Marrasmammat 2009

Melissa 2.11,Manteli 6.11,Meema 6.11, Mth77 6.11,Nicole 7.11,Hilla83 9.11,Katina 13.11,mmj_ 13.11,Anskulova 13.11,Tanttaralla 16.11,Maisa 18.11,Onanna 19.11,Minga 20.11,Shakira 20.11,Sunsuki 22.11,Kaylies 23.11 ja Sofia marraskuunloppua?


Tein tälläsen raakaversion, kun sattu olemaan aikaa... en oo viel nii tarkasti näihin sivuihin tutustunu et olisin viel keksiny muuta [:D]
 
Tuollainen lista on kyllä tosi hyvä niin ei tarvitse aina rullailla edestakas toisten tietojen peräs.. [:)] Nyt täytyisi töihin lähteä, vaikka mielummin jäisin kotiin haaveilemaan.Työnteosta meina tulla mitään ku aivan muut asiat mieles [;)] 
 
ALKUPERÄINEN: mmj_

Tuollainen lista on kyllä tosi hyvä niin ei tarvitse aina rullailla edestakas toisten tietojen peräs.. [:)] Nyt täytyisi töihin lähteä, vaikka mielummin jäisin kotiin haaveilemaan.Työnteosta meina tulla mitään ku aivan muut asiat mieles [;)] 




Itellä on yöhön meno töihin ja suattaa tulla pitkä yö ku malta olla ajattelematta :)
 
itse nautiskelen vielä viimeisestä vapaa päivästä,huomenna taas töihin ahertamaan [:D] mitenkähän sitä pystyy keskittyy,vaikeaa varmasti tekee [:)] onko jollakin käsitystä siitä,mitenkä tuon ajan saisi kulumaan hieman nopeammin ?? yksi päiväkin tuntuu viikolta [:)]
olenkohan käsittänyt yhden asian aivan väärin: soitin neuvolaan eilen ja sieltä täti sanoi että rv 8 lääkäri tekee sinulle alakautta ultran. mutta olen saanut kuulla muilta että eka ultra tehtäis vasta rv 12, onko tietoa????
 
Olen kuullut että se riippuu ihan täysin paikasta ja paikka kunnasta...itse sain ensimmäisen neuvolakäynnin vasta viikolle 10.
 
juu,no hyvä että asia ompi niin [:)] nyt vaan jännäämään [:)]
tänään oikeestaan ekaa kertaa tuli sellainen olo et kuvottaa hajut,paistoin jauhelihaa niin jo siitäkin rupes yökkäyttää[:D] yleensä tuollaiset oireet ei ole kivoja mut tässä tapauksessa on ihan eri juttu,tietää että ne oireet on merkki jostakin suuresta jutusta[:D] kumpa vaan niitä aamupahoinvointeja ei tulisi ollenkaan..
 
Täällähän on jo paljon porukkaa, kiva! [:)] Kattokaas kun mun oli pakko kokeilla tuota lilypie-ötökkää (hirveen työn ja tuskan takana, että sen tohon sain [:D]). Mutta joo, Minga tosiaan samalle päivälle näillä näkymin osuis laskettu aika, toivotaan että se jääkin niin ni voidaan sitten kisata että kumpi ehtii aikaisemmin. [;)]

Mulla oli ihan alkuun nännit ihan tulikuumat ja ne tuntu kuumilta rintsikoiden ja paidankin läpi! Sitä kesti pari päivää, sitten tuli alavatsakipuja, oikein kunnon vihlomisia mutta niitä ei myöskään hirveesti nyt ole. Rinnat on turvoksissa ja todella kipeät ja etovaa oloa välillä. Eilen oli tosi hyvä päivä, ei ollut huono olo yhtään, mutta tänään vietin koulun veskissä reippaasti aikaa pää pöntön päällä että tuleeko vai ei. Noh, ei onneksi tullut mutta tosi epämiellyttävä olo... Aamuisin ei oikein tee mieli syödä ja väkisin pitää jotain suuhun yrittää laittaa. Miten nyt jo voi olla näin huono olo? Luin jostain, että pahimmillaan pahoinvoinnin pitäs olla (jos sitä siis on) niin jotain muutamien viikkojen päästä vasta. Apua, ei kai tää tästä voi pahentua????

