Marraskuun muminat

Meillä ei koiraa voi unohtaa. Siitä huomaa selvästi et koiran vaistoja ei voi haukkua. Selvästi tajunnut et jotain tapahtuu kun tunkee entistä lähemmäks niin mua kuin miestäni mitä se ei niinkää oo tehnyt. Änkee enemmän syliin yms. Nytki se tuossa lattialla räpeltää kauheeta vauhtia tulin puolelta toiselle ja yrittää komentaa et sais huomiota ja tahtonsa läpi. Vanhus on vanhus...
 
Mä olen ihan hukassa näissä vaunuasioissa, todennäköisesti aletaan etsimään vaunuja heti vuodenvaihteen jälkeen ja meillä ratkaisee aikapaljon vaunujen koko, ei niinkään esim hinta. Vaunut pitää tilanpuutteen vuoksi saada pieneen tilaan ja niiden pitää olla ketterät kaupungissa ja julkisissa kulkuvälineissä. Että jos täällä on vaunuexperttejä niin vinkkejä otetaan vastaan :)

Olen viime aikoina kirjoitellut tosi vähän palstalle, koska alkoi ahdistamaan tutut jotka tulivat tänne kyttäämään että kirjoitanko jotain ja mitä kirjoitan. Vähän tylsä juttu kun mieluummin pitäisin raskausasiat vain tämän palstan sisällä. :/

Muoks. ja niin terkkuja vaan tutuille! ;)
 
Onko teillä millaisia kokemuksia kolmipyöräisistä vaunuista? Mä ajattelin sellaisia, kun muuten ei mahdu hissistä ulos, kun hissin ovi kääntyy hassusti. On se kyllä typerää pelkästään sen vuoksi valita rattaita, mut jos ne on muiden mielestä ollut muutenkin hyvät, niin kai se sit olis ok.
 
suffeli: en tiiä noist kolmipyöräsistä tai siis ei omakohtaista kokemusta, mut kerra olin dösäs ja siel oli yks nainen se pys kuskia auttaa nostaa vaunut ku niitä ei kuulemma saa itse otettua bussista ku on vaa yks rengas ees, mut e sit tiiä
 
munki pitää löytää suht pienet kaksosvaunut, ku esikoinen o sillo about 1v7kk ku toinen syntyy nii pitää olla, mut onneks mul o kaveri jolla kaksoset jolla tietoo aika paljo noista mitkä o hyvät ja pienet :D  mä haluun kuitenki ne vierekkäin olevat en sillee et on alla toinen
 
Mä olen ollut nyt viikon sairauslomalla supistusten takia. Ylihuomenna olisi se rakenneultra, jossa sitten vissiin selviää voinko enää palata töihin. Mulla on tosiaan tullut kivuliaita supistuksia rasituksen yhteydessä (ja muutaman kerran ilman rasitustakin). Kävin lääkärissä, jossa sanottiin että kohdunsuu on pehmennyt. Enpä tiedä.. Pelottaa vähän. 

En ole nyt uskaltanut ostaa mitään vauvan tavaroita, kun pelottaa jos sieltä ei elävää vauvaa tulekaan. 
 
Suffeli: Yhdellä kaverilla on kolmipyöräiset ja se ainakin kehui kovasti. Heillä on sellaiset, joissa etummainenkin pyörä aika iso. Sen saa sekä kääntyväksi, että myös lukittua niin, että menee vaan suoraan. Hänellä ne ovat eniten kaupunkikäytössä, jossa kääntyvä pyörä ehdoton, että saa näppärästi ohjailtua myös yhdellä kädellä. Hän ei tosin käytä julkisia juurikaan, joten en osaa ottaa kantaa, miten toimivat esim. bussissa.
 
On kyl ollut yö ja päivä. Elien laitettiin mieheni kanssa kirjeet postiin mun sukulaisilleni vauva-uutisista. Olisi halunnut kasvokain kertoa, mut en näe heitä ennen joulua jtoen päätyttiin kirjeen kirjottamiseen.
Noh, tänään eka soitti isoveljeni vähän ihmeissään. Ekana oli, että ootko tosiaan? Kamalasti sitä asiaa sitten olikin siinä.
Myöhemmin lenkillä soitti isäni. Hän vaan naurahtaen tervehti ja samalla äänellä vaan onnitteli ja kyseli niitä näitä sit vielä samalla.
Viimeisimmäksi on soittanut äitini. Hän ei ollut kerennyt edes kotiin kun tajunnut jutun. Veljeni kun oli pyytänyt numeroani häneltä ja mummuni oli hänelle soittanut. Ilmeisesti mummi ei ollut tajunnut ettei äitini tiedä vielä kun alkoi puhuu vaateista. En vaan sanaut äitini puhelusta puoliakaan selvää kun hän karju ääni käheänä puhelimene ja olin itse ulkona autotien vieressä mis oli aika meteli.
Saa nähdä soittaako vielä isovanhempani, mut soitan heille varmaan itse huomenna viimeistään.
Mut nyt on kyl jotenki mukavaa kun omatkin vanhempani tietävät asiasta. Nyt vaan odotellaan kk niin päsäen heitäkin näkemään ^^
 
