Marraskuun mölinät

Jihuu heti tuli tammimammakin pulisee ku vähän hätyytteli [;)]

Oltiin äsken ulkoilemassa ja tälläisen kuvan sain meidän punaposkesta napattua!

 
Täällä on kans 10kk neuvola, meillä se on maanantaina.
 
Isänpäiväks tehään kalavoileipäkakku ja mustikkabrita, lahjaks ostin sellasen tuoksun ja kortit tehtiin sillai et tytön sormenpäähän vesiväriä, sillä korttiin täpliä ja piirsin niihin kärsän ja korvat ja koivet (eli niistä tuli sikoja). Mies osti isälleen Seppälästä Homer Simpson-lahjapaketin, jossa on kaljapullon mallinen saippua ja tuopin mallinen pesusieni (hän siis kova fani), ja saa kans samanlaisen kortin kun iskä.
 
Kummeille tehään joululahjaks ihan vaan kotipolttosta glögiä ja kauracoocieseja nättiin pakettiin (noi annetaan muillekin kelle ei sillai varsinaista lahjaa tuu). Kummipojalle ostin tarharepun (kysyn aina vanhemmilta että tarviiko jotain, pääsee kaikki helpommalla), ja hänen vanhempansa saa kans keksejä ja glögiä. Pakko hehkuttaa tähän äkkiä vähä joulusta, et nyt on melki kaikki lahjat hommattu (ja paketoitu), kortit tilattu ja kirjotettu, lanttu- ja porkkanalaatikko pakkasessa ja ne glögi- ja keksiaineet ostettu (niitä ei viitti tehä ennen kun jouluviikolla).
 
Blääh, tuis ny lunta ja pakkasta!!!!! Reilu viikko enää lomaa, jänskättää....
 
Minto, mäkään en oikein tykkää kaksplussasta, toi vauva on paras ja meidän perhe on kans ihan jees. Bongasin kans Aavan sieltä, ja sit meiän tuttavapariskunnan!
 
WAU Yohannalla on ihanasti jo joulu paketissa! [:D] Se on hyvä olla ajoissa liikeellä!
Millasella reseptillä te teette sitä glögiä? Tuleeks jotenki erikoisiin pulloihin tms? Tää olis ehkä kuulunu tonne joulupuolelle mut menkööt!

Mä en jotenki tiiä mikä siinä kaksplussassa tökkii.. Ainaki voin mainita kannen.. Se on aina ku joku muotikuva monesta lapsesta. En tykkää lehden muotiosiosta, ei mun mielestä oo kiva ku vaatteita esitellään samalla tavalla ku aikuisten.. Ihme ku ei oo meikattuja ne vekarat..
Just eilen soitti lehtimyyjä kaksplussasta,, voitte arvata tilasinko [:D] Vauva on paras!
 
Viä kaksplussasta, et kai se si ois parempi lehti jos ois vanhempia lapsia, tuntuuet siä on niin paljo vaan isommille suunnattua juttua. Ja hirveen sekava jotenkin, en mä tiiä..
 
Kirjotan ny siitä joulusta ja glögiohjeen tonne joulupalstalle!!
 
sanokaa ny joku viisaampi mistä sen tietää onko lapsella korvat kipeet vai ei? ku meillä harotaan korvia vähän väliä mut ei itke. Ja nukuttaa normaalia enemmän. tai sit ei nukuta ollenkaan. ei kuumetta eikä mitään muutakaan vastaavaa. Ainut ihmeellinen vaiva on tuo korvien harominen. Mut kai se voi johtua hampaista??

Elegia, mikä teidän koiruudella on? miks piti leikata? meidän koira kans steriloitiin pari viikkoa sitten. nyt alkaa olla jo karanteeni ohi eli saa taas riehua ja loikkia metsässä peuran perään.
Ja silloin joskus kauan sitten oli juttua niistä sun kilppariarvoista... onko jo saatu selvitettyä oliko sulla niissä jotain häikkää?

JT10 :lle tsemppia koiruuden kanssa. tuo on tosi rasittavaa jos koira on yliaktiivinen ja itsellä ei aktiivisuutta purkaa koiran energiaa.
 
Meillä kans haroo korviaan, ja on tehny sitä jo kauan, mut näköjään tekee vaan huvikseen tai hampaitten takia. Kaks kertaa ne on katottu eikä mitään oo ollu.
 
