Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt rv15+ ja aika oireetonta. Satunnaisia kuvotuksia jos on pidempään syömättä ja alaselkään alkaa vihlomaan heti, jos on normaalia aktiivisempi päivä.
 
Onko muilla ollut univaikeuksia?
Oon tässä kuukauden ajan saanut nukutuksi tosi huonosti tai en juuri ollenkaan. Sitten aamulla tulee herättyä kauheeseen päänsärkyyn ja väsymykseen, tuntee vaan kuinka sydän hakkaa kierroksilla.
kerran viikossa ehkä nukun kunnon yöunet.
 
Onko muilla ollut univaikeuksia?
Oon tässä kuukauden ajan saanut nukutuksi tosi huonosti tai en juuri ollenkaan. Sitten aamulla tulee herättyä kauheeseen päänsärkyyn ja väsymykseen, tuntee vaan kuinka sydän hakkaa kierroksilla.
kerran viikossa ehkä nukun kunnon yöunet.

Voi kyllä on ollut! Illalla kyllä uni tulee, mutta jos erehtyy heräämään vessaan tai lasten itkuun (niinkuin useimpina öinä) niin puoliksi valvottu yö on taattu. Aamulla kyllä väsyttäisi, kun kello soi. Monesti nukahdan uudelleen vasta tuntia ennen herätystä.
 
Nukahdan kanssa kyllä hyvin, mut vakiona joka yö 02-04 aikaan herää ihan pirteänä ja siinä sit aina valveilla. Nään myös tosi todentuntuisia unia, ja unet jatkuu siitä mihin jäivät aina jos sattuu heräämään. Hämmentävää :woot:
 
Voi kyllä on ollut! Illalla kyllä uni tulee, mutta jos erehtyy heräämään vessaan tai lasten itkuun (niinkuin useimpina öinä) niin puoliksi valvottu yö on taattu. Aamulla kyllä väsyttäisi, kun kello soi. Monesti nukahdan uudelleen vasta tuntia ennen herätystä.

Käytkö töissä? Mietin että miten sitten jaksat päivällä touhuta?
Itse myös tulee herättyä vessaan muutaman kerran ja sitte joskus neljän jälkeen saa nukahdettua.. Olisi kiva ladata akkuja ennen vauvan syntymää mutta tuntuu hieman hankalalta
 
Nukahdan kanssa kyllä hyvin, mut vakiona joka yö 02-04 aikaan herää ihan pirteänä ja siinä sit aina valveilla. Nään myös tosi todentuntuisia unia, ja unet jatkuu siitä mihin jäivät aina jos sattuu heräämään. Hämmentävää :woot:

Täällä myös nähdään todentuntuisia outoja unia
 
Miulla on edelleen raudan makua suussa koko ajan eikö tunnu hellittävän - se tekee etovan olon koko ajan. Pirteämpi alan olemaan päivisin, tosin illalla aina 21-22 välissä pitää päästä nukkumaan. Ja päikkäritkin välillä... rv 13+4
 
Käytkö töissä? Mietin että miten sitten jaksat päivällä touhuta?
Itse myös tulee herättyä vessaan muutaman kerran ja sitte joskus neljän jälkeen saa nukahdettua.. Olisi kiva ladata akkuja ennen vauvan syntymää mutta tuntuu hieman hankalalta

Opiskelen täysipäiväisesti. Kyllähän se välillä meinaa luennoilla väsyttää, mutta pyrin menemään illalla aikaisin nukkumaan ja otan päiväunet silloin, kun suinkin ehdin. Kyllähän noita akkuja tosiaan olisi hyvä ladata ennen vauvan tuloa. Pitää yrittää tässä kevään aikana panostaa lepoon.. :smiley-ashamed004
 
Voi kyllä on ollut! Illalla kyllä uni tulee, mutta jos erehtyy heräämään vessaan tai lasten itkuun (niinkuin useimpina öinä) niin puoliksi valvottu yö on taattu. Aamulla kyllä väsyttäisi, kun kello soi. Monesti nukahdan uudelleen vasta tuntia ennen herätystä.

