Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli kokonaan poissa reilun viikon, nyt on kahtena päivänä tullu oksennus. Jotenki se nyt on erilaista, tulee hirveen yllättäen, yleensä nälkäsenä.
Mulla kävi myös näin, eli varsinainen pahoinvointi loppui joskus 12+ viikolla, mutta sitten myöhemmin oksensin yllättäen vielä kaksi kertaa. Mutta se oli tosiaan tuota jotenkin erilaista. Tuli hirveän yllättäen ja meni myös aika nopeasti oksennuksen jälkeen ohi.

Nyt ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään, mutta menossa onkin jo 18+ viikko:)
 
Mulla kans joskus saattaa tulla yllätysoksennus, mut ihan normaali olo sen jälkeen. Tätä oli esikoisenkin kans puoleen väliin saakka. Mutta mieluummin mä tän otan kuin sen jatkuvan pahan olon.
 
Täälläkin pahoinvointi jo loppunut useampi viikko sitten, kuitenkin ajoittain tulee todella huono olo varsinkin tyhjällä vatsalla. Pitää edelleen yrittää muistaa syödä usein pienempiä aterioita tai sen kyllä tuntee olossaan.
 
Mulla on uudehkona oireena sellainen, että seisomaan noustessa saattaa vihlaista kohdun alueelta. Ei mitenkään kamalan kivuliaasti. Onko kenellekään tuttua?
 
Mulla tuli tänään aamusta kun jouduin pitkään seisomaan nii sellainen "huimauskohtaus" et pariks minuutiks sumeni silmissä. Meinas alkaa jo pelottaa kun noin minuutin jälkeenkin näin vaan sellasta lumisadetta ja ihmisten ääriviivat. Alhaiset paineet mulla on ollu aina ja varsinkin nyt raskaana, mut ennen on ollut vain sellasta pientä huimausta ylös noustessa. Oli koko loppu päivän sit tosi heikko olo.
 
Mulla on uudehkona oireena sellainen, että seisomaan noustessa saattaa vihlaista kohdun alueelta. Ei mitenkään kamalan kivuliaasti. Onko kenellekään tuttua?

Joo tota on aika useinkin ja saa hetken "keräillä" itteensä sen jälkeen sitten. Tosi inhottavaa..

Mulla tuli tänään aamusta kun jouduin pitkään seisomaan nii sellainen "huimauskohtaus" et pariks minuutiks sumeni silmissä. Meinas alkaa jo pelottaa kun noin minuutin jälkeenkin näin vaan sellasta lumisadetta ja ihmisten ääriviivat. Alhaiset paineet mulla on ollu aina ja varsinkin nyt raskaana, mut ennen on ollut vain sellasta pientä huimausta ylös noustessa. Oli koko loppu päivän sit tosi heikko olo.

Mulla oli viime raskaudessa sellanen, että olin kaupassa jonottamassa ja meinas taju lähtee, piti mennä istuu lattialle ja juoda joku sellanen suklainen kaurajuoma (jonka olin ostamassa, ainoo sokerinen juttu) ja mennä hetkeks sit penkille istuu. Oli kyllä tosi noloo kesken jonottelun alkaa istuskelee ja mutisee kui silmmissä mustenee ym.. Joku toinen kauppareissulla ollu haki pillimehunkin ja vartijakin siihen taidettiin kutsua :oops:
Edit: ruuhkabussissakin meinas kerran mennä taju, niin eikun istumaan vaan taas johki portaille ja ottamaan karkkia tms mitä kuljetin mukana.

Niin ja tässä raskaudessakin ollu jo ruuhkabussissa seisoskelua ja alkaa kyllä heikottaa.. Pitänee mainita neuvolassa ja varmaan seurailla sitten vaan verenpaineita.
 
Mua huimasi eilen heräämisestä iltapäivään. Oli vähän sellainen olo, kuin huvipuiston laitteissa pyörimisen jälkeen, eli koko maailma tuntui vähän keinuvan. Mietin, että olikohan kyseessä joku korvan tasapainoelimeen liittyävä häiriö vai alhainen verenpaine. Mulla on ainakin kerran viime kesänä ollut tuota samaa, mutta silloin en ollut vielä raskaana.
 
