Marraskuun mölinät

Noniin kuukausi vaihtu[:)]
Voi juku,ihanaa kun kohta tulee lunta ja joulu !

Täällä ollaan tervehdytty.Sitkee tauti olikin.[:'(]

Voi hitto sen sun naapurin kanssa Kaylies !Mikäs siellä on nyt tilanne?

Mintohan on pistäny pyörät oikein kunnolla pyörimään Lohjalla,hienoa !Varmasti saat kannatusta ja ihan varmasti saatte leikkipuiston [:)]

Meillä mies on jättäny pelit rauhaan[:)] Se on aina sama,parisen viikkoa Hän pelaa 24h ja sit kyllästyy ja "palaa normaaliin elämään".
Ja nyt on ihan kivasti taas asiat [;)]

Lauranen: katoin sen videon facebookista[:)] niin ihana Oliver !
Aarolla on nyt sellain vaihe että taluttaen kävellään sinne tänne..konttaamaan on oppinyt myös.Hieno ryömimis tyyli on jääny[:(]


Meilläkään ei oikein syödä ns.palaruokaa..
Joka päivä annan jotain pureskeltavaa ruokaa..joskus yökitään niin paljon että oksennus lentää..
kurkkua tykkää syödä.puree paloja siitä ja hetken suussa pyörittelyn jälkeen sylkee ulos suusta.
Viljoja oon lisänny koko ajan enempi aamupuuroon.

Yöllä Aaro heräilee joskus vaan pari kertaa ja joskus useammin...

Mutta hei,pakko mainita..meillä tapahtuu ihmeitä..mun mies on saanu Aaron nyt 3 kertaa nukahtamaan kun on alkuyöstä heränny huutamaan.
Eli siis,ilman äitiä,ilman tissiä..ihan vaan pelkkä iskä !
Oon tosi yllättyny ja iloinen koko asiasta ja eritoten siitä että meidän iskä ihan oma-aloitteisesti menee hoitamaan homman[;)][:D]

..nyt täytyy mennä laittaa ruoka pikku miehelle ! palaillaan[:)]

kivaa päivää kaikille vaikka tuo ilma ainakin täällä on synkkä[&:][:)]
 
Mä ajattelin et jos mä pääsen alottaa marraskuun ketjun ni laitan "marraskuun marinat"[:D] Mölinät on kyl parempi!!

Kivaa et Hiawathan mies on unohtanu pelit ja taas on kaikki muutenki mallillaan[;)] Meillä tosiaan mies pelaa iltasin ku oon menny jo nukkuu ni se ei mua haittaa silleen.

Mulla on huomenna 26v syndet enkä pääse oikein kauppaan ku Nuutti on vieläki nuhanen ja yskänen. En viiti lähteä oikein ulos sen kanssa vielä. Onneks se on jo parempi kuitenki ja nukku yön putkeen. Mites muut potilaat?
 
Meillä kesti kuumetta vaan pari päivää, yskä ja räkä jäi viä. Mutta parempaan päin kuitenkin! Vartoon  että koska tuun ite kipeeks, kun muut on ollu jo viikon enemmän ja vähemmän räkäsiä ja tautisia. Meneepä hurjaa vauhtia toi Minton raskaus, kohta oot jo puolivälissä!
 
Meillä ei viä kävellä itekseen, mutta sillai et joku taluttaa vaan toisesta kädestä, ja pysyy jo itekseen pystyssä pitkiä aikoja (kunnes huomaa ettei ookkaan missään kii). Ja alkaa jo vahingossa tuleen sanojen tapasia tavuyhdistelmiä, kuten äiti, vauva, täti, papu... Mut ihan vahingossahan ne vaan lipsahtelee.
 
Tein eilisellä kirppiksellä hirmu löytöjä, reppu täynnä tavaraa ja alle 20€ meni. Ja kura-asu oli jo sen 5€ et muut oli halvempia. Ihan uuden toppatakinkin sain parilla eurolla (varmaan ens kevään tai syksyn kokoo), sit paljon housuja, paitoja, yöppäriä yms. Vähän olin tohkeissani ku sai kaikkee kivaa noin halvalla! Toivottavasti tän vuoden puolella ois viä ees yks tollanen lastentarvikekirppis.
 