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille tuleville Marrasmammoille!
 
MANTELI. Minä kävin alussa ihan normaalisti jumpissa; pumpissa, spinningissa ja salilla muutenkin. Kuuntelet kehoasi, se kertoo kyllä kun tulee aika himmata tahtia. Minä olen nyt vähentänyt käyntikertoja roimasti, samoin painoja, mutta jumpissa käyn silti yhä jos vain siltä on tuntunut. Joku päivä virtaa ja voimia on enemmän kuin toisenaa.Spinnin jätin kokonaan pois jo pari kuukautta sitten, polkeminen ja spurtit alkoivat tuntua jo sen verran epämukavilta. Suosituksena kumminkin on, että ei aloittaisi mitään uutta "lajia", mitä ei ole ennenkään raskautta tehnyt/harrastanut. Liikuntaa on hyvä harrastaa raskaana ollessakin, kehoaan kuunnellen ja tosiaan maalaisjärkeä käyttäen. Tukilihaksisto on hyvä pitää kunnossa, siitä on apua matkan aikana. Joten jumppaan vain, jos se hyvältä tuntuu. [:)]
 
Ihanaa yks päivä taas kohta takana. Oon kaupan kassalla töissä ja tänki päivän ajatukset vaa harhaili jossain aivan muualla ku siinä asiakaspalvelus. [:D] Huomenna täytyis taas mennä iltavuoroon. [&:] Sitte onneksi vapaa päivä.
 
Tuossa Manteli tosiaan kyselit siitä jumppaamisesta niin itsekin olen nyt ihan normaalisti salilla ja jumpissa käynyt, esimerkkinä bodystep. Hieman rauhallisemmin otan, en tee aina raskaimpia liikkeitä täysillä. Neuvolasta sanottiinkin, kun asiaa kysyin, että normaalisti voi käydä kehoa kuunnellen. [:)]
 
huh taas yksi työpäivä takana! hitaasti kuluu tuo aika vaan [:D] osaisiko joku kertoa omia kokemuksia siitä että onko jotakin tiettyä aikaa/raskausviikkoa jolloinka kannattaisi työelämässä ruveta hieman hiljentämään työtahtia ja jättämään raskaat hommat pois? itse kun työskentelen vuodeosastolla missä on raskaita potilaita nostettava niin sillon tuntuu niin pahalle kun ajattelee että jos "pikkuiselle" sattuukin jotakin sen vuoksi. tulipas aika hölmö lause mutta toivottavasti ymmärsitte asian idean [:D]  haluaisi vaan niin kovasti suojella sitä pientä elämän alkua.. milloin esim. pomolle kannattaa kertoa odottavansa? [:)]
 
Kaverin kanssa juttelin juuri äsken tuosta työasiasta kun hällä on kaksi lasta. Oli sitä mieltä että jos minä pystyn mitenkään tekemään jotain muuta työtä kuin vuodeosastolla olla niin on hyvä. Itse teen yötyötä yöpartiossa ja välillä käyn keikkaa heittää vuodeosastolla.
Moni paahtaa ihan viimeisille asti jopa vuodeosastoilla, mutta minä olen itse sitä mieltä että vältän koko paikan jatkossa..minun niskat ei tykkää siitä työstä yhtään :/ tipuin nimittäin viime syksynä hevosen selästä ja sain aivotärähyksen ja niskat venähti niin ei kestä vuodeosastotyötä mut kaikkee muuta kyllä.

Että sellanen hyvä sääntö on kuunnella itseään ja tuntemuksia :D
 
ALKUPERÄINEN: minga

milloin esim. pomolle kannattaa kertoa odottavansa? [:)]


Itse ajattelin odottaa sinne viikolle 13 ennen kuin kerron pomolle asiasta.
 