Sama homma :sad001 sit menee päivä ihan koomassa.
 
Alkuun olin ihan superväsynyt ja jossain välissä rinnat oli tosi arat pari viikkoa, mutta se meni nopeasti ohi. Pahoinvointi alkoi 8. viikolla, mutta on onneksi pysynyt kohtuullisen lievänä. Iltapäivisin ja iltaisin lähinnä tullut kauheita kakomiskohtauksia ja etomista, jos ei ole muistanut/ehtinyt syödä tarpeeksi - eli on sitten joutunut puputtamaan jotain melkein koko ajan. Thank god vain 3 kertaa on tullut ihan oikea oksennus, ja nyt 15. raskausviikolla on alkanut tuntua että pahin on jo ohi, eikä ole nyt useampaan päivään ollut enää yhtään huono olo. *koputtaa puuta* :rolleyes: Siinä suhteessa olen kyllä ollut onnekas, että tuo pahoinvointi on iskenyt aina vasta kotona töiden jälkeen, eikä aamulla ennen töihin lähtöä tai töissä, joten olen saanut käytyä töissä ihan normaalisti.

Joskus kuukausi sitten alkoi outo alaselkäkipu jossain tuolla häntäluun tienoilla, en tosin tiedä johtuuko raskaudesta vai olenko vain röhnöttänyt istua töissä jotenkin huonosti päivät pitkät. Tuokin on onneksi lieventynyt nyt viime viikkoina, ja aktivoituu lähinnä kun kävelee pitkiä matkoja ja/tai portaita ja ylämäkiä.

Väsymystä on kyllä edelleen jonkin verran, mutta olenkin aina ollut aika yliväsynyt ihminen jos en saa nukuttua tarpeeksi. Välillä taas tulee valvottua öisin, kun herää johonkin kissojen kolinaan eikä sen jäljiltä saa enää millään unta. Ennen raskautta söin vuosikausia melatoniinia joka ilta, ja nyt onkin ollut välillä vähän orpo olo, kun ei ole enää sitä turvaamassa pätkimättömiä yöunia. Se on vaan pärjättävä, onneksi viikonloppuisin saakin sitten nukkua niin paljon kuin sielu sietää. :headphone:
 
Nyt, kun se 12 viikkoa alkaa olla täynnä, on kuvotus selvästi helpottanut. Oksentaa ei ole tässä alkuraskaudessa tarvinnut kertaakaan joten siihen nähden helpompaa ollut esikoisen odotukseen verrattuna. Tosin tällä kertaa tajusin orjallisesti syödä jotain pientä max. kahden tunnin välein ja niinä harvoina kertoina kun venähti syömisten väli pidemmäksi, oli oksennus lähellä. Mulla siis onneksi selvästi auttoi tuo tiheä syöminen, mutta sen piti todella olla tiheää ja syödä piti vaikka ei olisi yhtään tehnyt mieli. Tällä hetkellä oireina on lähinnä jäätävä turvotus, arat ja turvonneet rinnat sekä heittelevät mielialat.
 
Mua on myös alkanut hiljattain vaivata alaselkäkipu. Etenkin liikuntasuoritusten jälkeen ja joskus niiden aikanakin tuntuu kipua alaselässä. Toinen kipumuoto on sitten ilmeisesti iskias-hermokipu, joka tuntuu kausiluontoisesti vasemmassa pakarassa.

Muuten olo on oikein virkeä ja tuntuu ekan kolmanneksen jälkeen siltä, että elämä voittaa. :grin Liikunnan avulla saan näemmä hillittyä suonikohjujen särkyä, joka piinasi ikävästi vielä jokin aika sitten.

