Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on kans tuo multivita ja sit foolihappo (koska keliakia). On ollu puoltoista kuukautta jatkuvaa etovuutta, joka kävi kyl välil pois viikolla 6. Muutama oksennusrefleksiki on tullu mut ei oo kertaakaa noussu mitään. Ja nyt siis 8+1. Aamulla alotan yleensä hedelmäsoseella ja noilla tableteilla. Mitään raskaampaa en oo saanu aamusta heräämisen jälkeen alas..
 
Paljon voimia Sadettaja! On kyllä ikävää että sulla on niin voimakkaana tuo pahoinvointi :sad001 Oletko ollut sairaalassa tiputuksessa? Kun eikö tuossa ala olla jo sellainen tilanne..? :wideyed:
Tiputukseen ei vielä ole tarvinnut lähteä kun saan kuitenkin nesteet pidettyä sisällä. Olen juonut palautusjuomia että pysyy kropassa elektrolyyttien tasapaino kunnossa. Hb on nyt normalisoitunut eli tuo alun kuivuminen on saatu kuriin.
 
Kuten toiseen keskusteluun mainitsin niin oksentelu on tullut tännekin. :shifty: järkyttävin väsymys alkaa olla poissa, mutta voisin silti nukkua ja nukkua. Niin ja edelleen mahassa tuntuu välillä repäsyjä ja pistoja. :confused:
 
Mulla oli tänään iltapäivällä ja alkuillasta maha sekaisin. Matkalla töistä kotiin oksennus yllätti ja jouduin oikeasti juoksemaan metsikköön puun taakse oksentamaan. Onneksi sattui olemaan se metsikkö ihan vieressä. Nyt maha ei ole enää sekaisin eikä olo ole huono, mutta nyt tuntuu ihan siltä, että maha olisi mukiloitu ja venytetty. Jotenkin kauttaaltaan ihan hellänä.
 
Hei te, jotka olette viikoilla 11+? Onko pahoinvointi helpottanut yhtään, jos sitä siis on ollu? Jotain valoa tunnelin päähän... Itsellä ei, oikeastaan nyt kulunut viikko ollut vaikein. Nyt 10+5.
 
Hei te, jotka olette viikoilla 11+? Onko pahoinvointi helpottanut yhtään, jos sitä siis on ollu? Jotain valoa tunnelin päähän... Itsellä ei, oikeastaan nyt kulunut viikko ollut vaikein. Nyt 10+5.
En vielä ole noin pitkällä, mutta kahdessa ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi helpotti 14+ ja 16+ viikoilla, kolmannen oksensin läpi raskauden ja neljännessä loppui jo 9+, nyt 9+4 ja olo ehkä hivenen helpompi, mutta silti välillä oksennan.
 
Mä en oo joutunut oksentamaan kertaakaan mutta ällötys-olo on kadonnut lähestulkoon kokonaan ja nyt siis 11+6. Ihan muutaman viime päivän aikana oon huomannut et alkanu taas ruoat maistumaan ja jääkaappi ei ällötä. Yleensä kai tässä kohtaa helpottaa mut ikävä kyllä taitaa olla raskauskohtaista. Huimaus ja heikotus on myös todella satunnaista enää, aika normaali olo! Ja dopplerin perusteella vielä hengissä ollaan.
 
Hei te, jotka olette viikoilla 11+? Onko pahoinvointi helpottanut yhtään, jos sitä siis on ollu? Jotain valoa tunnelin päähän... Itsellä ei, oikeastaan nyt kulunut viikko ollut vaikein. Nyt 10+5.
Mulla on nyt 11+5 ja pahoinvointi on helpottunut merkittävästi. Mulla kaikista pahimmat olot osuivat ehkä 9+ viikon alkuun. Tuon 9+ ja 10+ viikkojen vaihteeseen mahtui noin kolmen tai neljän päivän parempi jakso ja sitten 10+ viikon puolivälissä oli taas joidenkin päivien kauhea vaihe. Nyt 11+ viikolla olen oksentanut vain kaksi kertaa ja pahoinvointi on ollut vain ajoittaista, ei kokoaikaista kuten aikaisemmilla viikoilla. Monet asiat ällöttää edelleen, eli ihan oireettomaksi en ole muuttunut, mutta parempaan on menty. Huomenna on nt-ultra ja ainakin äskön sikiön sykkeet kuuluivat dopplerilla oikein mallikkaasti:)
 
Tänään 12+0, edelleen huomattavaa pahoinvointia ja ällötystä. Oksentaa ei oo onneks reiluun viikkoon tarvinnu. Pahimmat viikot oksennusten kannalta tais olla siinä noin 8-10. Edelleen ajoittain tekis mieli oksentaa, kovasti vaan välttelen. :confused:
 
Itsellä myös nyt rv 10+3 hieman helpottanut pahoinvointi. Edelleen oksennan joka aamu, mut ei oo sellasta 24/7 kuvotusta. Ja pari tuntia voi olla syömättä mitään ilman että heti tulee huono olo. :) Ihanaa kun olo alkaa pikkuhiljaa normalisoitua.
 