Ihanaa kun aurinko paistaa, niin keväinen ilma. Ïhanasti piristää [:)] Minusta varmaan paistaa kohta läpi että jotain mullistavaa on tapahtunut elämässäni. Olen niin paljon iloisemmalla tuulella koko ajan. [:D]
 
Hieman vain huolettaa kun itselläni ei vieläkään ole mitään suurempia oireita näkynyt, pientä alavatsan vihlontaa silloin tällöin, että onko kaikki varmasti hyvin. Entä onko kenelläkään muulla ollut sitä rusehtavaa vuotoa nyt alussa? Joinain päivinä sitä tulee todella vähän ja toisina päivinä saan taas käyttää pikkuhousun suojia.
 
 
 
Heippa vaan kaikille! Ihana aurinkoinen sunnuntaipäivä ja tulin äsken ulkoa reippailemasta. Vauva-asia mielessä ihan taukoamatta[:)] aiemmin tuossa oli keskustelua missä vaiheessa kertoa raskaudesta. Itse olen kertonut lähimmille ystäville (olisivat tajunneet kyllä itsekin vaikken olisi kertonut) ja vanhemmille aiotaan kertoa varmaan lähiaikoina. Jo raskaaksi tulemista odotti niin kauan, ettei millään malttais olla kertomatta. Mies välillä hieman toppuuttelee kyllä.. Töissä aion kertoa vasta lähempänä sitä 12 viikkoa. Olen ajatellut, että asiasta voi kertoa niille, joiden kanssa voi myös puhua jos jotain menee pieleen.

Mulla huomenna jo eka neuvola ja vähän jo jännittää[:)] Mullakaan ei hirveämmin edelleenkään oireita, nyt on tosiaan alkanut jomottaa vasemman puolen nivusta ja alavatsasta samalta puolen. Toivottavasti kuuluu asiaan, eikä kielis mistään vakavammasta. Mulla ei oo ollu muunlaista vuotoa kuin valkkaria vaan. Mutta olen kyllä jostain lukenut, että pienet vuodot ihan normaalia.

Niin joo.. Ja piti mennä jo ostamaan mammahousut, kun halvalla sain[:)] Vauvan juttuihin en oo vielä sortunut.. Mites muilla? ootteko malttaneet pitää ostohalut kurissa?
 
aurinkoista sunnuntai päivää kaikille!:) jälleen työn uuvuttamana tulin kotiin ja arvelimpa kurkata tännekin taas,mukavasti viestiä tullut lisää :) empä malttanut tänään pitää suutani kiinni töissä,kun tuli puheeksi raskaus,joten kerroin sitten yhdelle työkaverilleni. Tiedän että ehkä on jo liian aikasta mutta sattui niin sopivaan rakoon se keskustelu niin eihän sitä osannut olla hehkuttamatta onneaan.
Eilen mietittiin just milloinka vanhemmille kertoisi asiasta,mutta todettiin että odotetaan eka neuvola käynti ja sitten.

Noista oireista.. mulla ei ole minkäänlaista vuotoa ollut,sitä alavatsan nipistelyä kylläkin. Nyt alkaa nekin pikkuhiljaa vähetä. Eilen huomasin erilaisten hajujen tekevän vähän pahaa,mutta mitään aamupahoinvointeja ei ainakaan vielä ole ollut :) Ja olen lukenut monestakin paikasta että se vuoto on ihan normaalia alkuvaiheessa,joten tuskin kannattaa olla huolissaan niiden joilla sitä on ollut.

Itselläkin on ollut pieniä vaikeuksia olla ostamatta mammavaatteita ja vauvajuttujakin tekisi jo niin kovasti mieli kahmia kaupasta mukaansa,on vaan pitänyt itseään toppuutella :) ja onneksi mies pitää siitä hyvästi huolen etten liian aikaiseen rupea mitään hankkimaan :) Toivotaan että jonkun ajan kuluttua niitä kamppeita voi jo ruveta ostelemaan! :)
 
Heippa! Täällä kanssa ihmettelevä odottaja Tampereelta, LA 18.11. Me ei olla kerrottu tästä vielä vanhemmille ja se mua aika paljon jännittääkin ja sitäkin enemmän pelottaa kertoa hyvälle ystäväpariskunnalle, jotka on olleet kauan hedelmöityshoidoissa tuloksetta. Kaikki tässä asiassa jännittää aika paljon...[:)]  Antakaa vinkkejä siihen miten kerron niille mun kavereille. 
 
