Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hiuksia lähtee edelleen ja ihan kuivat koppurat, 11+5. Niin outoa ku kummassakin edellisessä päinvastoin, paksuni vaan
 
Mulla lähti myös tosi paljon hiuksia! Olin ihan varma että kaljuunnun ennen maaliskuuta... nyt tämäkin on rauhoittunut, ei lähde enää paljoa hiuksia kun harjaa aamuisin. Tämäkin helpotti samalla kun aamupahoinvointi jäi pois rv12- 13
 
En huomannu että tukkaa ois lähteny mutta jossai välin oli että rasvoittu tosi nopeestikki. Nyt kyllä päivittäin tulee muutenki pestyä tukka.
 
Joo, täällä sama että joka toinen päivä vähintään on kyllä tukka pestävä. Rasvoittuu todella nopesti.
 
Hiuksia lähtee tosi paljon,mut osasyy voi olla elokuun alussa loppunut imetyskin.Ja hiukaet oon jotunu monta vuotta peseen joka päivä,kun töissä hikoaa niin rankasti. :sad001
 
Kauhea läheisriippuvuus yhtäkkiä miehestä. Oli myös esikoisen odotuksessa. En millään haluaisi olla erossa ja parin päivän ero jo vähän itkettää (kun mies meni purjehtimaan veljiensä kanssa). Kaipa tämä on biologian keino viestiä, että nyt kannattaa pitää se uroskin kuvioissa mukana :)
 
Mulla ei oo hiuksissa mitään erikoista tapahtunut.

Läheisyyden kanssa taas on vaikeeta ku haluisin olla vaan omissa oloissani koko ajan :sad001 yritän tsempata sen kanssa kovasti, mutta ku en tiedä mistä johtuu..
 
Mullakaan ei varsinaisesti hiuksissa oo muutoksia mutta päänahka on kyllä normaalia kuivempi, kuten vähän muukin iho.. Vatsan turvotus on tällä hetkellä ehkä se ikävin oire, jatkuvasti ”lihava olo” ja istuminen tuntuu kiristävältä.
 
Mulla oli eka käynnillä 72/104 ja toisella 84/124. En ite ymmärrä niistä mitään mut normaali kai oli :rolleyes:
 
Minulla pulssi yli 70 mutta verenpaineista ei nyt tietoa ennen seuraavaa neuvolaa. Viime neuvolassa noin 78/116.
Itseä ei kyllä turvota juurikaan ku ei pysty hirveästi syödäkkään ja laihtunut tässä koko aika olen jonkun verran. Tänään ruoka tuli pihalle pian syömisen jälkeen, mutta ei ole ennemmin tarvinnut oksentaa ku kerran. Nyt 12+6. Kyllö toi ois tuon huonon olon jo helpottavan. Nt ultra oli tänään ja vauva kasvanut tosi hyvin.
 
Itse oksensin tänään aivan yllättäen ensimmäisen kerran koko raskauden aikana. Oli hauska kokemus, kun vasta nautittu aamupala siirtyi suoraan hammaspesun jälkeen vessanpönttöön ja lisämausteena taapero nauraa ja matkii äidin yökkimistä vieressä. Pöntön kannella olisi ollut myös ilmeisen mukava paukuttaa äitiä päähän ja samalla vetää vessaa :shifty::grin
 
Tällä hetkellä pissalla saa juosta hyvinkin tiheään, hengästyn helpommin mitä aiemmin ja nälkä kurisee mahassa, jos ruokaa ei tule syötyä 3h välein.
 
Hiuksia lähtee myös täällä paljon! Harja täynnä harjatessa ja hiuksia pestessä lähtee kans paljon. Toivottavasti ei jatku pitkään.
 
Mä en kestä tätä oireettomuutta. Oon kuukautisista laskettuna 11+4 ja ekan neuvolaultran perusteella nyt 12+0 viikkoa raskaana. Oireet ovat olleet poissa jo toista viikkoa... Haluan johonkin selvittämään onko kaikki hyvin, vaikka kai sen sitten nopeemmin huomaa jos ei ole?
 
Mä en kestä tätä oireettomuutta. Oon kuukautisista laskettuna 11+4 ja ekan neuvolaultran perusteella nyt 12+0 viikkoa raskaana. Oireet ovat olleet poissa jo toista viikkoa... Haluan johonkin selvittämään onko kaikki hyvin, vaikka kai sen sitten nopeemmin huomaa jos ei ole?

Mä hätäännyin myös noilla viikoilla onko kaikki hyvin kun oireet väheni (rv 10-12). Kävin paniikki-ultrassakin ja kaikki oli hyvin. Kätilö kertoi mulle, että on ihan normaalia jos oireet noilla viikoilla vähenee/muuttaa muotoaan. Johtuu kuulemma siitä, kun ruskuaispussi surkastuu ja vauva alkaa saamaan istukan kautta ravintoa/istukan osuus kasvaa. Nyt menossa 14+6 ja on tosi pitkälti erilaiset oireet kun alkuraskaudessa.

Yritä olla huolestumatta, uskon että kaikki on hyvin :Heartred jos huoli kasvaa ja sitä asiaa miettii paljon, niin kannattaa vaikka vaan oman mielenrauhan takia käydä ultrassa.
 
Onko teillä vatsan kutinaa? Mulla kutisee välillä eri puolilta vatsaa, niin että ihan yhellä raapasulla loppuu, ei mitenkään järkkyä kutinaa siis. Mietin että alkaako iho venymään vai mitähän tää on. Täytyy varmaan alottaa ihon rasvailu
 
Täällä uusi maaliskuinen! En millään jaksa lukea keskustelua läpi mutta jos jollakin on ollut samanlaisia oireita niin saa ilmottautua, ompahan vertaistukea :)

Oireina siis oikeastaan "vain" satunnaiset migreenikohtaukset ja pääkipu, sekä vielä ikävämpi oire - verenvuoto. Kirkasta verta on tiputellut noin viikosta 6 eteenpäin, kerran jopa enemmän. Edelleen silti porskutellaan eteenpäin viikolla 12+4. Tänään yhdynnän jälkeen tuli taas hieman kirkasta verta. Syytä vuodoille ei ole löytynyt.
 
Ei vertaistukea täältä,mutta tervetuloa!Ollaan taas samalla listalla! :)
 
Täällä uusi maaliskuinen! En millään jaksa lukea keskustelua läpi mutta jos jollakin on ollut samanlaisia oireita niin saa ilmottautua, ompahan vertaistukea :)

Oireina siis oikeastaan "vain" satunnaiset migreenikohtaukset ja pääkipu, sekä vielä ikävämpi oire - verenvuoto. Kirkasta verta on tiputellut noin viikosta 6 eteenpäin, kerran jopa enemmän. Edelleen silti porskutellaan eteenpäin viikolla 12+4. Tänään yhdynnän jälkeen tuli taas hieman kirkasta verta. Syytä vuodoille ei ole löytynyt.

Varsinaisesti vertaistukea ei ole, mutta olen lukenut että verenvuodot voi lisääntyä esim nenä verenvuodot kun veren määrä lisääntyy kehossa.. Yhdynnän jälkeinen voi selittyä esim kuivilla limakalvoilla.. :confused005

Mutta tervetuloa!
 
Takaisin
Top