Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ja jos arvot heittää tosi paljon niin voi joutua pistämään insuliinia.
 
Täytyy muuten sanoa että tämä väsymys on jotain aivan kamalaa! 10 tunnin yöunet ei riitä, päivisin ei jaksa tehdä yhtikäs mitään. Jos vain mahdollista niin päiväunet on nukuttava.
 
täälläkin kahden rd raskauden jälkeen normaalut arvot, vk 28 sit uudestaa :) kamalasti ei oo oireita enään, paitsi kiukku ja tärinä jos sokerit pääsee liian alas!
 
Hei kilppariongelmaiset, syöttekö jodia? Mietin vaan että eikö se vaikuta kilpirauhasen toimintaan.
 
Hei kilppariongelmaiset, syöttekö jodia? Mietin vaan että eikö se vaikuta kilpirauhasen toimintaan.

En syö.. Mä oon jo vuoskausia kärsinyt tän kanssa kunnallisella puolella, yleislääkärit kun vaan seuraavat viitearvoja. Jos olisin oikein rikas niin menisin kyllä jollekkin spesialistille. Kirjoitin aiemmin että t4v oli 16 ja tsh vain 0.15, arvot ok ja seuraavat kokeet sitten viikolla 26.
 
Mä en oo enää unelias, mutta kroppa on aivan turtana. Ja mitä enemmän on poikki ni sitä enemmän vaikuttaa myös mielialaan. Edellispäiväna aloin epäileen jotain raskausmasennusta mutta se kaikki itku ja suru oli vaan sitä armotonta väsymystä minkä 13h päivä tuotti
 
Hei kilppariongelmaiset, syöttekö jodia? Mietin vaan että eikö se vaikuta kilpirauhasen toimintaan.


Tässä lainaus Teratologisen tietopalvelun sivuilta:

Riittävän jodin saannin voi varmistaa jo raskauden suunnitteluvaiheesta lähtien käyttämällä raskauden ajalle suunnattuja apteekista saatavia monivitamiinivalmisteita, jotka sisältävät 100-175 mikrogrammaa jodia/ päivittäinen annos, ja varmistavat siten suositusten mukaisen päivittäisen jodin saannin.

Merilevää sisältävät ravintolisät voivat sisältää suuriakin määriä jodia, eikä niiden käyttöä raskauden aikana suositella.

Jos äidillä on kilpirauhassairaus, jodin annostelusta kannattaa keskustella oman lääkärin kanssa.
 
Milloin se raskausvatsa oikein kasvaa...?!:smiley-bounce013 Nyt jo 16. raskausviikko ja tuntuu ettei vieläkään näy mitään... Turvottaa vaan, mutta silloin kun ei turvota niin ei kyllä huomaa mitään. Paitsi jotain vyötärön levenemistä mikä näyttää lihomiselta:confused:
 
Mulla sama homma, nyt rv 17+2 ja turvottaa vaan mutta vauvamasua ei näy. Odotan kovasti että pullahtaisi jo kunnolla esiin :)
 
Täällä on kyllä jo selkee vauvamasu, viikkoja vasta 12+6. Turvotusta on myös iltaa kohti, mutta kyllä aamulla on jo kumpu näkyvissä. Vatsa on kyl melko litteä normaalitilassa. Tosin mulla neljäs lapsi tulossa ja kuopus vasta 1v, että ehkä sillä on jotain vaikutusta vatsan näkymiseen :rolleyes:
 
Joo mäkin oon ymmärtänyt että ensiodottajat saa odotella vatsan esiin tulemista ja liikkeiden tuntemista paaaaljon pidempään kuin kokeneemmat odottajat. Ihan mälsää. Ja voi ei adbama sä oot jo noin pitkällä eikä vieläkään näy! Kai tässä on varauduttava odottelemaan sinne viikolle 20:rolleyes:
 
Minä odotan toista. Tällä hetkellä on menossa 14+4 ja aivan jäätävä maha jo nyt! Sai hyvinkin kaivella äitiyshousut esille. Mulla alkoi pahoinvointi vasta nyt ja viime sunnuntaina tulikin oksennettua koko päivä. Mietin olisiko ollut jo mahatautia, mutta poika ja mies olivat aivan kunnossa. Kahvin juonti piti heittää kokonaan. Kumma että töissä eivät ole ihmetelleet miten vannoutunut kahvin ystävä yhtäkkiä juokin vain teetä :grin
 
Mulla vaihtuu just raskausviikko 17 ja maha on näkynyt jo jonkin aikaa. Mammahousuja taisin kaivaa esille jo viikolla 13-14 :) varsinkin iltaisin tuo masu on ihan valtava pallo. Eilen viimeksi työpaikan siivoojat tuli onnittelemaan kun vauvamasu kuulemma näkyy jo niin selvästi! Ensimmäistä täällä odotellaan ja vatsa on kyllä näkynyt vaikka sitä onkin yrittänyt vielä vähän peitellä. Kysyin eka ultrassa tästä masusta, että onko ihan normaalia että vatsa näkyy näin selvästi jo tässä vaiheessa? Sanoivat jotain että siihen vaikuttaa myös lantion malli, osalla se maha näkyy selvemmin ja jo hyvin aikaisessa vaiheessa, osa saa odotella tosiaan viikolle 20 ennenkuin alkaa näkymään. En sitten tiiä näistä... meidän äiti ihmetteli masun näkyvyyttä jo heti alussa. Ehtikin innostua jo ajatuksesta että kaksoset sieltä on tulossa! ei sentään, yhtä täällä odotellaan. :D
 
Mullakin on jo selkeä vauvavatsa ja viikkoja 13+6. Toista siis odottelen. Ekassa raskaudessa surkuttelin vielä viikoilla 17-18, kun ei vatsasta ollut tietoakaan. Rakenneultran jälkeen se sitten alkoi kasvamaan ja melko valtava olikin sitten lopulta.:happy:
 
Varpu3 mullakin vaan tissit kasvanut ja se on melkein ainut mistä huomaa että oon raskaana :D
 
No täällä ei taas isoa muutosta vielä tisseissä vaikka iltaisin on kipeät ja nännit on todella arat. Omat liivit menee ainakin vielä päälle. Eli rinnoissa kipuja mutta silti maha kasvaa vain. :D
 
Joo, kyllä se vauva asu sieltä tekee tuloaan. Osa housuista kiristää alavatsan seudulta.

Mulla on aina ollut omenavartalo ja olen aina vastannut raskausuteluihin, että ei, en ole raskaana - se on vain savolaista läskiä. Nyt voin vastata vihdoin toisin. Eilen mallailin mekkoa illalliselle ja totesin, että näytän ihan raskaana olevalta, johon mies totesi että niinhän sä oletkin :hug003
 
Takaisin
Top