Tosta tytöstä on tullu joku unissakävelijä! Eilen illalla huusi varmaan puol tuntia ihan väsyneenä ennen kun nukahti, sit neljän aikaan taas alko unissaan huutaan. Otettiin meiän väliin, ja siinä pyöri unissaan varmaan puol tuntia ja konttaili ja muksi päällään mua. Ja on tehny tota ny taas pari viikkoo et keskellä yötä unissaan huutaa ja pyörii sängyssään (hakkaa päätään pinnoihin yms). Äääh, sais rauhottua jo!! Tulee liikkumiset uniinkin..
 
Piti kans kysyä Elegialta siitä kilpirauhasjutusta, et onko joku lääkitys ja onko alkanu vaikuttaan?
 
meillä isi saa kortin ja heijastimen ja sitten T-paidan johon on painettu miltsun jalan jäljet etupuolelle ja selkään käden kuvat.

isukki ja miltsu oli tänään kahdestaan uimassa ku mä käväisin pikäisesti tampereella. Oli ollut supervilli lapsi. Meinannu karata hyppysistä monta kertaa.[:D]

ja nyt ollaan sit niin isin tyttöä kun äiti on ollu pois.
 
meillä alko tyttö yskimään tuossa iltapäivällä ja haromaan korvia. kahtoo nyt jos huomenna sit käyttää tarvittaessa päivystysessä. täällä kun ei edes lapset tahdo päästä lääkäriin päivystyksessä vaa hoitajalle korkeintaan ja silleen iha paskasti. menee hermot tuon heidän uuden järjestelmän takia.

Itteenikin paleltaa jatkuvasti ja nokka alkaa olla tukossa :(

olis työyö. no tietääpähä isi millasta o olla kipiän lapsen kaa.


Elegia: kaverilla alko jo viikossa tuntumaan muutos kilpirauhaslääkityksen saatuaan. Se välillä haetuttaa sitä oikeeta annosta pitkäänkin.
 
ihanaa isänpäivää kaikille!
mmmmmm.... oli niin hyvää ruokaa että sitä olis voinu syödä loputtomiin. naudän sisäfilettä, lohkoperunoita, sinappikastiketta, kasviksia. Ja vielä jälkkäriksi täytekakkua![8D]
ja sen jälkeen lähdettiin kävelylle meren rantaan. isukki otti typyn kantorinkkaan. Meidän lähellä on sellainen tosi korkea ja jyrkkäseinäinen kallio joka laskee suoraan mereen. Siellä on aivan superhienot näkymät aina vaikka olis mimmoinen keli muuten.
Ja kotiimme on vihdoin palannut normaali arki. Teppo-pentu löysi itselleen kodin eilen joten meillä on nyt vaan yks koira.[:D]
 
HUomenta!!!
Mä heräsin siihen ku Nuutti raapi unissaan seinää kynsillään enkä saanu enää unta [&:] Tuli nälkä ja oli pakko tulla alas syömään. Täälä sitä siis kukutaan jo!

Meil oli ihana isänpäivä!!!!!!!!!Puol kasin aikaan herätettiin iskä, vietiin tyynyliinalahja sänkyyn, mikä oli kovin iloinen yllätys. Sit olin tehny pekonia, munakasta, papuja, croisantteja, kahvia ja mehua aamupalaks. Ihan ähkyyn tultiin niistä! Sit väänsin suklaisen täytekakun ja kymmenen maissa lähettiin sit miehen porukoille. Siellä viihdyttiin nelisen tuntia ja uskomatonta et Nuuttikin jakso olla niin pirteenä vaik heräs jo ennen kymmentä aamupäikkäreiltä. Nukku sit hyvin autossa ja yöunille meni kuudelta:D
Mites muilla suju isänpäivän riennot?

Jouduitteko Kaylies menee päivistykseen? Toiv Pinja olis jo parempi!!!!!!!!!!!
 
HYVÄ MILTSU!!!! [:D] Aivan ihana kuva!

