään uudestaan lääkäriin. Tuntuu ettei pysty nauttimaan koko raskaudesta kun jatkuvasti tälläinen olo.

No onpa kurjaa! Vilkaisiko lääkäri silloin kuuria kirjoittaessaan onteloita ultralla? Sillähän yleensä näkee, onko siellä jotain.
 
Pahoinvointi on viimeisen viikon aikana alkanut helpottaa, mutta sitten iskee joinain päivänä taas voimakkaasti. Ja vatsakivut/vihlonnat melkein päivittäisiä, inhottavia, mutta kai ne kuuluvat asiaan. Huomenna 10 +0
 
Täällä vieläkin hirveen normaalia :D yöllä tulee huono-olo kun esikoisen takia herää. Pakko juoda mehua (joka muuten kaatu mun sänkyyn viimeyönä ja nukuin sit loppuyön maassa kun tyynyki valu sitä mehua ja mikään pyyhe ei riittäny kuivaan sitä tuhoa :D ). Aamulla kans heti pitää syödä mutta ei kuitenkaan oksetuspaha ja sen kans tulee toimeen.. muita oireita ei juuri ole. Ekassa raskaudessa vihloi ja jomottelu. Nyt ei kyllä juurikaan yhtään. 10+0
 
Onko teillä millon laantunut raskausoireet? Vai onko ollenkaan vielä?

Mulla on nyt menossa 9+1 ja kaksosraskaus eikä mulla ole kummoisia oireita. Alusta alkaen oon päässyt helpolla, kun ei ole ollut minkäännäköistä pahoinvointia, muita oireita on kyllä ollut, mutta nyt tuntuu, että nekin on laantumaan päin. Nyt onkin sit alkanut huolettaan, että voiko kaikki olla mahassa hyvin, kun on näin helppoa olla! :sad001

Millonkohan neuvolassa suostuttais yrittään kuunnella sydänääniä? :rolleyes:
 
Mulla on loppiaisen jälkeen seuraava neuvolakäynti ja silloin yritetään saada ekan kerran äänet kuuluviin. Silloin ois 14+3.
Pahoinvointi näyttää jääneen pois. Jotkut aiemmat lempiruuat ei uppoa kyll vieläkään ja suosikkisuklaat maistuu aivan hirveiltä :sad001 närästyskin onneksi näyttäis jääneen pois
 
Onko teillä millon laantunut raskausoireet? Vai onko ollenkaan vielä?

Mulla on nyt menossa 9+1 ja kaksosraskaus eikä mulla ole kummoisia oireita. Alusta alkaen oon päässyt helpolla, kun ei ole ollut minkäännäköistä pahoinvointia, muita oireita on kyllä ollut, mutta nyt tuntuu, että nekin on laantumaan päin. Nyt onkin sit alkanut huolettaan, että voiko kaikki olla mahassa hyvin, kun on näin helppoa olla! :sad001

Millonkohan neuvolassa suostuttais yrittään kuunnella sydänääniä? :rolleyes:

Kai se sydänäänten kuuntelu riippuu aika paljon terveydenhoitajasta, jotkut suostuvat kuuntelemaan aikaisinkin, jotkut eivät. Onhan se tietysti vähän niin, että jos ääniä ei löydykään silloin varhaisilla viikoilla, niin paniikki kasvaa entisestään ja sitten on melkein pakko jonnekin ultraan rynniä tarkistamaan tilanne. Ymmärrän kyllä hyvin tuon vähäoireisuuden aiheuttaman epävarmuuden, etenkin kun sulla vielä on kyseessä poikkeuksellinen raskaus. :)

Minulla on yhden sikiön raskaus, mutta tämä raskaus on joka tapauksessa ollut huomattavasti vähäoireisempi kuin edellinen, etenkin pahoinvoinnin suhteen. Nyt olen tosin osannut pitää pahoinvointia kurissa syömässä todella tiheästi: kummasti auttaa, että syö vaikkei olisi vielä nälkäkään. Heti jos menee yli kaksi tuntia edellisestä ruokailusta niin etova olo alkaa lähestyä. Joka tapauksessa olo on aivan erilainen kuin esikoisesta. Ainakin vielä puolitoista viikkoa sitten ultrassa oli vilkas alkio (8+6 vastasi), joten kyllä siellä elämää on vaikka oireita ei niin kummoisesti olekaan. Rinnat ovat kasvaneet ja vatsan turvotus on järkkyä, mutta noita ja jonkinmoista väsymystä lukuunottamatta ei ole kummempia oireita. Helposti voisin välillä unohtaa olevani raskaana. Koetetaan luottaa, että vähäoireisuus ei välttämättä tarkoita mitään huonoa ja nauttia siitä, että on jonkinlainen toimintakyky jäljellä alkuraskaudesta huolimatta. :woot:

Ps. Se on just siinä 9-10 viikoilla, kun osalla oireet helpottaa ja alkaa huolestuttaa, tiedän monella käyneen niin vaikka kaikki on ollut hyvin. :Heartred
 
Takaisin
Top