Marrasmammat 2009

Hei! Minäkin liityn joukkoonne. :)
Plussasin viime perjantaina. Menkat oli silloin jo 10 päivää myöhässä, mutta kun minkäänlaisia oireita ei ollut, en uskaltanut odottaa raskautta. Plussatesti olikin sitten positiivinen ylläri! LA tulee varmaan olemaan 18.11. paikkeilla ainakin raskauslaskurin mukaan, mutta se selvinnee myöhemmin ultrassa.
Olikos niin että täällä oli joku muukin jolla la olisi 18.11. [;)]
Olen 27-vuotias äiti Keski-Suomesta. :) Meillä on tänä sunnuntaina 1v. täyttävä poika, elämämme valopilkku. [:)] 
Raskausoireita on alkanut tulla pikkuhiljaa. Nimittäin nyt jo pahoinvoin! Tänään on jo oksettanutkin ja kahvi ei enää oikein maistu. Esikoisesta pahoinvoin 4,5kk ja sen jälkeen närästi loppuraskauden ajan. Tuo oli melko rankkaa, laihduin monta kiloa raskauden aikana [:@] Hassua, mulle tuli miinuskiloja kun muut lihoivat...ja siinä vaiheessa kun muut laihduttivat, mä yritin lihoa kun taas pystyin syömään normaalisti! Mutta olihan tuossa esikon raskaudessakin vähän poikkeuksellista, joka saattoi aiheuttaa tuon epänormaalin olotilan. Pojalla oli napanuora kiinni kalvoissa, ei istukassa, jonka takia hän sai huonosti ravintoa. Syntyi ihan normaaliaikaisena (rv 39+3) mutta pienipainoisena. Onneksi kaikki meni hyvin.
Huomenna meillä on 1v. neuvola jonka yhteydessä varaan ajan myös äitiysneuvolaan.
 
Onnellista alkuraskautta kaikille marrasmasuille!
 
rv 7+5, viikko varhaisultrasta ja vielä viikko ekaan neuvolaan. Aika matelee, mutta onneksi tälle viikolle on reippaasti ohjelmaa ja lauantaina meinaan uskaltautua rinteeseen monen vuoden tauon jälkeen.
 
Etovaa oloa nujerran syömällä ja töihin pitääkin ottaa kunnon eväät että selviää. Oikein hirvittää, kun on tullut tässä mässäiltyä kaikenmaailman hampurilaisilla, kun olo on äitynyt oikein pahaksi. Illalla sitten ilmeisesti närästää...pitääkin neuvolassa muistaa kysyä, mitä siihen voisin napsia, kun mulla on lievaa vatsakatarria ja aika ajoin se muistuttaa itsestään. Toivottavasti ei kauheasti kiloja alkaisi tulla tällä syömisellä, mutta kun se on ainut keino joka tuntuu oloa helppaavan.
 
Mulla mies ei meinaa neuvoloihin osallistua ja uhkasi jättää ultratkin väliin, mutta onhan tässä aikaa vielä puhua asiasta ja rakenneultraan sitten ainakin saa tulla mukaan. Eipä kait se siellä neuvolassa mitään teekkään kun mun ja asukin vointejahan siellä tarkkaillaan.
 
Moikka
mulla oli eilen siis eka neuvola ja kyllä mies oli mukana siellä. Mun mielestä se on ihan hyvä käydä siellä ekassa neuvolassa, niin kuulee vähän kuinka edetään ja muutakin raskauteen liittyvää. Tosin hän koki hieman epämiellyttäväksi keskustelut vuodoista yms. Joten luulen, että jatkossa hän passaa neuvolat ja liittyy seuraan ainoastaan ultrissa, joihin toki kovasti haluaakin mukaan.

Mulla on tänään koskenut välillä kovastikin alavatsalle, mut vuotoa ei oikeastaan ole tullut. Aavistuksen verran ehkä sellaista rusehtavaa oli aamulla, hyvä että paljaalla silmällä erotti, mut toivottavasti normaalia. Kyllä sitä vaan edelleen säikähtää jokaista vihlaisua ja jomotusta... Ehkä sitä vois jo pikkuhiljaa nauttiakin tästä odotuksesta eikä murehtia asioita, joille ei kuitenkaan mitään voi.

 
Heippa kaikille..Täällä kans yksi marrasmamma liittyy joukkoon tummaan[:)] Minulla viikkoja takana 7+4 eli paljon vielä edessä. Ensimmäinen neuvolakäynti oli alku viikosta ja ensi viikolla eka ultra. On tämä vain jännittävää aikaa...Ensimmäinen raskaus, niin ei tiedä, mitä odottaa.
 
