Mennyt yli lasketun ajan

Mulla irroteltiin kalvoja esikoisen kohdalla rv 40+6. Olin silloin jo kyllä kärvistellyt supistuksia ainakin viikon, eivät vaan muuttuneet säännöllisiksi. Olin myös kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa ei ollut enää. Kalvojen irrottelusta meni noin 12 tuntia kun vedet meni ja synnytys käynnistyi kunnolla.
 
Emmy, pk-seudulla asustelen. Sain nyt viikon päähän vielä vikan neuvola-ajan ja jos nyt sinne mennään, niin sielt aikas suoraan kontrolliin. Kyllä tuo hoitaja aika varmana piti, että itsestään lähtee synnytys käyntiin, kun kerta on ollut niitä suppareita jne. mut eihän sitä varmaksi voi sanoa. Poitsu hengaili tosi alhaalla, eli täytyy nyt vaan pitää peukkuja, ettei tartte yli viikkoa odotella :)
 
S1N1 - siis se kalvojen irrottelu voi toimia, kun siita on kait aika monenlaisia kokemuksia. Yhdelle kaverille se tehtiin se torstaina, muttei ollut toiminut ja sitten uudelleen maanantaina. Nyt ei ole kuulunut mitaan, joten voi olla etta se on tehonnut. Mulle siis suositeltiin ensi viikoksi, kun pelkaavat vauvan kasvavan isoksi ja syntyma-arviona oli kuitenkin vain noin 4kg. Taytyy jutella katilon kanssa tanaan viela tarkemmin.
 
Etanainen: Jeps, mulle viime kerrallakin tuo lääkäri ä-polilla niitä
kalvoja ärsytteli ja kyllä se mulle jtn tuntemuksia sai aikaan, muttei sentään käynnistänyt synnytystä. :wink

Esikoisen kohdalla muistan kans, kun yliaikaiskontrollissa se lääkäri suorstaan repi sen sisätutkimuksen kanssa ja mua alkoi pyörryttää ihan kamalasti se touhu. Muutenkin se selällään makoiluhan blokkaa aortan aika hyvin ja sitä ei suositella raskaana oleville..
 
Kavin juuri katilon luona. Han sanoi, etta jos kohdunkaula on jo avautunut ja paikat pehmenneet, niin sitten kalvojen irrottelu voi hieman lisata hormooneja ja kaynnistaa synnytyksen. Kalvoja ei kuitenkaan rueta irrottelemaan, jos paikat eivat ole viela siina kunnossa.
 
Joo, mä luulen, että mullakin se tehtiin vain siksi, että olin jo hyvän matkaa auennut, mutta synnytys ei vaan ollut käynnistynyt kunnolla.
 
Tänään on täynnä 41+0. Supistuksia on ollut muutamia, mutta synnytys ei ole käynnistynyt.
Odotus jatkuu..:) maksimissaan viikon enää..
 
Nonnii, liityn kerhoon... Rv 40+1 tänään. Sunnuntaina kävin jo käyrillä, kun viikonloppuna en ollut varma, oliko pariin kertaan vesiä lirahtanut, mutta eipä ne ihan varmuuteen päässyt siitä synnärilläkään. Vettä oli vähäisesti jäljellä, mutta tikkutesti näytti negatiivista. Ekoilla käyrillä vauvan sykkeet oli nopeat, ja tulehdusarvotkin tsekattiin varmuudeksi, mutta ne oli onneksi ok. Muuten ei olekaan sitten mitään selkeitä synnytyksen merkkejä ollut ilmoilla, supistelut on niin lieviä, etten edes osaa niitä kellottaa, menkkamaista jomottelua edelleen. Huomenna kontrolliin äippäpolille, niin joskohan tässä hiljalleen jotaiin alkaisi tapahtumaankin, kun oikein toiveita herättelee. :)
 
40+1 ja mäkin tänne nyt liityn sit. Johonki toiseen ketjuun kirjotinki et limatulppa lähti irtoomaan eilen illalla ja tänäänkin sitä on päivän mittaan tullut. Neuvolassaki kävin ja varattiin uus aika, mut sanoi et mun kannattaa herkästi olla yhteydessä synnärille jos jotain tulee. Vauva kuulemna taas laskeutunut :)
 
Ei ole paljoa jäljellä teillä - kyllä ne sieltä tulee vielä ne vauvat. Sympatiat jokaiselle teille LA:n ylittäneille! :)

Mulla lapsukaiset syntyneet siis 42+0 ja 41+5.. Ja kyllä tuntui aika pitkältä ja toivottomalta välillä..