Ja ens kuussa on jo joulu, huippua!!! Kohta on lahjat hommattuna, ostin jo paperiakin et pääsee sit askarteleen lahjat paketteihinkin. Ja varmaan pitäs tehä joululaatikot tän 3 viikon aikana mitä on viä lomaa (mihin tääkin aika sitten meni??).
 
Ois kiva kun alkasi tuleen vähä niitä pakkasiakin jo....! Ja lunta!!
 
 
mukavaa kun välillä täälläkin on enemmän juttua! seuraavaks sit joulukuun juorut!!
ihanaa tänään on pakkasta! ei tule niin paljon kuraa sisään koirien tassuissa. Herättiin tänään jo 6 jälkeen[&:], kiitos kellojen siirron. no nyt olen jo ehtiny tehdä vaikka mitä... mm pestä lattiat. inhottava kävellä kun tuntuu samalta kun menis paljain jaloin pihalla... yök!
Miltsu yrittää syöttää hihnaa pennulle tuossa lattialla. Jostain kumman syystä pentu ei halua sitä syödä. Ja sit miltsu kattoo mua ja näyttää hihnaa et otaks sää?
neiti höpöttelee koko ajan. Olis jännä tietää mitä se sanoo![:)] tapuu eoo sjöö ja kattelee ikkunoista ulos.

No eipä tässä muuta kun tallia kohden ja laittamaan hepoja ulos!
 
Huomenta!
Täälläkin on herätty kellojen siirron jälkeen aikaisemmin, tänään kuuden aikaan... Ja nyt jo väsähti ensimmäisille unille... Vielä räkätauti jatkuu, lämpöä oli illasta 37,7, yskä onneksi on helpottanut. Mietin, että missä vaiheessa sit käyttäis lääkärissä. Viikonloppuna yskä oli aikaa kuivaa, vähän kumisevaa ja pelkäsin jo kurkunpään tulehdusta... On kuitenkin syönyt ja touhunnut melkolailla entiseen malliin... [8|]
Neljän seinän sisällä olo siis jatkuu...
Kirppiksellä pitäis käydä meidänkin... Ollaan toistaiseksi selvitty yhdellä haalarilla, ulkona kurahousut on ollut haalarin suojana. Mutta mietin, että varmaan olis hyvä olla "rönttähaalari". Kotona ollessa saa vaihtaa vaatteita aikalailla, joka ruokailun jäkeen melkeen... Ollaan harjoiteltu juomaan mukista hörppimällä, se on hauskaa mutta vaatteet on sen jälkeen ihan litimärät, kun suupielet vuotaa. Nyt pienet palat jo menee alas, ehkä se siitä... [:D] Lisää vaatetta siis aina tarvitaan, yöpuvutkin on jo suurin osa taas pieniä....
Meilläkin joskus iskä saa neidin paremmin rauhottumaan unille, mutta useimmiten se on tissi joka nukuttaa...
Mitäs meinaatte muuten iskälle isänpäivän kunniaksi järjestää/leipoa/kokata/ostaa? Meinasin ite tehdä kortin ja leipoa ja sitten tehdään jotain hyvää ruokaa. Kysyin toiveita, niin sano, että "ei mitään erikoista, mä voin tän pennun kansa telmiä sunnuntain" [:D]
Jaahas, pitäisköhän sitä mennä kattelemaan itelleen tekemistä... Aurinko on noussut nätisti, tekis mieli ulos, mutta kai se vaan on pysyttävä sisällä parantumassa. Päästäänköhän muskariin torstaina...
Lissu
 
moikka moi!
juuri tultiin avoimesta ja nyt poika nukkuu..
Aaro menee viel vanhan kellon mukaan[&:]

Mä aattelin tehdä iskälle sellasen tyynyliinan mihin on painettu aaron jalan-tai käden kuvia[:)]
varastin idean ystävältä joka tekee niitä tänään kerhossa.Tosin ne tekee sen t-paitaan...
sit varmaan jotain hyvää siihen kylkeen,suklaata..pääsen ite osingoille[;)]

Ostettiin turvaistuin(Cybex,pallas),Aaro tykkää ihan mielettömästi siitä !
aiemmin matkat meni huutaessa ja viimeset matkat hän aina oksensi..en tiiä oliko jotain matkapahoinvointia.
Mutta nyt Hän istuu kun kuningas tuolissaan,naureskelee ja huutelee"ulos"[:)]
meillä mennään siis nokka meno suuntaan..

