Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla jalat ja kädet kerää nestettä ja sormus ollut jo kauan hyllyssä.
Liitoskivut ja repäisykivut on nyt jokapäiväisiä eli vissiin paikat kovasti kasvaa ja löystyy.
Mutta wuhuu, pahoinvointi on helpottanut huomattavasti ja on enää hyvin ajoittaista. Viime viikolla pystyin olemaan töissäkin jo suht normaalisti!
 
0b43572e20222d7ed6e355799945df05


Ei mulla muuta :D
 
Olihan tässä taas hetki viime oksennuksesta.. Siis eilen ja tänään taas yrjö lentäny. Eilen sentään selvisin töihin, kun alko vasta neljältä työt ja heti aamusta lens oksu. Tänään onkin vapaa, joten ei tarvi onneks mennä kattelee miten siellä pärjää.. :sour:
 
Mulla on alkanut tulla mahaa sen verran, että kumartelu ja kyyristely tuntuu hankalalta. Alkaa selkeästi painamaan mahassa ja tuntumaan tosi inhottavalta. Esim. koiran peseminen ja kuivaaminen tuntuu haastavalta, kun maha on tiellä ja tuo vikkelä kaveri ei niistä edes erityisemmin tykkää, vaan yrittää luikkia karkuun:shifty: Sanoin miehelle, että mä voin kyllä mielelläni ulkoiluttaa koiran, mutta tuosta lenkin jälkeisestä pesemisestä tulee kyllä kohta hänen vastuualuettaan. Tai sitten pitää hankkia koiralle kurahaalari. Syksy ja kurakelit:Heartred
 
Täälläkin alkaa maha olla jo välillä tiellä.

Jaksuja elokuinen pahoihin oloihin ♡
 
Mulla on nyt jo pari viikkoa esiintynyt erilaisia tuntemuksia/kipuja kohdun seudulla, ehkä kerran-kaks päivässä. Osa vain tuntuu vähän ja osa jopa sattuu hetkellisesti. Menee kuitenkin aina nopeasti ohi. Mistä tietää onko nää niitä normaaleja repäisy-/liitoskipuja vai mitä?
Nyt 15+4, ja esikoista odotan, joten ei vertailu kohtaa.
 
Mulla on nyt jo pari viikkoa esiintynyt erilaisia tuntemuksia/kipuja kohdun seudulla, ehkä kerran-kaks päivässä. Osa vain tuntuu vähän ja osa jopa sattuu hetkellisesti. Menee kuitenkin aina nopeasti ohi. Mistä tietää onko nää niitä normaaleja repäisy-/liitoskipuja vai mitä?
Nyt 15+4, ja esikoista odotan, joten ei vertailu kohtaa.

Kuulostaa aika normaalilta nuo tuntemukset. Itsellä ollut ainakin jokaisessa raskaudessa, poikia odottaessa jo hyvin ajoissa kun tuntui että vatsa alkoi jo painaa :rolleyes:
 
Tietysti jos huolettaa niin helposti mun kokemuksen mukaan ottaavat tutkimuksiin.
Tässä raskaudessa ei ole ollut juuri mitään ihmeellistä tuntemusta. Muistan miten toisen pojan raskauden aikana viikoilla 15?, oli todella kipeä vatsa, aivan kuin kuukautiskipuja. Olin jo varma että kesken on menossa tai jotain tulehdusta tullut. Ohjeet oli seurailla ja ottaa särkylääkettä, vuotoja jos olisi ollut niin olisin heti päässyt tutkimuksiin. Tämä toki 9 vuotta sitten.
Muutaman päivän kesti kivut satunnaisesti.

Nyt on maha jo kunnolla näkyvissä ja pudempien lenkkien jäljiltä tiedän liikkuneeni.
Puoliso on iltaisin töiden jälkeen jo rebozolla rentouttanut ja se auttaa mukavasti liitoskipuihin ja muihin jännityksiin.
 
Mulla on alkanut tuntua kyykyssä ollessa pistävää tunnetta etenkin oikean nivusen/alavatsan puolella. Välillä pitää ihan vetäistä syvään henkeä, mutta sitten kun nousee ylös niin aika pian tunne helpottaa. Repäisykipuja?
 
Liitoskivuilta kuulostaa nuo...

Minulla ollut kaikkia odottaessa ja useamman kohdalla jo näin 15+ viikoilta epäsäännöllisesti,loppu vaiheessa paljon enemmän.. :sad001
 
Täällä taas päänsärkyä ollut usein... hb pysynyt vielä päälle 120, mikä minulle hyvä lukema. Tuntuu ettei päänsärky helpota kuin nukkumalla, panadolia olen välillä ottanut mutta sillä ei ole ollut vaikutusta. Mietin kyllä onko hormoneilla nyt osuutta osaksi asiaan :wideyed: pahoinvoinnista kun pääsi eroon niin uusia tuli tilalle :oops: liitoskipuja myös ajoittain nyt ollut. Varsinkin mm siivotessa kun joutuu kyykkimään ei niin tavallisissa asennoissa. :woot:
 
Pahoinvoiti edelleen on kaverina. Tänään meinannu oksennus tulla about 5 kertaa, mutta jotenki se ei sit kuitenkaan tullu. On kyllä niin turhauttavaa tää paha olo jo. Väsyttää jatkuvasti, mutta esikoisella on taas sellanen ihana vaihe tai, kun nenä on tukkoinen, niin herää moooonta kertaa yössä. Se lienee myös kyllä osasyy.. Yöllä heräilen ihan itekin ilman syyrä monta kertaa, että sekin on kyllä mukavaa.. :meh: tuntuu, että mä vaan valitan koko ajan oloistani tänne :rolleyes:
 
Unohin edellisestä sen, että pää ei toimi oikeesti missään asiassa. Kokatessa meni väärä levy vaikka niin tarkkaan katoin, et ois oikee. Kaupassa höpisin ihan mitä sattuu myyjälle ja vaikka mitä muuta. Töissä tein kans kivoja pikku mokia eilen koko ajan. :wacky:
 
Ei ole silmien kuivuutta täällä mutta en sellastakaan oiretta mahdottomana pitäisi kun raskaus voi vaikuttaa näköönkin...
 
Mulla on hämäränäkö huonontunut ja ilman silmälaseja ei enää telkkaria näe, kuten ennen raskautta.
 
Oksennus lens about tuntia enne työvuoroa ja varmaa kohta lentää uusiks tai ainakin ihan karmee olo.. Hyh... Joten saikkulappu tälle päivälle haettu.. Sais jo loppua tää paha olo.
 
Pahoinvointi oli pari viikkoa lähes poissa ja nyt se on taas palannut. :/
 
Olisko sulla SI nivelen kipua tai iskiaskipua jos jalkaan säteilee? Se on ikävää. Mulla on sitä nyt jo välillä.

Ja jopa on sulla pitkällä jo viikot! :eek:

Juu neuvolassa meinattiin että olis iskiaskipua :eek: onneksi tosta tukivyöstä on vähän apua kipuihin.
 
Takaisin
Top