Kara rv 15+6
 
Onko muilla muuten ollu jatkuvaa päänsärkyä?
Itsellä on jatkuvasti ja vaiva alkaa ärsyttämään. Lääkärille siitä puhunut ja neuvolassa viimeksi tänään. Epäilevät vaan että johtuu huonoista yöunista.
 
On ollut päänsärkyä. Välillä kestää aamusta iltaan, tosi raastavaa. Saunominen auttaa mulla ainakin, voisko olla lihakset vaan niin jumissa?
 
Mulla ollut nyt välillä koko päivän jatkuvaa päänsärkyä. Yöunetki on mitä on ja selkäkin särkee ja niskat jumittuu usein. En tiedä vaikuttiko yhtenä päivänä se että nappasin monivitskun tyhjään mahaan pelkän veden kanssa kun suositellaan ruuan kanssa otettavaksi. No nyt ei sit oo tullut päänsärkyä niin voimakkaana ja pitkäkestoisena ku oon ruuan kanssa ottanut.
Päänsärky voi myös olla merkki kohonneesta verenpaineesta. Ainakin mulle sanottiin että jos alkaa paljon päänsärkyä esiintyä niin sit verenpainetta seurailla ja jos ei helpota niin sit soitella äitiyspolille. Mulla tosin on jo verenpainelääkityskin aloitettu.
 
On ollut päänsärkyä. Välillä kestää aamusta iltaan, tosi raastavaa. Saunominen auttaa mulla ainakin, voisko olla lihakset vaan niin jumissa?

Hei, voin niin samastua tähän. Itsellä todella kovat päänsäryt, välillä saattaa päivällä helpottaa hetkeksi. Toivotavaan että tämä olisi vain ohi menevää.
 
Mulla ollut nyt välillä koko päivän jatkuvaa päänsärkyä. Yöunetki on mitä on ja selkäkin särkee ja niskat jumittuu usein. En tiedä vaikuttiko yhtenä päivänä se että nappasin monivitskun tyhjään mahaan pelkän veden kanssa kun suositellaan ruuan kanssa otettavaksi. No nyt ei sit oo tullut päänsärkyä niin voimakkaana ja pitkäkestoisena ku oon ruuan kanssa ottanut.
Päänsärky voi myös olla merkki kohonneesta verenpaineesta. Ainakin mulle sanottiin että jos alkaa paljon päänsärkyä esiintyä niin sit verenpainetta seurailla ja jos ei helpota niin sit soitella äitiyspolille. Mulla tosin on jo verenpainelääkityskin aloitettu.

Itsellä verenpaine normaali luokkaa. Lääkärissä kävin myös ja määräsi Panacodia kun panadol ei auta. Mutta ei kyllä huvittaisi ottaa niin vahvaa lääkettä. Lihasjumeja myös täälläkin liikkeellä. Hierojalle pitäisi kait mennä jos auttaisi..
 
Täällä sitten taas toisinpäin. Ennen raskautta oli aika usein migreeniä ja päänsärkyä. Raskauden jälkeen ei oikeastaan enää ollenkaan. Toki energiajuomien pois jättäminen on saattanut vaikuttaa [emoji16]
 
Itsellä verenpaine normaali luokkaa. Lääkärissä kävin myös ja määräsi Panacodia kun panadol ei auta. Mutta ei kyllä huvittaisi ottaa niin vahvaa lääkettä. Lihasjumeja myös täälläkin liikkeellä. Hierojalle pitäisi kait mennä jos auttaisi..

Voisikohan lääkärin lähetteellä päästä hierontaan? Luulisi että Kela korvaisi mielummin hierontaa kuin vahvoja kipulääkkeitä raskaanaolevalle.
 
Mulla kanssa migreeni vaivannut koko elämän, mutta raskauden aikana kerran ollut näköhäiriöitä jotka ei onneksi pidemmälle edennyt. Suosittelen kalevalaista jäsenkorjausta :happy:
 
Takaisin
Top