-nyt kuuluukin jo huuto makkarista,palaillaan taas !
hmm,ei täällä vaan pakasta[:(]
 
Hei vähän hyvä idea hiawatha!
Mistä niitä värejä saa jolla voi tehä? ei taida olla sormivärejä kuitenkaan... tiimarista?
Ite tehty lahja on kuitenki parempi ku mikään kaupasta ostettu! ja on kuitenki meidän lasten isien eka isänpäivä!

Mä sain tänään synttärin kunniaks lahjat ja croissantaamiaisen sänkyyn! <3 Kyllä vanheneminen on mukavaa! Nyt lähen kauppaan ostaa synttäriherkkuja!
 
meillä naapuri sai vittuuntumista viikonloppuna. PInja heräili tunnin välein yöllä ja su-ma yönä huuti sitten flunssan tulon takia ku nokka oli tukossa. Olen varmaa paha äiti ku pinja tuli kipeeksi ja lähimme reissuun. Oltiin ma-ti yö siskon luona. Ja eilen tultiin mummin luokse mummin hoitoon. No saapaha naapuri olla rauhassa. Pinja o kuitenkin nukkunu ma-ti ja ti-ke yön paremmin kuin viime viikolla. Touhunnu kuitenkin ihan yhtä lailla vaikka räkä valunu. illasta lämpöö aina nostanu mut silti nukkunu hyvin paitti sillo su-ma yönä jollon koko ajan vuoti nokka ja se oikein tuli pahasti päälle se taati. Ei oltas lähetty ma jos olis ollu huonommassa kunnossa mut se yön jälkeen vähä raahottu se taati nii siks lähettii. ja ehkä pinjan uneen vaikuttaa sekin että ite olen ollu rennompi kun en ole jännittäny naapureita joten pinjakin ollu yöllä rennompi.

Niin viikon loppu ja viime viikko huudettiin jälleen hampaan takia. Sunnuntai päivän aikana puhkesi sitten toinen alahammas. :D

Maanantaina käytiin pinjalle ostamassa z-linen matkasänky. MOnesta mallista ja liikkeestä loppujen lopuksi päädyin tuohon kun oli lastentarvike liikkeessä tarjouksessa. Ihanan tukeva malli verrattuna moneen muuhun. Ja pinja tykkää. Nukkuu tosi tosi hyvin tuossa ja viihtyy yöllä siinä että ei vingu viereenkään kuten kotona tekee.ja kiva ku sen saa päädystä auki että voi ite mennä sisään ja tulla ulos.

Ostin isänpäivän lahjaksi Pekalle TUpperwaresta syksyllä autonpesua varten mikrokuituliinasetin, kun se aina omia autojaan kyllä hinkkaa viimosen päälle mutta ei minun. Että jos nuo nyt innostas sitä minunkin auton kimppuun myös ja sitten ostin Policen golden wings kultasen värisen dödön, voi luoja että o hyvän tuoksunen. MIetin että mitä muuta mie vielä hommaisin. En tiiä leivonko mittää erikoista. meillä o pakkanen täynnä. Jos menis isänpäivä lounaalle jonnekkii vaikka.

Ketuttaa kun tultiin nyt tänne mummin luo ja oltas kääty kävelemässä nii joka hemmetin piävälle vesisadetta luvattu vaikka eka piti olla aurinkoista. MURRRRR. kehtois autolla siirtyä100-300m matkoja tässä kylällä. Pinjalle o kyllä rattaisiin sadesuoja mutta entäs mä :P

Me vaihettii kans kopasta pois nyt kun kaikki matkat oli hirveetä huutoa. On isosiskon vanha istuin käytössä joss mennää nenä menosuuntaan. Maanantaina se oli oikeastaan meidän pelastuskin. Kun se yö meni huonosti nii pinja nukahti heti aina ku lähettii autolla ajamaan kun sai olla istuvassa asennossa ja se helpotti myös taatia.

Minto:Sinooperistä saa ja joskus löytyy myös kirjakaupasta mutta tiimarista harvemmin löytyy kankaille käypäsiä aineksia. Askarteluliikkeistä erilaisista ja tietty hyvin varusteluista kangasliikkeistä.
 