Samoin myös aikasempi kuva Nuutista [:)]

Täällä isänpäivä oli ja meni. Aamulla vein aamupalaa sänkyyn, vastauksena sain murisevan miehen hautautuvan tyynyihin.. "ei ol saanu nukkua ku toi yks on huutanu". ööh 10 min se kailotti.. Ja herätettiin kuitenki vast ysin aikaan...
Nousi se sit kuitenkin ylös.. Annoin lahjan (Aavan käsi ja jalka painettuna saveen). "mikä tää on?" "mihin se on tarkotus laittaa?"
Sit siivottiin näyttöö varten ja kahdelta pakattiin likka ja koiruudet autoon ja suunnattiin mun porukoille. Mies lähti töihin ja mä jäin porukoille. Olin aatellu, et haetaan Orikedolta kebut sit illalla ku tuo pääsee töistä, no, hän oli sit hakenu itelleen heseltä purilaisia.. EI SEN NÄIN PITÄNY MENNÄ!!!

Illalla sit annoin palautetta koko päivästä, ku ketutti kovasti.. aamupalasta ja lahjasta jne.. Ja itkin..
Kyl hän sit sano et lahja on hieno jne.. mut silti.

Jotta näin täällä... Murh.

Aavalla on ihan hirvee puheripuli päällä... [:)]
 
toistaiseksi emme ole menneet päivystykseen. Eilinen oli tytöllä helpompi ettei hirveesti yskinyt, mutta yöllä veti puolen yön aikaan yskiä yhteen kyytiin puoli tuntia. Mutta sitten ku imettii räkää nii neiti vetäs 6h nukkua putkeen. Parempana vähä siis o. Nyt vaan enemmä haronu korvia ja vieläkää oikein ruokamaistu siihe malliin mitä se oli tuossa, mutta meno on normaalissa kaikkeen verrattuna. Keskiviikkona o neuvola joten jos ei kunto mee alas nii sielläkii kerkee.

Meijä isi sai tupperin mikrokuiti liina/hanska setin auton puhdistukseen(kiros aina tuota pesusientä nii aattelin et olis parempi) ja sit sai policen golden wings dödön (meinas ostoo ite) ja isännän kahvia eli jotai konjakki aromia kahvin joukkoon. oli tyytyväinen.

tein pika voileipäkakun ja ostin suklaisen irish coffee kakun kun jaksanu ruveta täätekakkua tekemään. Eilen käätii tossa naapurissa ukon sedän luona syömässä hirvipaistia nii oli kyl eile ähky ja illasta innostuttii viel tekemään pirulainen pitsaa. Eilinen päivä meni kyl mun suunnitelmien osalta pilalle kun oli tarkoitus kolmistaan ruokailun jälkee viettää aikaa nii isäntä päätti mennä laittamaan akkua laturiin nii se laturiin laitto kesti sitten yli 7h. eli korjas autoonsa. HUOH. no me pinjan kanssa oltii sit siel sedän luona puolet tuosta ku isomummi oli kans siellä käymässä. saipaha mummi viettää pinjan kanssa aikaa. mut ketutti silti.jospa se tällä viikolla korjaantuisi kun sillä on lomaa ellei sitten tunge toiseen paikkaan töihin. iha sama mut kuha olis enemmä meijä kaa.
 
Moikka !

Meillä iskä sai lahjaksi tyynyliinan,kuten sai vaari ja isovaarikin.
Painettiin jalan-ja kädenjäljet niihin.[:)]

Aamiainen oli kans suunniteltu,mutta toteutus jäi nyt ens kertaan.
Kun mies oli heränny aamulla(olkkarista),hän haisteli ilmaa etsien kahvin ja ruuan tuoksua.
Annoin pojan masun päälle ja itse menin makkariin.ovi kiinni.
tunnin päästä mies tuli Aaron kanssa makkariin.heräsin nauruun..
Hän oli luullut että lähdin tekemään isänpäivä yllätystä makkariin kun ei kerta aamupalaa oltu tehty[:D]
olinkin nukkumaan menny,tietty[;)]
siinä sitä naureskeltiin koko jutulle[8D]

Me ollaan pidetty Aarolle unikoulua koko viikonloppu...tai mun mies on ![;)][:)]
Me tehtiin meille peti olkkariin.Aaro nukku omassa pinniksessään makkarissa.
Eka yö oli aika kauhea..-hirvee perheriitakin saatiin aikaseksi kun äidin sydän ei oikein kestäny itkua.
Toka yö oli parempi.
Mutta viime yö oli taas aika rankka.Johtuu vissiin siitä että mä tällä kertaa laitoin aina poikaa takas nukkumaan.
Iskän kanssa ei ollu mitään ongelmia,Aaro nukahti melkein heti.Mun kanssa riehuttiin pidempään..
Mutta,ilman rintaa mentiin.

