Masussa puuhastelut

Hei, mulla kans neuvolalääkäri oli epäileväinen "ne nyt on voinu olla mitä vaan" kun sanoin, että mieskin tunsi liikkeet ekan kerran 16+4...
 
Oon yrittänyt iltasin tunnustella josko tuntis jotain liikkeitä, toistaiseksi ei oo vielä mitään varmaa tuntunut. Eilen illalla ihan alamahalla tuntu kuplinta, mutta en vielä laske sitä oikeaksi tuntemukseksi, kun en ole varma mitä lie oli:happy: eli liikkeiden odottelu jatkuu, nyt 16+5 meneillään.
 
Mullakin meni monta viikkoa ennen kun vahvistui tunne ja tuli varmuus että ovat potkuja. Ja se aika tuntui ikuisuudelta!! 18+6 oikeastaan eka kerta tajusin että woah!, nyt tuli napakka potku :) ja edelleen saatan tuntea 2-4 potkua ja siihen ne jää. Voimakkaimmat potkut tuntuneet tuolilla istuen, vaimeammin makoillen.

Mutta kun miettii että nytkin pienoinen painaa vielä alle 300g... tässä asiassa foorumi tuntui ahdistavalta kun pari-kolme viikkoa myöhemmin odottavat ryntäsi edelle. Alkoi pelätä ettei kaikki kondiksessa ja jotkut vielä epäili supistuksia eikä liikkeitä kun asiasta kirjoittelin.. :sad001 jokainen omassa tahdissa tässä asiassa.
 
Nyt erottaa hyvin mikä on vauvan liikettä ja mikä oman suoliston, tää neuvolantäti on ollut yli 40v työssään niin aika vankka kokemus ja luotan hänen sekä omiin arvioihin liikkeistä :happy: Parhaiten mulla tuntuu selällään sohvalla/lattialla jalat koukussa ihan hiljaa maatessa ja syönnin yhteydessä ruokapöydässä :hilarious:
 
Mullakin meni monta viikkoa ennen kun vahvistui tunne ja tuli varmuus että ovat potkuja. Ja se aika tuntui ikuisuudelta!! 18+6 oikeastaan eka kerta tajusin että woah!, nyt tuli napakka potku :) ja edelleen saatan tuntea 2-4 potkua ja siihen ne jää. Voimakkaimmat potkut tuntuneet tuolilla istuen, vaimeammin makoillen.

Mutta kun miettii että nytkin pienoinen painaa vielä alle 300g... tässä asiassa foorumi tuntui ahdistavalta kun pari-kolme viikkoa myöhemmin odottavat ryntäsi edelle. Alkoi pelätä ettei kaikki kondiksessa ja jotkut vielä epäili supistuksia eikä liikkeitä kun asiasta kirjoittelin.. :sad001 jokainen omassa tahdissa tässä asiassa.

Voi ei, jos sä huolestuit siitä kun epäilin niitä venytys tuntemuksia supistuksiksi! :oops: Ei ollut tarkoitus huolestuttaa!!!
Mulla viime raskaudessa vielä RU:ssa kätilö suhtautui epäilevästi että tunnen liikkeitä:shifty:
 
Mustakin tuntuu, että on tullut keveitä potkuja viikon tai kaksi tulee huojentunut olo
 
Tosi hankala oli kyllä niitä ekoja liikkeitä erottaa kehon muusta ruplatuksesta. Nyt pienokainen kyllä ilmottaa itsestään monta kertaa päivässä. Näkyy selvästi päällepäin ja potkut tuntuu tosi selvänä ihan ilman keskittymistäkin nyt. Kääntyilyt tuntuu selvästi. Monesti myös näen mahan päälle missä vauveli asustaa ja kädellä pystyn tunnustelemaan mahan päältä missä kohtaa hän on. Vatsapeitteitä kun ei ole kuin nahka niin ne kyllä tuntuu. Kohtu myös eteenpäin hieman kallistunut joka vaikuttaa liikkeiden selkeyteen myös. Nämähän on kaikille hyvin yksilöllisiä miten vahvasti liikkeet tuntuvat ja näkyvät ja missä vaiheessa. Äitini kertoi että hän on loppuajasta pystynyt ottamaan kiinni kädestä/jalasta kun ollaan potkuteltu sisarusten kanssa menemään. Nyt menossa18+2
 
Eloinen, näin myös tieto lisää tuskaa. Tosiaan, vaikka täältä saa vertaistukea, niin silti myös esim pelkoja. Liikaa ei saisi verrata omaa raskauttaan toisiin, mutta väkisinkin niin tulee tehtyä.. Tsemppiä ja piristymistä :Heartred
 
Mahoton mitä pyörimistä masussa aamupalan jälkeen :dance011 Jokainen meistä on yksilö ja itsellä paino aina ollut normaalipainon alarajalla, miltei alipainossa ja siro rakenne niin siitä tää van johtuu. Kaikki olemme yksilöitä, kyllä ne liikkeet alkaa sieltä tuntua :Heartred Varmaan kohta kirvataan kun potkii selkärankaan tai virtsarakkoon :hilarious:
 
Mulla tuntui ekat liikkeet 17+5 ja sitä ennen en ollut epäillyt mitään ruplatuksia tai kuplia liikkeiksi. Tuntemukset alkoi siis suoraan nollasta ja sen jälkeen niitä on tuntunut joka päivä. Toisina selkeämmin ja vahvemmin, toisina vähemmän ja heikommin.