Voi Pinjaki kipeenä:( Meillä edelleen räkä valuu ja yskää..plaah! Huomasin tänään et Nuutilla silmissä katkenneita verisuonia.. onks muilla ollu flunssan yhteydessä? Luulen et johtuu tosta yskimisestä.... Toiv menis pian ohi, jos ei ni lekuriin. Pitäs perjantaina ajella Vantaalle kaverille mut tuskin sit mennään ettei tartuteta.

Täytyyki lähtee metsästää kangasvärejä ja tyynyliinaa! Onks kokemusta, kuin hyvin kestää pesua ne värit?
ku jos T-paidan tekee ni meneeks se heti haaleeks ku pesee useimmin kuitenki ku ehkä tyynyliinaa?
Me mennään isänpäivänä varmaan helsinkiin jonnekki lounaalle meidän isien kanssa. Sanoin miehelle että hän päättää mitä tehään ku mä päätin äitienpäivän eli oltiin kotosalla. Ni hän päätti et mennään sukuloimaan. Eipähän tartte laittaa ite safkaa!

Tääl on sateisen harmaata ylläri. Oon kade niille joil on pakkasta! Mul on tänään se raskauden aikanen hammaslääkärin tarkastus, hyi. ei huvittas lähtee sinne nuhasen lapsen kans mut pakko mikä pakko.... En jaksais lähteä tonne harmauteen!!! laiskottaa
 
BTW oon yrittäny osallistua tohon laskettuaikahuhtikuussa2011-keskusteluun mut oon todennu sen mahdottomaksi! Käykää vaik kattomassa! Joka ikiselle asialle on OMA triidi! miten noit pystyy kaikkia muka seuraamaan?! ja eiks yhteen ketjuun voi kirjottaa kaikesta?!Argh raivostuttavaa ku toi on noin rikkonainen... Oon kirjottanu sinne ehkä kaks kertaa. No, tääl on mukavampaa [:)] Musta tää joka kuukausittain vaihtuva triidi on hyvä! 
 
riippuu ihan väristä millasta se on ja miten se kiinnittyy että kuinka hyvin se kestää pesua.

Sano minto asiasta siellä keskustelussa. :P ttai pistä oma keskustelu pystyyn jossa puhut kaikesta..kaipa siel joku käy sitten kommaan :P
 
nii mä mietinki et jos meen tekee sinne triidin marraskuun mölinät:D
Toisaalta kirjotan jo niin paljon tänne etten ehkä jaksa kahteen mestaan nii paljoa kirjotella! Elän toivossa että täältä saisi jonkun raskaana olevan pulisemaan kanssani ;)
 
Moikka taas !

Myöhäset onnittelut mintolle [:)]

Täällä on kans ihan harmaata ja sataa..ei tosissaan oikein innosta ulos mennä.
Kerhossa käytiin aamulla ja koirille pitäis viel hakea ruokaa jossain vaiheessa..

On kyllä aika sekava se huhtikuun foorumi..hmm...

Lissu82: Kyllä mä uskoisin että teillä se tauti jo hellittää kun kerta ruoka maistuu ja leikkiäkkin jaksaa[:)]
Ja jos vointi romahtaa niin sitten lääkäriin.
(Mutta en mä tietty mikään lääkäri tms ole .. )

Niin,en tiiä niistä väreistä.Mulla on tossa jotain tiimarista ostettua väriä,mutta en tiiä onkohan se ihan sopivaa laittaa lapsen käteen.[8|]
täytyy vähän googlettaa ja selvittää niitä.

..mitäköhän mul oli vielä...
kai se täytyy mennä tonne ulos... palaillaan !
 
meille tuli taas hamppi! yläpuolelle takahammas[:D]
Isukilla on syysväsymystä, meni jo puol 9 nukkumaan samaan aikaan kun vei typyn sänkyyn. Mä täällä katson telkkaa ja koirat kuorsaa vieressä. Mulla taas on ollu tänään todella energinen päivä ja saanu aikaiseksi vaikka ja mitä.