Tänään mietinkin että pitäiskö mun jättää imetys kokonaan pois.Mies ehdotti että pumppaisin maidot ja annettais nokkamukista.Muuten hyvä idea mutta en saa pumpattua paljoo mitään,ei heru kunnolla[8|]
Hapanmaitotuotteita maistellaan jo..

Ooookei siinä vähän omia päivityksiä.

Elegia:Täältä tullaan kyläilee kun saatte huoneet valmiiksi.Jospa Eemelikin olisi tervehtyny siihen mennessä.
Mikä kumma siinä on että Eemeli sairastelee noin paljon,voi toista poloista ![:(]
Tässä itte kehtaankin valitella pikku jutuista..
Oot kyllä todella hienosti jaksanu!

Joulu juttuja.Kellarista täytyis mennä tonkimaan joulukamat..mä oon se ihminen joka laittaa jouluvalot "liian"aikasin ikkunaan ihmisten mielestä.
Mutta mikä on oikea aika laittaa joulu jutut esille.. ?[;)]
ehkä meenkin jatkaa tätä joulu keskustelua tonne joulu osioon[:)]

Ihania kuvia,taaperoista[;)][:)]Miltsulla kiva leikkipaikka[;)]

Mukavaa päivää teillekkin !
 
Oikein hyvää huomenta !

mun oli ihan pakko tulla tänne hehkuttaa.[:)]
Aaro nukku eilen 1,5h aamu-unet,päivällä 2h päikkärit ja nukahti yöunille 19.30.(hyvä jos tunnin päikkäreillä ollaan menty)
JAH,poika heräs ekan kerran 23.30-nukahti samantien takas unille,tassuhoidolla.
Tokan kerran 04.45 alko kuulua makkarista juttelua..välillä poika nukahti itekseen uneen.
05.30 noustiin ylös kun tuntu ettei enään uni tullu.[:)]

Aaro vetäs pisimmät unet aikoihin!
Äidistäkin tuntuu että happi kulkee paremmin ku ikinä[:)]

aivan mahtava fiilis!
ihan innolla odotan ens yötä[:D][:D][:D]

Elegia,laittele viestiä kun olette tervehtyny niin tullaan ![:)] eilen ns.siivoilin konetta ja löyty kuvia mitä ollaan rehveillä otettu..laitoinko mä sulle ikinä niitä kuvia kuten olin luvannu[8|]
noh,jutellaan kun nähdään !
 
Onpas ihanan rauhallista ja hiljaista. Mä olen yksin kotona, koira nukkuu, Miltsu nukkuu ulkona vaunuissa. Yleensä tähän aikaan olen menossa töissä tai ratsastamassa tai jossain. Koko ajan päässä kolkuttaa että tarttis tarttis mut nyt mä pidän pyrstöni tiukasti sohvalla. Ja samalla vähän suunnittlen joulun aikaa ja joululahjoja!
Kaikki valittaa tätä syksyn pimeyttä mut mulla on ollut jotenkin niin seesteistä aikaa et ei haittaa yhtään...

Ei parane katsoa ollenkaan tuonne keittiöön päin kun lattia on täynnä tavaraa. Neiti meni aamulla taas kuin pyörremyrsky ympäri kämppää ja kiskoi kaapeista tavaraa ulos. [:D] se on tällä hetkellä lempipuuhaa..

Mitäs muut vauvelit syö jo tällä htekellä ns normaaliruoista? Eli joko olette alkaneet antaa enemmän samoja ruokia mitä muutkin perheessä syö? Meillä ollaan syöty jo kalakeittoa joka on tehty maitoon ja se näyttää maistuvan todella hyvin. Ens viikolla ajattelin tarjota samaa jauhelihakastiketta mitä aikuisetkin syö. Mä en normaalistikaan käytä suolaa ruoan laitossa kun vaan jossain tietyissä ruoissa niin ei tule kovinkaan kummoista muutosta siihen.

Ja kertokaa vinkkejä mitä puuroa annatte!? Me syödään aamulla kaurapuuroa. mut se iltapuuro on tähän asti ollut sitä muksun täysjyväpuuroa. Se on vaan niin himputin pieni ja kallis pakkaus ettei millään viitsis enää ostaa. Varsinkin kun sitä menee yli desi päivässä. Yks pussukka ei riitä edes viikoksi. Ostin neljän viljan puuroa mutta siitä ei tule hyvää mikrossa. Ja koviksi ne hiutaleet vaikka miten liottaa ja hauduttaa. Eikä desin määrää viitsis kattilassakaan keittää...
 