Heippa kaikille..Täällä kans yksi marrasmamma liittyy joukkoon tummaan[:)] Minulla viikkoja takana 7+4 eli paljon vielä edessä. Ensimmäinen neuvolakäynti oli alku viikosta ja ensi viikolla eka ultra. On tämä vain jännittävää aikaa...Ensimmäinen raskaus, niin ei tiedä, mitä odottaa.
 
ALKUPERÄINEN: mth77

rv 7+5, viikko varhaisultrasta ja vielä viikko ekaan neuvolaan. Aika matelee, mutta onneksi tälle viikolle on reippaasti ohjelmaa ja lauantaina meinaan uskaltautua rinteeseen monen vuoden tauon jälkeen.




Toivottavasti lauantaina on hyvät rinne kelit. Itse kävin pari päivää sitten rinteessä 3 vuoden tauon jälkeen, rinteet oli loistavassa kunnossa ja kivaa oli.

Tänään tuli pyörähdettyä ekaa kertaa sitten neuvolassa, vajaa tuntihan siellä meni rupatellessa. Ihan kiva neuvolatätsy oli. Nyt tarttis varata sitten aikaa ekaan ultraan.

Joku kyseli, että paljonko porukka on kertonut sukulaisille yms. raskaudestaan... Itse kerroin jonkin aikaa sitten parhaalle kaverille ja sen miehelle. Mieshän nyt tottakai tietää...

Mistäs päin marrasmammat ovat? Itse vaikutan keski-suomessa.

Mukavia kevät päiviä kaikille!
 
Tänään sitten oli se lääkärikontrolli ja valitettavasti mitään kehitystä ei alkiossa ollut tapahtunut ja tänään rv 7+6 eli diagnoosiksi tuli missed abortion....eli keskenmenovuotoa tässä nyt sitten vaan odotellaan...mieli on tosi maassa mutta kyllä tästä noustaan taas...kaikkea hyvää teille kaikille ja ensi kerralla olen sitten täällä pidempään...
 
Anne pahoittelut! [:(] Ja TODELLAKIN seuraavalla kerralla olet mukana loppuun asti.

Sofia sun viestistä tuli kyllä jotenkin tosi helpottunut olo, vaikkakin tottakai se huolikin on mukana koko ajan. Mutta kiitos kun piristit meitä! [:)]

minga joo me varmaan sitten synnytetäänkin samaa aikaa ja vauvat painaa saman verran! [:D] Heh, no joo mutta mulla ei ole silloin ultraa, pelkkä neuvolan juttutuokio vain. Sulla ilmeisesti ultrakin?

Nyt tarttisin kuitenkin jeesiä teiltä... Eli opiskelen tällä hetkellä ja etsin koko ajan vakkariduunia, käytännössä opinnot suoritettu. Noh, kuka haluaa palkata raskaana olevan...? Kerronko heti kättelyssä haastattelussa vai vasta jos valinta osuisi mun kohdalle vai aloitanko ihan pokkana työt ja kerron sitten myöhemmin vai mitä mun oikein kantsis tehdä? Olis kiva tienata siihen saakka kun äippäloma alkais, eikös se (viimeaikaiset tulot) vaikuta äitiyspäivärahaankin?
 
 Shakira, mä en oikein osaa antaa neuvoa kun olen itse niin kaukana työelämästä. :) Minäkin opiskelen vielä. Mutta siis laissahan lukee, että raskauden ei tule vaikuttaa. Tosielämä on toki sitten karumpaa, ainakin mitä olen näitä juttuja lukenut.
 
Mä sain tänään ajat ekaan neuvolaan ja ultraan. Neuvolantätiä moikataan 6.4. ja ultraan ihmettelemään pientä 20.4. [:)] Rv tasan 7 tänään.
 
 
tuppaudun nyt tänne..meema: riippuu varmaan aika paljon paikkakunnasta, mut täällä meillä oli eka kunnan tarjooma ultra viikolla 12 ja samalla oli lääkärintarkastus. Rakenneultra oli sitten viikon 20-22 paikkeilla ja viikolla 28 taas lääkärintarkastus..
 
