Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ärsyttävä oire myös aamuyöstä herääminen, eikä saa millään uudestaan unta. Ilmavaivatkin tosiaan välillä kouristelee vatsassa niin ettei pysty kylkeä kääntämään. Siihen joutuu jo ihan apteekin apuja käyttämään.

Joo sama on täällä. Saatan herätä siinä 4 aikaan aivan virkeänä ja menee pari tuntia et saa uudestaan unta. Todella ärsyttävää.
 
Oliskohan itselläkin pahoinvointi yhteydessä väsymykseen. Tänään heräsin jo viideltä kun esikoinen itki eikä enää alkanut nukkumaan. Koko päivän ollut paha olo. En ole tosin vielä ehtinyt edes lounasta syömään vaikka kello jo puoli viis.
 
Kyllä mullakin on huonompi olo ja aamuoksennus on taattu jos on nukkunu huonosti, eli kyllä niillä varmasti joku yhteys on.

Ja on myöskin hankala nukahtaa uudelleen jos yöllä joutuu heräilemään.
 
Hui Ssandu! kuulostaa pelottavalta. minkä ikäinen sun esikoinen olikaan?


Esikoinen on syntynyt elokuussa 2015 ja kuopus lokakuussa 2017. Vähän jännittää nyt päivät yksin lasten kanssa jos tällainen olo toistuu. Täytyy sitten yrittää hälyttää miestä kotiin. Huomenna on onneksi ensimmäinen neuvola, jospa sieltä saisi jotain neuvoja tähän.
 
Tänään tullut vähän rusehtavaa valkovuotoa. Pelottaa :sad001
 
Voi ei hanneri :sad001
Uskon että pelottaa ihan kauheesti. Toivotaan että on ihan harmitonta. Aika yleistä taitaa olla tuommonen pieni vuotelu mitä nyt olen seuraillut palstoja.
Uskon ja toivon ettei teillä ole hätää ♡
 
Mä kans olen todennut pahoinvoinnin ja väsymyksen yhteyden. Olen kerran aamusta oksentanut tässä raskaudessa, vaikka paha olo on vaivannut ympäri vuorokauden - nyt tuntuu onneksi alkavan vähentyä. Ulkoilma myös parantaa oloani.
 
Piti vielä kirjoittas, et esikoiselta oksensin kolmena aamuna ja juuri kun olin herännyt aikaisin aamuvuoroon..
 
Tänään tullut vähän rusehtavaa valkovuotoa. Pelottaa :sad001

Olitko käynyt ultrassa vielä? Mulla on kans tullut aina välillä ruskeaa tai vaaleenpunaista vuotoa limakalvoilta kuin myös edellisessä raskaudessa. Tässä onneksi harvemmin. Voi siis olla ihan vaaratonta. Tiedän että säikäyttää. Itse olen aika turtunut noihin vuotoihin jo mutta aina kun ne loppuu ja alkaa yhtäkkiä uudelleen niin sitä miettii ettei vaan ala voimistuun.
 
Tänään tullut vähän rusehtavaa valkovuotoa. Pelottaa :sad001
Mulla myös tullut vuotoa kahteen kertaan, juuri tuollaista rusehtavaa valkovuotoa. Rv 6 ja rv 7. Molempien kertojen jälkeen olen ollut varma että menee kesken mutta ultrassa löytyi kuitenkin hyvä syke ja viikkoja vastaava alkio. Mulla oli elokuussa keskenmeno ja sen takia kaikki vaivat ja vuodot tuottaa ihan hirveetä huolta.
Tsemppiä ja toivotaan että on vain harmitonta! :Heartbigred
 
Täällä myös yksi, jolla tulee punertavaa valkovuotoa vähän väliä. Nyt on kestänyt 5 päivää ajoittainen vuotelu, alkoi viime viikonlopun makuuhuonetempauksesta. Sen koomin ei ollakaan sitten viitsitty peittoja heilutella - odotellaan että vuodot normalisoituu.