Tsemppiä ja pitkää pinnaa !

Toivottavat: Emmy ja pikku J
 
Kiitos emmy. :)
Täällä 40+2, esikoinen synty 40+3 ni jotenki toiveikkaana odotan huomista. Vaikka järjellä tiedän et ei se nyt ihan niin mee, mut odotan silti. :D

Tänään askartelin joulukortteja ja täydensin tyttöjen "isosiskolahjoja" ja niihinkin kortit väkersin. Tosiaan nyt täytyy nauttia vielä tästä joutilaisuudesta, ihan hyvin se on mulla pari viime päivää onnistunut. :)
 
Täällä ollaan vieläkin yhdessä koossa... Eilen jo ajattelin, että nyt alkaa tapahtua, kun limatulppaa tuli pariin kertaan huomattavasti reilummin kuin aiemmin, ja muutama vähän voimakkaampi supistuskin oli. Mutta ei... Tänään olisi hyvä päivä syntyä, sitä olen yrittänyt kertoa vauvalle. :grin
 
Kaikilla teillä on kuitenkin ollut kipeitä suoppareita ja limatulppaa.. Täällä ei ole vielä ollut mitään.. Kivuttomia tulee kyllä mutta siis nekin on vähän lopahtanut kyllä.. Parina yönä viime viikolla ollut menkkajomotusta, mutta se on se kipein asia mitä ollut.
 
Hemppuliina ole tyytyväinen vain, ihan yhtälailla se sinunkin synnytys käynnistyy :) itse olen kärvistellyt nyt jo kuukauden kipeistä supistuksista ja en kyllä toivo tätä kenellekään. Olen todella kateellinen niille, joilla ensimmäinen kipeä supistus on tarkoittanut synnytyksen käynnistymistä.
 
Joo, ymmärrän kyllä että täytyisi olla kiitollinen :) tuntuu vaan jotenkin turhauttavalle kun ei ole yhtään merkkiä sen lähestymisestä.. Ja nyt viikonloppu olisi taas täydellinen aika kun olisi koirille hoitajat ja ei tarvitsisi sitä stressata.. Mutta kait vauva itse tietää milloin tulla.. Ja sehän voi alkaa hetkessä ja edetä nopeasti.. Täytyy vaan odotella rauhassa.. Ja tehdä muita juttuja vielä kun voi :)
 
Mä nyt ekaa kertaa toivon kovaa et synnytys alkais. Esikoinen on kaverillaan yötä, miehen tyttö kylläkin on kotona mut sen äiti asuu lähellä niin menis sen puoleen helposti.

Mun vatsanahkaa kiristää kun toinen punkee peppua ylös, kohta vielä komeemmat raskausarvet jos ei rupee syntymään.
Tein jo nännihierontaa, tosin tuli vähän tyhmä olo. Syväkyykkäilin, on juotu vattuteetä ja yks päivä pesin lattiat ja tamppasin matot.
Seksiä ei kummankaan oo tehny mieli sen jälkeen kun neuvolalääkäri totes pään olevan todella alhaalla. Tai mieli tekis mut kammostuttaa ajatus. :D


Kaipa neitokainen tulee kunhan on valmis, mutta tulisipa pian!
 
Rv 40+6, mitäpä siihen oikeastaan lisäämään. Kunnon supistuksia odotellaan edelleen, ja huomenna on seuraava aika äitipolille. Neuvolaan mulle ei enää olekaan aikoja, kun on noita äitipolin aikoja ollut tällä viikolla ja huomenna ne olisi joka tapauksessa siirtänyt mut neuvolasta äitipolin puolelle. Kunpa nyt edes itsestään lähtisi synnytys käyntiin, en jostain syystä yhtään haluaisi käynnistämistä...
 
Kohta voisi alkaa lyömään jo vetoa että kuka ja milloin... Veikkaan itseäni viimeiseksi :D tuntemuksia nolla. 40+3
 
40+2
Hemppuliina -
sama juttu taalla. Kaytiin just tunnin kavelylla, josta tuli vaan virkea mieli. Mulla ei ole ollut minkaanlaisia tuntemuksia. Maha vaan alkaa tuntua hirvittavan isolta.
 
Takaisin
Top