Millaisia raskausoireita sinulla on?

Saatko juotua mitään? Edes pieniä määriä? Ootko yrittänyt tehdä smoothieita, mistä saisit edes vähän energiaa? Apteekin ripulijuomat on hyviä nesteytykseen tai urheilujuomat, pieninä määrinä kerralla niin osa ehtii imeytyä. Sit hyvissä ajoin tippaan jos ei nesteetkään pysy sisällä! Vitamiinit tosiaan kannattaa ottaa vain täydempää mahaan ja nyt pitää tauolla. Voimia paljon!
 
Alkaa tuntuu, että normaalit housut puristaa ja taisin luopua raskaushousuistani jo. :sad001 6+3 nyt ehkä
 
Mulla on 3kg tippunut paino viikon aikana, pahoinvoinnin vuoksi.. Oon yrittänyt syödä, mutta kun mikään ei vaan pysy sisällä. Eilinen oli tähän asti kamalin päivä, oksensin niin monta kymmentä kertaa että menin jo laskuissa sekaisin. Tein vielä sen virheen, että otin illalla raskaus-monivitamiinin ja se sitten aiheutti (tyhjään mahaan) ihan kauhean oksennuskohtauksen, joka kesti 5 tuntia, ihan yöhön asti. En uskalla enää ottaa tuota vitamiinilisää nyt kun vatsalaukku on koko ajan lähes tyhjä. :sad001 Alkaisipa jo helpottaa tämä...
Minä kävin eilen lääkärissä ja kaksi viikkoa antoi suoraan sairaslomaa. Puhuin juuri tuosta että nuo raskausvitamiinit minullakin tulee ylös niin suositteli ottamaan poretabletteja jossa ei olisi tuota a-vitamiinia mukana. Että saisi edes jotain kroppaan. Ja Berokasta sanoi että voi muutenkin auttaa pahoinvointiin. Suositteli myös noita apteekin juomia ettei mene keho ihan epätasapainoon.
Minä en aamupäivästä pysty enää syömään mitään, vaan kaikki tulee ulos. Iltapäivällä ja illalla pysyy sitten jo sisällä. Neuvolassa hemoglobiini oli koholla joka viittaisi jo kuivumiseen niin nesteiden kanssa tulisi olla nyt tarkkana että pysyy sisällä.
 
Yleensä raskausvitamiinit sisältävät rautaa, joka ärsyttää vatsaa, nestemäisenä vitamiinit saattavat imeytyä paremmin ja tietysti suihke olis se paras vaihtoehto jos niitä löytyy ilman a-vitamiinia :)
 
Mulle on jotkut tutut puhuneet, että ovat multivitan raskaus-/imetysvitamiineja pystyneet syömään, mutta minisunin mama -vitamiineja ei. Tiedä sitten, mikä vaikuttanut.
 
Mulle on jotkut tutut puhuneet, että ovat multivitan raskaus-/imetysvitamiineja pystyneet syömään, mutta minisunin mama -vitamiineja ei. Tiedä sitten, mikä vaikuttanut.
Oon kans kuullut samaa ja itse ajattelin minisunin vaihtaa multivitaan, jos olis edes vähän apua.
 
Mulle on jotkut tutut puhuneet, että ovat multivitan raskaus-/imetysvitamiineja pystyneet syömään, mutta minisunin mama -vitamiineja ei. Tiedä sitten, mikä vaikuttanut.

Mulla oli viime raskaudessa just noin! Minisun mama-vitamiini aiheutti aina oksentelua, multivita pysy paremmin sisällä, ei toki aina sekään. Mutta selvästi tuo minisun teki paljon etovamman olon muutenkin. Nyt otinkin suoraan multivitan käyttöön.
 
Minä kävin eilen lääkärissä ja kaksi viikkoa antoi suoraan sairaslomaa. Puhuin juuri tuosta että nuo raskausvitamiinit minullakin tulee ylös niin suositteli ottamaan poretabletteja jossa ei olisi tuota a-vitamiinia mukana. Että saisi edes jotain kroppaan. Ja Berokasta sanoi että voi muutenkin auttaa pahoinvointiin. Suositteli myös noita apteekin juomia ettei mene keho ihan epätasapainoon.
Minä en aamupäivästä pysty enää syömään mitään, vaan kaikki tulee ulos. Iltapäivällä ja illalla pysyy sitten jo sisällä. Neuvolassa hemoglobiini oli koholla joka viittaisi jo kuivumiseen niin nesteiden kanssa tulisi olla nyt tarkkana että pysyy sisällä.

Kiitti vinkistä! Hain beroccaa apteekista ja tänään ollut huomattavasti siedettävämpi olo. Tosi varovasti pitänyt syödä.

Mulla on juurikin tuota teidän mainitsemaa Minisunin Mamaa, harmi kyllä jos joutuu vaihtamaan toiseen valmisteeseen. Tänään en oo uskaltanut tuota tabua ottaa, oli niin painajaismaista se pahoinvointi sen jälkeen.
 