Kara 11+2
 
Kävin tänään lääkärillä pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi, kun alkaa olla voimat jo vähän vähissä. Sain reseptin primperaniin ja ens viikon saikkua töistä. Ja ens pe alkaakin 8 päivää vapaata putkeen, niin nyt saa levätä :)

Samalla puhuin tuosta rusehtavasta vuodosta ja kun huomasin vastaanottohuoneessa ultraäänilaitteen, niin kysyin voisiko hän ultrata kun oon niin hermona tästä raskaudesta kaiken syksyllä tapahtuneen jälkeen.
No, hän ultrasi ja pieni sikiö siellä näkyi ja lääkäri näki myös sydämen sykkivän hyvää tahtia :Heartred
Nyt voi taas huokaista hetkeksi :)

Oli muutenkin tosi ihana lääkäri, vaikka olikin ihan vaan ”tavallisella” terveysasemalla ja ultraäänilaite jokin ikivanha kättäriltä saatu :)
 
Täällä väsymys on alkanut hieman helpottaan. Jaksaa jo työpäivän päälle kotonakin jotain tehdä.
Ei tässä vielä pirteäksi voi itseään kehua, mutta huomattavan paljon mukavampaa oloa jo! :)
Rv 9+5.
Itekin huomasin tänään ekaa kertaa et oli vähän energisempi fillis! Tuntu tosi kivalta :) meillä myös tosi samat viikot... :) mulla 9+6
 
Minullakin alkaa olla enemmän virtaa ja kävinkin eilen pitkästä aikaa zumbassa/tanssillisella tunnilla ulkona. Piti vähän varoa, ettei liukastu, mut hiki tuli ja hyvältä tuntui! Täytyy jatkaa tätä tanssillists liikuntaa, kun se antaa mulle henkisestikin tosi paljon. :) ja täällä 9+5 tänään (neuvolan kirjaus ois 10+1), et hyvin samoilla viikoilla mennään! :)
 
Poteeko täällä muut selkävaivoja. Viime raskaudessa selkävaivat alkoivat vasta loppu raskaudesta. Nyt olen välillä ihan hätää kärsimässä tuon si-nivelen seudun kanssa. Ilmeisesti aika alkuraskaudessa voi tulla jo nivelten ”löystymistä” ja ne aiheuttaa vaivoja. Ihan kuin puukkoa tulisi välillä selkään ja jalka meinaa karata alta :arghh: täytyy varmaan lääkärille varailla aikaa.
 
Poteeko täällä muut selkävaivoja. Viime raskaudessa selkävaivat alkoivat vasta loppu raskaudesta. Nyt olen välillä ihan hätää kärsimässä tuon si-nivelen seudun kanssa. Ilmeisesti aika alkuraskaudessa voi tulla jo nivelten ”löystymistä” ja ne aiheuttaa vaivoja. Ihan kuin puukkoa tulisi välillä selkään ja jalka meinaa karata alta :arghh: täytyy varmaan lääkärille varailla aikaa.
Mä olen selän takia jo saikulla.. Olin myös viime raskaudessa . Mulla tosin nyt on takana vuoden takainen 2kpl välilevytyriä jotka nyt alkoi vaivaa .
 
Mulla vaivaa selkä muutenkin, on leikattu 2011. Yleensä kärsin oikean jalan hermosärystä eikä selkä juurikaan oo kipeä. Nyt on kuitenkin välillä selässä vihlomista ja tuntuu muutenkin kipua. Esikoisen raskaus meni ihmeen hyvin mut nyt vähän pelottaa tuleeko hankaluuksia selän kanssa :sad001
 
Näköjään täällä muitakin kärvistelee samojen asioiden parissa. Vähän kauhistuttaa itseäkin, että nyt jo on kipuja! Luulisi pahimman vaiheen olevan kuitenkin vielä edessä kun tuo etureppu kasvaa. Onko kukaan käyttänyt mitään tukivöitä tms ja onko ollut hyötyä?
 
Poteeko täällä muut selkävaivoja. Viime raskaudessa selkävaivat alkoivat vasta loppu raskaudesta. Nyt olen välillä ihan hätää kärsimässä tuon si-nivelen seudun kanssa. Ilmeisesti aika alkuraskaudessa voi tulla jo nivelten ”löystymistä” ja ne aiheuttaa vaivoja. Ihan kuin puukkoa tulisi välillä selkään ja jalka meinaa karata alta :arghh: täytyy varmaan lääkärille varailla aikaa.

Vihloo alaselässä jos makuuasennossa nostaa jalkoja ja välillä tuntuu pakarassa vihlomista kävellessä. Samaa oli viime raskaudessa. Ja nyt on myös lonkassa ja nivusessa vihlontaa kävellessä.
 
Takaisin
Top