Heipsistä!
Itsellä on ollu vähä sitä ruskehtavaa vuotoa, mutta vain vähän. Tänään oltiin miehen tyttären ja miehen siskon porukan kanssa makkaran paistossa ja siellä seisomisen jälkeen koskenut alasristiselkään nyt koko illan.. muutenkin tuo lantion alue ollu hassuna nyt välillä...viime yön taistelin vasemman reiden kanssa ku siinä oli ikään kuin kasvukipuja ja se kipu lähti lonkasta asti..en tiiä sit mikä oli. Vessassa saanu tänää juosta siitäkin eestä :P

Kerrottiin miehen siskolle niin saatiin samantien isokassi mukaan pieniä vauvan vaatteita...halus kuulemma saaha tilaa kaappiin kun ei tartte omalle vauvalleen niitä kun on liikaakin vaatteita kuulemma. ja siltä saadaan kaikkee muutakin sitten kun tarvitaan ja sen oma vauva on sitten meidän laskettuun aikaan jo vuoden ikäinen.

Itse varmaan puhun pomoni kanssa tässä ensikuun aikana ihan sillä että työsopimukseni päättyy virallisesti huhtikuun loppuun ja tiedän että heillä on tarvetta jatkossa...et jos vois tehä mitenkään sen sopimuksen sinne lokakuulle asti tai jotain...et mitä mieltä on asiasta..meillä aivan ihana pomo..pystyy aina neuvottelemaan vapaapäivistä ja silleen. Yksityisellä ku oon.


Äitee78: Ei tuohon ole oikein muuta kuin selvä totuus, ymmärrän että heille se on vaikea kuulla ja tulee olemaan varmasti ehkä myös kateutta, mutta sille ei oikein voi taas mitään. Mun veli ja hänen vaimonsa on yli 10v yrittäneet lasta ja tiedän miten katkera tilanne se on veljen vaimolle saada kuulla sitten kun kerron että olen raskaana. Heillä on siinä vielä sellasia ongelmia joita ei iha kenellä tahansa ole....voisi sanoa näin...että ongelma ehkä enemmän veljessäni...Myös tädilleni se on raskas paikka kun hän itse ei ole voinut saada pahan reuman takia lapsia, mutta tiedän että hän on onnellinen meidän puolesta ja nauttii tätinä olemisesta siitäkin eestä sitten.
Oikeastaan juuri tuo veljeni (täysin terve mutta eräs ongelma vaan) ongelman takia pelkäsin sairaasti itsekkin onko tää mahollista mulle ees vielä moneen vuoteen, ja kun lapsettomuutta on muutenkin meidän suvussa isän puolella monella.
Onneksi nyt näin sitten onnellisesti tässä tilanteessa ja toivottavasti myös loppuun asti että saisi sen pienen sitten marraskuun lopulla.
 
Päivitin tätä meidän listaamme, jos uusia niin lisäilkää itsenne listalle :)
 
Melissa 2.11
Manteli 6.11
Meema 6.11
Mth77 6.11
Nicole 7.11
Hilla83 9.11
Katina 13.11
mmj_ 13.11
Anskulova 13.11
Tanttaralla 16.11
Maisa 18.11
Onanna 19.11
Minga 20.11
Shakira 20.11
Sunsuki 22.11
Kaylies 23.11
Sofia 28.11
 
ALKUPERÄINEN: kaylies

Taidampa lähtee päivystykseen..... [:@][:(]

 
Mitä on tapahtunu? Toivottavasti kaikki hyvin..
 
 
 
Aloitamme taas kaiken alusta parin kuukauden kuluttua...kolme viikopäästä verikokeeseen kattomaan onko vielä hormoonitaso korkeella...siitä oikeastaan tietää paremmin sitten mutta näillä näkymin väistyn takavasemmalle, käyden aina välillä moikkaamassa.

Viime yönä alkoi kova selkä ja vatsa kipu...ja siitä sitten vuoto..ultrassa näytti että aika selvästi olis keskenmeno. mutta seuraillaan.
 
Takaisin
Top