Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tuntuis, että alkaa asettua toi pahoinvointi viimein. Nyt se on enemmän semmonen klassinen aamupahoinvointi, joka kestää about puolille päivin, jonka jälkeen on vaan semmonen tasanen ellotus. Ehdin kyllä taas jo huolestua, että onkohan pienellä kaikki hyvin, kun ei okseta enää niin paljo.

Inhottava vaiva Lucinda, mulla kipeytyy kans, jos pitkään on kyljellään. Mulla alaselkä alkaa olla aika finaalissa, särkee päivittäin ja pitkää seisomista ei kestä. Aattelin kokeilla semmosta tukivyötä. Olin kyllä ajatellu, että nää vaivat tulis vasta paljon myöhemmin :eek:
 
Onko muita joilla paino noussu jo nyt paljon? Mulla +6kg tullu plussan jälkeen eli 6viikossa :/ on ollu kyllä etovaa oloa niin et on joutunu syömää jatkuvasti et se pysyis poissa mut silti oon aika järkyttyny. Ekassa raskaudessa oli +5kg kun olin viikolla 20-22.
 
Mulla ei oo vielä paino noussut, vähän laskenut. Jospa sun painon nousu olisi kuitenkin vaan nestettä ja siitä aiheutuvaa turvotusta? Syötkö jotenkin normaalista poikkeavasti, siis esim. enemmän leipää tms? Juotko mitä nesteitä? Muistelenkohan oikein, että esim. hapotetut juomat aiheuttaisi tuota turvotusta... :think005
 
Joo nestettä taitaa olla suurinosa. Oon huomannut että veden juominen meinaa unohtua kokonaan ja ruokavalio on kyl paljon leipää tms "äkkiä nopeesti jotain ku alkaa taas tuntua olo heikolta". Mulla on myös verenpaineet tippunu paljon et oon aatellu et voisko siitä johtuvan heikotuksenki takii tulkita et olis useemmi nälkä ja sit söis useemmin. Tuntuu kans et pikku napostelu ehkä huomaamattomasti astunu kuvio Pitäs kuvioihin. Pitäs ehkä alkaa kirjata ylös omat syömiset parin päivän ajan ni selkiytys itelleki paljon sitä oikeesti syö ja mitä.
 
Mulla kipeytyy myös alaselkä aina töissä. Oon töissä siis pikaruokaravintolassa, joten on seisosmatyö tai no kävelyä lähinnä koko ajan :wacky:
 
Mulla on paino noussut noin kilon ekan kymmenen viikon aikana. Varmaan monella voi tässä vaiheessa painon nousu johtua lähinnä turvotuksesta.
 
Minulla painoa tippunut nyt 4kg tän pahoinvoinnin takia. Ensi viikko on onneksi vielä sairaslomaa.
Eilen oli pakko auttaa miestä remontissa ja tänään se kyllä tuntuu. Ihan hirveä olo ja siihen vielä lihakset kipeänä :depressed:
 
Täällä myös tasaisen lamaannuttavaa pahoinvointia edelleen... aamulla alkaen, välillä tuntuu hetkittäin olo helpommalta kunnes taas puskee huono olo. Huimausta on tullut lisänä oireisiin, kassajonossa yksi päivä meinasi lähteä taju... Onneksi meni hengittelemällä ohi. Mietin jo pitääkö istua kaupan lattialle :oops:. Aikaisemmissa raskauksissa minulla verenpaineet ollu niin matalat että vähän väliä näkynyt tähtiä ja mustaa silmissä :confused: varovainen saa olla..
 
Mulla on nyt RV 16+3 ja painoa tullut kilo lisää eli ei kovin paljoa oo paino noussut. Mulla oli verenpaine viime mittauksessa niin matala et jouduin aloittamaan rautakuurin. Toivottavasti se nostais rautavarat pian ylös!!
 
Sairasloma jatkuu edelleen niinkun pahoinvointikin. Painoa on pudonnut nyt noin 5kg. Tänään juuri lääkärissä puhuttiin ettei saisi nyt enempää laskea. Voimat on ihan pois ja palelee kokoajan. Mutta toiveissa olisi että nyt olisi ne pahimmat viikot ja sitten alkaisi pikkuhiljaa helpottaa.
 