Kyllä neuvolakäynnille miehen mukaan saa ottaa. Ihan miten itse haluaa. Oma mieheni ei neuvolaan halua tulla, kun suurimmaksi osaksi tutkitaan vaan äitiä ja vauvaa. Totta puhuakseni, en ole edes pyytänyt miestä mukaan. Mutta ultraan kannattaa mies ottaa mukaan. Suosittelen syvästi..[:)]
 
Annelle osanottoni ja voimia tulevaan! Ikävä että kävi näin [:(]
 
Tuolla kyseltiin mistä päin odottelijat ovat ja itse kirjoittelen täältä Vantaan suunnalta. [:)] Vaikkakin olemme tuossa harkinneet muuttamista, viimeistään sitten kun vauva syntynyt. Asumme kerrostalossa, kaksiossa, joten tilaa ei hirveästi ole sitten vauvan tarvikkeille. Keravan suuntaa olen ajatellut.
 
Meillä mies tulee ekaan neuvolaan mukaan ja myös ultraan on sanonut tulevansa. Ihan kiva saada tueksi.. Itseä kuitenkin hieman jännittää nuo ensimmäiset kerrat. [:D]
 
Mun mielestä on niin hassua puhua raskaudesta tai edes ajatella sitä, kun ei vielä tunnu kauheasti siltä, et olis raskaana. Nyt siis menossa raskausviikko 6+5. Me jo kerrottiin tänään kärsimättöminä vanhemmillemme ja sisaruksille, mut muuten aiotaan odotella ainakin vappuun asti ja toivoa et kaikki menee hyvin. LA on 18.11. Tänään tuli töissä hillitön väsymys, ei meinannut saada itseään liikkeelle ollenkaan, muuten olo ollut ok, välillä tuntuu ihan pikkusen etovalta. Mielenkiintoista aikaa tämä kyllä on [:)]
 
SHARIRA: joo todellaki me taidetaan olla synnärilläki samaan aikaan ponnistamassa :) Toivotaan nyt kuiteski ihan ensiks että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Vitsit kun tää aika matelee niin hitaasti,tuntuu ikuisuudelta odottaessa sitä ekaa neuvolaa ja ultraa! jos asuisin sellaisella paikkakunnalla jossa olis yksityinen niin varmasti menisin ja heti tekemään varhaisultran! Hulluksi meinaa tulla tässä odottaessa kun ei tiedä mitään varmuutta onko kaikki hyvin vai ei... Jäin miettii tuota ANNEN juttua,josta muuten suuret pahoittelut ja voimahalituksia! niin että koskaan sitä ei voi tietää,ensin ajattelee että kaikki on hyvin ja toisena hetkenä ne kaikki unelmat murskataan täysin.. pakko kai vaan ottaa kaikki vastaan mitä tulee,se kai se sitten vahvistaakin!

ja kun oli puhetta noista paikkakunnista niin itse olen pohjois-karjalasta..
 
Ensimmäiseksi HURRJASTI VOIMIA ANNELLE!
Itse koin saman marraskuun lopulla 2008, ja valitettavasti tiedän mitä joudut henkisesti käymään läpi.

Itse viimein plussasin viikko sitten uudelleen[:)]. Kovasti odotettu kolmas olisi laskurin mukaan tuloillaan 20.11. Varovasti nyt seurailen ja viikot/päivät kuluu aivan liian hitaasti. Haluaisin kertoa jälleen kaikille, mutta nyt en muutamaa ystävää lukuunottamatta uskalla, etteivät lapset kuulisi vahingossa. Edellisen menetys ei kuitenkaan ollut mitään kivaa kerrottavaa, kun vielä niin innokkaasti odottavat uutta vauvaa.

Ainoastaan erinomaisesta hajuaistista huomaan todellakin olevani jälleen raskaana[:)]. Pahoinvoinneilta olen aina säästynyt (koputtaa puuta).
Eli viikkoja mulla nyt siis 5+5
 
Hei vaan mammat! Tämä 23 v Pohjalainen sai viimeinkin viikko sitten sen tikun näyttämään positiivista! Iso ilo ja pieni pelko seuraa nyt koko ajan... 8 kk yrityksen jälkeen laskettu olis siinä 14.11, mutta kun kierto on ollu niin epäsäännöllinen pillereiden lopettamisen jälkeen, niin en niin epäilen tuotakin... No sen mukaan kuitenkin 7. rv menossa ja eka neuvola vajaan 2 vkon päästä.

Ensimmäinen siis tulossa ja tähän mennessä olen lukenut neuvolasta hakemani vauvan odotus oppaan kannesta kanteen kerran, 1-12 rv luettu kolme kertaa ja rv 6-9 luettu viis-kuus kertaa. Ahmin kaiken tiedon ja tulen sen mukana vain epävarmemmaksi!

Oireina väsymys, arat rinnat ja nuo nivus/alavatsakivut. (kyselinkin noista tuolla muualla ennen kuin löysin tämän otsikon alle).