Mulla on tänään 9+4 ollut pahoinvointi pahimmillaan tähän mennessä. En ole oksentanut, mutta melkein toivon että olisin, koska silloin olo todennäköisesti helpottaisi. Etovaa ällöttävää oloa ollut KOKO päivän. Vähän kun yskäisee tuntuu että tulee oksu, mutta ei sit kuitenkaan. Lisäksi heikottaa ja huimaa samalla. Syöminen ei auta, välillä tuntuu vaan pahentavan tilannetta. Onneksi on ollut vapaapäivä, niin olen maannut ihan vaan vuoteessa ja ottanut iisisti, se tuntuu auttavan tähän oloon.
 
Sama juttu täällä kuin salaisella sydämellä. Tänään pahin päivä ollut pahoinvoinnin suhteen ja olin töissä koko aamun. En muista milloin olisi työvuoro ollut noin kovaa selviytymistä koko päivän ajan. Heikotti ja oksetti todella voimakkaasti, sain palautetta harmaasta naamasta:depressed:. Tänään rv 9+2 ja koko työpäivä oli taistelua pahoinvoinnin kanssa. Kotiin tullessa olin niin töttöröö että pakko oli mennä tunniksi nukkumaan. Toivon ettei huomenna ole olo samaa luokkaa vointi :dead:.
 
Mun ruokahalu on kyllä melkein tipotiessään.. Ja ajatus ruuasta tekee pahaa. :yuck: sais alkaa helpottaa, kun ei hirveen hyvää tee tää "en halua syödä mitään" varsinkaa töissä en selviä elossa, jos en syö mitään..
 
No tänään on näemmä oksentelupäivä.. Ja huomenna pitäis olla töissä heti aamusta :confused:
 
Vapaa päiviä on oppinut arvostamaan ihan eri tavalla. Kyllä se vaan niin ainakin omalla kohdallani on että tuo ajoittainen pahoinvointi vaatii myös sitä lepoa. Kroppa huutaa jos ei saa levättyä. Mikä sen ihanampaa kun vapaa päivänä lepäillä pitkin päivää ja tehdä kotihommia voinnin mukaan:Heartbigred pahoinvointi pysyy itsellä vähän paremmin aisoissa jos saan levättyä riittävästi. Vaikka vielä ei ole mitään ison mahan vaivoja niin riittävä uni ja lepo on niin tärkeää. Se on taas tullut todettua:rolleyes:
 
Olen huomannut ihan saman, Höyhen. Mulla oli tällä viikolla töissä yövuoroja, ja niiden aikana rytmit on päin prinkkalaa vaikka kuinka saisi päivällä nukuttua. Aamulla töistä lähtiessä väsyttää ihan kamalasti, ja se sitten aiheuttaa herkemmin pahoinvointia :meh:

Perjantaina oli pahoinvoinnin kannalta hankala päivä, eilen helpompi ja tänään taas hankalampi. Ahdistaa jo valmiiksi kun huomenna pitäisi töihin aamuvuoroon lähteä, ja jos sattuu nämä olot huomennakin (ja ensi viikolla ylipäänsä) tätä luokkaa olemaan.. En siis ole oksennellut mutta siis tää jatkuva etova ja heikottaa olo :hungover: No, tänään taas lepäillään, onneksi on ollut vkl vapaa :Heartred
 
Mä voin sen verran tsempata teitä pahoinvoivia, että ootte jo voiton puolella:) Mulla on tänään 12+6 ja tuntuu ihan siltä, että olisin saanut nyt parin päivän sisällä itseni ja elämäni takaisin. Pahoinvointi on lähes kadonnut ja väsymys on helpottanut. Ihanaa jaksaa muutakin kuin vain maata sohvalla:happy:
 
Eli reilu kolme viikkoa edessä, jos hyvin käy ja loppuu siinä about 12+ viikolla :wacky: piiiiitkä aika vielä..
 
Kyllä nämä alun pahoinvointi viikot on piiiiitkiä :depressed::dead: välillä tuntuu että yksittäinen päiväkin on niin pitkä ettei lopu ollenkaan :dead:
 
Joo ei mitään toivoo lähtee töihin :grin yrjö vaan lentää.. Pomoki soitti, että miks taas oon poissa ja pitihän se kertoa sitte..
 
Takaisin
Top