ymmärsinkö mä nyt oikein et jotkut teistä ei vie lasta ulos jos on räkäinen? voi hanuri... me ollaan kyllä ulkoiltu ihan normaalisti vaikka räkä on valunut ja röhisee. Olenkohan mä nyt aiheuttanut lapsi raukalle pahoja vaurioita??[&:] Siis ei tietenkään oltais menty ulos jos olis noussu kova kuume mut Miltsulla on ollut sellaista 38 astetta pahimmillaan. ajattelin et kostea syysilma helppottaa hengitystä ja vilkastuttais rään valumista pois... ja nukkuukin paremmin ulkoilmassa kun ei mene niin pahasti tukkoon.

kangasväreillä painaminen olis kyllä superhieno lahja! taidampa minäkin kopioida tuon idean! olen miettinytkin mitä kummitätille vois antaa lahjaksi kun hän ei joululahjoista piittaa. Mut ehkä kelpuuttais vaikka tyynyliinan jossa olis Miltsun käpälän jäljet[;)]
 
yaw:et ole tehny mitään väärin. jokainen päättää mitä tekee sairaanlapsen kanssa. mie ite lähin tytön kanssa kotoo reissuun siskon kautta äitini luokse. Koska meillä ei ollut korkeeta kuumetta. Ja koska liikkuisin ite muutenkin vaikka olisin räkätaavissa. Lapsen ulos vientiä estää ainoastaan yli 38,5 asteen kuume. Tai ei estä mutta ei suositella. toisaalta jos lapsi o sairaalassa nii he aukasevat ikkunan kuumeen laskemiseksi joten toisaalta olis hyvä viedä ulos. Neuvola täti sano ja meille koulussa myös opetettiin että kyllä kuumeisen lapsen voi viedä vaunuissa tai rattaissa normisti ulos ja nukkumaankin. Ulko ilma on kosteempaa kuin sisäilta ja raikkaampaa. Meillä ainakin tyttö saa nukuttua flunssasena paremmin ulkona kuin sisällä.
 
ps- Ja kuumehan laskee kylmällä paremmin kuin kuumalla. Eli vaikka kuinka kuumeen noustessa paleltaa ja tekee mieli mennä sinne vällyjen alle nii nimen omaan pitäs vähentää vaatetta ja tulla peittojen alta pois. mutta ku sitä o nii mukavuuden halunen.
 
tota mä nyt vähän hainkin että onko jotain suosituksia et milloin ei voi mennä ulos ja milloin voi... joten kiitos kaylies.
 
Meillä on kans ulkoiltu kun Joona on ollu räkänen. Jä päikkärit nukuttu ulkona rattaissa. Paremmin on uni siellä maistunu [:)]

Pojalla meni räkis ohi, mut ollu pirun kiukkunen sen jälkeen [:o] Kattoa huomiseen, josko mentäis lääkäriin ennen vkl:a. Kävis korvat kattomassa ettei vaan sinne taas oo menny. Riittäis jo nää räkikset.

Laskettiin eilen Joonan pinnarin pohja alas asti. Joona alkoi eilen kunnolla nousemaan kontilleen ja nostaa ittensä istaalleen pinnoista kiinni pitäien.

Jahas...täällä kuuluu kitinää...
 
Toi oli ihan hyvä Minto, että avasit tänne tammimammojen uudet raskaudet palstan. Niin kuin aikaisemmin tullut jo todettua, on tosi kiva seurata miten raskaus etenee ja jos muillakin tärppäisi. Ja pakko se on myöntää, että itsekin haluaisi liittyä samaan keskusteluun. Nyt imetys loppunu noin 3 viikkoa sitten, että ehkä menkatkin joskus alkaa...

Meillä on oltu hyvin terveenä. Kerran käytiin korvat tarkastamassa. Vaikkua oli, mutta ei tulehdusta. Yöt nukutaan sillä kahdella heräämisellä ja päivät parhaiten parvekkeella vaunuissa kaksilla unilla. Pientä nuhaa ollut, mutta ei kuumetta/lämpöä. Pikaisi paranemisia kaikille flunssan kourissa kamppaileville!

Nyt neidillä alkaa olla enemmän omaa tahtoa. Kyllä tulee itku jos tavaran (kaukosäädin, koiran luu tms.) ottaa pois kädestä. Siskon huoneeseen pitäisi päästä leikkimään ja itku tulee kun sisko sulkee oven ja menee kaverin kanssa omaan rauhaan. Pikkuinen haluisi niin kovasti perässä [:)]
 
Takaisin
Top