Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hei nää oireet. Syvästi ihmettelen ku nyt on 11+ viikkoa ja nyt on pahimmat oireet. [emoji15] huono olo tulee heti jos menee yli 2h syömisestä ja hankala saaha huono olo pois. Koko ajan vähän oksettava olo.
 
No, mulla jatkui huono olo ekassa raskaudessa viikolle 17. Siihen saakka olin oireisiin kirjannut päivällä alkavan huonon olon, joka oli pahimmillaan nukkumaan mennessä, eli ainakin omalla kohdalla en helpotusta odota vielä viikkoihin. :/
Nyt viime yönä taisi alkaa mulla vessassa ravaus. Kahdesti piti käydä yöllä ja nyt päivällä muutaman tunnin välein. Juonut oon ihan samaan tahtiin kuin aiemmin, eli siinä ei eroa.
 
Mie ku oon ollu lähes "oireeton" alusta asti nii nyt sit joku aika sitten jäi kahvi pois ja nyt tosi voimakkaat huonot olot jos ei syö säännöllisesti. Jopa yöllä pitää käyä syömässä. Ihan erilainen raskaus ollu vrt aikaisemmat.
 
En nyt oikein tiedä missä tästä kysyisin niin kysympä vaikka täällä, onko muita odottajia jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa?
 
En nyt oikein tiedä missä tästä kysyisin niin kysympä vaikka täällä, onko muita odottajia jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa?
Pari taitaa ainakin olla, itsellä alkanut jo teini-iässä.
 
Minulla nyt yhtäkkiä taas menkkamaista juilintaa ja pistää välillä pelottamaan. Vaikka nyt pitäisi olla jo turvallisilla vesillä 13+5 ja viime viikolla oli pienellä kaikki hyvin kun käytiin nt-ultrassa. Mietinkö nyt vain turhaan ikäviä. Ens viikolla neuvola +lääkäri.
 
En nyt oikein tiedä missä tästä kysyisin niin kysympä vaikka täällä, onko muita odottajia jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Täällä yksi. Viime keväänä vasta todettu ja lääkitys aloitettu, oireillut olin useamman vuoden ajan.
 
Onko teillä kilpparivajiksilla pysynyt arvot hyvinä raskausaikana? Edellisellä raskaudessa arvot seilasivat ees taas ja lääkitystä muunneltiin jatkuvasti. Tällä hetkellä odottelen viimeisimpien kokeiden tuloksia.
 
Minulla oli viime raskaudessa vakaat arvot ja perus 25 mikrog nosto oli riittävä. Pitää seuraavalla käynnillä pyytää taasen lähete niin näkee onko arvo sama kuin viimeksi.
 
En nyt oikein tiedä missä tästä kysyisin niin kysympä vaikka täällä, onko muita odottajia jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Mulla on, todettiin 3 vuotta sitten . Ensin seilasi vajaa- ja liika toiminnan väliä ja sit asettui oikein kun aloitin gluteenittoman ruokavalion thyroxinin rinnalle. Heti kun raskaustesti näytti plussaa niin piti nostaa lääke annosta. Tsh pitäs siis olla raskaana ollessa alle 2. Oon nyt raskaana ollessa syöny myös tavallisia viljoja kohtuudella et vauva saisi kaikkia aineita .
Mut 2 kk välein on kontrolloitu kun ekan vuoden tosiaan vaihteli niin paljon
 
Mun arvot on nyt t4v 16 (ei ole näin korkea tainnut ollakkaan ennen raskautta) ja tsh 0.15. Nyt vielä konsultoidaan lääkäriä onko tsh jo liian matala. Muistaakseni näin oli viime raskaudessakin, toisaalta hyvä että on ennemmin matala kuin korkea..
 
Mä kävin juuri ekassa sokerirasituksessa, aluksi se paasto tuntui kyllä hirveältä ja jokin aika litkun juomisen jälkeen alkoi myös väsyttää ihan tosi kovasti... Mut sit se toinen tunti meni jo helposti ja tuntui että vois helposti olla syömättä vaikka koko päivän :grin Vähän kyllä sydän tykytteli joku aika sen litkun juomisesta, mitä mulla tapahtuu muutenkin jos syö enemmän sokeria kerralla tai makeaa tyhjään vatsaan. Siksi en makeasta kauheasti välitäkään, muuta ku max pari suklaapalaa tai muutama karkki kerrallaan. Tiedä sit onko se huono merkki, jännityksellä odotan tuloksia...:nailbiting:
 
Mä kävin juuri ekassa sokerirasituksessa, aluksi se paasto tuntui kyllä hirveältä ja jokin aika litkun juomisen jälkeen alkoi myös väsyttää ihan tosi kovasti... Mut sit se toinen tunti meni jo helposti ja tuntui että vois helposti olla syömättä vaikka koko päivän :grin Vähän kyllä sydän tykytteli joku aika sen litkun juomisesta, mitä mulla tapahtuu muutenkin jos syö enemmän sokeria kerralla tai makeaa tyhjään vatsaan. Siksi en makeasta kauheasti välitäkään, muuta ku max pari suklaapalaa tai muutama karkki kerrallaan. Tiedä sit onko se huono merkki, jännityksellä odotan tuloksia...:nailbiting:

Äää kauhulla jo odotan omaa sokerirasitusta.. Viimeksi se oli suht helppo mutta keskimmäinen arvo oli niin hilkulla ettei napsahtanut radia. Mulla on ihan sama juttu tuon sokerin kanssa, jos syö tyhjään vatsaan tai kerralla paljon sokeria niin kylläpä sydän jyskyttää ja huono olo tulee.
 
Mä en ymmärrä sitä sokerirasituskoetta, eli se on siltä raskausajan diabeteksen varalta vai? Mä yritän olla syömättä karkkia tms makeeta, mutta väliin repsahdan, en ole ylipainoinen mutta läskiä on vatsan seudulla...
Ja jos siinä tapahtuu mitä, niin mitä seurauksia?
 
Mä en ymmärrä sitä sokerirasituskoetta, eli se on siltä raskausajan diabeteksen varalta vai? Mä yritän olla syömättä karkkia tms makeeta, mutta väliin repsahdan, en ole ylipainoinen mutta läskiä on vatsan seudulla...
Ja jos siinä tapahtuu mitä, niin mitä seurauksia?

Jos sokeriarvot on yli viitearvojen yhdessäkään kolmesta mittauksesta, niin saa raskausajan diabetes diagnoosin. Ja sit pitää alkaa itse mitata niitä arvoja aterioiden jälkeen ja saa ruokavalio-ohjeet. Eikä tietenkään sokeria saisi syödä ku hedelmien tai marjojen muodossa.

Jos se radi-diagnoosi tulee niin ei mua haittaa noudattaa ruokavaliota ku syön jo nyt aika silleen miten siinä radi-ruokavaliossa ohjeistetaan mutta pelottaa että vauvasta kasvaisi silti jotenkin tosi iso...
 
Takaisin
Top