Mä syön tuota Multivitaa, enkä ole huomannut sen aiheuttavan pahoinvointia. Otan sen kyllä aina illalla nukkumaan mennessä juurikin siitä syystä, että se pysyisi todennäköisimmin sisällä, eikä tulisi muiden oksennusten kanssa ulos.
 
joo, täytyy koittaa liikunnalla aktivoida suolta :wink Viime raskaudessa käytin tuota vi-sibliniä, kaipa se toimi sit silloin, en niin muista. Mut täytyy kyllä käydä sitä hakemassa =) Pahoinvointi on back, onpa päiväkohtaista, plääh.. luulin jo että se häippäsi. Tsemppiä suuresti teille jotka oksentelette, voin vain kuvitella miten kehno vointi teillä on :confused::inpain:
 
Tuntuu et alun väsymys jo vähän helpottanut mut silti tuntuu et tarviisin ainaki 12 tuntia yössä unta. Nyt hankinkin aktiivisuusrannekkeen joka seuraa yö unta ja viime yön 9tunnin yöunista nukuin sen mukaan alle 3 tuntia sikeää unta. Ihmekös että väsyttää. Vaikuttaako raskaus muilla unen laatuun? Vai johtuuko tää jostain muusta.
 
Raskaus keventää unta, elimistö valmistautuu yöherätyksiin. Aina oon loppuraskaudessa kironnut kun ei vaan saa nukutuksi, että on luonnolla melko sairas tapa valmistaa äitiä valvomiseen :D Onneksi imetys sit takaa nukahtamisen suunnilleen samalla sekunnilla kun saa tissin vauvan suuhun :)
 
Ekat saikkupäivät tuli pahoinvoinnin takia. Ei mitään mahdollisuutta mennä töihin, kun koko aika joutuu tekemää töitä ettei oksentais. :hungover: Nyt rv 8+2, voi kun tätä oloa ei enää montaa viikkoa jatkuis :confused: tuoreessa muistissa vielä viime raskaus, viikoille 20 asti jatkui..
 
Mulla alkoi tänään nyt useamman etovan viikon jälkeen oksentelu. Nyt on viikkoja vissiin 7+1. Samalla sitten nous vielä kuumekin, töissä tällä viikolla ollut tosi paljon porukkaa flunssassa, vissiin sitten tarttui mullekin. Ei kiva.
 
Mullakin ollut useamman viikon etovaa oloa mutta yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun on (vielä) tarvinnut oksentaa. Monesti on tunne että lähellä on mutta sitten ei tulekaan mitään. Helpottaisi kyllä oloa kun saisi jotain pois tulemaan :depressed: Mutta tämä turvotus on aivan jäätävää! Mietin että mitenkähän sitä onnistuu salassa vielä pitämään kun vatsa näyttää siltä kuin olisi melkein puolivälissä raskautta :hilarious: Toki ylimääräistä on omasta takaakin muttamutta.. :p Pitää varmaan olla vierailematta anoppilassa ja vanhemmilla kuukauteen :hilarious:

Tänään siis 7+2
 
Tsemppiä musicro, just ite toivuin flunssasta, ei ollu kiva yhtälö tosiaankaan räkätauti ja oksentelu...

Jos jotain positiivista keksii tästä oksentelusta, niin ei ainakaan turvota ihan niin paljo tota mahaa. Mulla auttaa vähän se, että työpäivän aikana hörppii vähän väliä jotain juomista, sokeripitoista mielellään. Toinen, mikä yllättäen vähä helpotti, on salmiakki, ihan yksittäinen nami vaan, en voinu lopulta vastustaa kiusausta, vaan ostin irttareita. Kyllä hampaat kiittää :D Mut eipähän tarvii työpäivän aikana juosta vessassa yrjöömässä.
 
Mulla oli kyllä eilinen pahoinvoinnin multihuipentuma. Kerran piti oksentaakkin.. Kumma sinänsä, kun oli vielä vapaapäivä enkä tehnyt juuri mitään :grumpy: Tänään siis 9+2. Ens viikolla vielä kahden päivän työmatka, tämän lisäksi kotia pitäis pyörittää ja lapset hoitaa, kun mies on työmatkalla... Voisikohan jo loppua, on tätä kuvotusta ollutkin sieltä 5+ viikoilta :meh: Välillä on ollut pakko itkut tirauttaa, kun tuntuu että voimat loppuu. Henkisesti syö kanttia kun tottunut aina liikkumaan ja tekemään, nyt ollut toimettomana 4viikkoa ja työssäkäynti on suurin saavutus.
 
Mulla oli kans eilen joku pahoinvoinnin multihuipentuma, oksensin useamman tunnin noin vartin välein... Illalla sain alas apteekin ripulijuomaa ja painelin unille. Ei kyllä mulla tulisi työnteosta mitään, ekaa odottaessa olinkin 5 viikkoa saikulla oksentelun vuoksi :hungover: Tämä alkuraskaus on kyllä aina niin helvettiä! Onneksi tämä on kuitenkin nopeasti ohi, vaikka nyt sitä manailee, että miksi tähän taas vapaaehtoisesti lähti :D
 
Täällä on alkanut armoton lonkkasärky, öisin. Muutenkin väsyttää kokoajan, ja nyt yöunet katkeaa tuohon särkyyn :grumpy:
 
Tsemppiä teille kaikille, jotka kärsii rajusta pahoinvoinnista! En osaa kuvitellakaan minkälaista se on. Toivottavasti pahimmat päivät ja viikot kuluu nopeasti.
 
Takaisin
Top