Tellu_: Sulla taitaa olla lähes samanikäinen lapsi kun meillä. Syyskuussa 2010 syntynyt? :)
 
Eevi^: Jos saat tietoos hyvät tuplat ni kerro pliis tännekin! :) Minä kaipaisin kovasti tietoa tuplista, tulevat päivittäiseen lenkkeily käyttöön. Tuntuu ettei noista oikein kunnon tietoa löydy vaikka kuinka etsii..
 
tyhmä kysymys: uskallanhan mä mennä kylpylälomalle miehen kanssa viikonlopuksi?? ettei tuu mitään infektiota tms?onkohan suurentunut riski...? miehen synttäreitä mentäs juhliin. ja ilman lasta piiitkästä aikaa:)
 
eikös uintia suorastaan suositella? Mä olin just Tallinnassa kylpylälomalla ja oli ihanaa. Varvastossut suihkussa ja käytävillä. Ihan loppuvaiheessa sitä ei kai suositella mutta kyllä mä aion ottaa ensi kuussa uusiksi. Teki niin hyvää ne poreet selälle, jalkapohjille ja hartioille.  
 
Kannattaa mennä uimaan toki. Mut kun meet porealtaaseen, kahto ettei suihkua suoraan alapäätä kohtin sitä vettä ja kannattaa peseytyä kunnolla kun ne on aika tautipesiä sen lämmön ja kiertävän vesisysteemin kanssa ne porealtaat. Saa helposti virtsatulehduksen niistä.
Ja jos on jotku tossut mitä käyttää tuommoisissa tiloissa ni ota ehdottomasti mukaan, paaljon mukavampi kulkee :)
 
Tuli äsketäin ihan hirvee into ompelemaan!
Mut kuka käskee kahtoa jotain muodin huipulle ja muotitietoinen ohjelmaa...
Mut just nyt toivon, et saisin tytön itselleni jolle vois sit tehdä kaikkia kivoja nättejä ja omia vaateita!
Mua aina harmitti, kun äitini ei suostunut ostamaan mulle kaupasta nättiä edullista mekkoa, vana mentiin kangaskauppaan, ostettiin hölmöä kangasta ja sit sen kaveri ompeli hameet mulle. Ne ei ollut ikinä semmosia mitä olisin halunnut käyttää ja tosi epämukavia päällä.
Nyt kun itse tietää kankaista ja materiaaleista ja osa anoita ohjeita lukea (kaava-ohjeita siis) ni haluis opetella tekemään oikeen kunnon luomuksia, että sitten kun olis lapsi vanhempi ni voitais vaan suunnitella sille yksilöllinen vaate johki juhliin yms...
Tekis mieli tehdä itsellekin jotain, mut eipä noihin mama-mittoihin oikeen löydy kaavoja :DD
 
Huh, aikaa on taas vierähtäny että ei kerkee istuu koneen ääreen :) muutto takana ja kauheena kaikkee hommaa ollu ja pitäs ostella vaikka mitä kotiin ja vauvalle.. voi ku joku lahjottais edes tonnin, niin sillä pääsis pitkälle :D ja sit meidän koneeseen tuli vielä tietokonevirus :( ei päässy nettiin ja nettikin vaihdettiin ja kaikenlaista ylimääräistä soittoa eri paikkoihin ja rampata liikkeissä, plaah.

Ja viime sunnuntai oli aika tunteellinen päivä.. kuulin että mun ystävä oli saanu sinä aamuna pojan, voi ihanaa! ja sit soitin toisen ystäväni kanssa päivällä ja kuulin että meidän yhteinen lapsuuskaverimme oli synnyttäny elävän tytön, joka menehtyi jostain syystä 2 vuorokauden jälkeen synnytyksestä ´:(  tuntui ja tuntuu edelleen niin pahalta ja väärältä.. tuli sit itkeskeltyä pitkin päivää, ku minä oon tämmönen että rupeen sit liikaa ja liian syvällisesti pohtimaan ja suremaan, kaikki myötätunto on kyllä heidän luonaan. Se lapsi oli vielä esikoinen heille :(

Jos jotain noin ikävästä asiasta voi "oppia" ite, niin arvostaa aika monemoista asiaa ja etenkin omaa lasta aika paljon tuommoisten uutisten jälkeen!! aina kun voi sattua mitä vain...

Mut tämä oli nyt vähä tämmönen ikävänsävytteinen viesti, jos enskerralla jotain muuta sit.
 
Jokos ootte vakuutushakemukset laittaneet?
Mä laitoin tos alkuviikosta, ja sekin oli jotenkin jännää, kun hakemukseen tuli laittaa lapsen tuleva sukunimi. Sinne se miehen sukunimi meni koreilemaan ^^ Toivottavasti terveysselvitys on ok ja lapsi saa vakuutuksen syntymähetkestään.

Särkyihin saadut panacodit auttoivat heti. Ehkä ens yönä saan nukkua ilman taukoja, tai ainakin ilman kipuja! Ah. <3
 
Huuhkaja: kyllä tuli kiire Tapiolan sivuille ton sukunimi-homnan takia! Onneksi Tapiolalla ei tarvitse tietää sukunimeä. Siitä tullaan nimutyäin käymään kova vääntö. :)
 
Takaisin
Top