Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä alkanut koko päivän kestävä pahoinvointi ja tuntuu että syöminen vain pahentaa oloa. Aina syönnin päälle saa pitkän tovin keräillä itseään ettei oksenna kaikkea heti ulos.
 
Täällä alkanut koko päivän kestävä pahoinvointi ja tuntuu että syöminen vain pahentaa oloa. Aina syönnin päälle saa pitkän tovin keräillä itseään ettei oksenna kaikkea heti ulos.

Mulla kävi aamulla samalla tavalla että kun sain syötyä niin tulikin huono-olo ja piti lähtee oksentaan. Onneksi itellä rajoittuu yleensä iltaan ja aamuun nuo olot ja helpottuu kun saa oksennettua.
 
Mulla kans vaikka on eka raskaus! Nyt rv 10+6.

No hyvä kun on joku muukin. :angelic: Pitänee hiljalleen ostaa lisää äitiysvaatteita, että riittää vaihtelua, jos niitä meinaa seuraavat 6-7 kk käyttää. laughing7
 
Aamuisin erityisesti pahoinvointia, työmatkat varsinkin joutuu jännittämään aina tuleeko ylös asti. Kuitenkin päivän mittaan tuntuu että koko ajan nälkäkin ja jos ei syö pian nälän tullessa niin pahoinvointi vaan yltyy. Syön päivän mittaan kevyttä/raikasta ruokaa, ja töissä suolapähkinöitä esillä siltä varalta että saa jotain nopeasti syötyä ennen kuin ehtii syömään varsinaista ruokaa.

Kovia alavatsakipuja on myös ollut parina iltana. Ja lisäksi kamalaa, tukalaa alavatsaturvotusta. :depressed:
 
Mä taas eilen vaihteeks oksensin päivällisen ylös, jonka olin juuri väkisin saanut alas. Ruokahalu ihan hukassa, eikä yhtään helpota tuota pahoinvointia kun ei sitten syö riittävästi.
Mitäköhän sitä saisi alas? Ihan hirveesti tekee mieli mm.vuohonjuusto/mozzarella tms. raikasta salaattia, mut hitto kun noi juustot on nyt kiellettyjen listalla :sad001 Olisko vinkkejä?
Ajattelin mennä kohta avoimeen neuvolaan mittauttamaan pika-hb:n. voi olla et rauta-arvotkin on nyt matalalla kun ei saa syötyä kunnolla.
 
-Pahoinvointi kesti ihan järkyttävät 4 viikkoa, nyt helpottanut ja pystyy taas pyörittämään arkea.
-Ruokahalu ollut hukassa.
-Pissahätä... Jopa yöllä 2-3 tunnin välein pakko käydä vessassa.
-Itkuherkkyys. Telkkari, musiikki, uutiset, kaikki itkettää.
 
Tsemppiä hanneri ja muut pahoinvoivat :Heartred

Olen myös jatkuvasti oksennusolossa, tätä jatkunut yli kuukauden. Alan olla ihan kypsä.
 
Nyt viikolla 8+2 Ja tossa rv 5-6 viikon kohalla alko olla etovaa oloa eikä vain ainoastaan aamulla. Ja väsymys ollut kamala. Onneks nyt on toi etova olo menny pois mut väsymys vissii sit pysyy. Ja rinnat on kasvanu ja arat, maha kuin potkupallo. Et tää turvotus mahassa on kyl aikamoista. Ihan erilainen alku ollut kuin ensimmäisen kohalla. Nyt oottaa vaan et millon se raskauden hehku tulee
 
Mullakin etova olo on kokopäiväinen seuralainen. Alkaa aamulla ja yleensä pahenee iltaa kohti. Ne kerrat kun olen oksentanut on olleet iltaisin ja erityisen raskaan päivän jälkeen. Ja väsymys on myös ihan jatkuvaa. Tosin viikonloput on vähän helpompia kun voi ottaa päiväunet ja levähtää muutenkin enemmän kuin työviikolla.
 