Mua tänään kans yhtäkkiä alkoi huimaamaan. Oli kyllä kauhea nälkä niin pohdin oisko sokerit mennyt matalalle. Auttoi kun söi. En edellisestä raskaudesta muista moista olleen.
 
Matalat verenpaineet aiheuttaa ainakin itselläni huimausta.. sen tuntee heti omassa voinnissa kyllä. Myös heikko ja huono olo tulee kun paineet laskee todella alas...
 
Täällä on pahoinvointi hellittämässä. Tilalle on saapunut närästys.
 
Mä elän tällä hetkellä täysin oireetonta vaihetta (14+3). Täytynee osata nyt vaan nauttia eikä kehittää kauhuskenaarioita... :rolleyes:
 
Nyt 24+0 ja mulla on alkanut selkäkivut. Ostin sellaisen tukivyön joka aika hyvin tukee vatsaa päivisin mutta illalla alkaa aina särkemään selkä ja vihloo jotenkin ikävästi jalkaan saakka :eek:
 
Nyt 24+0 ja mulla on alkanut selkäkivut. Ostin sellaisen tukivyön joka aika hyvin tukee vatsaa päivisin mutta illalla alkaa aina särkemään selkä ja vihloo jotenkin ikävästi jalkaan saakka :eek:

Olisko sulla SI nivelen kipua tai iskiaskipua jos jalkaan säteilee? Se on ikävää. Mulla on sitä nyt jo välillä.

Ja jopa on sulla pitkällä jo viikot! :eek:
 
Mullakin on muuten ollu tuota huimausta, ei pysty pitkiä aikoja seisomaan, kun alkaa päässä humista ja tulee tosi huono olo. Syöminen kyllä monesti on auttanu myös, mutta töissä ei aina pääse syömään sillä hetkellä. Aamut on yleensä pahimpia, kun en pysty syömään mitään. Pitää pyytää töissä, jos sais tehdä enemmän iltavuoroja ja vähemmän aamuja.
 
Jalat turpos töissä niin paljon, etten meinannu saada mun saappaita jalkaan :sad001 selkäkin tuli jäätävän kipeeks. Pitää hommata niitä tukisukkia... :banghead:
 
Jalkojen turvotus oikein niinkun kunnolla :eek: olin toissapäivänä 6h töissä ja siitä se sit alko. Eilen kävin ennen töitä hakee tukisukat, autto vähän, mut liian myöhään ilmeisesti laitoin eli ei niin tehokas.. Tänään oli pakko laittaa heti aamusta ne sukat ja tää päivä mennykkin kivasti. Tunti sit otin pois, niin johan taas tuntuu jaloissa. Ei tätä ollu viime raskaudessa, ku vasta ehkä ihan lopussa :sad001 pitää tilata lisää tukisukkia..
 
Täällä myös tukisukat on päivittäin käytössä jo kk ajan. Pohkeet muuten niin turvonneet ja kipeät. Yöllä sitten levottomat jalat. Tukisukat kyllä auttaneet hyvin näihin vaivoihin :)

Aikaisempien raskauksien aikana en tarvinnut tukisukkia kuin ihan loppu vaiheessa, että ikä tulee ilmeisesti tässäkin asiassa jo vastaan.:eek:
 
Mulla alkanu sormet ilmeisesti turpoomaan, oli sormuskin hiertäny, en tiiä pystyykö pitämään enää, vaikka kyllä se siis vielä noin niinku periaatteessa mahtuu. :O
 
Täällä sama sormien turvotusten kanssa, vihkisormus meni eilen laatikkoon, kihlasormus on hieman suurempi, se menee sormeen vielä, ja saan sen jopa poiskin toistaiseksi. Varmaan kihlasormuskin menee laatikkoon parin päivän päästä.. Nyt lähtee joululahja toivelistalle sormus, joka menisi raskauden ajan ja jonka voisi sitten antaa tulevalle lapselle lahjaksi jossain vaiheessa :happy:
 
Mulla jatkuva päänsärky ja nyt tuli liitoskivut ihastuttamaan :D Ai helvetti kun ei niin yhtään ollut ikävä! Kai jonkinlaista kudosturvotusta on, koska rannekanavat oireilee ja kädet puutuu herkemmin, vihkisormus on tatuoituna niin ei purista :Heartred
 
Takaisin
Top