Raskaudesta tietää mieheni lisäksi jo 7 ihmistä. Kahdelle en olisi halunnut kertoa, mutta kun arvasivat. Muille haluttiin kertoa, että on jotkut läheiset joille voi puhua tilanteessa kuin tilanteessa. Töissä on pian pakko kertoa, sillä joudun välttelemään tiettyjä töitä.

Onnittelut ja Onnea matkaan kaikille! Ihanaa kun on paikka jossa voi lukea samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja tuntemuksia! [:)]
 
Heippa ElliMamma ja muut [:)]! Ekaa kertaa tähän foorumiin putkahdin, kylläkin jo olen aikaisemmin näilä sivuilla käynyt. Täällä käynnistyy kohta rv 8. On tämä jännää ja mitä kaikkea tämä TOIVOTTU JA ODOTETTU RASKAUS tuo tullessaan. Meillä eka neuvola 14.4, mutta jouduimme minun oireiden vuoksi käymään viime viikolla yksityisellä uä:ssa tarkistamassa, onko papu oikeassa paikassa. Minulla taustalla kohdun ulkoinen...Olihan se pieni siellä keskellä kohtua [:)]! Sydänäänet ei vielä kuuluneet, taitaisivat tällä viikolla jo näkyä. Helpotus oli suuri tuon käynnin jälkeen. Lääkäri sanoi, että normaali raskaus on ja voidaan olla luottavaisin mielin neuvola ultraan. Mutta tietenkin välillä tuntuu, että kumpa se ois jo aikaisemmin...
Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että hyvin kaikki menisi.
Nyt olen toista päivää pois töistä kamalan pahoinvoinnin vuoksi...oksentanut en ole, mutta on tämä vellotusta. Aamurutiinit jne menneet uusiksi[:)]...ja mietinnässä mitä voi syödä ! Mutta kaiken kestää, kun tietää, mikä ihana pieni näitä oireita aiheuttaa. Arat rinnat ja väsymys ovat myös olleet. Eilen päätin sitten syystä ja toisesta kertoa esimiehelleni, vaikka vielä näin alussa ollaan. Mutta se jotenkin  helpotti ja hän oli tätä aavistanut [:D]! Vieläpä mies esimies. Muutama meidän läheinen tietää myös. Isosti onnea kaikille marrasvauvan odottajille !!
 
Tässä listaa meistä.. Puuttuuko joku? Lisätkää.. Mukava kattoa kuka on lähimpänä itteään ja miten muuttuu tilanteet ym.

jossu84 marras-lokakuu
Melissa 2.11
AMS 3.11
Anne 5.11
Manteli 6.11
Meema 6.11
Mth77 6.11
Nicole 7.11
Hilla83 9.11
Katina 13.11
mmj_13.11
Anskulova 13.11.
ElliMamma 14.11.
Tanttaralla 16.11
Maisa 18.11
Onanna 19.11
Shakira 20.11
Poplar 21.11
Sunsuki 22.11
Sofia 28.11
 
ALKUPERÄINEN: ElliMamma

Tässä listaa meistä.. Puuttuuko joku? Lisätkää.. Mukava kattoa kuka on lähimpänä itteään ja miten muuttuu tilanteet ym.

jossu84 marras-lokakuu
Melissa 2.11
AMS 3.11
Anne 5.11
Manteli 6.11
Meema 6.11
Mth77 6.11
Nicole 7.11
Hilla83 9.11
Katina 13.11
mmj_13.11
Anskulova 13.11.
ElliMamma 14.11.
Tanttaralla 16.11
Maisa 18.11
Onanna 19.11
Shakira 20.11
Poplar 21.11
Sunsuki 22.11
Sofia 28.11
Iita7 13.11
 
quote:

ALKUPERÄINEN: ElliMamma

Tässä listaa meistä.. Puuttuuko joku? Lisätkää.. Mukava kattoa kuka on lähimpänä itteään ja miten muuttuu tilanteet ym.

jossu84 marras-lokakuu
Melissa 2.11
AMS 3.11
Anne 5.11
Manteli 6.11
Meema 6.11
Mth77 6.11
Nicole 7.11
Hilla83 9.11
Katina 13.11
mmj_13.11
Anskulova 13.11.
ElliMamma 14.11.
Tanttaralla 16.11
Maisa 18.11
Onanna 19.11
Minga 20.11
Shakira 20.11
Poplar 21.11
Sunsuki 22.11
Sofia 28.11
Iita7 13.11
 
Takaisin
Top