Täälläkin on kärsitty pahoinvoinnista jo kuus viikkoa, ja oon kyllä kertakaikkiaan ihan loppu. Tää on ihan kamalaa vaikkei tarvikaan oksentaa kuin harvoin, yökin kyllä senkin edestä mutta oksennusta ei tuu. Iltaa kohden olo vaan pahenee ja esikoinen ei tällä hetkellä nuku kovin hyvin niin välillä joutuu öisinkin valvomaan vaikka ois kuinka järkyttävä olo. :meh:
 
Nyt viikolla 8+2 Ja tossa rv 5-6 viikon kohalla alko olla etovaa oloa eikä vain ainoastaan aamulla. Ja väsymys ollut kamala. Onneks nyt on toi etova olo menny pois mut väsymys vissii sit pysyy. Ja rinnat on kasvanu ja arat, maha kuin potkupallo. Et tää turvotus mahassa on kyl aikamoista. Ihan erilainen alku ollut kuin ensimmäisen kohalla. Nyt oottaa vaan et millon se raskauden hehku tulee
Me en kans muista että esikoisen aikaan olis tämmöstä turvotusta ollu. Yöllä ku kävin vessassa niin aivan säikähdin ku katoin mahaa ku se näytti että olis ainaki viimeinen kolmannes jo menossa. Aamulla se ei onneksi näyttänyt enää yhtä isolta, oli vissiin tullu kaasuteltua ilmat pihalle yön aikana laughing7
 
Ärsyttävä oire myös aamuyöstä herääminen, eikä saa millään uudestaan unta. Ilmavaivatkin tosiaan välillä kouristelee vatsassa niin ettei pysty kylkeä kääntämään. Siihen joutuu jo ihan apteekin apuja käyttämään.
 
Ärsyttävä oire myös aamuyöstä herääminen, eikä saa millään uudestaan unta. Ilmavaivatkin tosiaan välillä kouristelee vatsassa niin ettei pysty kylkeä kääntämään. Siihen joutuu jo ihan apteekin apuja käyttämään.

Mä kans herään yöllä ja saatan valvoa useamman tunnin. Ja sit nukahdan tuntia ennen kuin kello herättää. Ja taas menee päivä ihan sumussa kun ei tuo yövalvominen ainakaan auta mihinkään oloon.
 
Ärsyttävä oire myös aamuyöstä herääminen, eikä saa millään uudestaan unta. Ilmavaivatkin tosiaan välillä kouristelee vatsassa niin ettei pysty kylkeä kääntämään. Siihen joutuu jo ihan apteekin apuja käyttämään.

Mulla oli esikoisen raskaudessa aamuyöstä heräilyä ja valvomista. Nyt oli vähän aikaa plussaamisen jälkeen mut meni ohi, onneks. Heräsin aina niin etten ehtiny enää nukahtamaan uudestaan, kun oli viideltä herätys. Käy rankaksi, kun joutuu aamuyöllä valvomaan. Toivotaan, että menis ohi :)
 
Niin ja esikoisen raskaudessa mulla olis ollu mahdollista nukkua päikkärit, kun olin työtön mut eipä onnistunu, kun ei tullu uni väsymyksestä huolimatta. Aamuyön valvominen loppui ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.
 
Mulla on myös ollut vaivana tuo aamuyön kukkuminen. Yleensä herään joko lasten itkuun tai vessaan. Sitten hetken sängyssä pyörittyäni totean usein itseni niin nälkäiseksi, että on pakko mennä syömään jotain ennenkuin voi edes yrittää nukahtaa uudelleen.
 
Täällä kans herätään esikoisen itkuun ja huono-olo iskee kun yöllä valvoo eikä sitten saa enää unta. Ei myöskään uskalla lähtee syömään ettei hän herää uudelleen itkemään :D pitäs ottaa sänkyyn jotain äänetöntä naposteltavaa.
 
Täällä tänään ihan yllättäen tuli olo että pitää mennä oksentamaan mutta vessaan päästyäni tulikin olo että taju lähtee. Huusin esikoista tuomaan puhelimen ja kerkesin miehelle soittaa että mikä tilanne jotta tietää tarkistaa hetken päästä onko taju mennyt. Onneksi olo alkoi helpottaa kun aikani makasin vessan lattialla. Verenpaineet on olleet tänää sen jälkeen todella matalat eikä oikein uskalla ulos lähteä lasten kanssa jos tuo olo uusiutuu...
 
Hui Ssandu! kuulostaa pelottavalta. minkä ikäinen sun esikoinen olikaan?
 
Menee kyllä ihan käsikädessä väsymys ja pahoinvointi. Nukuin viime yönä tosi huonosti, mut päätin silti lähteä töihin. Ehdin olla siellä 5min, niin johan mä olin vessassa yökkimässä. Lähdin sitten kotiin, koska ei mun työtä voi oikein tehdä tässä kunnossa (leikkaussalihoitaja). Sit kun tulin kotiin, niin nukuin lähes 4 tunnin päikkäri ja olo olikin sit parempi, paitsi ihan hirveä nälkä
 
Takaisin
Top