Pitkän hiljaiselon jälkeen aattelin kirjoitella tänne. Nyt kun tätä aikaa tuntuu olevan, kun paluu työelämään on tapahtunut eilen [:D]. Sitä ennen viimeiset 4 viikkoa on menny niin sutjakkaasti, kun mä olin kesälomalla ja isäntä vietti isäkuukautta. Ihanaa aikaa kun saatiin olla koko perhe kotosalla ja tutustua rauhassa uuteen perheenjäseneemme, joka on suloistakin suloisempi koiranpentu. Itseä hieman hirvitti toisen koiran ottaminen näin syksyaikaan, mutta mitään ongelmia ei tähän mennessä ole ollut. Sisäsiisteyskin alkaa olemaan kunnossa ja muutenkin tämä uus tapaus on rauhallisempaa sorttia kuin ensimmäinen koiravauvamme.
 
Mutta tosiaankin... Meikä on palannut töihin. Ja eikä ees tuntunu pahalta. Ehkä suurin syy näinkin seesteiselle fiilikselle on se, että sain tänä aamuna jättää hoitoon (ryhmikseen) hymyilevän pienen miehen. Toinen on niin onnessaan siitä kun saa touhuta lasten kanssa, vaikka perässä pysyminen tuottaa haasteita. Meillä kun mennään vieläkin tiiviisti lattiaa nuohoten, mutta vauhti on kiitettävää.
 
Tissistä luovuttiin viime viikolla herran omasta tahdosta. Pieni nuhan tynkä varmaan autto asiaan, kun meinas olla nokka vähän tukossa ja imeminen sitä myötä hankalaa. Äiti ei ehkä ollut ihan täysin henkisesti valmis tähän vierottumiseen, mutta ilman itkuja siitä selvittiin [:)]. Hampaita meillä on vasta 2 alhaalla, mutta ekat ylähampaat loistaa komiasti ikenien läpi. Eli ei kait siihen enää kauaa mee, kun nekin sieltä putkahtaa esille. Yöunista toivoisin vieläkin levollisempia, mutta täytyy olla tyytyväinen siihen, että ei tarttee kuin pari kertaa yössä herätä joko kääntämään toinen kyljelle tai laittamaan tuttia suuhun. Pari viikkoa sitten kun tahti oli triplasti tiheämpi...
 
Paljon olis kerrottavaa, mutta täytyy varmaan lueskella, että mitä täällä on oikein tapahtunut, että osaa keskustella päivän polttavista aiheista. [;)]
 
meillä o pinjan eka antibiootti kuuri menossa. kolmen päivän kuuri saatiin. Sen verran limanen ja räkänen että lääkäri sano sen estävän ettei mene korviin. ei onneks ollu viel menny. oli lääkäri sitä mieltä että hyvä kun oon imettäny, ois ehkä muuten kuulemma menny jo korviin. TIiä häntä sitten. kiukkupussi täällä ollu tosiaan eilisestä lähtiin ja ei oo mitää pientä kiukuttelua. jos asia ei mee oman mielenmukaan niin vielä pahemmat kilarit nyt vetää ku muullon.

Meillä syödään nallen 3minuutin puuroja ja ne tehää meil mikrossa ku jaksa kattilassa vääntää (näihinkin tupperin mikroastiat käteviä VINK VINK :) ). ruis ja kaura ja riisi. Ohra tuli siis viime viikolla pannaan vehnän lisäksi. tattaripuuroa syödään sillo tällö. joskus teen noista sekapuuron. Eli normipuuroa syödään. Normiruokaa söis muuten mutta aika useian tulee unohettua että lapselle vois myös antaa nii tulee niin tulisesti maustettua.  on syöny jätelöö ja yks piävä kokeilin maitookin tavallista ja ei tehny mittää. mut viel varmuuden vuoksi juoma maito o tuota vauvan maitoo ja tissiä.

jotai piti sanoo mut unohtu.


Olen aika puhki viime yön ja tän päivän takia. niin kiti kiti äiti äiti. HUOH. hyvä että o saanu ees pissillä käävä tai syödä hätäseen jotain.Nii ja itelle kans tulossa juurikin pahimmoilleen taati. HUOH
 
Takaisin
Top