Sairasloma jatkuu edelleen niinkun pahoinvointikin. Painoa on pudonnut nyt noin 5kg. Tänään juuri lääkärissä puhuttiin ettei saisi nyt enempää laskea. Voimat on ihan pois ja palelee kokoajan. Mutta toiveissa olisi että nyt olisi ne pahimmat viikot ja sitten alkaisi pikkuhiljaa helpottaa.
Voimia paljon! Sinähän et sille mitään voi jos paino vielä tippuu, kyllä sitä ehtii kasvatella sitten raskauden edetessä :Heartred Saatko mitään pysymään sisällä? Jotain superenergisiä smoothieta vaan kiskoo useamman päivässä niin edes jotain imeytyy ja nesteytyksestä tietysti pitää huolen!
 
Mulla on jatkuva vähän etova olo. Rintojen kovin kipu katosi viimeviikolla ja nyt on pelottanut, että onko kaikki hyvin. Viime viikonloppuna ekan kerran meni päivät oksennellessa. Nyt onneksi pysyy taas ruoka sisällä.
 
Onko kukaan muu huomannut haisevansa pahalle? Musta tuntuu, että nyt on alkanut joka ihohuokosesta erittyä pahaa (vähän pistävää ja makeaa) hajua. On tosi kiusallista, koska vaikka käyn aamulla suihkussa, niin puolen päivän aikaan haisen jo pahalle. Iltapäivällä pakko käydä uudestaan suihkussa kun en itse kestä omaa hajuani :sad001
 
Paljon voimia Sadettaja! On kyllä ikävää että sulla on niin voimakkaana tuo pahoinvointi :sad001 Oletko ollut sairaalassa tiputuksessa? Kun eikö tuossa ala olla jo sellainen tilanne..? :wideyed:
 
Kyfi, itse en ainakaan ole huomannut. Tosin hiki kyllä haisee voimakkaammalle mutta johtuuko herlistyneemmästä hajuaistista, niin tiedä häntä :rolleyes:
 
Kyfi, itse en ainakaan ole huomannut. Tosin hiki kyllä haisee voimakkaammalle mutta johtuuko herlistyneemmästä hajuaistista, niin tiedä häntä :rolleyes:

Ei johdu kun mies haistaa myös xD ja kainalot haisee ihan hyville, koska dödö, mutta muuten koko iho tosi pahalle. Pitäis keksiä jostain joku kokovartalodödö et selviäis päivän töissä xD
 
Mä haisen vaan herkemmin hieltä, muita hajuja en ainakaan itse ole huomannut :D
 
Pandamama: Mulla on tullut kans kiloja, reilu 3kg ja viikkoja 12. Hieman hirvittää. Toivon sen olevan suurimmalta osalta nesteturvotusta tms mutta pahoinvoinnin takia mä syön kyllä normaalia enemmän ja liikun tosi paljon vähemmän. Ja nälkäkin ollut välillä loputon.

Nyt raskaana on alkanut leipäkin maistua. Ennen en oo syöny leipää vaan lähinnä rahkaa. Loppui rahkan syönti, kun ei pysynyt enää alhaalla:yuck:.

Luulen kyllä et painonnousulla on tapana tasaantua raskauden edetessä:)
 
Mulla pomppaa paino aina vähän ennen menkkoja +2 kg ja sit kun tulen raskaaksi, niin jää se +2 kg. Kyllä varmasti alussa suurin osa on nesteiden lisääntymistä kropassa ja jos syö ja juo huonommin, saattaa elimistö herkemmin kerätä nesteturvotusta.

Mulla kerää elimistö synnytyksessä jostain syystä nestettä, olisko maidonnousua varten, kun ei kertaakaan ole painoa jäänyt sairaalaan edes sitä vauvan painoa, vaikka tuleehan sieltä pihalle lapsivedet ja istukkakin :D On nämä painoasiat henkimaailman hommia, en itse murehdi ollenkaan kun tulee mitä tulee ja lähtee sit kun lähtee :) Alun pahoinvoinnin jälkeen kuitenkin tulee syötyä terveellisesti ja liikuttua, joten tuskin paino ylimääräistä näin nousee.
 
Takaisin
Top