Paljon riippuu siitäkin miten paljon on itse liikkeessä, eli ehtiikö liikkeitä edes rekisteröimään.

Vaikka liikkeet ovat tehneet raskaudesta konkreettisempaa, niin kyllä ne tuovat huoltakin. Heti kun on hiljaisempaa pidemmän aikaa, alkaa huolestuttamaan, koska suurimpana osana päivistä liikkeitä tuntuu tasaisesti aamusta iltaan pitkin tauoin. Eilen löysin itseni syömästä lusikallisen sokeria toimistohuoneessani sekä laittamassa oven kiinni, jalat pöydälle ja kädet vatsalle. Että herää nyt otus ja anna elonmerkkejä! Itsestäkin tuntui ihan pöhköltä, mutta minkäs teet :)
 
16+5 aloin tuntemaan sellaisia ihme muljahduksia aina välillä vasemmalla alhaalla. Eilen kun olin lounaalla aloin tuntemaan sellaista ihmeellistä vatsan sisäistä kutitusta samasta vasemmasta alareunasta. Iha kuin joku höyhenellä kutittelisi vatsan sisältä. Tai sitten vain kuvittelen :happy::woot: Tänään alkoi Rv 17 ja ensimmäinen tulossa, joten ehkä saatan kuvitellakin:grin
 
Joo se vauvan hikka tuntuu semmoisena sykemäisenä tykyttelynä. Vähän kuin ois elohiiri tai oma syke joka tykyttää. Muistaakseni oli omaa sykettä hitaampaa kumminkin mutta paljon tiheämpää mitä aikuisen hikka. Mutta tunnistaa siis siitä että tuntuu samassa kohtaa tasaisena tykytyksenä pidempään. Voisi siis sekoittaa myös vauvan potkuihin, mutta ei vauva nyt niin rytmikkäästi potki yhtä kohtaa tasatahtiin.:rolleyes:
 
Joo se vauvan hikka tuntuu semmoisena sykemäisenä tykyttelynä. Vähän kuin ois elohiiri tai oma syke joka tykyttää. Muistaakseni oli omaa sykettä hitaampaa kumminkin mutta paljon tiheämpää mitä aikuisen hikka. Mutta tunnistaa siis siitä että tuntuu samassa kohtaa tasaisena tykytyksenä pidempään. Voisi siis sekoittaa myös vauvan potkuihin, mutta ei vauva nyt niin rytmikkäästi potki yhtä kohtaa tasatahtiin.:rolleyes:

Se hikka on tosi veikeän tuntunen. Meidän vauvalla oli toissa iltana hikka jonka tunsin ensimmäistä kertaa :D alko kyllä naurattamaan
 
16+5 aloin tuntemaan sellaisia ihme muljahduksia aina välillä vasemmalla alhaalla. Eilen kun olin lounaalla aloin tuntemaan sellaista ihmeellistä vatsan sisäistä kutitusta samasta vasemmasta alareunasta. Iha kuin joku höyhenellä kutittelisi vatsan sisältä. Tai sitten vain kuvittelen :happy::woot: Tänään alkoi Rv 17 ja ensimmäinen tulossa, joten ehkä saatan kuvitellakin:grin

Hyvinkin voit tuntea jo liikkeitä. Itselläkin esikoinen tulossa ja alko tuntumaan rv 16 liikkeet ja ne on koventuneet päivä päivältä. Alkuun oli juurikin muljahduksia ja semmosta hivellystä. Nyt se kaveri potkuttelee ja pyörii ja hikottelee niin että on jo säännöllisesti liikkeistä tuntemuksia. Päälle päin on näkynyt jo runsaan viikon. Nyt 19+2 menossa :)
 
16+5 aloin tuntemaan sellaisia ihme muljahduksia aina välillä vasemmalla alhaalla. Eilen kun olin lounaalla aloin tuntemaan sellaista ihmeellistä vatsan sisäistä kutitusta samasta vasemmasta alareunasta. Iha kuin joku höyhenellä kutittelisi vatsan sisältä. Tai sitten vain kuvittelen :happy::woot: Tänään alkoi Rv 17 ja ensimmäinen tulossa, joten ehkä saatan kuvitellakin:grin

Mäkin kuvailisin ekoja liiketuntemuksia niin että joku kutittaa mahaa sisäpuolelta. Että voi ne hyvin ollakin niitä! :)

Tänään 17+4, mulla tuntuu liikkeet oikealla alhaalla. Ultrassa selvisi (kävin ylimääräisessä kontrollissa perjantaina) että istukka on edessä ja jatkuu vielä vasemmalle, joten varmaan ei kovin selkeitä potkuja tunnu hetkeen vielä muualla päin mahaa kuin oikealla. Vielä kun on lisäksi taaksepäin kallistunut kohtu... Jotain muljahduksia oli kyllä eilen illalla ruoan jälkeen makoillessa, mutta liekö ollut ilmakuplia, en tiedä. :D Voi selkeitä potkuja odotellessa, toivottavasti pian!
 
Milloinkohan alkaa liikkeet tuntua ulospäinkin? Mulla on jo tosi selkeitä liikkeitä ja tässä metsästän tuntuisiko jo käteen.
 
Takaisin
Top